Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Manta A project # Te koop…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 juni 2010 om 11:34 #17375625
had ie contact punten?
electronische onsteking is ook geschakelde plus nodig van het contact.
bij mij wou die toen ook alleen maar lopen op doorstarten. en was ook van contact punten naar electronische onsteking gegaan. denk dat dan daar je probleem ligt
gr teun
23 juni 2010 om 11:36 #17375626Normaal gesproken heeft deze motor contactpunten idd, dus dat zou kunnen kloppen.
Hoe heb je dit opgelost Teun?
23 juni 2010 om 11:40 #17375627heb een draad getrokken van uit de zekering kast. punt gepakt waar 12 volt opkomt als contact aanstaat.en draad naar de bobine toe. waar die daar op komt weet ik zo niet maar dit kun je wel testen.
gr teun
23 juni 2010 om 11:41 #17375628waarschijnlijk krijgt die nu dus zijn stroom van die weerstandskabel die er nog in loopt met +- 9 volt. Dus ik zou even een draad kunnen pakken vanuit de zekeringkast met 12 volt en die op de ontsteking aansluiten?
Sluit ik dan ook direct die weerstandskabel uit?
alvast bedankt Teun
23 juni 2010 om 11:44 #17375629dat weet ik zo niet. ik heb altyd goed gereden met die motor toen
23 juni 2010 om 11:45 #17375630klopt inderdaad wat er nu gezegd word.
zelf ook eens gehad met een corsa ombouwen, bleek ook dat die geschakelde draad niet de goede spanning had.
dus zelf even een geschakelde + aanleggen.
23 juni 2010 om 11:45 #17375631Nou dan ga ik dat gewoon eens proberen!
*Ik houd jullie op de hoogte
23 juni 2010 om 11:46 #17375632oke vingers gekruisd:cool:
23 juni 2010 om 15:10 #17375633succes :thumbup:thumbup
23 juni 2010 om 19:26 #17375634LADIES and GENTLEMAN
…
…
we’ve got him!!de weerstandskabel was de boosdoener, hebben hem er helemaal uitgegooid.
Daarna de kabelboom opnieuw bekleed, en nu is helemaal in orde.bedankt voor jullie hulp!! wordt gewaardeerd.
En nu verder :D
23 juni 2010 om 19:50 #17375635Mooi dat hij t weer doet.
Veghel is idd niet zo heel ver, als je ooit hulp nodig hebt, dan stuur maar ff een pm ofzo.
Heb wel t een en ander ervaring met le-jetronic.Gr Ferdie
23 juni 2010 om 20:52 #17375636das mooi kerel moest je nou ook nog een draad bij leggen?
23 juni 2010 om 21:03 #17375637@Ferdie, bedankt voor het aanbod, ik zal het onthouden! :)
@Teungts, ik heb de weestandskabel vervangen door een normale vanuit de zekeringkast naar de bobine.
Ik heb verder geen andere draad hoeven te leggen. Nu functioneert het naar mijn weten hoe het hoort.Als je meer vragen hebt hoor ik het wel, wel veel geleerd van dit systeem door al die problemen:wub
23 juni 2010 om 21:25 #17375638al doende leert men:angel
23 juni 2010 om 22:12 #17375639vele hoofden maken licht werk :wors:wors:wors
30 juni 2010 om 11:02 #17375640Er zit ondertussen toch wel behoorlijk veel tijd om de om de motor in orde te krijgen:
AutoData erbij gehaald,
Alles doorgemeten, Gasklep klikte niet. Klikt nu wel.
Rembekrachtiger bleek lek te zijn, hier trok hij valse lucht vandaan waardoor hij niet af te stellen viel.
Motor is op tijd gezet
Kleppen gesteld (1tje was er kapot en is vervangen)
2 van de 4 injectoren waren stuk, motor liep maar op 2 cilinders
4 andere injectoren geplaatst, motor loopt nu op 4 cilinders en pakt goed op.Wat nu nog:
Af en toe last van een backfire (hij klapt af en toe)
Rem bekrachtiger dicht krijgen, heb waarschijnlijk een nieuwe o-ring nodig?motor loopt verder wel ontzettend rustig en netjes, en hij klinkt of dat hij er zin in heeft :wub
Groetjes peter
30 juni 2010 om 11:13 #17375641Nou kijk dat is allemaal goed nieuws.
En het word allemaal opgelost :p haha.
Eindstadium is in zicht.30 juni 2010 om 15:48 #17375642toch wel weer handig he zo,n set extra injectie of heb je niet die injectoren van mij gebruikt :thumbup:thumbup
30 juni 2010 om 17:34 #17375643origineel gepost door Kermitkiller
toch wel weer handig he zo,n set extra injectie of heb je niet die injectoren van mij gebruikt :thumbup:thumbupjahwel die heb ik gebruikt!!:thumbup
Kwam mij idd goed van pas,
anders was ik nu een stuk duurder uitgeweest!:thumbdownOndertussen ben ik weer bezig met mijn interieur,
Ik heb stof gevonden die aardig goed overeen komt
met het dashboard. Deze nu aan het bekleden en moet
zeggen dat het er erg sjiek uit ziet!!:D:D:DVerder moet ik nog even een handrem kabel voor een B-
manta halen denk ik, de standaard kabel van de A-Manta
is te kort voor de klauwen achter. Daarnaast nog even de
kopjes aan de rem leidingen maken, maar heb daar geen
tang voor. vond 65 euro beetje veel .Foto’s volgen
Groetjes peter
1 juli 2010 om 07:33 #17375644:kewlpics:kewlpics:kewlpics
11 juli 2010 om 22:29 #17375645NOG VORDERINGEN HIER :wors:wors:wors:wors
12 juli 2010 om 12:49 #17375646ja’t zeker!
Nieuwe rembekrachtiger, die was blijkbaar lek en trok die valse lucht.
Alle kabels getrokken en aangesloten voor de muziek en versterker,
binnenkort kunnen de matte erin samen met de console, stoelen en zijpanelen.Foto’s volgen!!:agent
25 juli 2010 om 15:29 #17375647:kewlpics:kewlpics
25 juli 2010 om 17:48 #17375648haha ik zal morgen eens kijken of ik wat foto’s kan schieten!
Interieur is zo goed als af, het einde komt in zicht.
25 juli 2010 om 21:20 #17375649Even een vraagje, we hebben het vermoeden dat de motor nog ergens
valse lucht binnen haalt wat het afstellen belemmerd.Ik kan niet echt een schema vinden, hoe het precies moet dus ik vraag het maar even aan jullie.
Op plaatjes van CIH lijkt het overal anders haha:DIk heb een kleppendeksel van een GT, en die heeft 2 openingen. 1tje moet ik aansluiten op de luchtbuis en andere?
Volgens mij is 1 van de gaten bedoeld voor afzuiging van de oliedampen, maar de andere?
Het rare is dat mijn motor erop reageert als ik 1 gat dicht houdt, hij lijkt dan harder stationair te gaan lopen.Alvast bedankt!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.