Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Manta A project # Te koop…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 juni 2010 om 10:15 #17375600
@Hans, thanks. En ja je project ziet er goed uit!! Lekker opbouwen , is het betere werk he :D
Ik denk dat ik weet waar die voorste dikke aansluiting voor is,
kan em’ afdoppen aangezien er een zelfde soort aansluiting zit op de buis vanaf de luchtfilter.14 juni 2010 om 16:45 #17375601Vandaag was weer zo’n dag vol spanning en vragen..:(
Eindelijk was het dan zover, alles aangesloten,
vloeistoffen gehaald en een bak bier voor als die zou lopen.
Maar het bier mocht niet baten, heel de dag geprobeerd maar krijgen de
motor niet aan de praat.. we zijn ten einde raad.Wat doet hij wel wat doet hij niet is dan de vraag..
De motor is helemaal aangesloten.
Startmotor gooit de motor soepel rond.
De benzine pomp loopt en er komt benzine uit de retour.
de motor staat voldoende op tijd om te lopen.
Het relais klikt wanneer je het contact om gooit.
We hebben prik op de bougies.Maar hij doet het niet, het lijkt erop of de injectoren geen benzine inspuiten.
Waar lijkt dit op? wat kan ik nog testen om zoveel mogelijk dingen uit te sluiten?
:thumbup
14 juni 2010 om 16:49 #17375602massa probleem op je injectoren??
meet ff op er constante + op de injectoren staat.Want de injectoren zijn massa gestuurd…
14 juni 2010 om 16:52 #17375603Wanneer kan ik die meten ? Wanneer het contact op de laatste fase staat of wanneer de startmotor rond gaat?
Alvast bedankt,
14 juni 2010 om 16:58 #17375604ff meten als je de startmotor rond gooit..
Dan ben je zeker….Maar staat als het goed is al 12 volt op als je contact erop zet..
is gewoon geschakelde +…14 juni 2010 om 20:46 #17375605succes :hmmz had er toch liever carb opgebouwd
15 juni 2010 om 08:19 #17375606origineel gepost door corsaboy
ff meten als je de startmotor rond gooit..
Dan ben je zeker….meten ongeveer 5, dus dat zit wel goed. Gisteren tot 24:00
bezig geweest met de manta, maar met de hulp van een
vriend hebben we het uiteindelijk gevonden.Zo luidt het probleem:
Wanneer we de startmotor rond gooien, gaat de benzine
pomp lopen en loopt de motor direct MAAR zodra je de
sleutel terug draaid slaat de motor direct af, De benzine
pomp blijft dus niet lopen.Wanneer we de benzine pomp een aparte voeding geven, en
deze dus apart laten draaien van de auto loopt de motor en
blijft deze dus ook lopenWe denken dat het hierin zit:
PS. Ik zie wel dat ik ECHT even die lelijke parker moet vervangen!!:P:P
15 juni 2010 om 09:59 #17375607gewoon zorgen dat je pomp op contact gestuurde 12v word aangesloten
15 juni 2010 om 10:23 #17375608maar dat wordt toch geschakeld via dat relais..:hmmz
15 juni 2010 om 12:37 #17375609origineel gepost door peerke1987
maar dat wordt toch geschakeld via dat relais..:hmmzgefeliciteerd king:
Wat doet je relais meer aan schakelen van je contactslot volgens jou?
geschakelde + is prima.16 juni 2010 om 07:17 #17375610Hmm, wanneer draaid bij jullie de brandstof pomp? Als hij op de laatste fase staat van het contact of wanneer je de sleutel rond gooit pas?
16 juni 2010 om 14:42 #17375611origineel gepost door peerke1987
origineel gepost door corsaboy
ff meten als je de startmotor rond gooit..
Dan ben je zeker….meten ongeveer 5, dus dat zit wel goed. Gisteren tot 24:00
bezig geweest met de manta, maar met de hulp van een
vriend hebben we het uiteindelijk gevonden.Zo luidt het probleem:
Wanneer we de startmotor rond gooien, gaat de benzine
pomp lopen en loopt de motor direct MAAR zodra je de
sleutel terug draaid slaat de motor direct af, De benzine
pomp blijft dus niet lopen.Wanneer we de benzine pomp een aparte voeding geven, en
deze dus apart laten draaien van de auto loopt de motor en
blijft deze dus ook lopenWe denken dat het hierin zit:
PS. Ik zie wel dat ik ECHT even die lelijke parker moet vervangen!!:P:P
dat relais ziet er ook niet al te fris uit
en volgens mij mist er ook nog een stekker zo op de foto te zien16 juni 2010 om 16:48 #17375612haha nee de stekker zit er wel in, maar dat is een oude foto.
Zocht de foto niet opnieuw te maken.
Hij ziet er idd niet zo gezond uit dus waarschijnlijk is daarmee gerommeld
( ik weet het niet) Ik ga dus even een nieuwe zoeken.Naar mijn weten, schakelt die relais ook de benzine pomp.
17 juni 2010 om 16:22 #17375613Mwoah, dit is hem dan zonder isolatieband/tip/kit
Morgen waarschijnlijk even een andere halen.22 juni 2010 om 16:01 #17375614Vandaag had ik het nieuwe relais binnen king:
Direct het relais overgezet en geprobeerd de Manta te starten
in de hoop dat hij nu wel bleef lopen, maar geen succes!Het ligt dus niet aan het relais.
Vandaag dus maar een schema getekend hoe het op dit moment is aangesloten allemaal, ik hoop dat jullie zien wat ik
fout gedaan heb.– Rode dikke draad = + op ACCU
– Bruine Draad = Massa
– Groene Draad = – Bobine
– Rode draad met zekering = + Bobine
– Rode/Zwarte = Startmotor
– Blauwe = Benzine Pomp
– ZWART = motorruimte lampjeWat gebeurt er
De motor start zodra ik het contact omdraai, de motor slaat
af wanneer ik het contact dus terug draai. Trek ik een extra
kabel van de brandstofpomp naar de accu, blijft de motor
wel draaien. (de normale kabel van de computer naar de
pomp zit er dan nog wel aan).Wij snappen er niks meer van, hebben al van alles geprobeerd. IEMAND?
groetjes peter
22 juni 2010 om 16:16 #17375615klinkt mij alsof je je brandstofpomp op je startrelais hebt gezet. Die gaat weer uit als je de sleutel terughaalt uit de verste stand. Dus trek gewoon even een geschakelde plus naar je brandstofpomp, dan is het opgelost toch?
22 juni 2010 om 16:21 #17375616De rood/zwarte kabel zit op het startrelais, maar als ik die op de 12v zet maakt het niks uit voor de pomp.
22 juni 2010 om 16:30 #17375617ik zou niet moeilijk doen als het makkelijk kan
draadje trekken naar je pomp en aan sluiten op een plus die inschakeld als je het contact omdraait
22 juni 2010 om 16:34 #17375618Nou dat kan inderdaad nog wel, maar had liever gehad dat het gewoon werkt zoals het hoort. Want blijkbaar zit er ergens iets niet lekker en ik kom daar liever achter.
Tenzij ze hier zeggen dat het allemaal correct is aangesloten, (wat ik dus graag zou horen) Dan wijst het erop dat ik ergens een kabel breuk heb
22 juni 2010 om 19:03 #17375619Is geheel anders als bij mijne manta,relais is maar met 1 stekker,motorruimtelampje zit op originele kabelboom,kortweg gans anders.
Had je anders graag verder geholpen.
Er zal hier wel iemand zijn die je wil en kan verder helpen.
Kop omhoog en de moed erin houden!!!
Greetz Gert
22 juni 2010 om 20:12 #17375620volgens mij werkt je injectie ls volgt
met starten krijgt je pomp via de startmotor stoom en als je de sleutel loslaat moet je lmm het over nemen
dus als je je auto op contact zet en je drukt met je vinger tegen de klep van je lmm hoort je pomp te gaan lopen als dit niet gebeurt zit daar het probleem
misschien je lmm stuk of de vekeerde lmm
heb je op de rode draad wel constante plus staan?22 juni 2010 om 20:18 #17375621Beste Fluks,
Klopt wat je zegt, hier waren wij ondertussen ook achter gekomen. Nu het volgende:
Wanneer we tegen het klepje van de LMM aanduwen, krijgt de brandstofpomp +- 6 Volt,
Wanneer we de startmotor rond gooien, krijgt de brandstofpomp 12 Volt.We hebben een andere LMM geprobeerd, maar geeft hetzelfde resultaat.
Bij een kadet met een 2.0E, krijgt de brandstofpomp onder het lopen ook gewoon 12volt (dit is overigens wel een iets ander systeem)Ik heb 1 draad op de bobine/onsteking zitten, en andere is gewoon idd constante plus zoals op het plaatje.
22 juni 2010 om 20:58 #17375622Waar kom je vandaan??
Heb je de elektrische schemas??
Wil evt wel een keertje komen kijken, kom zelf uit Eindhoven, en weet wel t een en ander van auto’s hahahaha :P23 juni 2010 om 09:33 #17375623origineel gepost door fredje
Waar kom je vandaan??
Heb je de elektrische schemas??
Wil evt wel een keertje komen kijken, kom zelf uit Eindhoven, en weet wel t een en ander van auto’s hahahaha :PVeghel, dus dat is niet zover weg van Eindhoven af (15min). Elke hulp is welkom, electrische schema’s zijn wel te vinden lijkt me. Heb je ervaring met het L-jetronic systeem? :)
23 juni 2010 om 10:22 #17375624oke 2 dingen staan nog open die ik nog wil testen
De doorzichtige weerstandsdraad zit nog in de bestaande kabelboom.
Ik moet misschien nog een andere massakabel van de carroserie naar de motor leggen.Hoe zit het met de electronische onsteking? Maakt dat niet uit t.o.v. een normale contactpunten ivm aansluitingen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.