Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Manta A project # Te koop…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 november 2010 om 18:05 #17375725
Hoe staat het met je oliedruk? Gevonden de oorzaak?
11 november 2010 om 19:01 #17375726zit er al een 2.4 in:jerry
14 maart 2011 om 18:50 #17375727Ik ben nu ook alles aan het aansluiten van mijn ombouw naar 2.0E nu zit ik emt mijn kachelslangen waar gaan die nu naartoe? kom er maar niet uit. En heb je verders mischien nog tips?
15 maart 2011 om 08:00 #17375728Hij heeft een andere moter gekocht. De manta heeft een ander blok gekregen 2.0.
Dit blok loopt goed.
Afgelopen week heeft hij een andere moter erbij gekocht om die helemaal klaar te maken.
@babyblue. Wat is het probleem?? ik kan je ook helpen (manta staat nu thuis)15 maart 2011 om 11:14 #17375729Nou mijn beide slangen van de kachel.. ik weet niet waar ik ze op meot aansluiten ivm andere thermostaat(injectie)
Kan jij wat foto’s maken hoe jij dat hebt gedaan? zal bij een 2.4 niet veel anders zijn.
15 maart 2011 om 12:41 #17375730dat kijk ik even na voor je. Dat wordt morgen voordat ik je wat laat weten aangezien ik vandaag niet thuis kom.
Je hoort van me.
(en dan kijken vanaf de kachel he)???
mvg Gerry15 maart 2011 om 12:56 #17375731Sorry peter, maar doe het even in jouw topic -offtopic
zoals je op de bovenste foto kan zien bij mijn moter gaat de bovenste slang vanaf de kachel
naar de waterpomp (boven op waterpomp)
de andere aansluiting met daartussen het ”schuifje” gaat achter op het blok. (kant van injectie)
hieronder op de foto is een pijpje te zien. daar zit de slang op aangesloten(pijpje zit niet standaard op ieder blok. dus die zul je er zelf op moeten maken)
vaak zit er bij een 2.0S ofzo een inbus ”dop” in die moet je eruit draaien en dan daar een pijpje in/op maken.
dan ben je gered. hopelijk is het zo duidelijk.
zo niet dan hoor ik het wel.15 maart 2011 om 15:57 #17375732Het is me duidelijk diyt kwam ik dus ook tegen bij mijn broer zijn blok (van 3.0E naar S) daar zat dat pijpje en die hadden we neit nodig maar die kan ik nu dus gebruiken.
thanx kom nu wel weer evrder:D
15 maart 2011 om 19:59 #17375733Zat al een pijpje zag ik komt goed nu:)
16 maart 2011 om 08:17 #17375734oke gelukkig.
succes ermee. (mocht je meer vragen hebben kun je altijd even U2U sturen!)
mvg Gerry
@ peter, plaats is een update kerel!!!!
16 maart 2011 om 17:03 #17375735[rquote=1891639&tid=80042&author=Hulkie]Hij heeft een andere moter gekocht. De manta heeft een ander blok gekregen 2.0.
Dit blok loopt goed.
Afgelopen week heeft hij een andere moter erbij gekocht om die helemaal klaar te maken.
@babyblue. Wat is het probleem?? ik kan je ook helpen (manta staat nu thuis)[/rquote]Wat hij zegt:D
Het is maar goed Gerry dat ik hem opgepikt heb, gistere kwam ik van de snelweg af in Uden en mijn oliedruk begon weer te branden:swear:fy1.
Stond ik weer stil recht onder de afrit bij Eerde. Pa weer moeten bellen en naar huis gesleept. Blok loopt weer beroerd dus ik ben het helemaal spuugzat. Ga die andere motor weg brengen, even uit elkaar laten gooien en terug in elkaar zetten zodat het in orde is.
En zo tobben we maar voort.
16 maart 2011 om 18:04 #17375736Wel balen man ik zit nu ook al op de 3e motor in een jaar.. warmloper gehad en lagerschalen versleten.. nu een 2.0E met opnieuw geslepen kleppen/zittingen en nieuwe lagers en keeringen.
Veel succes ermee komt vast wel weer goed
16 maart 2011 om 18:28 #17375737dan blijkt wel weer dat ik niet de enige pechvogel ben.. ik heb telkens problemen met mijn oliedruk gehad. Dit blok heeft het wat langer vol gehouden maar lijkt nu ook naar de !%^#41 te lopen. Dalijk een gereviseerde erin.. ben het echt spuug zat dat over lepelen telkens en niet betrouwbaar zijn van de auto
16 maart 2011 om 18:34 #17375738Ja er is inderdaad niks zo erg als een auto die je niet kunt vertrouwen!!!
Hey peter ik heb trouwens een vraagje.
Jij hebt ook een ”gt” kleppendeksel.
Hoe heb jij het grote gat daarin dichtgemaakt?
en hoe heb je de ontluchting in het kleine gat gemaakt??16 maart 2011 om 19:34 #17375739Vragen zijn er om beantwoord te worden he.
uhm, moet ik wel even nadenken, heb zo 1 2 3 even geen foto bij de hand. Maar bij het grote gat een grote rubbere stop erin gedaan. Beetje ingesneden zodat hij blijft zitten.
Kleine ontluchting gaat naar mijn gasklep
** EDIT:
Kleine ontluchting hebben we een aansluiting van een compressor stuk ingedraaid(ben even de naam kwijt). en afgedicht met dezelfde tape als je ook voor compressoren gebruikt
16 maart 2011 om 20:29 #17375740jemig peerke je hebt idd veel pech wat motoren aangaat das ook een zeldzaamheid :o
16 maart 2011 om 20:57 #17375741Ja Popke ik weet ook niet waar het aan ligt..
31 juli 2012 om 13:29 #17375742@Kermitkiller wrote:
jemig peerke je hebt idd veel pech wat motoren aangaat das ook een zeldzaamheid :o
Nou dan dacht je alles gehad te hebben, eergisteren avond, kom thuis.. weer zonder oliedruk en geluid in mijn blok wat er niet hoort.
Nog geen 500 km gelopen.
:argue
4 augustus 2012 om 14:05 #17375743dan word het nu tijd om een van je blokken compleet te reviseren :wors
3 mei 2013 om 12:44 #17375744Hoi mannen, sorry voor deze hele late reactie nog op dit topic.
Maar ik moest het toch even vragen, ik kan het namelijk nergens echt duidelijk vinden.
Heeft iemand enig idee hoe je netjes een GTE Lip monteert?
En waar ik eventueel een net setje chromen bumpers kan krijgen voor mijn 1971 Manta A??Groeten Theo
6 november 2013 om 19:00 #173757456 november 2013 om 23:13 #17375747blijft toch jammer :shock:
7 november 2013 om 08:00 #17375746dat is het zeker…helaas ik hoop dat ik een liefhebber weet te vinden op het forum.
7 november 2013 om 13:49 #17375748ahh sonde Peter, maar het is je eigen keus. :thumb
8 november 2013 om 13:35 #17375749Jammer dat je hem te koop zet.
Maarre even voor mijn idee, je hebt nu iedere keer een te lage oliedruk na korte tijd rijden. Kan het er niet aan liggen dat je een lekkende injector hebt die daardoor teveel brandstof inspuit en daarmee je olie verdunt?
Ik heb dit zelf ook gehad met een motor waar de injectors continu inspoten, olie zag er uit alsof het mayonaise was en superdun. Ik heb het vermoeden dat je de oorzaak van het probleem steeds mee overgebouwd hebt met het bestaande injectiesysteem. Laat je injectors eens kontroleren en kijk of deze niet kontinu inspuiten bij bv contact aan en een niet draaiende motor.
Of bouw een andere motor in met het injectiesysteem wat bij die motor hoort.
Ik denk dat je daarmee je probleem op kan lossen.
3 motoren met een laag oliedrukprobleem is iets onwaarschijnlijk.
Of je plunjer moet bij alle 3 klemmen, gebruik je een speciale olie?
Naar mijn idee is een goedkope minerale 15W40 beter voor deze motoren dan een volsyntheet met 5W30. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.