manta B aut. –> 5 bak

Forumindex Forums Modellen Manta manta B aut. –> 5 bak

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216667
    Ben_M
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 January 2010

      Wat heb je allemaal nodig en wat moet er gebeuren om van een 1.9 automaat naar een 5 bak te gaan? 240 getrag, 5 bak tussenas en tunnelombouw weet ik, maar hoe zit het met bijv. koppeling en pedaal?

      #17599527
      fluks
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 October 2005

        koppelingskabel vliegwiel en drukgroep moet je ook nog hebben koppelingspedaal van een manta met schakelbak past er zo in op de tunnel zit de selector met popnagels vast en deze kun je wisselen voor een plaat van een schakelauto

        #17599528
        asconiakkefietje
          Lid sinds:
          15 December 2006

          je hebt een u2u

          #17599529
          manta19sr
            Lid sinds:
            24 July 2007

            pedaal heb ik nog liggen.

            #17599530
            hanzzz
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 March 2005

              Is het rempedaal van een automaat niet breder? dan is een misschien fijner om de hele pendalenset te vervangen.

              vergeet niet het toplager in je krukas te slaan!!!

              Als de inlaat van de koppelingskabel “speciaal” is dan kan je hem het beste uit een donor auto slijpen. Het ik pas bij mijn Ascona A gedaan maar weet niet hoe het bij een B zit.

              #17599531
              Freestyler
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 January 2006

                Ik heb zelf mijn 1.6 automaat omgebouwd naar schakel (5 gang)

                Wat je nodig hebt behalve bak en tussenas:
                Koppeling incl vliegwiel, koppelingskabel, koppelings pedaal (kun je zo naast je rempedaal op de stang erbij schuiven, past zonder problemen), andere middenconsole

                Het gat van de automaat komt vrij goed overeen met die van de 5 bak, maar je moet hem iets bij werken.

                Pilot lager in je krukas is al genoemd, maar vergeet ook niet de vacuum aansluiting op je inlaat af te doppen.
                Kabels voor je achteruit verlichting moet je wel verlengen, de schakelaar zit namelijk op de bak, in tegenstelling tot op de keuze schakelaar bij de automaat.

                Baksteun en snelheidskabel kun je van je automaat overnemen. Aansluitingen van ej automaat op de rad kun je gewoon open laten. Overdrive kabel ook ff verwijderen van je gaspedaal.
                Denk dat ik het zo wel zon beetje heb.

                #17599532
                Oly
                  Lid sinds:
                  30 August 2006

                  Geldt dit ook voor een A?

                  #17599533
                  henk 400rr
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    hmmm…ja

                    #17599534
                    Oly
                      Lid sinds:
                      30 August 2006

                      ok,

                      bij een B kadett zijn de beugel voor de CIH automaat en CIH 4 bak verschillend, geldt dat ook voor een A Manta?

                      #17599535
                      henk 400rr
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 June 2004

                        Beugel?

                        versnellingsbaksteun? geen idee, verwacht van wel.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.