Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Manta A project # Te koop…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 april 2010 om 16:52 #17375550
Zoo even mn topic weer uit het stof gehaald:P
De manta is ondertussen verhuisd van zijn warme plekje in de garage naar de auto brug, zodat we konden beginnen aan de bodem.. Daar staat die dan ook gezellig met zijn soortgenoten, een manta A en nog een C-kadett:wub
Afgelopen tijd vooral bezig geweest met het benzine circuit, de oude leidingen zijn helemaal vervangen door 8mm koperen benzine leidingen in het rubber. Daarnaast retour gemaakt in de benzine tank en de benzine pomp een opknapbeurt gegeven.
Dat staat er nu zo bij:
Nu moet ik nog even een rubberen schoentje over de contacten heen doen en dan is dat klaar, dan kan ik de blauwe draad naar de kabel boom toe trekken en zou de pomp ook prik hebben.
:PNaast het benzine circuit, ook begonnen met de remleidingen en achterremmen, ik heb nieuwe schijven gehaald. We wilde de remklauwen monteren maar die bleken @*$&#^$ te zijn… Afgelopen week maar even andere gehaald op de sloop en die zijn in betere staat, even een sneakpreview;
We willen zometeen verder gaan met het monteren van de andere klauwen.
Op dit moment zit ik een beetje in de knoop met het verbinden van de kabelboom van de injectie en van de auto, de kabelboom van de injectie is zover ik weet nu in prima staat. Alleen ben ik er nog niet achter hoe ik de kabelboom aan kan sluiten op de bestaande boom van de carroserie, dit is wat ik heb:
Owja en relais moet natuurlijk zijn zekering
Ik vraag me eigen af of dit allemaal klopt, ziet iemand dit zo??
Ik hoor het graag van jullie!
20 april 2010 om 17:01 #17375551kijk kijk, nog steeds erg goed bezig :)
leuk om te zien dat mn ouwe velgjes nog steeds goed behandeld worden…ze zijn wel goed terecht gekomen :wors
21 april 2010 om 16:12 #17375552haha dat zijn ze zeker badmuts, ben er nogsteeds erg trots op!
Heb zelfs een setje bij gekocht:P Mooi voor aan aanhangertje en reserve wiel:wub:P
22 april 2010 om 07:45 #17375553Stekkertje bij je computer naar – van bobine
Rood/zwart is startsignaar
dikke rode op de +
Bruin Massa
Blauw (blijft die blauw tot aan de stekker?) naar brandstofpomp
Rood die met de zekering zal dan spaning over contact zijn.Ziet er goed uit allemaal :wors :wub
Ff 1 tip, je brandstofpomp hangt daar heel netjes, alleen gaat deze zo wel zoemen, dit omdat de pomp te ver van de tank afzit en dus te hard moet zuigen. Het werkt wel zo.
22 april 2010 om 08:09 #17375554Bedankt Manta 24V
De blauwe blijft niet tot aan de stekker, van de stekker uit is die wit, dan blauw. Die kabel zou direct naar de benzine pomp moeten, vanuit die stekker? Ik heb namelijk al een nieuwe kabel getrokken vanuit de benzine pomp, dan kan ik die aan de stekker vervangen?
volgens mij is dat gedeelte van de boom dan aardig compleet?
@brandstofpomp,
We hadden moeite met het vinden van een plekkie, wilde hem eigenlijk niet in de auto monteren dus kwamen we daarop uit. Er moet nog een plaat overheen voor het tegen gaan van steenslag etc. Maar hij gaat dan zoemen? Is dit hard en kan dit kwaad voor de pomp?
Wat zou een betere plek zijn ?
Bedankt voor je reactie !
EDIT:
Gistere ook nog even bezig geweest met de achterremmen.
Vandaag even de andere kant doen, ik vroeg me af… inprincipe kan die schijf toch nergens meer heen als het wiel erop zit?
22 april 2010 om 11:32 #17375555ik vroeg me af… inprincipe kan die schijf toch nergens meer heen als het wiel erop zit?
Op mijn remschijf (Corsa B) zit nog een bout in.. Als je die los hebt, dan kan die los, weet alleen niet hoe het zit als de velg erop zit
22 april 2010 om 11:51 #17375556je bedoelt dat kleine schroefje? die zie ik als een handigheidje dat je schijf er niet af valt bij (de)monteren.
heeft verder geen nut, als het wiel erop zit blijft ie gewoon zitten. kan geen kant op.
22 april 2010 om 12:34 #17375557origineel gepost door Christian-tsx
je bedoelt dat kleine schroefje? die zie ik als een handigheidje dat je schijf er niet af valt bij (de)monteren.heeft verder geen nut, als het wiel erop zit blijft ie gewoon zitten. kan geen kant op.
Dat moest ik weten, ik heb em er ook niet op gedaan vond em naar mijn weten geen nut hebben. Bedankt!
Net klaar met de andere kant:thumbup, dalijk eens een paar foto’s laten zien hoe ik het interrieur ga bouwen.:P
22 april 2010 om 18:43 #17375558Hij word netjes zeg.
En het einde is bijna in zicht inderdaad.
Hoe heb je het nu uiteindelijk opgelost met je achterveren/schokdempers?
en waar heb jij de rondom verlaging besteld? en de kosten?
(zoek ik namelijk nog voor mijn manta)mvg Gerry
23 april 2010 om 05:56 #17375559hee da ziet er goed uit met die schijfjes achter heeft m,n zwager vroeger ook ooit een keer op z,n aatje gebouwd werkte perfect
:wors:wors:wors
23 april 2010 om 08:44 #17375560origineel gepost door Hulkie
Hoe heb je het nu uiteindelijk opgelost met je achterveren/schokdempers?
en waar heb jij de rondom verlaging besteld? en de kosten?
(zoek ik namelijk nog voor mijn manta)mvg Gerry
Ik heb de verlaging bij een particulier kunnen kopen samen met een hoop andere onderdelen, dus heb ze niet nieuw besteld in de winkel. Ik heb dat een heleitjd geleden eens uitgezocht wat het ongeveer kost, maar dacht dat de verlagingsveren op ongeveer 100 euro uitkomen rondom.
De schokdempers ben ik nog niet uit, ik dacht de goede koni’s te hebben voor achter, alleen ze zijn eigenlijk te kort.. zelfs met 4cm verlaging. Dus iets zit er niet helemaal goed:(
Wanneer ik een proefrit kan maken, weet ik eigenlijk pas of het iets is.
@ Kermitkilller, ja ik vind ze ook ontzettend gaaf:wub Heb je foto’s van hoe het er bij hem uitzag?
Groetjes.
PS.
Ik vond het bij een manta A altijd jammer dat er nooit gedacht is aan een middenconsole, vond het altijd zo kaal op die plek. Toch maar eens wat aan het proberen gegaan, en ik moet zeggen ben er best over tevreden. Natuurlijk moet het nog bekleed worden, komt de radio erin en 3 tellers:)26 april 2010 om 09:14 #17375561Quote:origineel gepost door peerke1987
Bedankt Manta 24VDe blauwe blijft niet tot aan de stekker, van de stekker uit is die wit, dan blauw. Die kabel zou direct naar de benzine pomp moeten, vanuit die stekker?Ja meteen vanuit de stekker naar de pomp
Ik heb namelijk al een nieuwe kabel getrokken vanuit de benzine pomp, dan kan ik die aan de stekker vervangen? Ja
volgens mij is dat gedeelte van de boom dan aardig compleet? Ja dan heb je alles zo te zien.
@brandstofpomp,
We hadden moeite met het vinden van een plekkie, wilde hem eigenlijk niet in de auto monteren dus kwamen we daarop uit. Er moet nog een plaat overheen voor het tegen gaan van steenslag etc. Maar hij gaat dan zoemen? Is dit hard en kan dit kwaad voor de pomp? Hij gaat zoemen omdat het geen zelfaanzuigende pomp is, dus heeft moeite met aanzuigen. Heb zelf ook ooit een pomp op deze plek gemonteerd en daar 2 jaar mee gereden ging prima alleen dus wel gezoem.
Wat zou een betere plek zijn ? Tussen de panhardstang en de tank. of aan de tankbeugel.
Bedankt voor je reactie !
2 mei 2010 om 16:25 #17375562Thanks! ik zal eens kijke hoe het gezoem is, als het te erg is
weet ik in iedergeval waar ik hem dan moet plaatsen. Had
het nu meteen al willen doen, maar is weer zo’n gedoe met
die leidingen, die liggen op dit moment zo mooi.Misschien dat ik het alsnog doe:hmmz
Ik ben op dit moment nog een beetje aan het stoeien met
de kabelboom, heb gelukkig de andere manta er langs staan
dus kom ik er opzich wel uit, behalve deze tak van de boom:Hier zie je een vertakking, die volgens mij niet overheen komt
met normaal:
Hier zie je op de foto waar het op uitkomt:
Uiteindelijk kom je hieruit:
Herkent iemand dit? is dit misschien iets voor een interval op de ruitenwissers?
2 mei 2010 om 16:47 #17375563claxon al aangesloten?
lijkt me niet voor de ruitenwissers.
knipperlicht zit in de auto…..
2 mei 2010 om 16:48 #17375564Claxon zit voorin bij de manta, aan de linkerkant.
Ik dacht aan de ruitenwisser motor, omdat daar de aftakking vanaf komt.
2 mei 2010 om 17:05 #17375565is dit geen schakel relais voor mislampen/verstralers?
2 mei 2010 om 17:10 #17375566ja heb ik aan zitten denken , ivm het (HELLA) logo’tje op het kastje. Maar is dit standaard en waarom zou het daar zitten?
2 mei 2010 om 18:10 #17375567het is je relais van je ruitesproeier hoort een voetpomp binnen te zitten met schakelaar of die zit op je stuur die andere twee losse draden lopen naar het tankje waar een moterje op moet zitten
je kunt het ook afkoppelen van de ruitenwisser moter en een simpel voetpompje met slangetjes monteren :wors:wors
3 mei 2010 om 09:38 #17375568dus toch de ruitensproeier, dan zou ik eens moeten
kijken bij de rest van de rommel of er iets bij zit
wat daar aan heeft gezeten:(Dat is het nadeel van een auto kopen die je nooit
helemaal compleet hebt gezien he. Ik mis nogal eens wat:(Thanks popke
4 mei 2010 om 09:05 #17375569kijk je heb een knopje op de knipperlichtpookje.
Als het goed is heb je een loze draad op de stekker in je zekeringkast.
de losse bruin/witte draad die kan je in je zekeringkast stoppen als je die los haalt.de rest van de aansluitingen spreken wel voorzich neem ik aan.
Nu dus alleen even een elektrische ruitenvloeistofpotje met pompje regelen.Als je een relais van een Manta B neemt kan je ook interval aansluiten dan hoeft je alleen een schakelaar te zetten op de loze pin van dat relais.
5 mei 2010 om 12:36 #17375570OKe thanks Hans!
EVEN TERUG KOMEND OP DE KABELBOOM VAN INJECTIE
Ik ben nu zover, dat ik bijna alles aangesloten heb. Zit nu
alleen met het volgende probleem, ik heb een ZWARTE
kabel over. En ik weet niet waar ik hem aan moet sluiten.
Dit is wat ik heb gedaan tot nu toe:– Rode dikke draad = + op ACCU
– Bruine Draad = Massa
– Groene Draad = – Bobine
– Rode draad met zekering = + Bobine
– Rode/Zwarte = Startmotor
– Blauwe = Benzine Pomp
– ZWART = ???Hier zie je de bobine, waar de plus en min aangesloten zijn
Waarr moet de zwarte heen? Kan iemand mij dat vertellen?
Ik heb in het CIH gedeelte gelezen dat deze op
het “Contactstroom” moet. Op de zwarte draad
op de bestaande draadboom. Maar dat zit die rode dan toch
ook al?5 mei 2010 om 12:47 #17375571Is die zwarte draad de gene die eindigt bij het klemmetje van de kabelboom?
kan je een foto maken waar die vandaan komt?
5 mei 2010 om 13:19 #17375572Ja Hans dat is die kabel,
Het is deze zwarte kabel:
5 mei 2010 om 13:35 #17375573komt dus vanuit de stekker van de kabelboom
6 mei 2010 om 14:16 #17375574Die draad is dus van je injectie en dat is van een Manta B.
kijk hier maar even, misschien kom je er dan uit.
http://www.mantacabrio.nl/19e-of-20e-ombouw-in-manta-b/ -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.