Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Manta A 2.3 T5R
- Dit onderwerp bevat 239 reacties, 72 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 23 januari 2016om 18:30 door 
kaneelschep.
 
- 
		AuteurBerichten
 - 
		
			
				
9 augustus 2012 om 11:21 #17712774
En? Hoe staat het ermee?
9 augustus 2012 om 19:30 #17712775Yo baas, heb je gevonden.
Mooi project! Zal het eens bijhouden!
Succes met de koppeling, en als je nog bijstand nodig hebt uit de Volvo hoek; http://www.volvo850forum.nl
Mvg Rens
10 augustus 2012 om 19:44 #17712776Bedankt, zal hem er deze week eens insteken.
16 mei 2013 om 09:06 #17712777Hoe gaat het met dit project
26 oktober 2013 om 15:38 #17712778Na een tijdelijke pauze het project maar weer eens opgepakt;
Een aantal weken geleden wat laten snijden:

– Een stuk 80x60x4 koker voor bevestigingspunten aan de Volvo 240 achteras
– Turboflens voor Volvo turbohuis en zo mogelijk later garrett T3
– Uitlaatflens voor B5234 blok
De bevestigingspunten die straks aan de achteras komen.
En nog meer snijwerk:

Stukjes buis voor 5 in 1 collector
En alvast wat gelast vandaag:

27 oktober 2013 om 06:20 #17712779:thumb
27 oktober 2013 om 13:25 #17712780Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Mooi dat je weer bezig bent! blijven posten!
27 oktober 2013 om 20:21 #17712781goed dat er weer aan het AAATJE gedacht word :thumb :thumb
30 oktober 2013 om 20:05 #17712782Goed te zien dat er weer progressie in de ombouw zit :thumb
2 november 2013 om 06:38 #17712783Kijk aan, kunnen we weer volgen :thumb
16 november 2013 om 15:44 #17712784De volvo 240 achteras:

Stalen steun gemaakt om de positie van de as goed te krijgen:

Deze steun eerst op de manta as gezet en aan de auto vastgelast (na de auto en de as recht te hebben gezet)
Vervolgens de manta as losgemaakt en onder de auto vandaan gehaald.
Daarna de Volvo as onder de auto gelegd en de manta met de steun op de Volvo as laten zakken:

Op deze manier denk ik zo goed mogelijk de positie van de originele as over te hebben genomen,
ik kan alleen het differentieelhuis nog draaien om de flens zo goed mogelijk op het tussenlager te richten.De onderste bevestigingspunen van de as zijn ook verwijderd,
hier komen straks de bevestigingspunten voor aangepaste rekord draagarmen.16 november 2013 om 19:29 #17712785slim bedacht. :thumb
23 januari 2016 om 14:24 #17712786Even stof eraf halen.. Hoe staat het met dit project?
23 januari 2016 om 18:26 #17712787zat ik laats ook aan te denken en die d kadett met achterwiel aandrijving en nee niet die van henk 400
23 januari 2016 om 18:30 #17712788Das wel een hele hoop stof!
Ik heb ondertussen zelf maar een t5 gehaald. ;) :thumb - 
		AuteurBerichten
 
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.