Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4
- Dit onderwerp bevat 336 reacties, 85 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 maart 2019om 02:30 door irfan.
-
AuteurBerichten
-
2 augustus 2014 om 22:14 #18201794
net ff hele projectje doorgekeken maar goed bezig man!! Alleen 1 ding valt mij op waar je misschien nog problemen mee kan krijgen:
Zie dat je alles van het chassis dmv van meten en passen aan elkaar hebt gelast en daarna ook de carroserie en nog wat verstevigingen heb gelast. Ik zou dan nadat ik het chassis had aangepast een mal gemaakt die ik dan op 8 hoofdpunten van het chassis had vastgemaakt zodat dit niet meer kan gaan trekken, aangezien een los chassis best wel krom kan worden door zoveel laswerk. Heb nl met werk al 3 x een auto in het bedrijf gehad waarvan het chassis los was geweest voor restauratie en nadat de auto compleet klaar was bleek dat de uitlijning niet meer klopte doordat het chassis krom was gegaan met lassen, konden ze alsnog de trekbank op en aangepast worden.
Is een kleine moeite die je veel gezeik kan besparen..
Maar toch super project man!!!3 augustus 2014 om 10:28 #18201795AnoniemLid sinds:
1 January 1970vind het nog steeds een super project
wat ik best hard gaat1 puntje wat ik niet zo zou doen wat je gedaan hebt
is die brandtstof slang door je binnenscherm achter
die wou ik niet zo dicht bij m,n wiel hebbenhad hem iets meer door de koffer en dan onder de auto langs gedaan
ten eerste ben je nu iets beperkter met de wielen keuzeen een wiele/band gooit ook nog wel eens steentjes/zooi weg
verder petje af kerel
hoop dat je snel een nieuwe locatie vind :thumb24 september 2014 om 18:10 #18201796Hallo All,
Helaas heb ik nog geen sleutelruimte van 50-100m2 kunnen vinden in Eindhoven. :(
Mocht er iemand zijn die een sleutelruimte,loods,garage heeft of weet hoor ik het graag.
Tomvt ==> – Het zijn geen koperen remleiding maar kopernikkel remleidingen, :thumb
– Inderdaad een mal maken is altijd beter, alleen in mijn geval kon het niet. De volgende project houd ik er zeker rekening mee :thumblouwe 16 klepper ==> Ja he :D , Ik was er ook niet echt blij mee. Gaan we later aanpassen. :thumb
Vorige week nog ene leuke set kuipstoelen
Tijdelijke stalling
24 september 2014 om 19:04 #18201797Gaaf project! Erg gedurft, echt mijn ding :wub
Succes met de verdere vorderingen, ik hoop dat je snel een nieuwe sleutelplek vind.
Weet hier in de buurt wel wat, maar dat is al snel 3 kwartier rijden vanuit Eindhoven.
9 november 2014 om 08:40 #18201798Zonde dat het project stil ligt, hoop alleen dat het niet op de schroothoop komt.
heb er al veel horen beginnen aan een 4×4 project, maar nog steeds geen een klaar gezien, of foto’s van het project.
neem aan dat je nog steeds geen ruimte hebt gevonden?
hoop dat je er vlug een vind, wil dit beestje wel eens klaar zien.
geef de moed niet op, en ga vooral verder.groeten.
9 november 2014 om 12:39 #18201799gaaf project ga hem in de gaten houden, ben zelf ook bezig met een extreem manta a project welke helaas al een tijdje stil ligt. maar daar komt verandering in..
19 november 2014 om 22:03 #18201800Hallo All,
Finally!! een sleutelruimte gevonden. :D
De Manta transporteren. :lol:
Aanpassen van de sleutelruimte:
Inrichten van de sleutelruimte:
Ik ga proberen de topic iedere week te updaten :thumb
19 november 2014 om 23:11 #18201801Nice! Hoop weer snel updates te zien van dit top project :thumb
20 november 2014 om 05:00 #18201802Prachtig hok
Kunnen we weer snel van je updates genieten20 november 2014 om 17:01 #18201803Vet :thumbup :wors
20 november 2014 om 18:47 #18201804Kiek klasse! :thumb Kun je weer verder met dit mooie project.
20 november 2014 om 18:56 #18201805mooi man op naar de nieuwe updates :thumb
23 november 2014 om 18:41 #18201806:thumb :thumb :thumb
groeten.
23 november 2014 om 20:16 #18201807AnoniemLid sinds:
1 January 1970goed bezig :thumb
hij staat zo al stoer op de wielen
gaat vast een erg stoere a worden :wors30 november 2014 om 20:13 #18201808Hallo All,
foto’s Day 78:
We hebben de voorkant van de auto op de bokken gezet, waardoor de wielen vrij kwamen te liggen.
De stuurstang en de kruiskoppeling gemonteerd. Mijn stuur stond teveel naar links (Manta is smaller
dan de Subaru ;) ). En nu zoeken naar de juiste hoek……
Eindelijk na een lange tijd de juiste hoek gevonden. :Dfoto’s Day 79:
Pedalen gemonteerd.
foto’s Day 80:
Nieuwe bevestigingspunten gemaakt voor de kuipstoelen.
Kuipstoelen gemonteerd. :thumbfoto’s Day 81:
Ik ben er nog niet uit of ik de achterbank ga monteren of niet. :hmmz
Toch maar effe aanpassen ;)
De achterbank zitting kwam te hoog uit :( , Een stuk ingekort :D .
Mocht ik hem gaan monteren, dan laat ik opnieuw bekleden in de kleur van de kuipstoelen30 november 2014 om 21:02 #18201619goed bezig, is weer een genot om naar te kijken hoe ondanks alle problemen toch weer doorgewerkt word
ga je er ook nog een b stijl in lassen zoals bij de Manta A2?
word ie ook nog weer steviger van7 december 2014 om 19:29 #18201809Hallo All,
Duurt ==> Ik ga geen B stijl inlassen, er komt een rolkooi :thumb
Day 82:
Remklauwen voor kan ik maar 1 gat gebruiken . De ander gat komt heel slecht uit, het gaat moeilijk worden om een adapter te plaatsen.
1: Een nieuwe bevestigingspunt laat lassen op de fuseehuis. zie foto’s
2: Toch ga proberen om een adapter te maken.Hoor nog graag wat ideeën van jullie :hmmz
Day 83:
Omdat de schroefset van een nieuwe model zijn passen ze achter niet.
Dus maar nieuwe bevestigingspunten maken in de juiste hoek. Ik heb een voorbeelden van mdf gemaakt met de juiste maten.
Onderdelen worden komende week gefreesd.Day 84:
De stofhoezen van de schroefset waren gescheurd, nieuwe stofhoezen niet los te krijgen. :hmmz
Dan maar iets vinden wat er op lijkt. stuurhuishoezen! , :D . past perfect.En de laatste gedeelte van de schutbord dicht gelast. zo nu wordt het tijd dat we onderdelen gaan monteren.
Day 85:
De orginele kabelboom via de linkerkant geplaatst in plaats van rechts.
tot nu toe past het allemaal. Later moeten er wat stekkers anders aangesloten worden.8 december 2014 om 19:11 #18201810Goed bezig weer :thumb :thumb
groeten.
31 december 2014 om 00:49 #18201811nog vorderingen
4 januari 2015 om 09:09 #18201812Ik hoop het wel, ben benieuwd.
groeten.
7 januari 2015 om 13:01 #18201813Als ik kijk naar deze foto dan mis ik volgens mij iets, hoe zorg je er met deze constructie voor dat je schokbreker ten opzichte van je naaf een starre constructie wordt, op deze manier blijft het geheel toch roteren om de onderste verbinding van de schokbreker?
Aan de voorzijde heb je namelijk wel een starre constructie van schokbreker naar naaf.
— John
10 januari 2015 om 06:44 #18201814ik denk toch dat je een andere constructie moet verzinnen
waarbij de schokbreker een stuk verder naar buiten staat13 januari 2015 om 00:56 #18201816Hallo All,
ShockWave, trashmetal ==> Ik heb er voor gezorgd dat de hoek/afstand hetzelfde is gebleven als die van de originele veren, zodat de krachten op de juiste hoek komen, ik kan het ook mis hebben, bedankt voor jullie reacties. De blokken krijg ik over een paar dagen. Ik monteer ze even, dan zie ik meer. wordt vervolgd
Day 86:
Voorbeelden van remklauw adapters (voor en achter) gemaakt van mdf, voorbeelden liggen nu bij de frezer.
Day 87:
Kabelboom route binnenzijde
Day 88:
Kabelboom route motorruimte, kachelhuis monteren.
Day 89:
De motorkap scharnieren van de Manta kon ik niet gebruiken ivm mijn radiateur.
We hebben die van de Subaru gemonteerd en zagen dat de motorkap maar half open ging.
Effe langs een sloop om een andere model te vinden.Subaru:
Vectra B:
Day 90:
De randen waar we later de voor schermen tegen gaan monteren afgemaakt.
Day 91:
Stekkers overzetten/solderen
Day 92:
Schroefset zijn van een nieuwe model Sti, Achter worden ze met 2 moeren vastgezet aan de bovenkant.
En bij die van ons met 3 moeren. dus hebben we een nieuwe bovenste plaat laten maken.Day 93:
Motorkap slot gemonteerd.
Day 94:
De diameter van de binnenzijde achterschijven zijn groter dan die van een Subaru, waardoor mijn handremschoenen niet uitkomen.
Remschoenen aanpassen…..binnenwerk aanpassen….. besloten om een hydraulisch handrem te gaan monteren.
Enige plek waar we de hydraulisch handrem konden plaatsen was toch de oude plek. Besloten om de hydraulisch handrem aan te passen.Day 95:
De remleidingen binnen de motorruimte geroute.
Day 96:
De remleidingen naar achteren routen, aansluiten van de leidingen op de hydraulisch handrem.
Day 97:
Uitlaten en intercooler zijn binnen
Day 98:
Allen voorbereiden zodat we de motorblok erin kunnen takelen.
Day 99:
Motorblok erin takelen.
13 januari 2015 om 21:00 #18201817Hier word hard doorgewerkt :thumbup ik vind t echt hartstikke mooi om te zien wat je allemaal in elkaar knutselt dik respect!
14 januari 2015 om 09:40 #18201818Super man,echt mooi om te zien
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.