Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › MANTA B CC 3.0 24V ombouw en restauratie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 december 2009 om 19:51 #17391131
origineel gepost door Redmen
…als de bodum helemaal kaal is gaan we de chassiebalken, bodums en andere roest pekken aanpakken en in die tussentijd ga ik sparen om hem daarna te laten zandstralen
alle roest die na het stralen nog te voorschijn komt wordt natuurijk ook nog weggehaald….
Heb je een indicatie wat het je kost? want het stralen zou niet zo duur moeten zijn. Omdat je zegt dat je ervoor moet sparen krijg ik het idee dat je er een flink bedrag voor betaald maar kan het mis hebben, neem aan dat je alleen de bodum wilt stralen? iig geen plaatwerK?
Verder mooi project, ben t al een tijdje aan t volgen!
31 december 2009 om 19:52 #17391132ja gaan idd alleen de bodum stralen en de prijs dat verschild per bedrijf heel erg bij de 1 moes het me 2000 voor de hele auto kosten en bij de ander 800 maar me budget voor me manta is op dus er met weer gespaard worden :sleeping
dus opzich valt het wel mee want ik laat alleen de bodum doen maar daarna moet ie natuurlijk helemaal gespoten worden en dat kost natuurlijk ook wat :D
2 januari 2010 om 19:22 #17391133Mooi project, ben ook met een manta begonnen met strippen en opknappen, en wil er een C30NE in (laten) leggen.
Maar je bent iets verder dan ik ben met kennis en het project zelf, dus kan mooi wat afkijken bij je:wors
Mooi werk!!
2 januari 2010 om 23:44 #17391134origineel gepost door Pastra
Mooi project, ben ook met een manta begonnen met strippen en opknappen, en wil er een C30NE in (laten) leggen.Maar je bent iets verder dan ik ben met kennis en het project zelf, dus kan mooi wat afkijken bij je:wors
Mooi werk!!
thnx :D we doen ons best
de kennis had ik zelf ook niet maar dat leer je als je iets maakt
wat ik denk van het ( laten ) inbouwen is dat ze altijd voor de snelste oplossing gaan dus blok ver na voren in niet voor het in mijn ogen mooie en beter verder na achter bouwen :angel maar das mijn mening en wie ben ik :P3 januari 2010 om 14:45 #17391135me vader heeft gisteren de voorkant afgemaakt de tussenbalk is en stuk ne voren gezet maar heb schuin na achter toch de oude punten nog benut en een nieuwe radiateur steun gemaakt
en nog een foto van de aansluiting van de aangepaste cardanas en een salen aansuiting tussen bak en aandrijfas
4 januari 2010 om 07:44 #17391136Weer goed bezig geweest:wub
BTW, je woont niet echt ver van me vandaan, toevallig iemand met c-kadett project bij je in de schuur? En anders wil ik best eens je project komen bewonderen:angel:wub
4 januari 2010 om 15:34 #17391137origineel gepost door Pastra
Weer goed bezig geweest:wubBTW, je woont niet echt ver van me vandaan, toevallig iemand met c-kadett project bij je in de schuur? En anders wil ik best eens je project komen bewonderen:angel:wub
ik denk dat jij het met de c-kadett over de jongens van pater hebt ??
ik woon zelf in leusden en heb me schuur in hoogland maar bezoek is altijd welkom :D als je eens wil komen kijken mag dat natuurlijk als je het vraagt zeg ik wel waar het ligt en wanneer we er zijn:thumbup
4 januari 2010 om 15:48 #17391138Hoogland is bij mijn werk om de hoek, werk in Amersfoort. Hoogland is 5 minuten rijden…u2u maar wanneer je er bent deze week, hoef alleen maar vanavond over te werken:wors
4 januari 2010 om 19:03 #17391139origineel gepost door Redmen
ja gaan idd alleen de bodum stralen en de prijs dat verschild per bedrijf heel erg bij de 1 moes het me 2000 voor de hele auto kosten en bij de ander 800 maar me budget voor me manta is op dus er met weer gespaard worden :sleepingdus opzich valt het wel mee want ik laat alleen de bodum doen maar daarna moet ie natuurlijk helemaal gespoten worden en dat kost natuurlijk ook wat :D
bodem zou je eventueel ook zelf kunnen stralen. Is wel een werkje, straalapparaat kun je huren en grit kopen. Het is geen plaatmateriaal wat je straalt.. en een stuk goedkoper! Ben je voor 150 á 200 euro klaar kwa materiaalkosten
4 januari 2010 om 20:22 #17391140je hebt geen voledige foto van de aandrijfas maar zit er wel een schuifstuk tussen anders gaat het niet goed met de achteras als hij inveert
4 januari 2010 om 20:56 #17391141@ Redmen, misschien een stomme vraag, maar past je stuurhuis nog wel met die motorsteunen?
gr’s Rico
5 januari 2010 om 15:39 #17391142origineel gepost door rico523
@ Redmen, misschien een stomme vraag, maar past je stuurhuis nog wel met die motorsteunen?gr’s Rico
ja me stuurhuis past nog we hebbe het stuurhuis laten zitten met het inbouwen maar bedankt voor de bezorgt heid;)
@ fluks effe 1 pagina terug kijken daar staan foto’s van de aandrijfass met schruifstuk:angel
5 januari 2010 om 16:32 #17391143gelukkig!
gr’s Rico
11 februari 2010 om 16:30 #17391144hier weer een update we zijn nog steeds met de roest bestijding bezig
me vader is begonnen met vervangen van de rotte chassiebalk recht + kriksteun de rechter chassiebalk hadden we 5 jaar geleden bij de koop van de auto er bij gekregen er zatten ok wat gaten in voor leidingen en die heeft ie dicht gelast
en ik ben heb de onderdorpel onder handen genomen en ben bij de achteronhangins punt bezig want die staat nogal uit zijn vatzoem keer betonnen paal geraakt :P maar die wordt weer netjes terug gezet
11 februari 2010 om 17:17 #17391145dat gaat de goede kant op!!!:wors
1 maart 2010 om 16:55 #17391146me vader was op vakantie dus kon eidelijk een keer doorwerken:P:angel
heb zijn voorbereide werk aan de chassiebalk afgemaakt balk zit er weer in heb de nieuwe plaat en de wielkas er in zitten en de bodum plaat zo goed als klaar die gaat er woensdag in maar hier al wat foto’s
1 maart 2010 om 20:00 #17391147lekker bezig. mooie oplossing voor de aandrijfasaansluiting op de bak:thumbup
succes verder:jerry
1 maart 2010 om 20:04 #17391148origineel gepost door schuitje
lekker bezig. mooie oplossing voor de aandrijfasaansluiting op de bak:thumbupsucces verder:jerry
dankje de comliment voor de bak zal ik doorgeven aan die ouwe van me :D dat heeft hij bedacht
ben meer van het plaatwerk zoals op de foto’s te zien is :angel
en hebben een prachtig mooie tekening met alle richtmaten der op en die ben zoveel mogelijk weer goed aan het zetten dus doe vervangen, repareren en richten waar nodig2 maart 2010 om 20:24 #17391149goed bezig redmen :)
6 maart 2010 om 18:35 #17391150terwijl ik druk bezig ben me overleden ascona weer tot leven te wekken is me vader wel doorgegaan met het er in maken van de bodum dus hier wat vorderings foto’s
6 maart 2010 om 20:09 #17391151ola ola…dat komt hier helemaal goed :P
heeft idd de typiscghe plekjes die ik ook ben tegengekomen….
waar heb je dat plaatwerk voor aan de voeten gevonden??
6 maart 2010 om 20:15 #17391152ebay
marktplaatsben altijd aan het zoeken na onderdelen, plaatwerk en andere dingen die ik nodig heb en zo af en toe kom je wat tegen want veel dingen zijn niet meer te vinden :angel
maar de typische plekjes tja wat doe je der aan gewoon goed aanpakken nie zelf wat in elkaar flansen gewoon goed doen denk ik altijd dan maar een maand langer bezig zijn :sleeping
6 maart 2010 om 22:42 #17391153heel erg goed bezig hoor!
zeker geen half werk!!!!:thumbup
14 mei 2010 om 19:18 #17391154na laat ik maar weer eens een update geven heb een lange tijd niks gedaan aan de manta
inverband met het maken van me ascona c die op een hoop liep:cry
me crossauto die het moes doen voor koninginnedag
en het maken van een crossauto voor een maatje van medus druk druk druk met andere dingen maar nu heeft het werk wel stil gestaan maar niet de zoektocht na onderdelen.
heb via DR-manta een linkershassie balk kunnen kopen een hoop geld maar die dingen zijn nie meer te krijgen en heb hem toch nodig
voor rest heeft die ouwe van me de bijrijderskant nu helemaal afgelast dus vanaf volgende week gaat de linkerkant onder handen genomen wordener zullen snel weer foto’s volgens.
14 mei 2010 om 19:22 #17391155Mooi project!!!
En om antwoord te geven op de stralen vraag: het geheel stralen van mijn kadettje+epoxyprimer kostte mij (weet het niet meer precies) max. 600 euro -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.