Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Manta A 2.3 T5R
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 juni 2011 om 20:42 #17712749
*
1 juli 2011 om 10:39 #1771275016T wil ik dan omkeren, zoek daarvoor nog turbinehuis met rechte flens (1996-1998)
of een 2871 als die zich ergens tegen een redelijke prijs aandiend.6 juli 2011 om 20:36 #17712751*
12 juli 2011 om 09:42 #17712752leuk project hoor, maar die radiator gaat echt niet werken zo :???:
12 juli 2011 om 10:03 #17712753@SanderCoupé wrote:
Of laat je d’r één “reclocken” ?
Greetz SanderLaat je d’r één “reclocken”?? :wtf :wtf wat is dat voor peppie praat, wat bedoel je daar nou weer mee, en als je het verdraaien van het compressor of turbinehuis bedoelt, waarom moet je dat dan laten doen?? Als je dat niet zelf kunt dan hoef je niet te beginnen aan zo’n project als dit.
13 juli 2011 om 16:10 #17712754@mr-turbo wrote:
leuk project hoor, maar die radiator gaat echt niet werken zo :???:
Toch zit het zo ook in de originele auto. Waarom zou dit niet werken?
Hoe staat het met jouw projectje trouwens? (met dat corvette blok)
16 juli 2011 om 18:06 #17712755*
17 juli 2011 om 11:43 #17712756Euh Sander, reclocken is gewoon de huizen van de turbo zo verdraaien dat je de turbo passend in de auto kunt monteren… ;)
De turbine en compressorkant omwisselen is onmogelijk namelijk, de aansluitingen van deze delen zijn geheel anders en de opbouw van de cartridge (het middendeel van de turbo waar de lagers inzitten) laat dit ook gewoon niet toe.De turbo draai je gewoon om zodat de uitlaat naar achteren wijst. Waarschijnlijk past dat dan niet en daar moet dan een oplossing voor gemaakt worden zoals bv een ander spruitstuk.
26 juli 2011 om 07:21 #17712757Tja, zo ver dus de specialist SanderCoupé.
Nu hij ook weet waar hij het over heeft, kunnen we weer verder met het topic.
19 augustus 2011 om 16:16 #17712758Hey Asko.
Heb m’n Blitz grotendeels aan de praat en dacht laat ik hier eens kijken.
Hebben we een paar weekjes vakantie? :DZag een paar dingetjes, De radiatoren zou je even moeten checken want de Volvo draait 1.5 bar op het koelsysteem. Veel andere merken draaien lagere druk en ik weet niet of die radiatoren dat dan wel kunnen hebben.
Jammer dat het OEM spruitstuk niet lekker uit komt. Zag de foto van Michiel z’n 500 PK draadje op het 850 forum.. Je zegt het zelf al, dat sprutstuk was ‘m niet. Wil niet zeggen dat een logstyle slecht is maar die die je op de foto ziet was bagger. Je zou ook eens bij de KMS V70 kunnen kijken. Bij deze auto is een verloopstuk op het OEM spruitstuk gezet. Zou je misschien ook nog iets mee kunnen.
Ben je er met de schakelpook al uit?
19 augustus 2011 om 19:06 #17712759OMG wat een crappy spruitstuk…. Maar om terug te komen op je vraag, soms laat ik ze buigen, maar dat is een beetje afhankelijk van wat de minimale radius van de doornbuiger is, soms gebruik ik lasbochten. Ik las ze dan wel met formeergas af zodat je een gladde lasnaad van binnen krijgt.
Bij de V6 heb ik ze toen laten buigen,
Turbo omdraaien werkt ook prima, alleen ff het hart zo draaien dat je de olie aanvoer boven en de retour weer onder hebt zitten.
19 augustus 2011 om 19:35 #17712760Hier nog een met verlengde up pijp op standaard spruitstuk,
19 augustus 2011 om 21:09 #17712761Maar voor de rest weinig standaard zo te zien :)
Ook welkom op dit forum trouwens.
‘k kijk ook regelmatig even in jouw topic te kijken hoe het met de 142 staat,
al wat meer vorderingen?Wat vakantie betreft heb ik die sinds deze week dus hoop dat ik één en ander aan werk kan verzetten.
Deze week tot nog toe eerst mijn hok maar eens grondig opgeruimd, dat werkt de komende weken wat prettiger. Voor de rest wat aan de auto wezen lassen, aantal gaten in de vloer dicht gemaakt, en chassisbalken voor een gedeelte vervangen. (Als ik dit van tevoren had geweten had ik doorgezocht naar een andere carrosserie :( )
Verder deze week maar eens naar een winter auto wezen kijken (Volvo 740 station)
maar ook die bleek net zo rot als deze Manta.Wat het project betreft
Vandaag staat hij voor het eerst weer op zijn bandjes!Maar hij staat wel wat hoger, 3 cm????
Heb de radiateur nog niet geplaatst, het blok is nog droog en mist alleen een vliegwiel en beide spruitstukken, maar voor de rest komt er weinig gewicht meer onder de motorkap.
Of moet ie nog even ‘inzakken’? heeft meer dan een jaar geen gewicht meer gedragen.
En kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit blok zoveel lichter is dan een 2.0s.Nog een paar foto’tjes
Zo ziet het er nu van onderen uit, carter steekt net iets uit en het bmw stuurhuis past er mooi tussen;Van voren;
Wat het uitlaatspruitstuk betreft heb ik dat iets anders getekend inmiddels, op een manier die overeen komt met wat @rallyastra in bovenstaande tekening heeft staan. (met bekende radii en booghoeken)
De turbo is op de laatste foto zo gepositioneerd zoals dat met dit spruitstuk zou komen. Nu nog kijken of ik het spruitstuk zelf ook zo kan (laten) maken.
Mooi werk trouwens rallyastra! ben soms wel jaloers op de ruimte die sommige auto’s hebben om dat kwijt te kunnen. Ik heb dit:Maar goed er is tenminste wat ruimte.
Komende weken hopelijk meer…..
21 augustus 2011 om 11:56 #17712762Voor wat betreft de turbo was meer een voorstel om de boel iets sneller aan de praat te hebben eventueel. Vaak ga je na een tijdje toch nog wel dingen veranderen en het is al moeilijk genoeg om de boel aan de praat te krijgen als alles anders is.
Met de Blitz viel het redelijk mee omdat ik met de 5 cylinder al in een andere auto aan de hobby ben geweest. Had er al een standalone motormanagement bij en het was meer van hetzelfde beestje in een andere auto. De kleine turbo waar ik voor gekozen heb geeft toch wel een totaal andere karakter aan de motor. Eerder deed de motor een 850 binnen 11 seconden van 100 naar 200 leuren en nu wil ie met moeite de 100 halen… :hmmz :mrgreen: Ook niet verwonderlijk als je met ongeveer 1000 kilo meer onderweg bent.. ;)
In aanvang had ik een probleem met de koppeling. Schakel gaffel moest iet hoger komen om de koppeling vrij te laten komen. Beetje lastig als alles er al in hangt. Had tijdelijk een luchtfiltertje op de turbo gedrukt maar deze bleek een beetje restrictief.. Kwam er gelukkig vrij snel achter. Heb inmiddels zo’n 300 km met de auto gereden. Nog niet met een auto er bij op. Zijn nog genoeg aftelwerkzaamheden te doen maar belangrijk is dat je een werkende basis hebt. Daarna krijg je ook iets meer gevoel voor hoe het allemaal werkt en een beter idee bij hoe je zou willen hoe het met werken en waar het te zoeken of aan te passen.
Ik heb nu de turbo op de 850 manier aan het blok hangen. Aanzuiging zit aan de achterkant en de uitlaat loopt 180 graden terug. Werkt gewoon goed maar voor het oog was andersom mooier geweest. Misschien gaan we dit dan nog wel eens aanpassen. Ook gelijk een iets mooiere intercooler er bij maken dan denk ik en de buizen iets simpeler maken.
@Asko wrote:
‘k kijk ook regelmatig even in jouw topic te kijken hoe het met de 142 staat,
al wat meer vorderingen?Niet echt vorderingen aan de auto zelf. Heb er ook niet echt haast mee. Heb een plan om er een 5 cylinder in te zetten maar dat zal nog even duren. Zit nog te dubben om de auto eerst rijklaar te maken met de huidige motor. Heb een vooras/subframe van een 140 er bij gekocht en heb deze schoon gemaakt en in de verf gezet. Ondertussen eigenlijk alleen de oude B20 een beetje gepoetst, achterschermen uitgeklopt voor bredere banden en een beetje aan het meten geweest links en rechts.
@Asko wrote:
Maar hij staat wel wat hoger, 3 cm????
Beetje vreemd. Blok weegt om en nabij de 175 kilo meende ik. Misschien doen de schokbrekers niet lekker mee. Na een paar meter rollen zou de vering al grotendeels op hoogte moeten zijn.
26 augustus 2011 om 11:47 #17712763:(
Waarschijnlijk gaat deze carrosserie als plaatwerk en onderdelen verkocht worden, kom achter steeds meer zaken die met plamuur dichtgestreken bleken te zijn, voorschermen die aan het front zaten vastgelast, rotterij onder de anti-steenslag laag enz…..
:(
Enfin, denk dat ik maar op zoek ga naar een andere carrosserie.
Als iemand nog onderdelen of plaatwerk zoekt of nog heil in de hele carrosserie ziet; u2u
En als iemand nog een harde weet te staan houdt ik me aanbevolen.
26 augustus 2011 om 15:58 #17712764Oei die ziet er wel krokant uit! :swear
26 augustus 2011 om 16:42 #17712765nou das toch wel een dompert op t feest :(
was toch wel benieuwd naar hoe ie zou gaan lopen met die t5r.
hoop dat je snel weer een hebt om op te gaan bouwen…….succes
26 augustus 2011 om 22:44 #17712766oei das niet zo fraai:S
Heb hier nog wel een mooiere carrosserie staan!14 januari 2012 om 20:32 #17712767en al wat verder met je manta. :kewlpics
19 januari 2012 om 11:47 #17712768Vordert gestaag, bouw hem eerst wel op in deze carosserie.
Als alles werkt dan kan ik het nog wel eens overbouwen in een andere.
Veel aanpassingen zijn er niet nodig.Momenteel bezig met de achteras. En vele andere dingen :(
19 januari 2012 om 17:32 #17712769keep us posted :thumb
19 januari 2012 om 22:12 #17712770:kewlpics
19 januari 2012 om 22:40 #17712771Mooi dat je er weer mee verder gaat :thumbup mooi project :wors
1 februari 2012 om 21:33 #17712772Gaat vast goedkomen daar! Je bent vast eerder klaar dan mij.
23 maart 2012 om 20:06 #17712773al wat verder met de achteras??
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.