Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Manta A project # Te koop…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 juli 2010 om 07:19 #17375650
Die gaten zijn voor een luchtfilter van een carburateur.
– kleine gat aansluiten op opening van je gasklephuis bovenop.
– grote gat afdoppen.26 juli 2010 om 07:33 #17375651zeg wat doe jij met een tankdop op je kleppen deksel :hmmz:cry
26 juli 2010 om 07:52 #17375652origineel gepost door Kermitkiller
zeg wat doe jij met een tankdop op je kleppen deksel :hmmz:cryMoet daar geen benzine in dan??:jerry:jerry:jerry
@Hans,
dan zal ik dat maar eens in orde gaan maken, kijken wat het blokje dan doet.Bedankt!
26 juli 2010 om 11:51 #17375653Peerke,
Zoals hierboven reeds vermeld,groot gat dicht.
Zelf heb ik ook een gt deksel,ik heb de draaier een stop laten maken hiervoor,kleine gat een nippel om het darmpje over te schuiven.
Misschien zie je het op de foto.
26 juli 2010 om 15:40 #17375654dag!
Het is inderdaad te zien, en ik zal ook een stop moeten maken of laten maken.
Ik begin mijn luchtbuis/gasklep te verdenken van het euvel.Computer, LMM, Injectoren zijn allemaal afkomstig van hetzelfde L-Jetronic systeem. Echter de Gasklep en Luchtbuis niet.
Alles functioneert wel goed, maar we moeten het nog afstellen. Echter reageert er niet veel op de stel schroeven van de gasklep en LMM.Binnenkort maar eens iemand vragen die veel verstand heeft van die motoren.
groetjes peter
PS. Remmen zijn morgen ook klaar:wub
18 augustus 2010 om 17:19 #17375655Zo, even snel een update om nog iets van me te laten horen,
het is ondertussen weer 18 augustus en dat betekent dat mijn nieuwe
schooljaar(examen) weer bijna begint. Wil hem eigenlijk voor die tijd af hebben (september)..Veel lopen zwoegen met de motor, uiteindelijk stap voor stap lijkt het erop dat
de motor nu een heel eind goed loopt. Ik moet daar gerry(forumlid) en zijn vader
voor bedanken, maandag avond zijn ze langs gekomen en dat was :thumbup:thumbupIk hoop morgen een heel eind verder te komen, moet nog een aantal onderdelen halen
voor de afwerking. Dan laat ik was foto’s zien! :D18 augustus 2010 om 21:21 #17375656Hey peter,
Gelukkig gaat het nu zekerste weten de goede kant op met de manta
en zijn het inderdaad nog wat kleine dingetjes.En je weet het als er nog iets is moet je het maar even laten weten
dan komen we weer even langs. (ook als er geen problemen zijn haha)was ook nog eens gezellige avond en WAT EEN MOOIE MANTA!!!
mvg Gerry
19 augustus 2010 om 17:58 #17375657Ha Gerry!
Ja was inderdaad gezellig! Kunnen in de toekomst mooi samen wat rond toeren en elkaar helpen.
Cola staat altijd klaar he! ;)Vandaag weer lekker opgeschoten, remmen of beter gezegd ankers ontlucht en heb nu echt veel rem:P
Ook direct even de massa strip van het blok naar de carroserie gemaakt, dus daar kan het nu ook niet meer aan liggen.Wat ons wel op viel vandaag is dat de motor nogsteeds backfires geeft (zonder het dooije moment op te zoeken :P), maar
het lijkt erop dat de benzine pomp op die momenten ook niet continue zoemt, dus dat hij beetje hapert. Zou het ook hieraan
kunnen liggen? Gekke is daarna liep de pomp wel “beter” en leek de motor ook “beter” te lopen. We zijn anders van plan gewoon de weg op te gaan en het blok wat in te rijden.Groetjes!
19 augustus 2010 om 19:50 #17375658die backfire, is dat ploffen in de inlaat? of ploffen achter uit de uitlaat?
20 augustus 2010 om 08:26 #17375659Budel is dan te halen half september?!
20 augustus 2010 om 11:25 #17375660@voederbiet is bij de inlaat, via de LMM .
Uitlaat knalt ook een beetje maar dat is wss omdat hij zn gassen niet kwijt kan.,, maar moet blijkbaar een grotere diameter uitlaat onder.
Vandaag taxateur gesproken, de 27ste wordt hij getaxeert! dan wachten op rapport en apk en budel moet te halen zijn.
23 augustus 2010 om 15:08 #17375661en nog wat :kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics van het geheel :thumbup
24 augustus 2010 om 10:47 #17375662ik heb hier een filmpje opgenomen met de huidige problematiek in de hoop dat jullie iets opmerken!
Als de motor warm wordt, krijgt hij last van backfires, de afgelopen 3 dagen houd de motor ook voortaan in bij hogere toeren en slaat hij soms onder het rijden zomaar af.
http://www.youtube.com/watch?v=d2AgAYcK4yk
Dit hebben we gedaan tot nu toe
– LMM uitgewisseld
– Computer uitgewisseld
– Injectoren getest, die spuiten goed in
– nieuwe verdeler kap
– Electronische onsteking staat op tijd
– Uitlaat eraf gehaald, behalve spaghetti spruitstuk
– Benzine toevoer per minuut gemeten, die is ook goed.
– Kleppen gesteld
– Koelwater Temperatuursensor nagekeken, geeft juiste weerstand
…
en nog een hoop kleine dingen.Wij snappen er niks meer van:P
24 augustus 2010 om 11:15 #17375663uhm, gaskleppostitiesensor misschien een storinkje?
Vervroegd de ontsteking wel?
Zomaar 2 dingen die me te binnen schieten..
24 augustus 2010 om 11:19 #17375664Oh ja, wat doet de laadspanning van de dynamo als je de motor op toeren houd? Een kapotte dynamo kan ook vreemde storingen geven
24 augustus 2010 om 11:29 #17375665klinkt volgens mij valse lucht
24 augustus 2010 om 11:49 #17375666heb je de benzine druk gemeten,?
Klinkt gewoon als te weinig benzine.
Knijp de retour leiding maar eens dicht24 augustus 2010 om 12:16 #17375667Hoi!
Heb je de kleppen gesteld bij warme motor? Je zult het wel weten, maar als je je kleppen stelt bij warme motor, moet je andere spelingen aanhouden dan opgegeven bij koude motor en vice-versa…Het lijkt daarnaast of hij niet “op tijd” loopt (nokken t.o.v. krukas). Brandstofdruk kan idd ook nog een punt zijn zoals geert666 zegt.
Grt. Nathan
24 augustus 2010 om 12:33 #17375668– Gaskleppositiesensor is goed, die werkt naar behoren
– De onsteking bekeken met de lamp, die staat op tijd en vervroegd netjes– Dynamo spanning gaan we even na kijken
– Valse lucht uitgesloten, is hem ook niet.
– Hoe kunnen we de benzine druk meten?
– We gaan zometeen even de retourleiding dichthouden
@Nathan KOp– Kleppen zijn correct gesteld met lopende warme motor
– Onsteking staat precies op tijdEcht fijn dat jullie even mee willen luisteren, ik ben 15 min terug met antwoord op de openstaande vragen.
GRoetjes peter & henk
24 augustus 2010 om 13:05 #17375669Zijn je bougies en kabels in orde??
24 augustus 2010 om 13:48 #17375670@ Dynamo Spanning :
We meten bij de Dynam0 14,7 Volt
@Benzine Druk
Bij een zo goed als koude motor gaat de motor iets harder stationair lopen wanneer we de retourleiding dichthouden. Op het eerst moment lijkt de motor hier positief op te reageren bij accelereren, wanneer de motor warmer wordt lijkt dit effect te verdwijnen. Je hoort de benzine pomp meer druk maken. We hebben dan de brandstofpomp ook getest, deze brengt zoals in de boeken namelijk 2 liter per minuut
@Bougie kabels,
Deze hebben we uitgewisseld met een andere goed lopende auto. Geen verschil
Ik ben benieuwd hoe we de benzine druk kunnen meten.
24 augustus 2010 om 15:08 #17375671origineel gepost door peerke1987
@Nathan KOp– Kleppen zijn correct gesteld met lopende warme motor
– Onsteking staat precies op tijdEcht fijn dat jullie even mee willen luisteren, ik ben 15 min terug met antwoord op de openstaande vragen.
GRoetjes peter & henk
Volgens mij bedoelde @Nathan Kop dat de nokkenas (niet de ontsteking) wel op tijd staat. Was ook waar ik aan dacht.
24 augustus 2010 om 15:19 #17375672bij de eerste cilinder staan de kleppen op tuimelen, dan staat ook de zuiger van de eerste cilinder in het bovenste dode punt
dit klopt toch?
Stationair koud loopt de motor gewoon netjes
24 augustus 2010 om 15:48 #17375673ook al cilinder compressie gemeten ??
24 augustus 2010 om 22:55 #17375674oke, we hebben vanavond toch nog een keer geprobeerd bij de benzine druk, en het lijkt erop dat het ‘m toch echt daar in zit. Wanneer we de leiding echt goed dichthouden, loopt de motor als de helll… Hij trekt goed op en blijft scherp tot in zijn uiterste toeren.
morgen hier verder aan werken en hopen dat het dan opgelost is, kan het eigenlijk nog niet geloven. Ik houdt jullie op de hoogte!!
Bedankt voor jullie reacties en hulp!!:wub
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.