Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Manta a restauratie
- Dit onderwerp bevat 195 reacties, 39 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 19 mei 2019om 09:27 door Twani.
-
AuteurBerichten
-
1 augustus 2015 om 19:00 #17272987
hallo iedereen,
ik ben net lid geworden en wil men manta a eens showen die ik aan het restaureren ben.
Het is een manta a 1600 van 1972. Dit was mijn vader zijn eerste auto, hij heeft hem al die jaren bij gehouden maar stond de laatste 20 jaar aan de kant in de garage.Dit is de staat waarin ik de wagen gekregen heb. Ik vindt het persoonlijk nogal leelijk ;)
Het plan is om hem volledig te restaureren. De motor zou ik willen opdrijven er is namelijk een 1900 s ingebouwd met injectie van een manta b en mij werd verteld dat dit 100pk zou leveren. ik zou er graag 150pk uit halen :D ik weet ook dat het beter zou zijn om een 2.2 of 2.4 te gebruiken maar ik blijf liever bij de motor die ik heb.1 augustus 2015 om 19:24 #18292286AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vader op zoon Manta. Prachtig mooi toch! herstel hem in ere!. Ik snap de jaren 70-80 tuning wel maar is idd achterhaald en niet super
mooi nee! wees er zuinig op!1 augustus 2015 om 19:27 #18292287Mooi projectje kroket :D
1 augustus 2015 om 19:52 #18292288Retro tuning :jerry
1 augustus 2015 om 20:57 #18292289als je 50pk méér in uwe motor wil steken,
gaat u dat veel geld kosten…1 augustus 2015 om 21:09 #18292290We doen ons best om er iets moois van te maken Posting Freak. En ja ik zal nog zien hoe ver we graken met de pk winst.
2 augustus 2015 om 07:17 #18292291Een paar maand geleden ben ik begonnen met het opkuisen van het interieur. ik kon zowat alles hergebruiken behalve het dashboard maar ik vond snel één te koop staan. :D
Er was een hele hoop bedrading bij geplaatst voor alle lampjes en metertjes :( maar die was er snel uit ;)
2 augustus 2015 om 07:24 #18292292Daarna ben ik begonnen met strippen van de wagen.
Ook de polyester delen moesten er aan geloven
2 augustus 2015 om 07:45 #18292293De Manta wordt grondig aangepakt zie ik.
Het interieur ziet er al veel beter uit zo :thumb
Wagen staat niet in NL aan kenteken te zien?
Succes met opknappen !2 augustus 2015 om 07:54 #18292294@ST1 V6 wrote:
De Manta wordt grondig aangepakt zie ik.
Het interieur ziet er al veel beter uit zo :thumb
Wagen staat niet in NL aan kenteken te zien?
Succes met opknappen !De wagen staat in België en het schijnt een oude transit plaat te zijn.
2 augustus 2015 om 08:11 #18292295goe bezig! :thumbup
2 augustus 2015 om 10:09 #18292296ik heb de wagen dan buiten gehaald om de onderkant te kunnen opkuisen op een spit.
Ik heb geluk met het roest, enkel ter hoogte van de kriksteunen en voor de achterwielen is hij een beetje rot :mrgreen:
3 augustus 2015 om 14:07 #18292297Goed bezig, zo te zien is het wel een gave.
Het was ook een goed jaar 1972 :thumb :thumb
3 augustus 2015 om 14:48 #18292298http://www.opelgtforum.nl/forum/motor/823-tunen-1-9s-motor.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
4 augustus 2015 om 07:15 #18292299Als ik dat allemaal lees heeft een 2.2 of 2.4 blok wel wat meer voordelen. :hmmz
De kost voor het opdrijven lijkt me niet het grootste probleem maar het verbruik en het feit dat hij wat moeilijker gaat draaien is wel een groot nadeel.
Ik zal nog zien wat ik er mee doe voorlopig ga ik me concentreren op de carrosserie :D4 augustus 2015 om 10:27 #18292300Goed bezig :thumb
4 augustus 2015 om 18:02 #18292301verbruik? mijne C2 caravan heeft een 2.4L die volledig is getuned
met 45 webers en verbruikt ong 13.5L/100km op snelweg
als je begint te spelen is dat natuurlijk wel meer
maar wat dan nog, ga je er dagelijks mee rijden?4 augustus 2015 om 18:27 #18292302AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooi project en tja….de tuning in de jaren 70 stond nog zowat in zijn kinderschoenen. Spoilers maakte we gewoon zelf en als iets op de taart..kwam er meestal zo’n obligate “fiberglas” antenne op de kofferklep van de auto. Poolvosstaart aan de binnenspiegel en indien de “financiën” het toelieten …als absoluut hoogtepunt…een cassettespeler plaatsen( met natuurlijk ..boxen op de hoedenplank.Geluid gewoonlijk…richting blikkentrommel :jerry )
Hoe heerlijk die tijden…geen gezeur van de overheid of gezaagd van verbruik aka milieushit. Verbruik…och dat was bijkomstig met de toenmalige benzineprijzen. ( en op “gas” ,was je helemaal Jantje…als je net als ik redelijk dicht bij de Nederlands grens woonde,want jullie waren zo vriendelijk,om LPG aan weggeeft prijzen te leveren :wors :wors )
God…krijg me ineens heimwee naar mij toenmalig vehikel :wtf
Succes met je project. Ik zal het blijven volgen!!!!!
4 augustus 2015 om 18:54 #18292303@commo 67 wrote:
verbruik? mijne C2 caravan heeft een 2.4L die volledig is getuned
met 45 webers en verbruikt ong 13.5L/100km op snelweg
als je begint te spelen is dat natuurlijk wel meer
maar wat dan nog, ga je er dagelijks mee rijden?Dat is inderdaad niet veel, ik dacht dat het naar de 20l zou gaan.
De standaard 1.9 met injectie verbruikte meer dan 15l volgens mijn vader maar heb een vermoeden dat dat komt door de gaten in de tank :hmmz
en nee dit wordt geen wagen voor dagelijks gebruik, enkel om mee te spelen :D4 augustus 2015 om 20:26 #18292304Ondertussen is alle teer en vet verwijderd :mrgreen: dit was wellicht de lastigste klus van al, ben er 2 weken aan bezig geweest.
Dan heb ik mij een weekje bezig gehouden met opschuren van de onderkant. Ik heb er onmiddellijk wat verf op gezet zodat het niet opnieuw begint te roesten.
Deze week ben ik bezig met het roest te repareren Ik hoop tegen het eind van de week de onderkant gespoten te hebben zodat hij terug binnen kan
want ik zal de volgende weken weer wat minder tijd hebben om verder te werken. :cry5 augustus 2015 om 11:11 #18292305Hey,
Het ziet er keurig uit. Je pakt het goed aan zo te zien. Precies zoals het hoort.
Heel erg netjes zo. Zet hem op. Gelukkig zit er niet veel laswerk aan. Hij ziet er ook nog behoorlijk”strak” uit.
Dus al met al is het een leuk projectje, waar snel iets moois van gemaakt kan worden.ENNUH>>>>> tof dat hij van vader op zoon is gegaan en dat jullie dezelfde liefde hebben!
m.v.g
5 augustus 2015 om 20:05 #18292306Ik riep al dat 1972 een goed jaar was, wat een gave body alleen de kriksteunen zijn weg.
Maar die waren na 6 jaar wel verrot, geen wonder de rotzooi kon zo naar binnen via de grote spleten.
En dat heeft Adam Opel niet goed gedaan. ;)
Doe het rustig aan, neem de tijd, dan word het een mooie Manta. :thumb
Welke kleur word het?:jerry :jerry
5 augustus 2015 om 20:32 #18292307ja inderdaad enkel de kriksteunen en de zijkanten voor de achterwielen zijn rot maar zijn ondertussen al gemaakt :D heb er wel nog geen foto’s van.
Het kleur is nog een :?:
Ik vindt deze twee wel een mooi kleur hebben maar ik weet niet hoe de kleuren noemen.5 augustus 2015 om 21:36 #18292308Dat noemen ze “Bernsteingold”, mijn D Kadett draagt dezelfde kleur.
11 augustus 2015 om 20:13 #18292309goed bezig.ik ben net klaar na 3 jaar werk.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.