Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4
- Dit onderwerp bevat 336 reacties, 85 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 maart 2019om 02:30 door irfan.
-
AuteurBerichten
-
30 maart 2014 om 09:55 #18201745
Petje af voor het werk! Het begint al aardig op te schieten en jullie hebben de gang er goed in!
Ik kwam dit project tegen, heeft toch wel wat overeenkomsten, alleen is dit een B:
http://forums.mantaclub.org/topic/31451-chopshop-manta/?hl=subaru
30 maart 2014 om 12:04 #18201746jammer dat dat project geen eind heeft
30 maart 2014 om 19:56 #18201747Hallo All,
Tiedo => een TE 2800 uitbouw is heel wel mooi :thumb , alleen bij deze gaat het niet uitkomen. Al je goed kijkt op de foto’s zie je
het voorscherm waar de radiator in komt te hangen uit steekt aan de voorkant. Deze steekt behoorlijk uit.
We gaan een bumper maken die in verbinding gaat komen met de schermverbreders. Precies hoe weet ik zo nog niet.
Ben nog aan het brainstormen :hmmz :D .
lenn0 => 15 inch gaat niet passen over mijn remschijven. Er komen de complete remmen van een Infinity G37 Coupe.
Hiervoor heb je minimaal 18 inch velgen voor nodig. Foto’s van de remmen komen nog. ;)
sjoerdie => :D
lenn0 => leuke voorbeeld :D
louwe 16 klepper => schermen van deze worden ook aangepast, dus ik denk wel dat het goed gaat komen.
Manta-aero => Gaaf!Achter veerpoten ruimte gemaakt. Van binnen ook dicht gelast.
foto’s Day 58:
Diff uit elkaar gehaald, keerring was lek, deze vervangen en klaar gemaakt om de behuizing te stralen en te spuiten
foto’s Day 59:
“louwe 16 klepper” hier wat foto’s van de Mercedes 190E 2.3 16v Turbo
Mijn neef in Belgie rijdt er nu in30 maart 2014 om 20:05 #18201748mooi die benz evo !!!
30 maart 2014 om 22:51 #18201749Als ik naar die 190 kijk hoor ik de DTM-wagens op circuit zolder weer voorbijkomen. Kiekevel. :thumb
31 maart 2014 om 11:02 #18201750Hoi Irfan,
Wat een mooie foto reportage om te volgen, ik verheug me elk weekend weer op de update met foto’s. Ga zo door!
Wat de RDW betreft kan het dus twee kanten op gaan, of je krijgt een Opel op kenteken of een Subaru. Ik ben nog wel een voorbeeld tegen gekomen van een Acadyane op een Suzuki onderstel. Deze is als Suzuki op kenteken gekomen.
Persoonlijk zou ik er voor kiezen om het chassisnummer van de Manta ergens op de originele plek erin te slaan zodat je de keurmeester “dwingt” om te kiezen voor het Manta kenteken. Als ie kiest voor de Subaru moeten ze namelijk weer een ander nummer erin slaan en dat is weer meer werk.
Groeten Olaf
5 april 2014 om 09:25 #18201751Nou, dat vin nummer op het orginele plaatwerk maakt niks uit..
bij moest het ook op een vast gedeelte van de kadett komen te staan, rara waar staat het.
op de bodemplaat van de vectra, niet naast de stoel, maar onder de stoel.
werd toen nogal over gediscussieerd wie het vin nummer erin moest slaan, RDW, TUV, of DOUANE.
wie het er uiteindelijk ingeslagen heeft, ik weet het niet.groeten.
5 april 2014 om 10:15 #18201752AnoniemLid sinds:
1 January 1970@irfan wrote:
Hallo All,
Tiedo => een TE 2800 uitbouw is heel wel mooi :thumb , alleen bij deze gaat het niet uitkomen. Al je goed kijkt op de foto’s zie je
het voorscherm waar de radiator in komt te hangen uit steekt aan de voorkant. Deze steekt behoorlijk uit.
We gaan een bumper maken die in verbinding gaat komen met de schermverbreders. Precies hoe weet ik zo nog niet.
Ben nog aan het brainstormen :hmmz :D .
lenn0 => 15 inch gaat niet passen over mijn remschijven. Er komen de complete remmen van een Infinity G37 Coupe.
Hiervoor heb je minimaal 18 inch velgen voor nodig. Foto’s van de remmen komen nog. ;)
sjoerdie => :D
lenn0 => leuke voorbeeld :D
louwe 16 klepper => schermen van deze worden ook aangepast, dus ik denk wel dat het goed gaat komen.
Manta-aero => Gaaf!Achter veerpoten ruimte gemaakt. Van binnen ook dicht gelast.
foto’s Day 58:
Diff uit elkaar gehaald, keerring was lek, deze vervangen en klaar gemaakt om de behuizing te stralen en te spuiten
foto’s Day 59:
“louwe 16 klepper” hier wat foto’s van de Mercedes 190E 2.3 16v Turbo
Mijn neef in Belgie rijdt er nu inprachtwagen
had ze eigenlijk enkel in het zwart gezien
maar dit staat ook niet verkeerd :thumb7 april 2014 om 15:07 #18201753update time :jerry :jerry :jerry :jerry
13 april 2014 om 22:26 #182017542 weken verder :jerry :jerry :jerry
22 april 2014 om 21:44 #18201755Nog steeds geen update?
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
24 april 2014 om 17:52 #18201756@olafspoolder wrote:
Hoi Irfan,
Wat de RDW betreft kan het dus twee kanten op gaan, of je krijgt een Opel op kenteken of een Subaru. Ik ben nog wel een voorbeeld tegen gekomen van een Acadyane op een Suzuki onderstel. Deze is als Suzuki op kenteken gekomen.
Persoonlijk zou ik er voor kiezen om het chassisnummer van de Manta ergens op de originele plek erin te slaan zodat je de keurmeester “dwingt” om te kiezen voor het Manta kenteken. Als ie kiest voor de Subaru moeten ze namelijk weer een ander nummer erin slaan en dat is weer meer werk.Groeten Olaf
Chassisnummer staat toch op z’n originele plek? oftewel daar is (tot nu toe) nog net niets gewijzigd…
27 april 2014 om 16:59 #18201757Sorry All, dat ik jullie heb moeten laten wachten.
Ik was een paar weken in het buitenland voor mijn werk.
But Irfan is back in town :D
Hopelijk pak ik mijn werk weer op de komende week en zal ik de topic weer updaten.mvg Irfan
27 april 2014 om 18:06 #18201758:thumb
6 mei 2014 om 15:07 #18201759Waar blijven die mooie updates :p
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
9 mei 2014 om 08:37 #18201760Kheb Irfan een week of 2 geleden nog gesproken bij de videotheek….
Is nog steeds vol vuur en vlam….
Kzal eens vragen naar wat nieuwe foto’s als ik hem tegenkom…
Groetjes,
Esthalan
11 mei 2014 om 09:20 #18201761wat duurt wachten toch lang :jerry :jerry :jerry :(
23 mei 2014 om 14:29 #18201762Sinds maandag volop bezig geweest met de Manta.
zondag avond update ik topic (foto’s :thumb )23 mei 2014 om 17:06 #18201763zou tijd worden :jerry :jerry :jerry
24 mei 2014 om 12:23 #18201764Voor de wachtenden, een filmpje:
Escort MK1 met Subaru turbo 4×4 onderstel.
http://www.youtube.com/watch?v=rn-YHdWo2AU” onclick=”window.open(this.href);return false;
24 mei 2014 om 13:14 #18201622@pierrekrik wrote:
Voor de wachtenden, een filmpje:
Escort MK1 met Subaru turbo 4×4 onderstel.
http://www.youtube.com/watch?v=rn-YHdWo2AU” onclick=”window.open(this.href);return false;
Wel vet maar het is een froduueeeem Ford das nou echt een van de weinige merken waar ik een rot gevoel van krijg ,,,,,,gewoon niet mijn ding
Heb toch wel een Opel hart met een sjans naar Volvo toe
24 mei 2014 om 15:46 #18201765Nou. Ze mogen mij wel zon mk1 escort kado doen. Mooi spul
25 mei 2014 om 20:44 #18201766Hallo All,
olafspoolder ==> Momenteel staan ze er nog bijde nog in :D .
Die van de Manta zit aan de onderrand van de voorraam en die van de Subaru tegen het schutbord.
Ik hoop dat ik komende week of die week met de schutbord ga beginnen rechts/links ombouw. ;)De eerste eigenaar van de Mercedes was helemaal gek van DTM en zelf werkte bij Mercedes.
Hij had toen de Mercedes 190E 2.3 16v nieuw gekocht, en bouwde het in de loop der jaren helemaal om tot DTM, op motor na.
bodykit compleet, motorkap en kofferbak met spoiler waren van carbon. :thumb :D
Voor de motor had hij een turbo pakket gekocht bij Albert tuning wat volgens mij niet meer bestaat. Albert tuning kocht in die jaren nieuw Mercedessen en BMWs en bouwde hem tot turbo en verkocht ze. volgens mij kostte die turbo pakket compleet zo’n 26000 Duitse mark.
Hij had alle papieren wat gedaan was aan de auto, en dat was heel veel :shock: :D .Toen we de Mercedes 190 invoerden stond er ook maar alleen Mercedes op de kenteken.
Laten we hopen dat ze bij de RDW het op Manta gaan zetten.Jo1 ==> ja de originele stat er nog in. :thumb
pierrekrik ==> Gaaf!! die kende ik nog niet.
steefopel ==> paar maanden terug had je gevraagd welke bak ik heb.foto’s Day 60:
Ik had een hele mooie set remklauwen met schijven nog liggen van een Infinity G37 coupe.
Nieuwe gaten laten zetten in de remschijven. Nu moet ik nog een adapters maken om de klauwen te verzetten.
Dus ik was er aan begonnen en zag dat hier best wel wat tijd in gaat zitten :???: , dus wacht ik effe hiermee :D
remmen, wordt vervolgd ;)foto’s Day 61:
foto’s Day 62:
brandstofpomp upgraded met Walbro 255
foto’s Day 63:
foto’s Day 64:
25 mei 2014 om 20:58 #18201767Ik ken het niet vaak genoeg zeggen maar wat een GEWELDIG project is dit :kewlpics
26 mei 2014 om 10:23 #18201768Als de chassis helemaal klaar, wil ik het chassis misschien laten ontroesten/beitsen.
Iemand ervaring met ontroesten/beitsen? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.