Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Manta A 2.3 T5R
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 april 2011 om 22:25 #17712724
[rquote=1913762&tid=131499&author=Asko]hmm, bedankt voor de tip, dit weekend dan maar even naar Leeuwarden
@ transeurope, weet je ook wat de maten zijn van de calibra turbo radiator?[/rquote]
Volgens die website van je 500 x 355 x 42 mm
17 april 2011 om 17:26 #17712725Bedankt, had ik inderdaad al gevonden inmiddels.
Vrijdag bij het terugbrengen van de Mercedes radiateur een andere goed alternatief gevonden en dus maar gewoon omgeruild.Tis één van een Fiat Bravo td 100 uit 97. (Een fiat ja.. :hmmz) Maar deze past echt exact tussen de beide motorkap beugels en heeft de maten 559x375x40 dus is ook nog een stukje groter dan de Calibra turbo radiateur.
Maar het mooiste van deze radiateur is dat de ventilator van de Volvo V70 die ik nog had liggen precies op deze radiateur past!Enige nadeel is dat de koud water aansluiting ook aan de bovenkant zit, het water gaat twee keer door door de radiateur, en zal dus met buis en slang omlaag moeten naar de aansluiting op de motor. Aan de andere kant lijkt het wel weer mooi symmetrisch.
Overigens leekt een Rekord 2.3 diesel radiateur ook goed te passen. Die heeft de aansluitingen wel goed zitten maar is helemaal van metaal, deze van kunststof en aluminium en daarmee een stuk lichter.
17 april 2011 om 20:49 #17712726mooi project, goed bezig blijf het zeker volgen
21 april 2011 om 19:33 #17712727Vandaag op het werk even een paar gaatjes laten boren voor de rubbers en thuis een steun gemaakt voor de radiator.
En zo vordert het gestaag, dit weekend de motor maar weer es passen en chassisbalken aflassen.
21 april 2011 om 20:55 #17712728Kan het niet goed zien op m’n telefoon, maar denk dat de radiator zo niet gaat werken…
Waar ie uitkomt zit ie zeker gedraaid ?21 april 2011 om 22:44 #17712729Dat idee had ik ook al ja…
Volgens mij horen die aansluitingen in de FIAT aan de zijkant te zitten. Bij heel veel van de radiateurs die ik gezien heb heb je eigenlijk ook altijd een hoge en een lage aansluiting er aan zitten.
21 april 2011 om 22:51 #17712730leek mij ook al wat raar zo, ook gezien de plek van de thermoschakelaar…………
22 april 2011 om 05:43 #17712731Warm en koud aansluiting heb ik inderdaad omgewisseld. De temperatuurgever op de radiator gebruik ik verder niet.
Het water gaat volgens mij 2x door de radiator, van boven naar beneden aan de linkerkant (op de foto) en vervolgens weer naar boven aan de rechterkant.
Dan zou deze manier aansluiten niks uitmaken toch? of bega ik nu een denkfout?22 april 2011 om 07:17 #17712732asko
Ik denk dat ze bedoelen dat hij op zijn kop staat. Ale op zijn zijde..
Hoe jij hem geplaatst hebt krijg je ook een soort van kortsluiting (warmte koude).22 april 2011 om 15:41 #17712733Ah zo, dan kan ik gerust mededelen dat het aftap-kraantje voor de koelvloeistof gewoon beneden zit en de radiateur dus wel zo hoort te staan.
Tussen de beide aansluitingen zal een tussenschot zitten maar dat zal ik vanavond voor de zekerheid nog wel even navoelen.
22 april 2011 om 19:18 #17712734dit is ook nog een aardig exemplaar: griffin 1-45182-x
http://www.summitracing.com/parts/GRI-1-45182-X/
afmetingen
H 48,26cm
D 5,72
B 55,8822 april 2011 om 19:25 #17712735ps de jouwe zijn stand lijkt idd te kloppen
http://www.winparts.nl/14/koeling/radiateur/0043889/koeler–motorkoeling—origineel
23 april 2011 om 12:56 #17712736[rquote=1918853&tid=131499&author=Asko]Warm en koud aansluiting heb ik inderdaad omgewisseld. De temperatuurgever op de radiator gebruik ik verder niet.
Dan zou deze manier aansluiten niks uitmaken toch? of bega ik nu een denkfout?[/rquote]de manier van aansluiten denk ik dat toch verschil kan maken. Vermoedelijk heeft de koude aansluiting intern een aanzuigpijp tot onder?
11 juni 2011 om 11:32 #17712737Nog nieuws?
Ps je onderscript in je avater, die link werkt niet..
11 juni 2011 om 15:14 #17712738Weinig,
BMW 320D intercooler gehaald, past mooi om de radiateur, had mij alleen nog wel wat groter gemogen.Uitlaatspruitstuk gaat niet passen waar ik al voor vreesde, zelf maar iets maken, alvast een tekeningetje gemaakt.
Moet de flens nog wat aanpassen en dan wil ik die graag ergens laten snijden of frezen.
Onderscript is trouwens aangepast, was nog link naar het oude forum.
11 juni 2011 om 15:19 #17712739als je een grotere IC wil, met name in de hoogte kan je wel 1 pakken van een frontera!
heb ik nu ook, foto met verschil tussen bmw IC en frontera
11 juni 2011 om 15:51 #17712740Ziet er goed uit! Mooie tekening van het spruitstuk! Waar heb je die mee getekend en heb je alle lengtes gelijke lengte? Ik ben altijd zo verdomd lang bezig om zon spruitstukje te tekenen en te zorgen dat je de lengtes gelijk houd.
11 juni 2011 om 16:05 #17712741Solidworks 2010, Met splines in 3D, maar ik sleep ook maar wat aan de boogstukken tot ze gelijke lengte hebben en elkaar niet raken. Laat jij het vervolgens CNC buigen of las je het dan in elkaar van boogstukken of lasbochten?
@sw16v Die Frontera IC lijkt idd mooi qua formaat, alleen heb ik maar 64cm ruimte tussen de chassis balken. Weet je zo de breedte?11 juni 2011 om 18:06 #17712742mooi getekend inderdaad :thumb
ik zou bij god niet weten hoe ik die buizen zou moeten tekenen in solidworks, zou je daar misschien een korte uitleg over willen geven? :D
11 juni 2011 om 20:00 #17712743http://www.qustoms.nl kun je het zo laten snijden. ;) Heb ik ook al eens v6 uitlaatspruitstuk flenzen laten snijden en de adapters voor mijn Brembo klauwen heeft hij ook gesneden. iets van 7 tientjes was ik kwijt voor twee adapters uit staalplaat snijden, en de v6 flenzen ook zoiets.
13 juni 2011 om 12:17 #17712744Bedankt voor de suggestie maar zoek wel iets in de buurt.
Zal eens rondvragen, er moet ook een bedrijf in Joure zitten dat water kan snijden.De andere Opel met T5 motor in Nederland rijdt nu ook:
[youtube:2c1f0qrf]http://www.youtube.com/watch?v=p6P-aBEukTA[/youtube:2c1f0qrf]
Volg zijn project op een ander forum, motiveert wel om even door te pakken.
@Ben_M Uitleg maar even via U2U gedaan, kan vast beter, zo bekend ben ik ook weer niet met solid works.15 juni 2011 om 18:14 #17712745Toevallig vandaag nog ff in een T5 gereden.
Deze was volgens mij niet standaard. Heerlijk!!!15 juni 2011 om 21:37 #17712746@Asko wrote:
Bedankt voor de suggestie maar zoek wel iets in de buurt.
Zal eens rondvragen, er moet ook een bedrijf in Joure zitten dat water kan snijden..Snijtech is dat, in Heerenveen heb je Snijnoord (laser en plasma) en in Roden zit C & W Snijtechniek Waterstraalsnijden.
verder zijn d’r meer, maar de meesten kunnen alleen plasma en/of autogeen snijden.
26 juni 2011 om 17:54 #17712747Check dit anders even. 500 PK project op 850 forum. http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,9896.0.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Uitlaat spruitstuk:
Ik citeer:
“Ze hoeven niet precies gelijk te zijn, op de juiste manier ongelijk levert hetzelfde voordeel op. gelijke lengte tegen iedere prijs kan een nadeeltje met de flow opleveren, daarom zijn dat soort uitlaatsruitstukken altijd van lekker oversized buizen, zodat de flow uiteindelijk erg goed is, daar zit toch het allergrootste verschil, vooral voor het oppakken van de turbo.”
“Nee, als ze te klein zijn: dan krijg je drag langs de wanden. (hebbie eigenlijk altijd) als de verstoorde wervelingen langs de wanden elkaar in het midden treffen is er sprake van wervelende flow.
De diepte van deze wandwervelingen zijn afhankelijk van snelheid lucht en oppervlakte. Bij dikkere buis heb je minder kans dat ze elkaar in het midden treffen, maar heb je ook tragere flow, dus minder diepe verstoring.”
29 juni 2011 om 16:29 #17712748Geloof dat dit het slechtst ontworpen spruitstuk is wat ik tot nu toe heb gezien,
mijns inziens is zelfs het originele volvo spruitstuk beter dan bovenstaand.Gelijke lengtes is voor mij van minder belang, zou mooi zijn als het kan maar wil ook wel korte weg hebben.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.