Manta A + B, verschillen in uitvoeringen/bouwjaar

Forumindex Forums Modellen Manta Manta A + B, verschillen in uitvoeringen/bouwjaar

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270531
    Adjemanta
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 December 2007

      Ter voorbereiding van een persoonlijk project zoek ik een overzicht, of documentatie in het Nederlands wat de verschillen zijn tussen de diverse uitvoeringen / bouwjaren van de Manta A en B.
      Zoiets staat al gepubliceerd op de Manta B homepage en Manta A online, maar helaas in het Duits. Wie heeft er iets dergelijks in het NL wat hij/zij met mij wil delen ?.

      #18273019
      jethro
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 February 2008

        Beetje lui????????? ;)

        Gebruik google om een vertalingsprogramma op te snorren. :thumb

        En klaar is Adjemanta. :jerry

        #18273020
        manta73.
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 October 2014

          Tja er zijn zoveel verschillen alleen bij de Atjes kun je er al een heel boek over schrijven.
          Zal bij de B Manta niet anders zijn denk.
          Maar wat ik altijd doe Ad,is met je rechtermuisknop klikken (op de site die je wilt vertalen)
          En kun je met bink de site zo vertalen naar het nederlands.
          Werkt goed,alleen staat het soms wel wat krom geschreven,want alles wordt letterlijk vertaald.

          Maar ehhe Project vertel wat zijn de plannen

          #18273022
          jethro
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 February 2008

            En als je dat alles vertaalt hebt dan ff HIERR plaatsen. :vertag

            Kunnen de mede forumleden het ook door pluizen en er wijzer? van worden.

            Doen!!! :thumb :thumb

            :jerry

            #18273021
            Andre_Ede
              Lid sinds:
              16 June 2006

              Net zo als nu zijn niet alle uitvoeringen gelijk, daar kunnen flinke verschillen in zitten per land.
              Enkele uitvoeringen worden ook niet in alle landen geleverd.

              #18273023
              Adjemanta
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 December 2007

                Dank je voor de reacties allemaal..
                @ Jethro, nee ben niet lui, maar waarom een berg werk gaan verzetten om een mooie overzichtslijst te gaan maken als iemand anders dat al heeft gedaan !.
                @ Andre-ede, helemaal gelijk.

                @Chiel
                , wil graag gaan assisteren bij concoursen van de Manta club. Nu kan ik uiteraard wel zien in hoeverre je met een nette auto te maken hebt, maar kom graag goed beslagen ten ijs met wat meer diepgang, vooral voor de B Manta’s Origineel !. Zal in ieder geval eens verder gaan proberen met een vertalings programma.

                #18273024
                OpelChristiaan
                  Lid sinds:
                  30 September 2011

                  Om de klasse Manta B origineel goed te kunnen keuren heb je heel veel kennis en ervaring nodig. Dit kun je niet in een jaar tijd opdoen. Er zijn heel veel verschillende uitvoeringen. Ook zijn er veel vreemde combinaties geleverd. De kunst is inderdaad om de nette auto’s er uit te halen. Dit vergt ook al veel kennis. Er zijn auto’s die er op het eerste oog zeer netjes uitzien, maar bij nauwkeurig onderzoek toch minder origineel zijn dan ze lijken. Dan valt er over de term origineel ook nog te discussiëren. Ik vind het concours van de Manta club een leuk evenement. Dit omdat er tijdens het weekend redelijk veel mooie auto’s komen. Het belangrijkste is dat je zelf tevreden bent met je auto. Naar mijn idee is het bijzaak welke plaats je haalt bij het concours. Afgelopen jaar ben ik derde geworden met het concours, toch vond ik dat ik met de mooiste Manta van het concours naar huis reed. De andere twee auto’s waren in een betere staat maar ik zou niet willen ruilen. Indien je daadwerkelijk wil keuren met het concours zou ik, als ik jou was, contact opnemen met de Manta club.

                  #18273025
                  ICEQUEEN_Manta_Logan
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    28 February 2006

                    @OpelChristiaan wrote:

                    Afgelopen jaar ben ik derde geworden met het concours, toch vond ik dat ik met de mooiste Manta van het concours naar huis reed. .

                    Wat vreemd :wtf want ik reed volgens mij met de mooiste Manta na huis :jerry :jerry :jerry
                    Zij is origineel omdat er maar 1 van is :angel

                    #18273026
                    OpelChristiaan
                      Lid sinds:
                      30 September 2011

                      kijk, toch leuk om te lezen dat er meer mensen met een goed gevoel naar huis reden. :thumbup ;)

                      #18273027
                      H-400
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 November 2006

                        Ik vind dit van Adjemanta een lovenswaardige reden om al die wagens te willen leren kennen. Zeker de Manta-B heeft
                        veel verschillende modellen die soms maar in één land te bestellen waren. De Guy Frequelin, de Klostermann, de Hawaii…
                        En laat de Manta-B net het slachtoffer zijn van vele kleine tuners die optisch de wagen verkrachtte en je ziet door de bomen het bos
                        niet meer staan!
                        En wie rijdt er met de mooiste naar huis? Zelfs zonder beker rijden we allemaal met de mooiste…

                        #18273028
                        manta73.
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 October 2014

                          Zelfs de kenners zijn heden ten dage nog in twijfel/discussie over wat nou precies wel of niet orgineel is.
                          En dan ook nog verschillende uitvoeringen die in de verschillende landen voor de export zijn geleverd.
                          Enzovoort enzovoort.
                          gelukkig raken we daar niet snel over uitgepraat hier.

                          Zelf (om een klein voorbeeldje te geven Manta a) hebben de duitse Manta’s dikke rubber strips op de bummers.
                          Hier in Nederland nooit gezien.
                          Maar schijnt toch orgineel te zijn.

                          Oja over de mooiste beker gesproken.
                          Die staat hier ook in de vitrinekast 2007.
                          Manta a

                          #18273029
                          Adjemanta
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            28 December 2007

                            Goed te lezen dat jullie allemaal van mening zijn dat je de mooiste Manta bezit, hoeven we daar niet over te discusseren hahaha !. Ervaring op doen kost tijd, kennis kun je vergaren Christiaan, en om op jou andere vraag te reageren, uiteraard heb ik contact gehad met Manta club.
                            Gelukkig maar Chiel, anders word het zo saai, zonder gespreksstof.

                            De Lente staat gelukkig weer voor de deur, we gaan zo wie zo voor een mooi en gezellig Manta jaar !!

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.