MANTA B CC 3.0 24V ombouw en restauratie

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling MANTA B CC 3.0 24V ombouw en restauratie

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 92)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206650
    Redmen
    Bijdrager
    • Topics 31
    • Reacties 354
    Lid sinds:
    21 February 2007

    ten eerste hoi allemaal wou hier graag mijn verbouwing laten zien van me manta b cc van een 2.0 8v na een 3.0 24v



    #17391082
    markteunis
    • Topics 3
    • Reacties 30
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Gaaf vooral dat het een cc is :D

    #17391083
    Redmen
    Bijdrager
    • Topics 31
    • Reacties 354
    Lid sinds:
    21 February 2007

    we hebben ondertussen het oude blok er uit gehaald

    zoveel moggelijk de auto gestript kwa bumbers enz.

    dasboard , bekleding en kabels er uit

    hebbe de tunnelhuis los geslepen en in vorm geklopt zodat de nieuwe motor verder na achter kon komen

    we hebben de radiateur steunen weg gehaald want de radiateur komt verder na voren geplaatst
    we gebruiken een tropen radiateur geschikt voor een 2.2 tot 2.6 maar we zeten er extra fans op voor de koeling

    voor de motor ophanging gebruiken we motor steunen van de 3.0 en de motorsteunen van de 2.0 die passen we later weer aan zodat we de gasveren weer trug kunnen plaatsen

    voor de dinamo hebbe we een nieuwe steun gemaakt hij zit nu aan de linker kant van de motor de grotte van de multiriem ligt zo rond de 91cm maar we maken nog een spanrol er tussen dus hij kan ook iets langer zijn ( foto’ komen nog )

    de caterpan van de 3.0 past niet in de manta nu gebruiken we een carterpan van en monza die we hebbe losgeslepen en hebben omgedraaid waardoor het laagste deel nu achter zit ( foto’s komen nog )

    hebbe jullie tips over hoe we dingen kunne verbeteren laat graag weten

    #17391084
    imported_piet
    • Topics 39
    • Reacties 1053
    Lid sinds:
    29 September 2004

    superrrrr keep up the good work:D :thumbup

    #17391085
    Redmen
    Bijdrager
    • Topics 31
    • Reacties 354
    Lid sinds:
    21 February 2007

    origineel gepost door piet
    superrrrr keep up the good work:D :thumbup

    ja THX het is de bedoeling dat ik van de zomer met me meidje in me manta op vakantie kan daar droom ik van :wub
    maar of dat gaat lukken pfff ik weet het niet

    #17391086
    Redmen
    Bijdrager
    • Topics 31
    • Reacties 354
    Lid sinds:
    21 February 2007

    we hebbe de tunnelhuis los geslepen en om geslagen zodat de motor verder na achteren kan en de we de versnellingsbak goed kwijt kunnen.

    probleem is nu dat het gaspandaal niet meer in getrapt kan worden maar daar verzinnen we wel wat op

    #17391087
    Jerremy
    Bijdrager
    • Topics 17
    • Reacties 2449
    Lid sinds:
    29 October 2004

    :o 6 in lijn 3.0 24V :wub

    Nice project !! :thumbup

    Veel succes & in- / ombouw plezier natuurlijk.. Houdt ons op de hoogte !

    grtz. Jeroen.

    #17391088
    Redmen
    Bijdrager
    • Topics 31
    • Reacties 354
    Lid sinds:
    21 February 2007

    we hebbe een caterpan van een monza de bij gekocht die hebbe we los gesneden omdat we de laagste punt achter maken is nog een heel werkje


    ook hebbe we een nieuwe steun voor de dynamo moeten maken



    effe mooie foto’s van de motor op zijn plek


    #17391089
    henk 400rr
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2813
    Lid sinds:
    29 June 2004

    origineel gepost door Redmen
    …..
    probleem is nu dat het gaspandaal niet meer in getrapt kan worden maar daar verzinnen we wel wat op

    Handgas? ;)

    #17391090
    H-400
    Bijdrager
    • Topics 20
    • Reacties 1097
    Lid sinds:
    3 November 2006

    Knap project! Ik ben ook voorstander om het blok zo ver mogelijk naar
    achter te plaatsen,een beetje druk op je achteras mag wel!
    En we hebben één ding gemeen: Ik wil deze zomer ook met m’n GSI de
    Pyrenéen afrijden.

    #17391091
    Redmen
    Bijdrager
    • Topics 31
    • Reacties 354
    Lid sinds:
    21 February 2007

    hahaha ja das een optie :P maar die doe ik niet nee gewoon en knik in makenking:

    zijn vandaag gaan kijken hoe de versnellingsbak in het tunnelhuis zit en of het past ( niet dus :swear) maar dat wisten we al van te voren ga volgende week tunnelhuis los slijpen en kijken tot hoe ver hij na achteren moet

    en gaan nieuwe motorsteunen maken en combinatie van de 3.0 steunen en de orgineele van de manta ( foto’s komen nog )

    #17391092
    Redmen
    Bijdrager
    • Topics 31
    • Reacties 354
    Lid sinds:
    21 February 2007

    origineel gepost door H-400
    Knap project! Ik ben ook voorstander om het blok zo ver mogelijk naar
    achter te plaatsen,een beetje druk op je achteras mag wel!
    En we hebben één ding gemeen: Ik wil deze zomer ook met m’n GSI de
    Pyrenéen afrijden.

    ja klopt en je blok verder na achter brengt is volgens mij ook beter voor je belans maar de druk kan ie ook wel kwijt want we laten alles versterken aandrijfas, kardanas, subframe enz.

    #17391093
    imported_piet
    • Topics 39
    • Reacties 1053
    Lid sinds:
    29 September 2004

    dit project probeer ik op de voet te blijven volgen super bezig gewoon da’s manta liefde:D:D:D

    #17391094
    AG400
    • Topics 2
    • Reacties 28
    Lid sinds:
    24 November 2005

    we laten alles versterken aandrijfas, kardanas, subframe enz. [/quote]

    Hoe ga je alles laten versterken?
    Zijn meer mensen hier die dat willen maar niet weten hoe?

    #17391095
    Redmen
    Bijdrager
    • Topics 31
    • Reacties 354
    Lid sinds:
    21 February 2007

    Hoe ga je alles laten versterken?
    Zijn meer mensen hier die dat willen maar niet weten hoe? [/quote]

    als we zo ver zijn zal ik zeker foto’s en uitleg op het forum zetten een gedeelte zoals de aandrijfas en de cardanas laten we in duitsland doen door een prof ook daar zal ik nader info overgeven

    maar het subframe gaan we zelf doen ook daar zal ik foto’s en uitleg van op het forum zetten

    #17391096
    Manta-aero
    Bijdrager
    • Topics 18
    • Reacties 843
    Lid sinds:
    29 June 2004

    Aandrijfas komt waarschijnlijk of een massieve as tussen de 2 price assen, en anders komt er een pijp om de bestaande as.

    En de vooras zal gelijkend aan de Manta 400 vooras worden verstevigd, neem ik aan.

    #17391097
    AG400
    • Topics 2
    • Reacties 28
    Lid sinds:
    24 November 2005

    Mischien meerdere assen naar duitsland? krijg je korting????

    #17391098
    Redmen
    Bijdrager
    • Topics 31
    • Reacties 354
    Lid sinds:
    21 February 2007

    hahaha ja meschien :P

    maar kreeg een tip dat vaak bij grotte vrachtwagen garage’s ze dat ook vaak doen assen verstevigen
    zal nog proberen foto’s op internet te zetten van verstevigte assen

    ga van de week me tunnel huis los halen en kijken hoe de versnellings bak past gebruik trouwens een 2.2
    versnellingsbak is wat beter dan die van de 2.0 want dat is wachten tot ie kapot gaat of je moet heel rustig rijden :hmmz

    #17391099
    Jo1
    Bijdrager
    • Topics 8
    • Reacties 560
    Lid sinds:
    15 September 2004

    origineel gepost door Manta-aero
    Aandrijfas komt waarschijnlijk of een massieve as tussen de 2 price assen, en anders komt er een pijp om de bestaande as.

    Massieve as ??:o

    #17391100
    Jo1
    Bijdrager
    • Topics 8
    • Reacties 560
    Lid sinds:
    15 September 2004

    origineel gepost door Redmen
    hahaha ja meschien :P

    maar kreeg een tip dat vaak bij grotte vrachtwagen garage’s ze dat ook vaak doen assen verstevigen
    zal nog proberen foto’s op internet te zetten van verstevigte assen

    ga van de week me tunnel huis los halen en kijken hoe de versnellings bak past gebruik trouwens een 2.2
    versnellingsbak is wat beter dan die van de 2.0 want dat is wachten tot ie kapot gaat of je moet heel rustig rijden :hmmz

    2.2 beter dan 2.0 ??:hmmz

    #17391101
    Redmen
    Bijdrager
    • Topics 31
    • Reacties 354
    Lid sinds:
    21 February 2007

    ja weet ook niet echt maar de man waarvan we al het spul hebben gekocht had zelf ook al een paar keer
    een 3.0 ingebouwt en die raden ons een 2.2 aan dus hebben we dat ook gedaan :angel

    #17391102
    Koekie
    • Topics 20
    • Reacties 563
    Lid sinds:
    29 June 2004

    zijn die niet gewoon hetzelfde????:hmmz
    gewoon een 240 toch?

    #17391103
    kadettnemo
    • Topics 4
    • Reacties 116
    Lid sinds:
    10 September 2004

    op mijn 3.0 12v senator b blok (in de manta) heb ik gewoon de orginele getrag 240 gehangen wel met 2.2 vliegwiel en koppeling
    en orginele aandrijfas en cardanas

    ging prima :thumbup

    #17391104
    Manta-aero
    Bijdrager
    • Topics 18
    • Reacties 843
    Lid sinds:
    29 June 2004

    origineel gepost door Jo

    origineel gepost door Manta-aero
    Aandrijfas komt waarschijnlijk of een massieve as tussen de 2 price assen, en anders komt er een pijp om de bestaande as.

    Massieve as ??:o

    Ik bedoel de aandrijfas in het staartstuk! Niet de cardanas/

    #17391105
    henk 400rr
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2813
    Lid sinds:
    29 June 2004

    origineel gepost door Redmen
    ga van de week me tunnel huis los halen en kijken hoe de versnellings bak past gebruik trouwens een 2.2
    versnellingsbak is wat beter dan die van de 2.0 want dat is wachten tot ie kapot gaat of je moet heel rustig rijden :hmmz

    Dat gerucht is gelul, beide bakken zijn identiek aan elkaar, het verschil zit hem in de lengte van de schakelstang.
    Ook voor de 2,5 liter is deze gelijk, zelfs de diesel ….enz.

    Ik vermoed dat men de koppeling/vliegwiel bedoeld zoals opgemerkt.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 92)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.