Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › MANTA B CC 3.0 24V ombouw en restauratie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 februari 2008 om 19:50 #17391106
ja kan kloppen want heb eens zitten meten en wat je zegt klopt ook en heb der inderdaad andere koppeling
en vliegwiel bij gekregenmaar dan heb ik nog de vraag is het nodig om de tunnelhuis los te halen het gaat er natuurlijk om hoe ver je
de motor na achter bouwt wij doen zeg maar de orginele 2.0 steunen en dan de motorsteunen zo onbouwen
dat de motor nog 3 cm na voren komt :hmmz15 oktober 2009 om 15:17 #17391107het subframe hebben we onderstussen ook al aangepast nieuwe ophanging voor de motorsteunen gemaakt
voor de motor steunen hebben we stalen manta steunen gebruikt die hebben we aangepast zodat de schrokdempers van het senator blok er op passen.
15 oktober 2009 om 20:47 #17391108hier ook nog het bijna eind resultaat van de carterpan
ook zijn we begonnen met de nieuwe plaats voor de radiateur, de radiateur komt tot net vor de haak waar de motorkap dicht valt maar we moesten wel wat aanpassingen maken zo hebbe we een nieuwe tussenbalk gemaakt met hoeken die ook op de oude punten vast zitten en een nieuwe radiateur steun ook daarvan wat fotos
hier ook wat foto’s van hoe we begonnen zijn met het maken van de nieuwe tunnel we gebruiken een 2.65 bak hydrolisch uit een omega, de versnellings pook en handrem zijn alle een stuk na achter gemaakt ondertussen
ben ondertussen ook al bezig om al het isolatie materiaal van de bodum af te stekken, met een hitteföhn gaat het best makelijk slijp het daarna helemaal schoon en zet het meteen in de primer.
van de winter zullen we wel hard aan de slag gaan om alle rotte stukken te vervangen we hebbe al nieuwe chassiebalken, wielkast delen, vloerplaten en heb een casco van een cc liggen waar nog van alles afgeslepen kan worden
22 december 2009 om 19:11 #17391109hier weer een update zijn de afgelopen dagen weer bezig geweest en hebbe de cardanas terug van de specialist dus hier meteen wat foto’s
me vader heeft de bestuurderskant van de auto als zijn werkplek en ik de bijrijderskant zo zitten we elkaar niet in de weg en kunnen we lekker doorwerken.
zo heeft me vader de rot bij het ruitenwisser reservoirbak al aangepakt de gehele bak is vervangen
en de stijl bij de deur gerepareerdik heb aan de andere kant ook de stijl bij de deur gerepareerd en heb ik het rotte stuk uit de accubak vervangen
nou heb ik ook nog een vraag zijn er ook manta rijders met een 24v die een hydrolische kopeling op hun bak hebbe zitten en zo ja waar hebbe jullie dan de hoofdcillinder gelaten ??
22 december 2009 om 22:11 #17391110Bij een B-manta heb je daar genoeg ruimte voor bij de pedaal.
Ander vraagje. Die stalen plaat waar normaalgesproken de versnellingspook in zit en welke normaal aan de bak hoort te zitten, is die nu in de tunnel gelast?
23 december 2009 om 17:21 #17391111origineel gepost door Jo
Bij een B-manta heb je daar genoeg ruimte voor bij de pedaal.Ander vraagje. Die stalen plaat waar normaalgesproken de versnellingspook in zit en welke normaal aan de bak hoort te zitten, is die nu in de tunnel gelast?
nee die zit nog steeds aan de bak we hebbe hem wel iets aangepast zodat de pook nie te ver na achter kwam
we hebbe ook een grotere hoofdremcillinder meschien dat we daarom geen ruimte hebbe voor een hydrlische kopeling maar dat maakt nie uit he hebbe nog een 265 bak met kabel het is alleen een stukje luxe die je mist:D
23 december 2009 om 18:05 #17391112De plaats waar de koppelingskabel in de pedaal is ingehaakt moet de plek worden waar de cilinder aan ene kant wordt bevestigd. Dus haak vervanderen in oog. de andere kant moet ergens aan de carroserie komen.De veer kan je weg laten. Dan is de rest alleen een kwestie van leidingen plaatsen / gaten boren en ontluchten.
Lukt jullie wel binnen 1 dag.23 december 2009 om 18:22 #17391113hmmm maar de hoofdremcillinder die we hebbe voor de kopeling is van kunstof daar kunnnen we niks aan aanpassen dus die zou dan meteen achter de pandaal moeten komen en daar hebbe we geen ruimte voor
moeten we dan een andere cilinder nemen of heb je een andere oplossing ( meschien foto van hoe jij of een ander het heeft gedaan )
het maken is geen probleem ;)
23 december 2009 om 19:39 #17391114mooi project, trouwens heb je daar ook een mooie capri staan.:thumbup
23 december 2009 om 19:45 #17391115Wat zijn het toch mooie motor’s om te zien he die 6 CIL. 3.0L 24V :wub:wub:wub
23 december 2009 om 20:03 #17391116origineel gepost door D-dett
mooi project, trouwens heb je daar ook een mooie capri staan.:thumbupja de capri was van een maatje alleen de capri is ondertussen overleden :( sund wat het zijn ook pracht auto’s
en wat betreft de pracht van me blokkie :angel kan nie wachten tot ik hem kan gaan starten want na 2 jaar ( niet constant ) werken begint het toch wel te jeuken maar er zit zo veel werk in het aanpassen van de auto en oplossen van problemen :hmmz
maar morgen gaat het blok en de subframe’s er onderuit dan gaan we dodums en chassiedelen vervangen daar komen binnenkort foto’s van
hebbe hier ook wat foto’s van de cardanas die hebbe we bij terberg techniek laten aanpassen/ uitballanseren en er een schuifstuk tussen laten zetten kost wat maar dan heb je wat
23 december 2009 om 20:12 #17391117olaaaa en dan nog in een CC :o prachtig…
lijkt me wel verdomd moeilijk…..:hmmz succes! :thumbup:thumbup
24 december 2009 om 07:33 #17391118mooi project je manta met een 3.0 24v ik blijf je project volgen
24 december 2009 om 08:41 #17391119origineel gepost door Redmen
hmmm maar de hoofdremcillinder die we hebbe voor de kopeling is van kunstof daar kunnnen we niks aan aanpassen dus die zou dan meteen achter de pandaal moeten komen en daar hebbe we geen ruimte voormoeten we dan een andere cilinder nemen of heb je een andere oplossing ( meschien foto van hoe jij of een ander het heeft gedaan )
het maken is geen probleem ;)
Beter lezen.
Aan de cillinder hoef je niets aan te passen, alleen de bevestigingspunten. Dus boven aan de pedaal, en eentje verder naar achteren (richting stuur)
Bij een B-manta is daar wel genoeg ruimte.
Heb helaas geen foto’s, is voor mij alweer iets langer geleden, had toen nog geen digi cam. Die had ik toch niet nodig, want d’r was nog géén forum24 december 2009 om 17:34 #17391120vandaag de subframe’s onder de auto uit gehaalt dat was nog een best werkje want veel bouten zaten goed vast geroest me vader is er ook de hele middag me bezig geweest
ik heb de laastste hand aan de draaibok gemaakt waar de auto in komt te hangen
28 december 2009 om 17:10 #17391121zo de kerst dagen zitten er weer op nu kunnen we weer wat doen :angel
we hebben vandaag de auto eindelijk in zijn draaibok gezet en ben begonnen met het kaalsteken van de bodum :swear wat een kutwerk maar heb al een kwart kaal
als de bodum helemaal kaal is gaan we de chassiebalken, bodums en andere roest pekken aanpakken en in die tussentijd ga ik sparen om hem daarna te laten zandstralen
alle roest die na het stralen nog te voorschijn komt wordt natuurijk ook nog weggehaaldhier wat foto’s van de auto in de bok
28 december 2009 om 17:54 #17391122Als je de bitak insmeert met afgelopen olie, en effe laat inweken, kun je m er veel makkelijker afsteken, tenminste bij mij werkte dat perfect!
Mooi project trouwens !
gr’s Rico
28 december 2009 om 18:03 #17391123ziet er netjes uit hoor al deze vorderingen!!
Suc6 met het verdere bouwenik wil het ook graag zo aanpakken voor mijn CC 24V
29 december 2009 om 09:45 #17391124origineel gepost door voederbiet
ziet er netjes uit hoor al deze vorderingen!!
Suc6 met het verdere bouwenik wil het ook graag zo aanpakken voor mijn CC 24V
thnx we doen ons best en vooral nu ik vakantie heb kan ik meer aan me auto werken daarom zo veel vordering
maar heb je a een bcc 24v of ben je er ook 1 aan het ombouwen voederbiet
@ rico
wordt het dan niet een verschikkelijke kliederboel als je het met afgewerkte olie insmeerd ?
29 december 2009 om 13:59 #17391125mooi loodsje :thumbup
keep up the hard work :thumbup
29 december 2009 om 15:59 #17391126mooie ascona daar in de hoek :D:D
verder mooi project .. keep us posted :wors29 december 2009 om 17:16 #17391127nee, valt wel mee, moet er een dun laagje opsmeren, dan lost de bitak wel op(bij mij tenminste).
Wat wil je nog allemaal aan de auto doen of veranderen?
gr’s Rico
29 december 2009 om 21:45 #17391128ik heb een 24V motor en een CC, dus die moeten nog samen gevoegd worden:jerry
30 december 2009 om 10:15 #17391129origineel gepost door rico523
nee, valt wel mee, moet er een dun laagje opsmeren, dan lost de bitak wel op(bij mij tenminste).Wat wil je nog allemaal aan de auto doen of veranderen?
gr’s Rico
@ rabbitopc is idd een erg mooie loods hebbe alle ruimte ook om alle troep die van de manta af komt te bewaren :D
@ rico wat ik allemaal nog we doen aan de manta pffff te veel we hebbe al wel 80 pocent van de dingen liggen die nog gedaan gaan worden
zoizo wordt ie nadat we alles gerepareed en afgelast hebbe gestraald subframes ook om te kijken of er nog verscholen plekken tegen komen dan alles strak maken ( doet een maatje dies schade reparateur ) dan spuiten en opbouwen :D@ voederbiet zoon blok inbouwen kan makkelijker dan dat wij het doen als je bok ver na voren legt hoef je je tunnel niet aantepassen maar dan zit je met dat er super veel gewicht voor in de auto ligt
wat wij hebbe gedaan is het bok vergeleken met de orginele manta ophanging nog eens 3 cm extra na achter gelegt waardoor je het gewicht meer in het midden van de auto hebt / met als nadeel tunnel, aandrijfas, kachelhuis, pendalen, handrem, versnellingspook moet je allemaal aanpassen:Pmaar dat is nu allemaal zo goed als klaar:angel
30 december 2009 om 10:29 #17391130Maareh zit er nu ook een 24 volts accu in? ;)
Mooi project:wors -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.