Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4
- Dit onderwerp bevat 336 reacties, 85 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 maart 2019om 02:30 door irfan.
-
AuteurBerichten
-
23 februari 2014 om 03:57 #18201695
handige harrie. gaat die mdf lang houden of komt er nog een plaat staal tegen de wanden
23 februari 2014 om 09:53 #18201696AnoniemLid sinds:
1 January 1970toemaar zelfs een 2 persoons straalkast :thumb
:jerry :jerry :jerry23 februari 2014 om 17:39 #18201697Hey, een vraagje.
heb je de uitgeslepen bodem nog liggen, of heb je die zelf nog nodig?
als je hem nog hebt , maar niet meer gebruikt, heb ik misschien interesse.
Wij zijn nu ook met een manta a bezig, en die heeft wat rotte stukken in de bodem.
reageer maar via pm, anders word je topic vervuild ;)
ik hoor het wel.groeten.
2 maart 2014 om 15:06 #18201698nog update,s :jerry
2 maart 2014 om 20:41 #18201699Hallo All,
Deze week niet zo veel kunnen doen, mijn vader had een splinter in zijn oog gekregen :( .
Gelukkig is de splinter er uit en alles weer normaal :D :thumb .
Paar dagen alleen gesleuteld terwijl mijn vader wat rust nam.Subaru tank uit elkaar gedraaid
foto’s Day 37:
Subaru rechter deur uit elkaar gedraaid. Plan is later de binnenscherm van de deuren eruit te slijpen en deze
op de Manta deuren te lassen. :hmmz , wordt een uitdagen. ;)foto’s Day 38:
Mijn vader is weer beter en weer samen begonnen met het stralen
foto’s Day 39:
foto’s Day 40:
Alle randen zijn klaar. Nu nog de rechte stukken. De rechte stukken wilden we eigenlijk schuren, alleen dit ging niet echt makkelijk.
3-4 lagen over elkaar gepoten :???: .. niet leuk. de brander maar gepakt en de lak afgestoken :thumbup
En nu maar weer lichtjes verder stralen.foto’s Day 41:
de ene kant is nu helemaal klaar. Nu nog de andere kant lichtjes stralen.
2 maart 2014 om 21:10 #18201700Staat nog meer grappig spul daar wat je niet zo veel meer ziet tegenwoordig… Zie zo al een Peugeot 309, Daf YA66, VW Transporter T2(?), Golf 2 en iets dat lijkt op een Buick Riviera. :D
Werkt goed dat stralen en branden zo te zien. :thumbup Niks werkt fijner als een blanke koets. :thumb
3 maart 2014 om 08:42 #18201701topwerk weer :thumb
3 maart 2014 om 16:52 #18201702@irfan wrote:
Subaru rechter deur uit elkaar gedraaid. Plan is later de binnenscherm van de deuren eruit te slijpen en deze
op de Manta deuren te lassen. :hmmz , wordt een uitdagen. ;)waarom?
4 maart 2014 om 14:04 #18201703:thumb :thumb :thumb Volgens mij hebben jullie allemaal 2 rechterhanden , respect voor je :thumb project :thumb :thumb
9 maart 2014 om 22:05 #18201704Hallo All,
Ook deze week zijn we volop bezig geweest met de Manta.
Tiedo => Ik wil graag de elektrische ramen en centraal deurvergrendeling graag in mijn manta deuren wil hebben.
Sommige gedeeltes van de subaru scherm gebruiken. maar hoe ik het ga doen weet ik nog niet :D , zie ik later wel.
We zijn momenteel met andere dingen bezig.Zo eindelijk klaar met het zandstralen van de Manta chassis
foto’s Day 42:
Subaru en de Manta chassis buiten gezet om ze helemaal schoon te spuiten (stof/korrel vrij).
Nadat ze helemaal schoon waren gespoten hebben we de beide delen weer binnen gezet.
Achterkant Van de Manta hebben we nog overbodige (rotte plekken) weg geslepen.
Manta chassis is nu klaar om op de bodem gezet te worden. :thumb
De 2 nieuwe dorpels hebben we op de bodem gelast, die nu verbonden zijn met de voor- en achterbalken.
De voor complete subframe uit elkaar gedraaid, klaar om gestraald te worden.foto’s Day 43:
Eindelijk is het zo ver om de 2 delen 1 te maken :D
De Manta chassis op de bodem geplaatst en nu tijd om te meten en weer meten en weer meten
totdat we hem goed hebben liggen. Bovenste gedeelte ligt nu goed. We hebben de bovenste gedeelte aan de
onderkant op meerdere plekken gepuntlast zodat deze niet verschuift.
De zij schermen even ertegen gezet om te kijken hoe ze uitkomen.
Achterkant lassen en de achter wielkasten aan de binnenkant lassen wachten we even, we weten niet hoe de wielen gaan uitkomen.
Besloten om eerst de voor en achter subframes te gaan stralen, in de primer zetten en te gaan monteren.
daarna de nieuwe wielen, 19 inch :thumbfoto’s Day 44:
Zo, nieuwe velgen gekocht :D .
Begonnen met het stralen van de voorste draagarmen.
Toen we de voorscherm hadden gemonteerd zagen we dat de onderkant waar de radiator komt er er behoorlijk uitsteekt.
Eerste instantie wilde ik de voorkant hetzelfde laten, maar nu zijn mijn plannen veranderd.
We gaan compleet de voorkant, motorkap zij schermen en neus en voorbumper van polyester maken.
Ook natuurlijk de achterkant, achterbumper kofferbak en sideskirts. ;) :D
De lak van de voorscherm er af gestoken. :hmmz volgens mij heeft die voor schade gehad voor mijn tijd,
heel veel plamuur op de scherm. Deze delen hebben we nog nodig om de mallen.
Polyesterren komt later. Nu eerst zorgen dat de Manta op zijn wielen komt te staan.foto’s Day 45:
Tijdelijke beugels gemaakt die er voor zorgen dat de zijschermen op de goede hoogte komen te staan.
Deuren even terug gezet om te kijken of de schermen goed komen te liggen.
De schermen komen hoger te liggen. Hiervoor moeten we een nieuwe strip gaan lassen waar we uiteindelijk de
nieuwe schermen moeten bevestigen.
Voorste subframe klaar met lassen.Beide lucht tunnels waren goed rot. 2 nieuwe stukken erin gelast. :thumb
Ondertussen voorste meerdere onderdelen aan het zandstralen.Ik hoop dat ik hem komende week op zijn wielen kan zetten. :D
10 maart 2014 om 06:20 #18201705Goed bezig schiet al aardig op.
10 maart 2014 om 12:55 #18201706daar komt al mooi de manta vorm trug :thumb
10 maart 2014 om 17:38 #18201707mooi bezig zo.
10 maart 2014 om 19:16 #18201708Poeh poeh, daar word aardig doorgewerkt.
past nog allemaal aardig in elkaar, valt niks tegen.
maar uhhh, 19 inch wielen eronder.
Ik vind 17 inch al te groot voor een a manta, maar das mijn smaak.
ben benieuwd hoe dat eruitziet.
Maar wacht geduldig af, wil je vooral niet gaan haasten :D :Dgroeten.
16 maart 2014 om 18:49 #18201709Hallo All,
Helaas is het niet gelukt hem op z’n wielen te krijgen, misschien komende week dan :D
Terwijl ik aan het zandstralen was van de onderdelen, was mijn vader begonnen met het verstevigen tussen de
Subaru neus en de Manta, het 1 geheel maken.foto’s Day 48:
foto’s Day 49:
Buitenste gedeelte is klaar en binnenste gedeelte hebben we ook 1 geheel gemaakt.
Zandstralen van de onderdelen zijn ook klaar :thumb .
Tijd om een spuit ruimte te maken :Dfoto’s Day 50:
Ik wil achter 2 einddempers, alleen het reservewiel bak zat in de weg :hmmz , reservewiel bak verwijderd :D ,
Het reservewiel gaan we later verzetten naar een andere plek.
De onderdelen afgeplakt, klaar om gespoten te worden.foto’s Day 51:
16 maart 2014 om 18:53 #18201710weer lekker bezig :thumb kijk weer uit naar de volgende update
16 maart 2014 om 20:40 #18201711Echt super dit, wat een kunde
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
17 maart 2014 om 13:23 #18201712mooi om te volgen hoor.
Ben benieuwd naar je volgende update.
succes en niet afhaken!
18 maart 2014 om 12:06 #18201713Een hele gedaanteverwisseling.
Goed dat je veel foto materiaal hebt, kun je eventueel nog bewijzen of laten zien dat je niet zomaar alles aan elkaar hebt geplakt maar het stevig hebt doorgelast met verstevigingsbalken etc.Ik neem aan dat je er straks weer een gewoon kenteken op wil hebben. Vraag me af of het nu een Opel of Subaru zal zijn, is in principe een Subaru chassis en aandrijflijn toch ?
Komt er straks het klassieke Manta dashboard er weer in of een subaru versie ?
18 maart 2014 om 19:46 #18201714Kadett1.2 wrote:Een hele gedaanteverwisseling.
Goed dat je veel foto materiaal hebt, kun je eventueel nog bewijzen of laten zien dat je niet zomaar alles aan elkaar hebt geplakt maar het stevig hebt doorgelast met verstevigingsbalken etc.Ik neem aan dat je er straks weer een gewoon kenteken op wil hebben. Vraag me af of het nu een Opel of Subaru zal zijn, is in principe een Subaru chassis en aandrijflijn toch ?
Toen ik met mijn kadett bij het rdw aankwam, gaven hun om alle fotos geen zak.
bewijst niks, zeiden ze.
bij de tuv gingen ze uit van 3/4 van de gehele auto, dat was bij mij een vectra.
maar een kadett als vectra op kenteken zetten, vraagt ook om problemen.
Is toen op kenteken een opel geworden.
waarschijnlijk zal deze ook als opel op kenteken komen, anders word het hetzelfde verhaal als bij mij.groeten.
19 maart 2014 om 11:58 #18201715Denk ook dat het als Opel op kenteken moet komen. Uiterlijke kenmerken zijn het belangrijkste. Is natuurlijk bovenhuids een Manta, wat er onder zit is minder belangrijk dan.
Geld zelfde voor de kleur, is de buitenkant blauw dan moet blauw op kenteken. Is hij aan de binnenkant rood maakt niet uit.19 maart 2014 om 20:36 #18201716Sorry, maar dat is onzin…
Als jij je auto aan de buitenkant er als een broodje worst uit laat zien wordt het toch ook geen broodje worst op kenteken? En al die Pontiac Fiero’s en toyota MR2’s die omgebouwd zijn naar Ferrari’s worden ook geen Ferrari op kenteken hoor. ;)
Bij de RDW kunnen mijns inziens 2 dingen gebeuren; Ze keuren hem zonde blikken en blozen als zijnde een Manta om naar een andere motor met meer vermogen en vinden het allemaal wel best. Als alles vanonder de auto er netjes en origineel uitziet kan dat zomaar lukken. Of ze gaan verder kijken en zeggen dan dat het geen Opel Manta meer is aangezien 2/3 van de auto feitelijk veranderd is. En in dat geval heb je een probleem want een Subaru is het ook niet, of men moet het Subaru chassisnummer er ook nog in hebben staan.. :hmmz In dat geval trekken ze het kenteken in.
Ik heb een jaar of 8 terug namelijk een zelfde probleempje gehad met de RDW en dat betrof een zelfde soort project, bodem met onderstel van 1 auto, buitenkant koets van een andere auto en motor van weer een andere auto. RDW trok kenteken in omdat er nog maar 1/3 deel van de oorspronkelijke auto aanwezig was. In mijn geval was dat de bodemplaat met schutbord en alle wielophanging e.d.
Je moet een auto in 3 hoofddelen zien, koets, motor/aandrijving en onderstel/wielophanging. 2 van die 3 delen bepalen welke auto het is, je kunt er dus 1 veranderen. In dit geval zou ik dan zeggen dat het een Subaru is, maar dan kom je in de knoei met o.a. de ingekorte wielbasis…Ik hoop dat het goed komt natuurlijk maar mijn ervaring leert mij helaas anders. :(
19 maart 2014 om 20:46 #18201717En dan over die kleur. De kleur van het voertuig wordt juist gebaseerd op de binnenkant van de auto, de deurlijsten dus. Anders zou je voor elke wrap je kentekenbewijs moeten omgooien
20 maart 2014 om 06:30 #18201718jaren een blauw/paars effect vectra a gehad
zwart op papier, nergens geen zwarte lak meer te vinden
nooit problemen mee gehad :D20 maart 2014 om 06:36 #18201719@gose91 wrote:
En dan over die kleur. De kleur van het voertuig wordt juist gebaseerd op de binnenkant van de auto, de deurlijsten dus. Anders zou je voor elke wrap je kentekenbewijs moeten omgooien
Paar weken geleden contact gehad met rdw hierover. Moet gewoon foto opsturen van de auto met duidelijk zichtbaar het kenteken.
Dan veranderen ze de kleur op je kentekenbewijs.
Dus niks kleur van binnenkant, gewoon de buitenkant. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.