Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4
- Dit onderwerp bevat 336 reacties, 85 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 maart 2019om 02:30 door irfan.
-
AuteurBerichten
-
14 januari 2015 om 12:46 #18201815
:thumb :thumb
16 januari 2015 om 12:58 #18201819:wors :wors :wors Wow, ik had dit nog niet gezien. Daar begint het meteen weer van te kriebelen. Super gaaf!!! :thumb
18 januari 2015 om 09:29 #18201820Echt TOP wat je aan het doen bent maar wat shockwave zegt klopt wel want zoals ik het zie kan je wielnaaf naar binnen en naar buiten kantellen. Je hebt namelijk alleen een onderste draagarm en de schokdemper is op 1 punt bevestigd waardoor je een scharnierpunt maakt. dit is Niet als kritiek bedoeld want petje af voor dit werk :wors
18 januari 2015 om 13:36 #1820182130 januari 2015 om 20:50 #18201822Goed bezig maat
2 februari 2015 om 19:11 #18201823Kijk, daar worden weer vooruitgangen geboekt.
deze zomer rijden????groeten.
5 februari 2015 om 19:37 #18201618:wub :thumb :wors SUPER project, wat een doorzettingsvermogen en vooral snelheid waarmee je dit bouwt. Ga zo door!
6 februari 2015 om 09:46 #18201824Hallo All,
ShockWave, trashmetal, cuupi, RacesconaB204 ==> Na het monteren van de blokken, kwamen we 15 cm hoogte te kort, hierdoor wam de auto bijna op de grond.
En inderdaad ;) , de veren begonnen te kantelen op de blok. Snel blokker er af gehaald. meten,
meten en maar besloten om een deel van de originele veren te gebruiken.Day 100:
Ombouwen veren.
Day 101:
Luchtfilter is binnen. :D
Day 102:
Intercooler steunen gemaakt en gemonteerd.
Day 103:
Doordat we de bundel anders aangelegd hebben komt mijn zekering box nu rechts van de auto (origineel links). Rechts hebben we geen ruimte dus kabelboom aanpassen zodat de zekering box weer links komt. :swear
Day 104:
Tijdelijk met tyraps vastgezet.
Day 105:
Links is ie klaar :D,
Day 106:
Aircoleidingen en de leidingen van de stuurbekrachtiging passen niet, hebben andere aansluitingen, wegens andere stuurhuis en kachelhuis.
Leidingen laten aanpassen is enige optie nog.Day 107:
Leidingen aangesloten en de zekering box gemonteerd
Day 108:
De kabelboom rechts had ik veel overlenkte, ook maar aangepast.
Day 109:
Kabelboom binnen ook moeten aanpassen.
Day 110:
Day 111:
De neus van de auto weer gemonteerd.
We kunnen de resonance box niet monteren omdat de intercooler buis in de weg zit. :hmmz
Kom ik nog op terug :DDay 112:
Day 113:
Begonnen met het aanpassen van de deuren. De elektrische ramen en de centraal deurvergrendeling van de Subaru deuren
komen op de Manta deuren.Motorgedeelte kan ik niet afmaken, mis nog spullen (zijn besteld)
Komende week gaan we een draadboom maken die naar achteren gaat.
Ik hoop de auto binnen paar weken te starten.Weet er iemand (omgeving Eindhoven) een bedrijf die aandrijfas inkorten en balanceren voor een mooi prijs?
6 februari 2015 om 15:12 #18201825:kewlpics gaat mooi! :thumb
6 februari 2015 om 18:06 #18201826echt respect hoe je dit aanpakt :thumb :thumb
6 februari 2015 om 18:31 #18201827Ik heb mijn as toen inlaten korten bij b&f in schaijk, weet alleen niet meer wat het kosten.
maar ben er super tevreden mee.groeten.
6 februari 2015 om 20:08 #18201828Goed bezig Irfan!!
Het eindresultaat zal er wezen volg t nauwlettend en zie je evt ook op t werk ;) ;)6 februari 2015 om 21:27 #18201829Zow, hier is weer heel wat gebeurd. Super. Je maakt het jezelf ook niet makkelijk door alle luxe als airco, elektrische deurvergrendeling etc allemaal weer aan boord te willen hebben.
Wellicht ten overvloede: Zo’n open luchtfilter is mooi, maar probeer er wel voor te zorgen dat hier niet de warme lucht aangezogen gaat worden die via de intercooler, radiateur etc binnenkomt onder de kap. Er zijn al heel wat motoren gesneuveld vanwege te hoge inlaattemperaturen. Wellicht heb je al wel iets in de planning, maar misschien kun je de hoek waar het filter zit een beetje afschermen van de rest van de motorruimte, bijvoorbeeld met een stukje aluminium plaatwerk en dan zorgen dat er verse onverwarmde lucht op deze plek komt (want het gaat daar een portie warm worden onder die kap straks :thumb )
7 februari 2015 om 01:09 #18201830mooi hoor… :thumb
respect…! :wors
7 februari 2015 om 07:41 #18201831Zie dit topic nu pas, heb het net doorgelezen: Wat een schitterend project! Hulde voor heeft vakmanschap, de creativiteit en het doorzettingsvermogen. Dit project blijf ik volgen. En wie weet zien we je eens met deze wagen op de Brabantmeeting, daar trek je dan wel een hoop bekijks mee.
8 februari 2015 om 13:47 #18201832En dan de hamvraag: Wat voor naam gaat ie krijgen? Opel impreza? Obaru manta? Of opel manpreza?
Vet project! De rdw man gaat zich aardig achter de oren krabben bij het aanpassen van het kenteken :afro
18 februari 2015 om 23:52 #18201833wachten heeft al weer lang genoeg geduurt UPDATES!!! :jerry
22 februari 2015 om 19:45 #18201834@peter777 wrote:
En dan de hamvraag: Wat voor naam gaat ie krijgen? Opel impreza? Obaru manta? Of opel manpreza?
Vet project! De rdw man gaat zich aardig achter de oren krabben bij het aanpassen van het kenteken :afro
Ik denk niet zoveel.
mijn kadett heeft de complete bodem en onderstel van een vectra a 4×4, en de motor van een calibra turbo..
en op mijn kenteken staat, opel kadett, 150kw.
meer niet.
dus ik verwacht opel manta, en het motor vermogen.
ze zijn daar niet zo van aanpassen.groeten.
3 maart 2015 om 19:05 #18201835manta moet nu wel klaar zijn zolang wachten we nu al :angel :jerry
4 maart 2015 om 08:39 #18201836@kadett4x4 wrote:
@peter777 wrote:
En dan de hamvraag: Wat voor naam gaat ie krijgen? Opel impreza? Obaru manta? Of opel manpreza?
Vet project! De rdw man gaat zich aardig achter de oren krabben bij het aanpassen van het kenteken :afro
Ik denk niet zoveel.
mijn kadett heeft de complete bodem en onderstel van een vectra a 4×4, en de motor van een calibra turbo..
en op mijn kenteken staat, opel kadett, 150kw.
meer niet.
dus ik verwacht opel manta, en het motor vermogen.
ze zijn daar niet zo van aanpassen.groeten.
Ik meen dat een 4×4 van bijvoorbeeld een gewone 2 liter lichter was uitgevoerd dan van een Calibra Turbo
20 maart 2015 om 23:31 #18201837Hallo All,
RacesconaB204 ==> :thumb afschermplaat staat al op de planning
RISL ==> Als de Manta klaar is ben ik zeker van plan om op meetings te komen.
teungts ==> haha, ik heb de laatste tijd heel erg druk gehad. Ik ga proberen weer net als in het begin het per week/ 2 weken te uploaden.Day 114:
Remklauw adapters achter:
Day 115:
Remklauw adapters voor:
Ik mis nog de goodridge rvs remleiding, zijn besteld.
Day 116:
Xenons 6000K zijn binnen
Day 117:
Day 118:
kofferklep slot aangepast zodat ik hem van binnen kan open maken
Day 119:
Geen ruimte meer voor de accu, accu achter geplaatst.
Day 120:
Resonance box vervangen.
Andere type maf sensor is binnen en gemonteerd.
Turbo hitteschild is binnen en gemonteerdDay 121:
Oliekoeler is binnen en gemonteerd. Ik moest de hitteschild van de spruitstuk aanpassen.
Day 122:
Wiel slag bouten zijn binnen.
Day 123:
Na lang zoeken op de sloop een passende (vierkante) koelvloeistof reservoir gevonden.
Day 124:
Rvs remleiding zijn binnen en gemonteerd.
Day 125:
Ik had Rietveld aandrijfassen gebeld voor info, waar ik het beste een stuk kon afhalen.
Cardanas is op maat en weggebracht naar Rietveld aandrijfassen.
Day 126:
Deuren gemonteerd, kwamen we achter dat de kabelboom klem kwam te zitten. aangepast :thumb
Day 127:
Uitlaat onderdelen zijn binnen.
Achter lichten zijn binnen.
Olie/vloeistoffen zijn binnen.Day 128:
Cardanas in klaar en gemonteerd.
Day 129:
Downpipe flens aangepast zodat ik een 3″ kan monteren.
Momenteel gaan we de orginele downpipe gebruiken. Ik mis de “Turbo flens uit”, is besteld.
Uit eindelijk wordt het een 3″ vanaf de turbo naar achteren.Zondag zijn we van plan de Manta te gaan starten :D , wordt gefilmd
Nieuwe update komt volgend week.21 maart 2015 om 00:37 #18201838Gelukkig het project gaat door :thumb
Lekker bezig daar
21 maart 2015 om 06:19 #18201839Ik ben fan! :thumb :jerry :kewlpics
21 maart 2015 om 07:10 #18201840:thumbup :thumbup :thumbup voor het doorzettingsvermogen, de meeste projecten stoppen als er te veel tegenslagen komen, er moet weliswaar nog een hoop gebeuren maar als ik kijk hoe het tot nu toe is gegaan zal de rest ook wel goed komen
21 maart 2015 om 08:13 #18201841:thumbup :thumbup geweldig project! En wat een ontzettende berg laswerk, petje af.
en laat je niet van de wijs brengen door mensen die blijven vragen wanneer ie af is oid king:
Ik ben inmiddels bijna klaar met mijn manta en 1 ding is zeker, het is meer dan de moeite waard!
Vooral wanneer je voor het eerst volgas kan, onbetaalbaar. :D -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.