Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4
- Dit onderwerp bevat 336 reacties, 85 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 maart 2019om 02:30 door irfan.
-
AuteurBerichten
-
20 maart 2014 om 09:56 #18201720
@ giuliettaevo, sorry, maar zeg je nu dat ik niet weet hoe het bij mij gegaan is.
Ben 18 maanden bezig geweest om het kenteken weer terug te krijgen.
er staat bij type alleen opel, geen kadett en geen vectra.
dit omdat het een zelfbouw wagen is, en hun daar geen type goedkeuring voor geven..
maar we wachten gewoon af.
nu weer on topic.groeten.
20 maart 2014 om 11:35 #18201721Het is maar net hoe de keurmeester bij de rdw het in zijn hoofd heeft.want voor hun is het makkelijk om een papier aan te passen. Ze moeten gewoon wat velden invullen op de computer.
Heb daar toen met mijn ombouw met mn neus boven op gestaan.
Dus het kan maar zo zijn dat ie er wel een manta op kenteken van maakt.20 maart 2014 om 12:22 #18201722Laten we het gewoon bij dit mooie topic laten,deze mannen zijn iets geweldigs aan het creëeren, dat kenteken is van latere zorg
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
20 maart 2014 om 12:27 #18201723Damn Dude’s wat een operatie petje af een diep respect :wors
Toen ik zelf nog een gezond lichaam bezat heb ik in het verleden ook wel wat wilde creaties gemaakt !!
Dit gaf zoveel voldoening , er tegen aan lopen/oplossen/creëren/resultaat Thats the spired :jerry20 maart 2014 om 15:03 #18201724@kadett4x4 wrote:
@ giuliettaevo, sorry, maar zeg je nu dat ik niet weet hoe het bij mij gegaan is.
Was niet helemaal duidelijk maar ik reageerde meer op de reactie na die van jou.
Jouw ellendig verhaal is mij bekend. Jij hebt in feite nog geluk gehad dat je een kenteken hebt…
20 maart 2014 om 16:20 #18201725Oke, ik dacht al.
maar genoeg gelul, verder met dit projectt.groeten.
20 maart 2014 om 18:04 #18201726Bouwen, verzekeren, apk, rijden maar! Niks RDW! Flauwekul allemaal!
20 maart 2014 om 18:20 #18201727@Jo1 wrote:
Bouwen, verzekeren, apk, rijden maar! Niks RDW! Flauwekul allemaal!
Totdat je iemand per ongeluk invalide rijd, er is geen verzekering die dan betaald :swear
Gewoon je verantwoordelijkheid nemen en de juiste wegen bewandelen, en dan dus ook gewoon verzekerd zijn :vertag20 maart 2014 om 19:02 #18201728Ja net ja.
Jo1, jij bent toch ook met al je projecten bij het rdw geweest , begrijp je reactie niet!!groeten.
23 maart 2014 om 20:18 #18201729Hallo All,
Kadett1.2 => Ik wil hem uit eindelijk als Manta :thumb op kenteken hebben. De bodem is Subaru chassis en aandrijflijn is ook Subaru.
We gaan een custom dashboard maken.
kadett4x4 => Dat je hem op kenteken als Opel hebt geloof ik zeker. Want in het verleden hadden we een Mercedes 190E 2.3 16V
helemaal opgebouwd tot EVOII ingevoerd, niks was meer orgineel. Op kenteken stond alleen Mercedes. Ik hoop dat het
bij de Manta hetzelfde wordt.
giuliettaevo => Laten we hopen dat bij de RDW de eerste wordt :D
gose91, Kadett1.2 => Ik ga hem zelf spuiten, kleur weet ik nog niet :hmmz . Manta wordt erna gewrapped, welke kleur ben ik ook
nog niet uit :hmmz
RamSwa72 => :thumb
Jo1 => :D
2000 => inderdaadkofferruimte bodem gelast
foto’s Day 52:
De bodem van de kofferruimte verbonden met de achterkant. Balken doorgetrokken ( Manta kont langer ;) ).
De eerste onderdelen in de epoxy primer gespoten.foto’s Day 53:
De auto weer op de draai mal geplaatst om de onderkant van de kofferruimte te lassen.
De onderdelen zwart gespoten.foto’s Day 54:
Niet zo veel gedaan deze dag, researchen op internet.
foto’s Day 55:
geen foto’s :D
De subframes zwart gespoten. En nog meer plekken wat nog gelast moest worden gelast.
Zo nu kunnen de tijdelijke dunne balken verwijderd worden (niet meer bang dat de die doorzakt :D )
Compleet de voor subframe met de wielen gemonteerd.foto’s Day 56:
Compleet de achter subframe met de wielen gemonteerd.
Tijd om hem op z’n wielen te zetten :D .
Nu hebben we meer overzicht van wat er allemaal weg of gelast moet worden.
Achter veer hoogte gemeten en afgetekend waar de verbindingen plaats gaan vinden
tussen de bonden en de Manta chassis.
Overbodige van de schermen weg geslepen.weer een mooie week achter de rug :thumb
24 maart 2014 om 11:01 #18201730:thumb prima werk een echte kunstenaar! Zeer benieuwd naar het eindresultaat!!
24 maart 2014 om 20:09 #18201731Kan al niet wachten op de volgende updaten :thumb
24 maart 2014 om 20:42 #18201732zozo respect hiervoor hoor :wors nou nog een TE 2800 uitbouw er op
25 maart 2014 om 07:27 #18201733zooo mooi hoor zit al mooi vorm in :thumb
25 maart 2014 om 10:58 #18201734Ik blijf het een fantastisch project vinden. Ziet er ook duidelijk uit dat dit helemaal goed gaat komen.
Bouwtechnisch dan, het kenteken blijf ik wel even spannend vinden.Enige wat ik echt niet vind kunnen zijn die 19(?) inch velgen, 15 inch vind ik echt de max op een A’tje. Gewoon een mooi oldschool setje kopen voor deze bolide. :thumb
25 maart 2014 om 12:04 #18201735@lenn0 wrote:
Ik blijf het een fantastisch project vinden. Ziet er ook duidelijk uit dat dit helemaal goed gaat komen.
Bouwtechnisch dan, het kenteken blijf ik wel even spannend vinden.Enige wat ik echt niet vind kunnen zijn die 19(?) inch velgen, 15 inch vind ik echt de max op een A’tje. Gewoon een mooi oldschool setje kopen voor deze bolide. :thumb
Inderdaad, klassieke BBS honinggraad velgen zou hem wel staan. Eventueel met goudkleuring gespoten en gepolijst velgbed.
25 maart 2014 om 13:25 #18201736Waarom klassiek?
Iedereen heeft de kleine wielen eronder.Dit is een aparte bak, dus 19ers is zeker niet verkeerd
25 maart 2014 om 13:50 #18201737Omdat het daar gewoon écht de auto niet voor is.
Het is net als met vrouwen: een klein iel vrouwtje, hoe knap ze ook is, hoeft echt niet met cup F joekels rond te gaan lopen, daar heeft ze de bouw niet voor.
Een langere , grotere vrouw kan daar weer wel mee weg komen.Kwestie van verhoudingen, de juiste verhoudingen… ;)
25 maart 2014 om 19:12 #18201738De hilmersson manta heeft ook 19″ en dat vind ik zeker niet verkeerd staan.
Omdat de body ook aangepast/verbreed word kan het hier ook heel goed staan.
Een ‘standaatd’ a-tje zie ik ook liever met kleinere velgen (max 15″)
Verders vind ik dit een TOP PROJECT :thumbup25 maart 2014 om 20:12 #18201739:thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb
25 maart 2014 om 22:26 #18201740Weer mooie vorderingen het is echt een mooi project maar die wielen zijn ook absoluut niet mijn smaak. Maar het is dan ook niet mijn manta 4×4 ombouw :thumb
Ik ben elke x weer benieuwd naar de updates van dit project :kewlpics26 maart 2014 om 09:56 #18201741Bouwen we jou astra toch effe om, heb je ook een 4×4 turbo.
zal ik het voorbeeld wel leveren :thumb :thumbgroeten.
26 maart 2014 om 18:57 #18201742AnoniemLid sinds:
1 January 1970vind het wel kunnen hoor
die grote wielenzijn wel meer dan alleen de hilmerson geweest met aangepaste schermen
die erg mooi op grotere wielen stonden :thumbzou ook best wat foto,s van die Mercedes willen zien
de 190 evo vind ik waarschijnlijk de enige leuke mercedes ;) :shock:27 maart 2014 om 22:31 #18201743@kadett4x4 kan zomaar zijn dat we daar nog eens aan beginnen bodemplaat druit en een halve vectra/cali er terug in lassen en klaar is kees :jerry of k neem een halve subaru je ziet wel dat dat gewoon allemaal kan :thumb
28 maart 2014 om 16:11 #18201744@louwe 16 klepper wrote:
vind het wel kunnen hoor
die grote wielenzijn wel meer dan alleen de hilmerson geweest met aangepaste schermen
die erg mooi op grotere wielen stonden :thumbzou ook best wat foto,s van die Mercedes willen zien
de 190 evo vind ik waarschijnlijk de enige leuke mercedes ;) :shock:Mercedes heeft mooie auto`s gebouwd. :thumb
Wat dachten wij van de 540K, en de oud GP racers uit de jaren dertig en veertig??
Dit was off topic. -offtopic:jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.