Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Manta a restauratie
- Dit onderwerp bevat 195 reacties, 39 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 19 mei 2019om 09:27 door Twani.
-
AuteurBerichten
-
22 april 2016 om 02:26 #18292360
Amai veel info :thumb dank je
Het is wel een voordeel dat versnellingsbak er op past zodat er niet te veel aanpassingen nodig zijn.Ik ben bij een motorbouwer geweest en hij ging eens rond bellen voor onderdelen om de 1.9 nieuw op te bouwen en hij zal mij dan een totaalprijs geven.
Als de prijs mee valt zal de 1.9 gebruikt worden. :D22 april 2016 om 09:26 #18292361Ga je met een 1.6 naar een 2.0 met de langere achteras, dus van 3.67 naar 3.44 heb je ook te maken met de snelheidsmeter.
De 1.6 met 3.67 achteras, heeft de W = 743 nummer snelheidsmeter, met gele stift in de 4 bak.
De 1.9 met 3.44 achteras, heeft de W = 697 nummer snelheidsmeter met rode stift in de 4 bak.
De 1.9E met 3.18 achteras heeft de W = 618 nummer snelheidsmeter met paarse stift in 4 bak.Let wel dit is voor de Opel Manta-A, 1970 tot 1975.
:thumb
22 april 2016 om 13:11 #18292362In mijn versnellingsbak zit een rode stift dat wil dus zeggen dat die van een 1.9 is :thumb
De achteras is wel van een 1.6 maar ik denk dat ik die in de toekomst wel ga veranderen :D op z’n minst de differentieel veranderen.22 april 2016 om 14:44 #18292363@Arno_manta wrote:
In mijn versnellingsbak zit een rode stift dat wil dus zeggen dat die van een 1.9 is :thumb
De achteras is wel van een 1.6 maar ik denk dat ik die in de toekomst wel ga veranderen :D op z’n minst de differentieel veranderen.Das niet waar, je moet op die aluminium plaatje kijkje op het rechter chassis balk zit of het een 1.9 is.
En evt. achter het deksel van de diff.
In al die jaren kan er van alles veranderd zijn. ;) :thumb:jerry
22 april 2016 om 15:54 #18292364Op het al u plaatje is het een 1.6 en de diff is ook 1.6 maar de motor en versnellingsbak zijn ooit eens vervangen geweest door een 1.9
22 april 2016 om 16:00 #18292365@jethro wrote:
Ga je met een 1.6 naar een 2.0 met de langere achteras, dus van 3.67 naar 3.44 heb je ook te maken met de snelheidsmeter.
De 1.6 met 3.67 achteras, heeft de W = 743 nummer snelheidsmeter, met gele stift in de 4 bak.
De 1.9 met 3.44 achteras, heeft de W = 697 nummer snelheidsmeter met rode stift in de 4 bak.
De 1.9E met 3.18 achteras heeft de W = 618 nummer snelheidsmeter met paarse stift in 4 bak.Let wel dit is voor de Opel Manta-A, 1970 tot 1975.
:thumb
Weet je ook hoe het zit met de 5 bakken?
Heb een getrag 240 uit een e-rekord (? lange pookbevestiging) Daar zit een gele stift in.22 april 2016 om 16:13 #18292366Op het alu plaatje is het een 1.6 en de diff is ook 1.6 maar de motor en versnellingsbak zijn ooit eens vervangen geweest door 1.9
22 april 2016 om 17:08 #18292367Tussendoor effe iets anders :D ik ben naar de carrosserie geweest om eens te kijken hoe ver ze stonden met het spuitwerk.
Het is al goed opgeschoten en er wordt mooi werk geleverd :thumbEn tegen eind volgend weekend zou hij klaar zijn :) ik ben echt benieuwd om het kleur te zien :mrgreen:
23 april 2016 om 11:43 #18292368@Fearless wrote:
@jethro wrote:
Ga je met een 1.6 naar een 2.0 met de langere achteras, dus van 3.67 naar 3.44 heb je ook te maken met de snelheidsmeter.
De 1.6 met 3.67 achteras, heeft de W = 743 nummer snelheidsmeter, met gele stift in de 4 bak.
De 1.9 met 3.44 achteras, heeft de W = 697 nummer snelheidsmeter met rode stift in de 4 bak.
De 1.9E met 3.18 achteras heeft de W = 618 nummer snelheidsmeter met paarse stift in 4 bak.Let wel dit is voor de Opel Manta-A, 1970 tot 1975.
:thumb
Weet je ook hoe het zit met de 5 bakken?
Heb een getrag 240 uit een e-rekord (? lange pookbevestiging) Daar zit een gele stift in.Waar het dus om gaat met die gegevens, dat de snelheid weergave ongeveer juist is.
Ga maar eens rijden met de tomtom aan boord, bij de standaard auto wijkt de snelheid positief uit.
Oftewel hij geeft te veel aan.
In de regel is het 5 tot 10 km te veel, bij het moderne spul is het wat minder.23 april 2016 om 12:04 #18292369Dus gewoon een andere kleur aandrijver er in als het teveel afwijkt? (wil met grotere banden achterop rijden dus zal hij wel afwijken…plus de bak zat er std niet onder.
23 april 2016 om 21:49 #18292370Yep, maar eerst testen met de tomtom hoeveel het verschil is.
26 april 2016 om 10:03 #18292371@Arno_manta wrote:
Tussendoor effe iets anders :D ik ben naar de carrosserie geweest om eens te kijken hoe ver ze stonden met het spuitwerk.
Het is al goed opgeschoten en er wordt mooi werk geleverd :thumbEn tegen eind volgend weekend zou hij klaar zijn :) ik ben echt benieuwd om het kleur te zien :mrgreen:
Ziet er goed uit!! :thumbup :thumbup
Krijgt de Manta zijn originele kleur?
:jerry :jerry :kewlpics :kewlpics :thumb :thumb
27 april 2016 om 08:54 #18292372niet zijn originele kleur nee :-| dat was “Bronze Metallic 412” maar dat vind ik niet mooi
en tegen eind deze week of begin volgende week zal hij in zijn nieuwe kleur staan :thumb4 mei 2016 om 20:22 #18292373manta is gespoten maar staat nog te drogen in spuitcabine :thumb dus spijtig genoeg nog geen foto’s daarvan :(
Ondertussen heb ik deze mooie steuntjes gemaakt king: dat zal het toch makkelijker maken om aan het onderstel te werken4 mei 2016 om 20:41 #18292374Mooi gemaakt. Leuk idee lastafel ook! Ik zat zelf te denken aan een lastafel, maar met gaten….dit is veel makkelijker! :thumbup
4 mei 2016 om 21:13 #18292375@Fearless wrote:
Mooi gemaakt. Leuk idee lastafel ook! Ik zat zelf te denken aan een lastafel, maar met gaten….dit is veel makkelijker! :thumbup
ja das echt simpel om te maken olievat in twee slijpen, paar buizen er rond en een rooster er op
4 mei 2016 om 21:16 #18292376Top man!
Ik wil iets aan de muur maken wat je dan weer weg kan klappen als je klaar bent. Bakje er onder is wel handig want mn nieuwe epoxyvloer is niet echt lasspetter-proof…Heb hier en daar al een brandplek :jerry
11 juni 2016 om 20:17 #18292377ik ben het wachten beu :???:
Auto staat al meer dan een maand in de carrosserie. Normaal gezien zal ik hem volgend weekend kunnen halen :thumb
de motor zit bij iemand die er 50pk extra gaat uithalen king: het wordt een 2l en er wordt overal wel wat aangepast maar het belangrijkste is dat het een volledige nieuwe wordt.
enige minpunt is dan wel dat ik er heeeeeeeel veeeeeel geduld ga moeten voor hebben :cryondertussen heb ik mijn matten opgekuist en nog wat onderdelen verzamelt …
de meeste onderdelen zijn opgekuist en klaar om te monteren
vandaag nog nieuwe pomp en injectoren gekocht
12 juni 2016 om 08:21 #18292378had je de aankoop v/d injectoren niet beter overgelaten aan de motorbouwer?
die kan via de dyno perfect uitzoeken welke er het beste bij je motor passen :hmmz12 juni 2016 om 08:33 #18292379Euh kheb nu gewoon de zelfde injectoren gekocht als origineel dus zal wel goed zijn :thumb
Moest ik een andere (programeerbare) computer hebben dan zou het beter zijn om de best passende injectoren te hebben maar dat is het geval niet12 juni 2016 om 10:55 #18292380Euh… een 2 liter, met een originele injectie?
50 pk extra…?12 juni 2016 om 11:40 #18292381Tja we zien wel.
Als hij maar goed rijd en niet te veel in panne staat dan ben ik al lang tevreden ;) en ik heb remmen die voorzien zijn op 60 pk dus 150 zou denk ik toch wat te veel van het goede zijn.
ik zit nog maar halfweg maar ik krijg al schrik hoeveel het mij gaat kosten
Ideeën genoeg om het goed te doen maar aan alles zit een prijskaartje ;)
Vooral dat prijskaartje heeft mijn ideeën al wat doen veranderen de laatste tijd12 juni 2016 om 13:00 #18292382haha ja, voor niks gaat de zon op!
Maar al bij al, een nieuwe motor daar zal je wel plezier aan beleven :D
en je remmen aanpassen is de grootste kost niet waarmee ik toch niet te lang zou wachten!
nog veel succes met je prachtige wagen! :thumb :thumb :thumb12 juni 2016 om 13:03 #18292383Ja voor de remmen ben ik al aan het kijken wat ik zou doen record 2.2 remmen steken of de originele met beter blokken en schijven
En een nieuwe motor met wat meer pit zal wel leuk zijn ja13 juni 2016 om 14:09 #18292384Klaar voor de lak :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.