Manta A project # Te koop…

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Manta A project # Te koop…

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 450)
  • Auteur
    Berichten
  • #17375600
    peerke1987
      Lid sinds:
      28 December 2006

      @Hans, thanks. En ja je project ziet er goed uit!! Lekker opbouwen , is het betere werk he :D

      Ik denk dat ik weet waar die voorste dikke aansluiting voor is,
      kan em’ afdoppen aangezien er een zelfde soort aansluiting zit op de buis vanaf de luchtfilter.

      #17375601
      peerke1987
        Lid sinds:
        28 December 2006

        Vandaag was weer zo’n dag vol spanning en vragen..:(

        Eindelijk was het dan zover, alles aangesloten,
        vloeistoffen gehaald en een bak bier voor als die zou lopen.
        Maar het bier mocht niet baten, heel de dag geprobeerd maar krijgen de
        motor niet aan de praat.. we zijn ten einde raad.

        Wat doet hij wel wat doet hij niet is dan de vraag..

        De motor is helemaal aangesloten.
        Startmotor gooit de motor soepel rond.
        De benzine pomp loopt en er komt benzine uit de retour.
        de motor staat voldoende op tijd om te lopen.
        Het relais klikt wanneer je het contact om gooit.
        We hebben prik op de bougies.

        Maar hij doet het niet, het lijkt erop of de injectoren geen benzine inspuiten.

        Waar lijkt dit op? wat kan ik nog testen om zoveel mogelijk dingen uit te sluiten?

        :thumbup

        #17375602
        corsaboy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          massa probleem op je injectoren??
          meet ff op er constante + op de injectoren staat.

          Want de injectoren zijn massa gestuurd…

          #17375603
          peerke1987
            Lid sinds:
            28 December 2006

            Wanneer kan ik die meten ? Wanneer het contact op de laatste fase staat of wanneer de startmotor rond gaat?

            Alvast bedankt,

            #17375604
            corsaboy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              ff meten als je de startmotor rond gooit..
              Dan ben je zeker….

              Maar staat als het goed is al 12 volt op als je contact erop zet..
              is gewoon geschakelde +…

              #17375605
              Kermitkiller
                Lid sinds:
                26 March 2005

                succes :hmmz had er toch liever carb opgebouwd

                #17375606
                peerke1987
                  Lid sinds:
                  28 December 2006

                  origineel gepost door corsaboy
                  ff meten als je de startmotor rond gooit..
                  Dan ben je zeker….

                  meten ongeveer 5, dus dat zit wel goed. Gisteren tot 24:00
                  bezig geweest met de manta, maar met de hulp van een
                  vriend hebben we het uiteindelijk gevonden.

                  Zo luidt het probleem:

                  Wanneer we de startmotor rond gooien, gaat de benzine
                  pomp lopen en loopt de motor direct MAAR zodra je de
                  sleutel terug draaid slaat de motor direct af, De benzine
                  pomp blijft dus niet lopen.

                  Wanneer we de benzine pomp een aparte voeding geven, en
                  deze dus apart laten draaien van de auto loopt de motor en
                  blijft deze dus ook lopen

                  We denken dat het hierin zit:

                  PS. Ik zie wel dat ik ECHT even die lelijke parker moet vervangen!!:P:P

                  #17375607
                  teungts
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 July 2004

                    gewoon zorgen dat je pomp op contact gestuurde 12v word aangesloten

                    #17375608
                    peerke1987
                      Lid sinds:
                      28 December 2006

                      maar dat wordt toch geschakeld via dat relais..:hmmz

                      #17375609
                      hanzzz
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        15 March 2005

                        origineel gepost door peerke1987
                        maar dat wordt toch geschakeld via dat relais..:hmmz

                        gefeliciteerd king:

                        Wat doet je relais meer aan schakelen van je contactslot volgens jou?
                        geschakelde + is prima.

                        #17375610
                        peerke1987
                          Lid sinds:
                          28 December 2006

                          Hmm, wanneer draaid bij jullie de brandstof pomp? Als hij op de laatste fase staat van het contact of wanneer je de sleutel rond gooit pas?

                          #17375611
                          Kermitkiller
                            Lid sinds:
                            26 March 2005

                            origineel gepost door peerke1987

                            origineel gepost door corsaboy
                            ff meten als je de startmotor rond gooit..
                            Dan ben je zeker….

                            meten ongeveer 5, dus dat zit wel goed. Gisteren tot 24:00
                            bezig geweest met de manta, maar met de hulp van een
                            vriend hebben we het uiteindelijk gevonden.

                            Zo luidt het probleem:

                            Wanneer we de startmotor rond gooien, gaat de benzine
                            pomp lopen en loopt de motor direct MAAR zodra je de
                            sleutel terug draaid slaat de motor direct af, De benzine
                            pomp blijft dus niet lopen.

                            Wanneer we de benzine pomp een aparte voeding geven, en
                            deze dus apart laten draaien van de auto loopt de motor en
                            blijft deze dus ook lopen

                            We denken dat het hierin zit:

                            PS. Ik zie wel dat ik ECHT even die lelijke parker moet vervangen!!:P:P

                            dat relais ziet er ook niet al te fris uit
                            en volgens mij mist er ook nog een stekker zo op de foto te zien

                            #17375612
                            peerke1987
                              Lid sinds:
                              28 December 2006

                              haha nee de stekker zit er wel in, maar dat is een oude foto.
                              Zocht de foto niet opnieuw te maken.
                              Hij ziet er idd niet zo gezond uit dus waarschijnlijk is daarmee gerommeld
                              ( ik weet het niet) Ik ga dus even een nieuwe zoeken.

                              Naar mijn weten, schakelt die relais ook de benzine pomp.

                              #17375613
                              peerke1987
                                Lid sinds:
                                28 December 2006

                                Mwoah, dit is hem dan zonder isolatieband/tip/kit
                                Morgen waarschijnlijk even een andere halen.

                                #17375614
                                peerke1987
                                  Lid sinds:
                                  28 December 2006

                                  Vandaag had ik het nieuwe relais binnen king:
                                  Direct het relais overgezet en geprobeerd de Manta te starten
                                  in de hoop dat hij nu wel bleef lopen, maar geen succes!

                                  Het ligt dus niet aan het relais.

                                  Vandaag dus maar een schema getekend hoe het op dit moment is aangesloten allemaal, ik hoop dat jullie zien wat ik
                                  fout gedaan heb.

                                  – Rode dikke draad = + op ACCU
                                  – Bruine Draad = Massa
                                  – Groene Draad = – Bobine
                                  – Rode draad met zekering = + Bobine
                                  – Rode/Zwarte = Startmotor
                                  – Blauwe = Benzine Pomp
                                  – ZWART = motorruimte lampje

                                  Wat gebeurt er
                                  De motor start zodra ik het contact omdraai, de motor slaat
                                  af wanneer ik het contact dus terug draai. Trek ik een extra
                                  kabel van de brandstofpomp naar de accu, blijft de motor
                                  wel draaien. (de normale kabel van de computer naar de
                                  pomp zit er dan nog wel aan).

                                  Wij snappen er niks meer van, hebben al van alles geprobeerd. IEMAND?

                                  groetjes peter

                                  #17375615
                                  Jurgen
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 September 2007

                                    klinkt mij alsof je je brandstofpomp op je startrelais hebt gezet. Die gaat weer uit als je de sleutel terughaalt uit de verste stand. Dus trek gewoon even een geschakelde plus naar je brandstofpomp, dan is het opgelost toch?

                                    #17375616
                                    peerke1987
                                      Lid sinds:
                                      28 December 2006

                                      De rood/zwarte kabel zit op het startrelais, maar als ik die op de 12v zet maakt het niks uit voor de pomp.

                                      #17375617
                                      teungts
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        6 July 2004

                                        ik zou niet moeilijk doen als het makkelijk kan

                                        draadje trekken naar je pomp en aan sluiten op een plus die inschakeld als je het contact omdraait

                                        #17375618
                                        peerke1987
                                          Lid sinds:
                                          28 December 2006

                                          Nou dat kan inderdaad nog wel, maar had liever gehad dat het gewoon werkt zoals het hoort. Want blijkbaar zit er ergens iets niet lekker en ik kom daar liever achter.

                                          Tenzij ze hier zeggen dat het allemaal correct is aangesloten, (wat ik dus graag zou horen) Dan wijst het erop dat ik ergens een kabel breuk heb

                                          #17375619
                                          kermitmanta a
                                            Lid sinds:
                                            13 December 2009

                                            Is geheel anders als bij mijne manta,relais is maar met 1 stekker,motorruimtelampje zit op originele kabelboom,kortweg gans anders.
                                            Had je anders graag verder geholpen.
                                            Er zal hier wel iemand zijn die je wil en kan verder helpen.
                                            Kop omhoog en de moed erin houden!!!
                                            Greetz Gert

                                            #17375620
                                            fluks
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              20 October 2005

                                              volgens mij werkt je injectie ls volgt
                                              met starten krijgt je pomp via de startmotor stoom en als je de sleutel loslaat moet je lmm het over nemen
                                              dus als je je auto op contact zet en je drukt met je vinger tegen de klep van je lmm hoort je pomp te gaan lopen als dit niet gebeurt zit daar het probleem
                                              misschien je lmm stuk of de vekeerde lmm
                                              heb je op de rode draad wel constante plus staan?

                                              #17375621
                                              peerke1987
                                                Lid sinds:
                                                28 December 2006

                                                Beste Fluks,

                                                Klopt wat je zegt, hier waren wij ondertussen ook achter gekomen. Nu het volgende:

                                                Wanneer we tegen het klepje van de LMM aanduwen, krijgt de brandstofpomp +- 6 Volt,
                                                Wanneer we de startmotor rond gooien, krijgt de brandstofpomp 12 Volt.

                                                We hebben een andere LMM geprobeerd, maar geeft hetzelfde resultaat.
                                                Bij een kadet met een 2.0E, krijgt de brandstofpomp onder het lopen ook gewoon 12volt (dit is overigens wel een iets ander systeem)

                                                Ik heb 1 draad op de bobine/onsteking zitten, en andere is gewoon idd constante plus zoals op het plaatje.

                                                #17375622
                                                fredje
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004

                                                  Waar kom je vandaan??
                                                  Heb je de elektrische schemas??
                                                  Wil evt wel een keertje komen kijken, kom zelf uit Eindhoven, en weet wel t een en ander van auto’s hahahaha :P

                                                  #17375623
                                                  peerke1987
                                                    Lid sinds:
                                                    28 December 2006

                                                    origineel gepost door fredje
                                                    Waar kom je vandaan??
                                                    Heb je de elektrische schemas??
                                                    Wil evt wel een keertje komen kijken, kom zelf uit Eindhoven, en weet wel t een en ander van auto’s hahahaha :P

                                                    Veghel, dus dat is niet zover weg van Eindhoven af (15min). Elke hulp is welkom, electrische schema’s zijn wel te vinden lijkt me. Heb je ervaring met het L-jetronic systeem? :)

                                                    #17375624
                                                    peerke1987
                                                      Lid sinds:
                                                      28 December 2006

                                                      oke 2 dingen staan nog open die ik nog wil testen

                                                      De doorzichtige weerstandsdraad zit nog in de bestaande kabelboom.
                                                      Ik moet misschien nog een andere massakabel van de carroserie naar de motor leggen.

                                                      Hoe zit het met de electronische onsteking? Maakt dat niet uit t.o.v. een normale contactpunten ivm aansluitingen?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 450)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.