Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4

Forumindex Forums Modellen Manta Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 337)
  • Auteur
    Berichten
  • #18201647

    jethro
    Participant
    • Topics 24
    • Reacties 2065
    • Offline
    • Lid sinds:
      3 February 2008

    Een Submanta. :thumb

    Zeker naar die gasten in de UK gekeken, Berny en co.
    Daar deden ze het met een VW golf.

    :jerry :jerry

    #18201648

    irfan
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 52
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 September 2008

    Ten eerste beste wensen nog allemaal.

    2000 => De eerste keer kantelen hebben we met een paar man gedaan, ook ik dacht van dat de zijdelingse stabiliteit een probleem zou zijn.
    Geen problemen gelukkig :thumb .
    fluks => Klopt goed gezien. Ik moet hem inderdaad verzetten nog.
    jethro => Ik hoor het van jouw voor het eerst, ik ga is zoeken op google. :D

    foto’s Day 6:

    Vandaag STI opgehaald en meteen begonnen met het demonteren.

    foto’s Day 7:

    Morgen weer verder demonteren.

    #18201621

    jethro
    Participant
    • Topics 24
    • Reacties 2065
    • Offline
    • Lid sinds:
      3 February 2008

    Goed bezig! :thumb

    Google eens op: chop shop, oftewel Bernie en Leepu.
    VW golf/Johnny Vegas.

    :jerry

    #18201620

    Vannos
    Participant
    • Topics 23
    • Reacties 2101
    • Offline
    • Lid sinds:
      14 November 2010

    @jethro wrote:

    Goed bezig! :thumb

    Google eens op: chop shop, oftewel Bernie en Leepu.
    VW golf/Johnny Vegas.

    :jerry

    Kan die aflevering goed herinneren, Het ging allemaal niet echt soepeltjes :D

    Mooi project en de vaart zit er goed in ! :thumb

    Calibra 3.0V6 Iceland

    #18201649

    kadett4x4
    Participant
    • Topics 121
    • Reacties 2701
    • Offline
    • Lid sinds:
      6 July 2004

    Kijk, hier word weer iets moois gecreëerd.
    Hoop wel dat je niet bij de eerste de beste tegenslag er mee stopt, want die ga je nog tegenkomen.
    heb je ook bij het rdw geïnformeerd of het kan wat je wil, ze vinden het daar niet zo heel leuk als je in dragende delen gaat lassen en slijpen.
    zou zonde van je tijd en geld zijn, als je straks daar staat en ze keuren het hele project af.
    ik weet daar alles vanaf toen ik met mijn kadett daar stond.
    had ze van alle stappen op de hoogte gehouden,, en toen ik daar was keurde ze alles af, of ik een zware crimineel was.
    maar wat je ook doet, GA NIET NAAR DEN BOSCH.
    mij zien ze daar nooit meer, stelletje chagrijnige beunhazen.
    maar veel succes met je project, en ik zal je blijven volgen.

    groeten.

    #18201650

    irfan
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 52
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 September 2008

    jethro => filmpje gevonden, eerste keer dat ik hem zie. :thumb
    kadett4x4 => nog geen tegenslagen gehad :thumb , maar ik kom het vast wel tegen. Ik ga er alles aan doen om hem “goed” af te krijgen.
    RDW gebeld en verteld wat ik van plan ben. Ze vertelden met dat het degelijk vast moet zitten en mag niet lekken
    , b.v. brandstof.
    Volgens mij heb ik ergens wel is gelezen dat er voor 1976 geen typekeuring bestond, hierdoor heb je minder problemen
    bij de RDW. Ik kan het ook mis hebben, weet het niet zeker.
    Ok ik zal niet naar Den Bosch gaan :D .

    Vandaag een dagje vrij, s’morgens vroeg op en verder met sleutelen.
    Motorblok met bak eronderuit gehaald.

    foto’s Day 8:

    onder het rechter spatscherm iets gevonden wat voor mij nieuw is :hmmz, een lege tank dat aangesloten is op mijn
    luchtfilterhuis

    Morgen chassis laten laten zakken en meten, meten, meten :hmmz

    #18201651

    Anoniem
    • Topics 68
    • Reacties 7148
    • Offline
    • Lid sinds:
      1 January 1970

    @irfan wrote:

    jethro => filmpje gevonden, eerste keer dat ik hem zie. :thumb
    kadett4x4 => nog geen tegenslagen gehad :thumb , maar ik kom het vast wel tegen. Ik ga er alles aan doen om hem “goed” af te krijgen.
    RDW gebeld en verteld wat ik van plan ben. Ze vertelden met dat het degelijk vast moet zitten en mag niet lekken
    , b.v. brandstof.
    Volgens mij heb ik ergens wel is gelezen dat er voor 1976 geen typekeuring bestond, hierdoor heb je minder problemen
    bij de RDW. Ik kan het ook mis hebben, weet het niet zeker.
    Ok ik zal niet naar Den Bosch gaan :D .

    Vandaag een dagje vrij, s’morgens vroeg op en verder met sleutelen.
    Motorblok met bak eronderuit gehaald.

    foto’s Day 8:

    onder het rechter spatscherm iets gevonden wat voor mij nieuw is :hmmz, een lege tank dat aangesloten is op mijn
    luchtfilterhuis

    Morgen chassis laten laten zakken en meten, meten, meten :hmmz

    dat van die type goedkeur
    was voor auto,s van voor de 10e maand 1973

    hier bestond een beslisboom voor(heb hem eventueel nog wel)
    echter geld die niet meer sinds 5e maand 2009
    dus jou manta project heeft daar niets aan :hmmz
    wel stoer dat je het doorzet :thumb
    zo,n subaru motor is niet de makkelijkste keuze ;) :shock:

    #18201652

    anoniem
    • Topics 101
    • Reacties 2406
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 June 2004

    Voor oldtimers keuren kan je naar ik meen maar op 3 of 4 plaatsen in Nederland terecht, voor ons in het noorden is het in Zwolle, maar weet niet of dat ook voor verbouw geld.

    #18201653

    sjoerdie
    Participant
    • Topics 30
    • Reacties 2138
    • Offline
    • Lid sinds:
      19 September 2005

    Das onzin, je kunt heen met je auto waar je wilt.

    Oldtimer of niet, zelfbouw of niet.
    alleen zul je in sommige gevallen naar Lelystad moeten.

    #18201654

    anoniem
    • Topics 101
    • Reacties 2406
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 June 2004

    het is weer teruggedraaid zie ik, gelde ook alleen maar voor import van een oldtimer

    http://www.knac.nl/2013/02/20/importkeuring-rdw-op-afspraak/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18201655

    irfan
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 52
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 September 2008

    Verder gegaan met het demonteren van het dashboard.

    Kabelboom gaat van rechts naar links :hmmz , ben benieuwd hoe het uit gaat komen als ik stuur rechts ga monteren, maar dat zien we dan wel weer :D .

    Alles verwijderd tot de laatste boutje.

    foto’s day9:

    Het subframe verwijderd van het motorblok en deze terug gemonteerd om de wielbasis te bepalen.

    We gaan proberen om deze zo goed mogelijk gelijk te krijgen met die van de Manta.

    foto’s day 10:

    Na heel veel meten en brainstormen besloten om een achterkant van een Subaru Impreza te vinden en zoveel mogelijk ervan te gebruiken.

    Dezelfde dag nog 1 gevonden :thumb . Yeah!!

    Alle overbodige weggeslepen/verwijderd.

    foto’s day 11:

    #18201656

    DG80
    • Topics 8
    • Reacties 172
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 November 2013

    Wat gaaf! Heel veel succes, hoop dat alles spoedig verloopt.

    #18201657

    Asko
    Participant
    • Topics 37
    • Reacties 317
    • Offline
    • Lid sinds:
      22 October 2008

    Voorkant Subaru, motorblok Subaru, achterkant Subaru,….
    Straks heb je weer een Subaru ;)

    Prachtig project, de moeite van het volgen zeker waard!

    #18201658

    Jo1
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 560
    • Offline
    • Lid sinds:
      15 September 2004

    Mooi lekker breed blokkie.
    Hoe gaat het met ‘day12’ ?

    #18201659

    miral astra
    • Topics 32
    • Reacties 612
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 June 2010

    jezus. wat een project ben jij begonnen man, :shock: een enorme uitdaging wouw. :vertag ik wens je alle sucses van de wereld.
    ben echt benieuwd hoe je dit allemaal voor elkaar gaat boksen.

    sucses. :thumb

    #18201660

    Hulkie
    Participant
    • Topics 49
    • Reacties 713
    • Offline
    • Lid sinds:
      2 May 2008

    Waarom heb je geen complete subaru gekocht en daar alles vanaf geslepen
    om vervolgens het plaatwerk van de manta passend te maken?

    Dat is praktisch hetzelfde als wat nu gaat gebeuren.

    Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Hopelijk goed.

    #18201661

    steefopel
    • Topics 8
    • Reacties 107
    • Offline
    • Lid sinds:
      26 May 2013

    Heb je wel het juiste achterdiff voor deze versnellings bak?? Als je dat niet heb is je bak/tussen diff zo weg.. :shock:

    Wat is je bakcode?
    Je heb een paar types voor dit model. Ook een type waarbij hij niet harder loopt dan een kleine 190.. en op 120km/h met een 4000rpm al fiets je wel zo door je versnellingen dan

    En zo heb ook een bak type met DCCD 5bak. Waarbij je een aandrijving heb met 35/65 dus meer vermogen op de achterkant en sper..

    Ben wel erg benieuwd naar je eindresultaat. :thumbup

    #18201662

    Kadett68UF00
    • Topics 6
    • Reacties 59
    • Offline
    • Lid sinds:
      15 April 2013

    Wow. Heftig project.

    #18201663

    irfan
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 52
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 September 2008

    Hallo all, ben ik weer.

    Ik was een beetje te fanatiek bezig geweest, waardoor ik een beetje vermoeid raakte ;) , besloten om een paar dagen niet te gaan sleutelen.

    Asko => :D , Ik ga proberen het zo veel mogelijk manta te laten, en ZEKER het uiterlijk.
    Jo1 = > komt eraan
    miral astra = > Thanks
    steefopel => Volgens het chassis is het een V2. Het was een complete auto geweest, weet ik zo niet. Ik kom later terug op je vraag.
    Hulkie = > Klopt, had ook wel gekund ja :thumb . Ik loop steeds tegen problemen (uitdagingen :D ) aan waardoor ik
    moet veranderen van het originele plan. Het maakt eigenlijk nu niet mee uit omdat ik
    sowieso het onderstel 9 cm moet inkorten om mijn wielbasis te halen.

    foto’s day 12:

    De neus van de Subaru is korter dan die van de Manta. :hmmz . Ik wil dat mijn wielbasis klopt.
    Besloten om de neus van de manta tijdelijk weg te halen. Hiervoor heb ik tijdelijke strippen gelast op mijn uiterste punten van mijn binnenscherm, hierdoor weet ik waar mijn voorscherm, moterkap komt.

    foto’s day 13:

    Eerste instantie wilden we de neus er tegen tegen zetten, en daarna de achterkant. Maar besloten toch eerst de onderstel af te maken.

    foto’s day 14:

    Verhuizen, Yeah!! :D .
    In dezelfde loods kon ik verhuizen naar een grotere plek. Dus effe bezig geweest om mijn nieuwe werkplek in te richten.

    foto’s day 15:

    Subaru Impreza 555 Spoorbreedte voor 1,46 m Spoorbreedte achter 1,455 m
    Wielbasis 2,52 m
    Opel Manta A Spoorbreedte voor 1,32 m Spoorbreedte achter 1,32 m
    Wielbasis 2,43 m

    9 cm moet ik hem inkorten. Helaas kan ik hem niet in korten waar het nu doormidden is. Ik kom niet uit met mijn bak en bevestigingspunten van mijn aandrijfas. Ik moet hem een stuk naar achteren inkorten. Dus eerst maar is zorgen dat het weer 1 onderstel wordt :D .
    Alleen het waterpas en recht in 1 lijn krijgen duurde wel lang, meten,meten, meten :sleeping , haha

    Done.

    foto’s day 16:

    9 cm inkorten

    Op paar plekken gelast zodat deze niet verschuift.

    #18201664

    2000
    Moderator
    • Topics 80
    • Reacties 4152
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 June 2004

    :shock:

    Is het de bedoeling dat er een kenteken op komt?

    #18201665

    wagnas
    Participant
    • Topics 61
    • Reacties 1166
    • Offline
    • Lid sinds:
      10 May 2007

    Veel plezier met het project, is erg speciaal.:)

    En zet er dikke wielen op en verlaging, alleen dat maakt hem af. :thumbup

    #18201666

    Jo1
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 560
    • Offline
    • Lid sinds:
      15 September 2004

    ‘Day 13’ geeft zijn nummer wel een beetje eer.

    OKay, ben zelf nu ook niet bepaald bang aangelegd om met een zaag door plaat heen te wandelen, maar dit gaat me toch wel erg ver.
    Trotzdem, waardeer ik dit enorm, ook al heb ik mijn twijfels over het einde, mocht dat uberhaupt komen.
    En idd benieuwd waar het chassisnummmer komt, en wat op kenteken staat. (echter oninteressant/onbelangrijk)
    Goed bezig, keep on going.
    Schitterend!

    #18201667

    Kermitkiller
    • Topics 27
    • Reacties 4642
    • Offline
    • Lid sinds:
      26 March 2005

    tjonge dat word zo een aardig project hoop voor dat je het voorelkaar krijgt petje af hoor :thumb

    #18201668

    kadett4x4
    Participant
    • Topics 121
    • Reacties 2701
    • Offline
    • Lid sinds:
      6 July 2004

    Haha, dat is grappig.
    heb bij mijn kadett ook de bodem 9cm in moeten korten.
    Alleen vraag ik me wel af, hoe je straks al het plaatwerk passend gaat krijgen.
    maar blijf het volgen, vind dit reuze interssant.

    groeten.

    #18201669

    Kadett68UF00
    • Topics 6
    • Reacties 59
    • Offline
    • Lid sinds:
      15 April 2013

    Geweldig!!! :thumb

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 337)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.