Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4
- Dit onderwerp bevat 336 reacties, 85 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 maart 2019om 02:30 door irfan.
-
AuteurBerichten
-
26 mei 2014 om 10:57 #18201769
Hallo Irfan , ik heb dit ooit eens laten doen bij een bedrijf in Veldhoven
Daar heb ik een chassis van een Triumph TR7 elektrisch laten galvaniseren en die deden hem eerst in een bad waar het roest werd ontroest
ik weet alleen niet goed meer welk bedrijf dat was (is al 18 jaar geleden)
Let wel als je dit doet word je chassis ongeveer 70kg zwaarderEven over je brandstof tank heb je daar ook gedacht aan een slingerpot ( anders trekt hij lucht als je de heuvel op rijd bij een half volle tank)
1 juni 2014 om 15:44 #18201770Hallo All,
RamSwa72 ==> Ik heb alleen de brandstofpomp vervangen, voor de rest is het de originele tank van de subaru.
foto’s Day 65:
Achter/kofferruimte is dicht gelast
Begonnen met het stralen van de Manta neus, zodat we eens dezer dagen de neus aan de Manta kunnen lassen.
foto’s Day 66:
Brandstoftank eronder gemonteerd om te kijken hoe we de brandstofslang gaan leggen. :hmmz
Brandstofklep van de Subaru :D
Het gat waar de stuurstang doorheen gaat en waar de rembekrachtiger gemonteerd
wordt tegen het schutbord omgebouwd.1 juni 2014 om 17:03 #18201771Wow jij hebt ballen ! Geweldig project ik zie het nu pas en volg deze meteen !
1 juni 2014 om 17:31 #18201772weer een mooi stukje werk :thumb
1 juni 2014 om 17:46 #18201773Goed bezig!
1 juni 2014 om 19:43 #18201774Weer goed bezig geweest,maar ik vroeg me af, komt dezelfde vouw/knik in het tank klapje als van de auto zelf?
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
9 juni 2014 om 20:38 #18201775Hallo All,
usbstick ==> Ja dezelfde vouw/knik komt er later in :thumb
foto’s Day 67:
De Manta neus stralen is klaar :D
foto’s Day 68:
De bevestigingsgaten van de stuurstang komt goed uit, ik hoef niks aan te passen :D .
Het stuurhuis onder het subframe gemonteerd. We komen 7,5 cm te kort… stuurhuis moet even wachten ;)De radiateur/airco tijdelijk gemonteerd om te kijken hoe de Manta neus komt.
Hmmmm… het gedeelte waar de koplampen bevestigd worden komt tegen de radiateur.
Weg slijpen dus :D . We moeten nu even wachten met de neus,
nieuwe blak angel eyes van en BMW e30 besteld.foto’s Day 69:
Terwijl we wachten op onderdelen gaan we gewoon verder :thumb :D
Ruitenwissermotor!, besloten om de Subaru ruitenwissermotor te gaan gebruiken.
de bevestiging gedeelte aangepast.:swear :swear heel de dag bezig geweest om de ruitenwissermotor goed op zijn plek te krijgen.
Eindelijk zit de ruitenwissermotor zit nu goed en mijn ruitenwissers werken goed :D :thumb
Nieuwe remleidingen en brandstofleidingen zijn binnen.
9 juni 2014 om 21:02 #18201776Schittervol!! :wors
10 juni 2014 om 09:59 #18201777Goed bezig!! Vol verwachting naar de volgende update ;)
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
10 juni 2014 om 16:39 #18201778damm netjes hoor kan niet wachten toto ie klaar is :thumb
10 juni 2014 om 19:41 #18201779V.E.T.
15 juni 2014 om 18:59 #18201780Hallo All,
Deze week niet veel kunnen doen aan de Manta, meer brainstormen :hmmz :hmmz :D
foto’s Day 70:
Het aanpassen van het schutbord moesten we stil leggen, kachel-/vent-/aircohuis gaan van het midden naar links, niet goed….
Deze komen tegen de stuurstang. Ik ben nu op zoek naar een Europese. Ik mis ook heel veel bouten/moeren van de onderstel, helaas zaten ze er niet bij toen ik ze had gekocht. Komt goed :D :thumbfoto’s Day 71:
Gat gemaakt om de brandstofslang te routen/aansluiten.
De radiateur weer compleet gemaakt.
16 juni 2014 om 17:44 #18201781Ge wel dig.
kijk weer naar de volgende update uit.groeten.
22 juni 2014 om 19:24 #18201782Hallo All,
foto’s Day 72:
Achter onderstel gemonteerd.
foto’s Day 73:
Koplampen zijn binnen :D .
Voorscherm gemonteerd en geprobeerd de koplampen er tussen te krijgen, :swear komen tegen de radiateur.
voor grill /koplamkap, niks past, nog niet een 1 ding wat in de buurt komt :???:
:hmmz hoe gaan we het oplossen , terwijl we brainstormen gaan we gewoon verder met iets anders :Dfoto’s Day 74:
:idea: , besloten om gewoon een nieuwe neus te maken :D . We gaan wel proberen het Manta look te houden.
Waar de schermen tegen het chassis vast worden gezet, tijdelijk op verschillende punten gelast.
Van de voorscherm hebben we allen nog maar de buitenste gedeelte gehouden, de rest weg geslepen.
Neus weer de mooie V vorm gegeven. :thumb
foto’s Day 75:
Nieuwe beugels gelast voor de Radiateur/Airco en deze gemonteerd, beugels gelast voor de koplampen
Een stuk van de rand weg geslepen, kwam tegen de radiateur.
Ik heb nog geen kachelhuis kunnen vinden in de buurt. :(
23 juni 2014 om 17:25 #18201783En als je een kleinere en dikkere radiateur neemt, dan kun je met de rest beter uit de weg.
voor de rest goed bezig hoor.groeten.
23 juni 2014 om 17:40 #18201784Het blijft een genot :kewlpics
23 juni 2014 om 19:21 #18201785Goedbezig weer
wel jammer dat we weer een week moeten wachten :jerry
29 juni 2014 om 19:47 #18201786Hallo All,
Deze week zijn we paar dagen naar de sloop geweest, om wat spullen te kopen wat ik nog miste.
Een kachelhuis!! :D ,deze heeft wel een andere bedieningspaneel. Wordt stekkers overzetten ;)We kwamen ook nog is een leuke schroefset tegen van het merk Susco :thumb . De schroefset zijn van een nieuwe type Subaru.
Van de schroefset passen alleen de voorste, achterste hebben een andere type bevestiging, :hmmz … maken we wel passend ;)foto’s Day 76:
We hebben de koplampen gemonteerd.
De busjes die in de voorste remklauwen zitten eruit gehaald om deze te laten uitdraaien naar 14,8 mm. We gaan van M14 naar M12,
M14 bouten passen niet door de gaten in het wiellagerhuis.foto’s Day 77:
De voorste schroefset gemonteerd.
De busjes zijn nu op maat, tijd om er zelftappende draadbussen er in te plaatsen.
1 draad gat van de remklauw komt goed uit t.o.v. wiellagerhuis.
De remschijf komt tegen de binnenkant van de remklauw, schilt 3mm.
We gaan 3mm van de voorste remschijven afdraaien. Pas dan kan ik zien hoe ik de remklauw adapter ga maken.Rondom de koplampen nog dicht gelast.
Achterrem hitteschilden verwijderd, de infiniti schijven kwamen er tegen aan :D
achter moeten ook adapters gemaakt worden :thumb .Achter schroefset zijn een stuk korter dan de originele. Hiervoor ga ik later nog spacer voor maken :D
1 juli 2014 om 17:28 #18201787:thumb
15 juli 2014 om 14:33 #18201788Hallo All,
Helaas kan ik mijn Manta project niet voortzetten i.v.m. ruimte en vakantie periode.
Ik ben op zoek naar een garage/loods/ruimte in Eindhoven waar ik mijn Manta kan afmaken.
Als er iemand is die ruimte heeft of iemand kent, hoor het graag.
Ik wens jullie allemaal een fijne vakantie toe en hoop na het vakantie weer verder te gaan met de Manta project.15 juli 2014 om 17:23 #18201789hoop ik wel dan, ik zit elke week te wchten op een update :thumb
16 juli 2014 om 20:27 #18201790Hup! Ruimte zoeken jong! Wil weten hoe dit er uit gaat zien :afro :afro :afro
31 juli 2014 om 06:59 #18201791Net werk zeg! ik hoop dat je snel een nieuwe locatie vindt succes!
2 augustus 2014 om 21:33 #18201792zie ik goed dat je koperen leiding voor de remmen gaat gebruiken , dit is mij altijd afgeraden omdat het koper uitzet met remmen. Heb vorige week een bevestiging gekregen van een hydrauliek specialist, liet het zien op zo’n afpersapparaat waarbij je kunt zien hoeveel olie er precies inzit, blijkt dat koperen leiding zo’n 25% groter word als je hard op je pedaal trapt. Rubberen leiding word zelfs 75 tot 100% groter.
2 augustus 2014 om 21:40 #18201793@2000 wrote:
@Jo1 wrote:
Bouwen, verzekeren, apk, rijden maar! Niks RDW! Flauwekul allemaal!
Totdat je iemand per ongeluk invalide rijd, er is geen verzekering die dan betaald :swear
Gewoon je verantwoordelijkheid nemen en de juiste wegen bewandelen, en dan dus ook gewoon verzekerd zijn :vertagkan gewoon zo, auto laten taxeren zorgen dat het in het taxatierapport staat vermeld dan opsturen naar je verzekering, deze keurt hem goed dan ben je gewoon ingedekt verzekering heeft t immers goed gekeurd…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.