Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Manta A project # Te koop…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 februari 2008 om 11:52 #17375350
origineel gepost door peerke1987
origineel gepost door voederbiet
:wors:wors:wors:wors:worsmooi werk tjerk:thumbup:thumbup:thumbup super netjes allemaal en mooi hard Atje is het. hoe ga je het doen kwa pasvorm van de 2.4? kwa kop en dergelijke?
Dankjewel!,
Weet niet zeker of ik je goed begrijp,:PMaar het blok blijft zolang nog eventjes standaard, op de carterpan na.
2.2/3.0 buis komt erop, met net het systeem wat ik tegen kom. moet dit namelijk nog aanschaffen.
Ook komt er een spaghettie van een B op..
Bedoel je dit of?:D
groete
Past dat? een spagettie van een B?
8 februari 2008 om 11:58 #17375351ja op de kop wel, tot het stuk waar de 2 laatste buizen samen komen. Daar kom je in de knoei met de uhm.. (sorry weet het ff niet meer hoe het heet) Maar je moet daar iig een boogje in lassen zodat hij er BOVEN door gaat. Ik ga dit allemaal met foto’s vastleggen als ik zo ver ben.
Dan zie je het, kameraad van me heeft heto ok bij 2 auto’s (manta A’s) van hem
8 februari 2008 om 19:28 #17375352stabi-stang?, zou idd graag even een fotootje zien als je het gemaakt hebt.
8 februari 2008 om 19:45 #17375353he mantaei dacht dat even verderop ook stond hebben wij een manta gekocht:P
en hij wordt echt niet rose maar verder blijft het een verassing
en wil mijn vriendin er niets verder over kwijt vindt ze niet leuk dat men al weet voordat de auto klaar is hoe ie wordt
en denk dat ze daar wel gelijk in heeft8 februari 2008 om 19:45 #17375354hmm, zal wel eens kijken of ik eerder wat foto’s kan maken. Voordat ik aan de mijne begin.
Project heeft eventjes stil gelegen omdat ik tijdje werkloos ben geweest en dus ook geen inkomen had:o
Ik begin nu weer beetje ruimte te krijge, dus kan weer dingen gaan ondernemen zoals schuurpapier kopen etc:agent:P
heb ondertussen mijn carterpan ook :), nu nog ff het blok aanpassen daarin.
8 februari 2008 om 19:51 #17375355welke is dat topic black magic?? ben wel benieuwd:wub
9 februari 2008 om 13:48 #17375356de rode staat in het manta gedeelte onder sloop manta’s
en de gouden ken je wel maar daar staat ook in het manta gedeelte op de 8e pagina bijna onderaan nieuwe aanwinst
van forum naam faith1 maart 2008 om 13:01 #17375357VANWEGE AANKOOP KOMPLETE 2.0E , word e 2.4 Alsnog verkocht
hier is een link klikkie doen]
Voor diegene die interesse hebben, het staat eerst op het opel-forum om de mensen hier een betere kans te geven6 maart 2008 om 11:03 #17375358Zo hoogstwaarschijnlijk is de 2.4 al verkocht aan een mede forum lid hier! hoop dat het blokje netjes behandeld:P. Ik kan deze week ook weer verder gaan aan de manta, heeft een tijdje stil gestaan omdat we eerst de E-kadett cabrio van me pa gerestaureerd hebben voor zijn 50ste verjaardag!:):):)
Nu is die klaar met een geweldig resultaat! Foto’s volgen nog.
Binnenkort ga ik de 2.0E ophalen die dus helemaal kompleet is. Blok demonteren, en helemaal opnieuw spuiten en opbouwen. Dan ondertussen de motorruimte in orde maken voor de kleur:D
Vanaf nu word het allemaal wat leuker mensen!
6 maart 2008 om 18:18 #17375359heej peerke jij komt uit veghel???
ik ook! heb wel zin om een keertje te komen blieken! neem ik ook een a tje mee goed?
heb evt wel interrese in de bak7 maart 2008 om 07:25 #17375360origineel gepost door asconiakkefietje
heej peerke jij komt uit veghel???
ik ook! heb wel zin om een keertje te komen blieken! neem ik ook een a tje mee goed?
heb evt wel interrese in de bakJeps!!! Ofja kerk dorpje eerde, dus dat is lekker in de buurt.
Neem maar keer contact met me op. spreken we iets af.:thumbup
11 april 2008 om 14:51 #17375361Ha die kermit,
Yes ik heb een Groene A manta in originele staat, Ben 3e eigeneer en de auto heeft er nu een 64.000 op de teller staan. En die is nog niet rond geweest! :)
Zelfs met naamplaatje van eerste eigenaar haha!
Zal kijken wanneer ik foto kan maken, maar heb hetn u ff takke druk met school.
2 september 2008 om 15:18 #17375362Zo het is weer een hele tijd dat ik iets van me heb laten horen in dit topc:hmmz
Toch maar eens verandering in brengen:vertag
Ben nog steeds bezig met de manta, heb een goeie vakantie gehad en er de laatste 2 dagen flink tegen aan gegaan met me pa!
De 2 erg slechte flanken zijn nu voor 90% strak, deze gaan we nog een beetje verder strak maken en dan laten we de rest over aan de spuiter. De motorkap onderkant was roestig, deze hebben we ontroest en samen met de flanken in de grondlak gezet. die roest dus ook niet meer:agent
Met de motor ben ik aan de gang gegaan, deze is zwart gespoten.
De GTE Kleppendeksel laten stralen, alleen was dit niet zo’n succes… deze is een gate kaas geworden en vraag me af of ik die nog mooi krijg:puke. Maar dat zien we aanstaande week wel.
Goed voor nu even een aantal plaatjes bij het praatje.
2 september 2008 om 16:22 #17375363mijn vingers jeuken :D ziet er echt super uit man! Ga zo door :wors
2 september 2008 om 16:41 #17375364t ziet dr mooi uit al1 LA is ie niet strak, dr zit een deukje boven de rand. teminste as ik t goed zie!
rest ziet dr mooi uit!2 september 2008 om 17:44 #17375365ja dat pitje viel mij ook al op
zou zonde zijn van t goede werk :thumbup
2 september 2008 om 17:54 #17375366origineel gepost door peerke1987
De 2 erg slechte flanken zijn nu voor 90% strak, deze gaan we nog een beetje verder strak maken en dan laten we de rest over aan de spuiter.
hehe 90 % jongens 90%!!!
hahaha maar bedankt dat jullie zo scherp zijn, er zijn nog wel wat puntjes meer!
Zoek de puntjes!:P:P:P
2 september 2008 om 19:21 #17375367hoi peerke goed bezig ik ga de mijne misschien toch afmaken, dan rijden er straks vele mooie a-manta,s rond bij ons in deerd. groetjes adri:wub
2 september 2008 om 21:37 #17375368Hey Adrii !!! Super om dat te horen!
zou ik wel doen! die manta van je is prachtig! Zou nog mooier zijn als we dan samen meetings af kunnen gaan! Lijkt me leuk!
Staatie nog op Marktplaats?:thumbdown
8 september 2008 om 16:54 #17375369Ziet er gvd ni slecht uit :wors
Da komt hier dik in de chakos, succes :jerry
Merci ! :kewlpics:kewlpics
Grtzz
13 oktober 2008 om 19:33 #17375370origineel gepost door peerke1987
origineel gepost door mantafraek
Je hebt wel een goede basis om te beginnen met ik zeggen,geen laswerk!!!
Scheelt een hoop extra werk hè.
In welke kleur gaat de manta komen?Veel suc6 met je project!!
Groeten G.Hmz dacht toch zeker dat ik hier op gereageerd had:hmmz:o.. Maar deze kleur gaatie worden:P
Weer een tijdje geleden dat ik hier gepost heb, maar er is ondertussen weer wat gebeurt!. Grote stap in de goede richting want zaterdag gaat de manta zijn nieuwe warme plaatsje krijgen!:wub
Allereerst, de motor …. zo kocht ik mijn C24NEEn zo hangt hij in de rode motor bok:thumbup Werkt echt gigantisch lekker dit. Motorbok vastgemaakt aan het blok zodat alles in princiepe eraf kan tot het onderblok.
Na veel schrobben en doen…
Zoek de verschillen!!:jerry:jerry:jerry
nog wat meer pics,
Hier is de waterpomp + viscovin eraf… Visco vin is er rechts om af gegaan… Maar deze bleek dus links te zijn:hmmz. En had al zo’n idee dat ik ergens links had gelezen…Goed de waterpomp was toch niet alles meer, dus deze komt er nieuw op. De vin wil ik niet gebruiken, deze word electronisch
Nu is het even wachten op een andere carterpan. Maat van me heeft er nog eentje liggen + het olie pijl gebeuren, dit moest ook aangepast worden. Zodra deze carterpan binnen is word hij gemonteerd en daarna word het blok gespoten.
Nog eventjes iets moeten lassen aan de auto, linker gordelbevestiging was doorgerot.
Voor:
En na:
Ondertussen
Auto eindelijk in de epoxy gespoten, Hierna de auto klaar gemaakt voor de bodyschutz en streik-kit.Auto gedeeltelijk afgeplakt om zo min mogelijk bodyschutz te krijgen op de carroserie:
Streik-kit
Zo, de volgende morgen stond de manta in de bodyschutz
FF versjouwen:P:P:P
Plakband+papier eraf gehaald Resultaat::thumbup
Thats it folks!king:
-Peter
die kleur lijkt er op succes met je project
:hmmz :hmmz
16 oktober 2008 om 11:50 #17375371hey peet
nu even volhouden he!door blijven gaan:P
ben benieuwd
16 oktober 2008 om 20:14 #17375372Het gaat de goeie kant op !
Deuren waren aan de zijkanten gestraald, worden nu gelast. :D De staalratten hadden huisgehouden dus die hebben wat staal weg gevreten:jerry
wanneer de deuren terug komen, spuiten we ze in de epoxy., dan gaan we de voorschermen + deuren + Motorkap stellen. Daarna de binnenkant spuiten.
Motorblok erin, en naar de spuiter toe:D
We keep on going!
26 januari 2009 om 18:49 #17375373Zo laat ik weer even iets van me horen,
ben beetje inactief geweest op het forum, maar ondertussen wel weer doorgewerkt aan de manta. Zo hoop ik dalijk weer wat actiever te kunnen posten.Het is eindelijk zover, heb vandaag afspraak gemaakt met de spuiter voor aanstaande Zaterdag morgen dat ik de manta weg breng. Heb er erg veel zin in om dit hoofdstuk (hopelijk) af te kunnen sluiten. Zat er helemaal doorheen.
Ondertussen wel een hoop gedaan, schermen motorkap kofferbak en spoiler in orde gemaakt. Schermen in de epoxy gezet + body schutz aan de binnen kant zoals ook op de foto is te zien. Hierna de schermen weer opnieuw gemonteerd met Kit band. Zo zouden ze er eigelijk niet meer af hoeven.
Toch nog een aardige klus om daarna de schermen er weer goed op te zetten:hmmz:hmmz
Maar hij heeft nu echt zo’n vorm, en op de vering na ben ik tot nu toe al heel erg tevreden met het resultaat!, hier een paar foto’s en op naar aanstaande zaterdag waar natuurlijk wat foto’s geschoten zullen worden.
Schermen kaal en pas gemaakt met de motorkap
Schermen er weer af in de garage om ze roestvrij te maken
Kaalmaken van de schermen
Deze is zo goed als kaal
Kaal
In de epoxy en body schutz
In de epoxy en body schutz
Voorbereidingen op
met spoiler
Met spoiler2
En het eind resultaat
26 januari 2009 om 19:18 #17375374Heel gaaf blijft dit toch ook, achterlichten vind ik altijd te mooi van A manta…. Succes ermee
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.