Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4

Forumindex Forums Modellen Manta Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 337)
  • Auteur
    Berichten
  • #18201647
    jethro
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 February 2008

      Een Submanta. :thumb

      Zeker naar die gasten in de UK gekeken, Berny en co.
      Daar deden ze het met een VW golf.

      :jerry :jerry

      #18201648
      irfan
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 September 2008

        Ten eerste beste wensen nog allemaal.

        2000 => De eerste keer kantelen hebben we met een paar man gedaan, ook ik dacht van dat de zijdelingse stabiliteit een probleem zou zijn.
        Geen problemen gelukkig :thumb .
        fluks => Klopt goed gezien. Ik moet hem inderdaad verzetten nog.
        jethro => Ik hoor het van jouw voor het eerst, ik ga is zoeken op google. :D

        foto’s Day 6:

        Vandaag STI opgehaald en meteen begonnen met het demonteren.

        foto’s Day 7:

        Morgen weer verder demonteren.

        #18201621
        jethro
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 February 2008

          Goed bezig! :thumb

          Google eens op: chop shop, oftewel Bernie en Leepu.
          VW golf/Johnny Vegas.

          :jerry

          #18201620
          Vannos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 November 2010

            @jethro wrote:

            Goed bezig! :thumb

            Google eens op: chop shop, oftewel Bernie en Leepu.
            VW golf/Johnny Vegas.

            :jerry

            Kan die aflevering goed herinneren, Het ging allemaal niet echt soepeltjes :D

            Mooi project en de vaart zit er goed in ! :thumb

            #18201649
            kadett4x4
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 July 2004

              Kijk, hier word weer iets moois gecreëerd.
              Hoop wel dat je niet bij de eerste de beste tegenslag er mee stopt, want die ga je nog tegenkomen.
              heb je ook bij het rdw geïnformeerd of het kan wat je wil, ze vinden het daar niet zo heel leuk als je in dragende delen gaat lassen en slijpen.
              zou zonde van je tijd en geld zijn, als je straks daar staat en ze keuren het hele project af.
              ik weet daar alles vanaf toen ik met mijn kadett daar stond.
              had ze van alle stappen op de hoogte gehouden,, en toen ik daar was keurde ze alles af, of ik een zware crimineel was.
              maar wat je ook doet, GA NIET NAAR DEN BOSCH.
              mij zien ze daar nooit meer, stelletje chagrijnige beunhazen.
              maar veel succes met je project, en ik zal je blijven volgen.

              groeten.

              #18201650
              irfan
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 September 2008

                jethro => filmpje gevonden, eerste keer dat ik hem zie. :thumb
                kadett4x4 => nog geen tegenslagen gehad :thumb , maar ik kom het vast wel tegen. Ik ga er alles aan doen om hem “goed” af te krijgen.
                RDW gebeld en verteld wat ik van plan ben. Ze vertelden met dat het degelijk vast moet zitten en mag niet lekken
                , b.v. brandstof.
                Volgens mij heb ik ergens wel is gelezen dat er voor 1976 geen typekeuring bestond, hierdoor heb je minder problemen
                bij de RDW. Ik kan het ook mis hebben, weet het niet zeker.
                Ok ik zal niet naar Den Bosch gaan :D .

                Vandaag een dagje vrij, s’morgens vroeg op en verder met sleutelen.
                Motorblok met bak eronderuit gehaald.

                foto’s Day 8:

                onder het rechter spatscherm iets gevonden wat voor mij nieuw is :hmmz, een lege tank dat aangesloten is op mijn
                luchtfilterhuis

                Morgen chassis laten laten zakken en meten, meten, meten :hmmz

                #18201651
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  @irfan wrote:

                  jethro => filmpje gevonden, eerste keer dat ik hem zie. :thumb
                  kadett4x4 => nog geen tegenslagen gehad :thumb , maar ik kom het vast wel tegen. Ik ga er alles aan doen om hem “goed” af te krijgen.
                  RDW gebeld en verteld wat ik van plan ben. Ze vertelden met dat het degelijk vast moet zitten en mag niet lekken
                  , b.v. brandstof.
                  Volgens mij heb ik ergens wel is gelezen dat er voor 1976 geen typekeuring bestond, hierdoor heb je minder problemen
                  bij de RDW. Ik kan het ook mis hebben, weet het niet zeker.
                  Ok ik zal niet naar Den Bosch gaan :D .

                  Vandaag een dagje vrij, s’morgens vroeg op en verder met sleutelen.
                  Motorblok met bak eronderuit gehaald.

                  foto’s Day 8:

                  onder het rechter spatscherm iets gevonden wat voor mij nieuw is :hmmz, een lege tank dat aangesloten is op mijn
                  luchtfilterhuis

                  Morgen chassis laten laten zakken en meten, meten, meten :hmmz

                  dat van die type goedkeur
                  was voor auto,s van voor de 10e maand 1973

                  hier bestond een beslisboom voor(heb hem eventueel nog wel)
                  echter geld die niet meer sinds 5e maand 2009
                  dus jou manta project heeft daar niets aan :hmmz
                  wel stoer dat je het doorzet :thumb
                  zo,n subaru motor is niet de makkelijkste keuze ;) :shock:

                  #18201652
                  anoniem
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Voor oldtimers keuren kan je naar ik meen maar op 3 of 4 plaatsen in Nederland terecht, voor ons in het noorden is het in Zwolle, maar weet niet of dat ook voor verbouw geld.

                    #18201653
                    sjoerdie
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 September 2005

                      Das onzin, je kunt heen met je auto waar je wilt.

                      Oldtimer of niet, zelfbouw of niet.
                      alleen zul je in sommige gevallen naar Lelystad moeten.

                      #18201654
                      anoniem
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        het is weer teruggedraaid zie ik, gelde ook alleen maar voor import van een oldtimer

                        http://www.knac.nl/2013/02/20/importkeuring-rdw-op-afspraak/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        #18201655
                        irfan
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          8 September 2008

                          Verder gegaan met het demonteren van het dashboard.

                          Kabelboom gaat van rechts naar links :hmmz , ben benieuwd hoe het uit gaat komen als ik stuur rechts ga monteren, maar dat zien we dan wel weer :D .

                          Alles verwijderd tot de laatste boutje.

                          foto’s day9:

                          Het subframe verwijderd van het motorblok en deze terug gemonteerd om de wielbasis te bepalen.

                          We gaan proberen om deze zo goed mogelijk gelijk te krijgen met die van de Manta.

                          foto’s day 10:

                          Na heel veel meten en brainstormen besloten om een achterkant van een Subaru Impreza te vinden en zoveel mogelijk ervan te gebruiken.

                          Dezelfde dag nog 1 gevonden :thumb . Yeah!!

                          Alle overbodige weggeslepen/verwijderd.

                          foto’s day 11:

                          #18201656
                          DG80
                            Lid sinds:
                            21 November 2013

                            Wat gaaf! Heel veel succes, hoop dat alles spoedig verloopt.

                            #18201657
                            Asko
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              22 October 2008

                              Voorkant Subaru, motorblok Subaru, achterkant Subaru,….
                              Straks heb je weer een Subaru ;)

                              Prachtig project, de moeite van het volgen zeker waard!

                              #18201658
                              Jo1
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                15 September 2004

                                Mooi lekker breed blokkie.
                                Hoe gaat het met ‘day12’ ?

                                #18201659
                                miral astra
                                  Lid sinds:
                                  9 June 2010

                                  jezus. wat een project ben jij begonnen man, :shock: een enorme uitdaging wouw. :vertag ik wens je alle sucses van de wereld.
                                  ben echt benieuwd hoe je dit allemaal voor elkaar gaat boksen.

                                  sucses. :thumb

                                  #18201660
                                  Hulkie
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    2 May 2008

                                    Waarom heb je geen complete subaru gekocht en daar alles vanaf geslepen
                                    om vervolgens het plaatwerk van de manta passend te maken?

                                    Dat is praktisch hetzelfde als wat nu gaat gebeuren.

                                    Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Hopelijk goed.

                                    #18201661
                                    steefopel
                                      Lid sinds:
                                      26 May 2013

                                      Heb je wel het juiste achterdiff voor deze versnellings bak?? Als je dat niet heb is je bak/tussen diff zo weg.. :shock:

                                      Wat is je bakcode?
                                      Je heb een paar types voor dit model. Ook een type waarbij hij niet harder loopt dan een kleine 190.. en op 120km/h met een 4000rpm al fiets je wel zo door je versnellingen dan

                                      En zo heb ook een bak type met DCCD 5bak. Waarbij je een aandrijving heb met 35/65 dus meer vermogen op de achterkant en sper..

                                      Ben wel erg benieuwd naar je eindresultaat. :thumbup

                                      #18201662
                                      Kadett68UF00
                                        Lid sinds:
                                        15 April 2013

                                        Wow. Heftig project.

                                        #18201663
                                        irfan
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          8 September 2008

                                          Hallo all, ben ik weer.

                                          Ik was een beetje te fanatiek bezig geweest, waardoor ik een beetje vermoeid raakte ;) , besloten om een paar dagen niet te gaan sleutelen.

                                          Asko => :D , Ik ga proberen het zo veel mogelijk manta te laten, en ZEKER het uiterlijk.
                                          Jo1 = > komt eraan
                                          miral astra = > Thanks
                                          steefopel => Volgens het chassis is het een V2. Het was een complete auto geweest, weet ik zo niet. Ik kom later terug op je vraag.
                                          Hulkie = > Klopt, had ook wel gekund ja :thumb . Ik loop steeds tegen problemen (uitdagingen :D ) aan waardoor ik
                                          moet veranderen van het originele plan. Het maakt eigenlijk nu niet mee uit omdat ik
                                          sowieso het onderstel 9 cm moet inkorten om mijn wielbasis te halen.

                                          foto’s day 12:

                                          De neus van de Subaru is korter dan die van de Manta. :hmmz . Ik wil dat mijn wielbasis klopt.
                                          Besloten om de neus van de manta tijdelijk weg te halen. Hiervoor heb ik tijdelijke strippen gelast op mijn uiterste punten van mijn binnenscherm, hierdoor weet ik waar mijn voorscherm, moterkap komt.

                                          foto’s day 13:

                                          Eerste instantie wilden we de neus er tegen tegen zetten, en daarna de achterkant. Maar besloten toch eerst de onderstel af te maken.

                                          foto’s day 14:

                                          Verhuizen, Yeah!! :D .
                                          In dezelfde loods kon ik verhuizen naar een grotere plek. Dus effe bezig geweest om mijn nieuwe werkplek in te richten.

                                          foto’s day 15:

                                          Subaru Impreza 555 Spoorbreedte voor 1,46 m Spoorbreedte achter 1,455 m
                                          Wielbasis 2,52 m
                                          Opel Manta A Spoorbreedte voor 1,32 m Spoorbreedte achter 1,32 m
                                          Wielbasis 2,43 m

                                          9 cm moet ik hem inkorten. Helaas kan ik hem niet in korten waar het nu doormidden is. Ik kom niet uit met mijn bak en bevestigingspunten van mijn aandrijfas. Ik moet hem een stuk naar achteren inkorten. Dus eerst maar is zorgen dat het weer 1 onderstel wordt :D .
                                          Alleen het waterpas en recht in 1 lijn krijgen duurde wel lang, meten,meten, meten :sleeping , haha

                                          Done.

                                          foto’s day 16:

                                          9 cm inkorten

                                          Op paar plekken gelast zodat deze niet verschuift.

                                          #18201664
                                          2000
                                          Moderator
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            :shock:

                                            Is het de bedoeling dat er een kenteken op komt?

                                            #18201665
                                            wagnas
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              10 May 2007

                                              Veel plezier met het project, is erg speciaal.:)

                                              En zet er dikke wielen op en verlaging, alleen dat maakt hem af. :thumbup

                                              #18201666
                                              Jo1
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                15 September 2004

                                                ‘Day 13’ geeft zijn nummer wel een beetje eer.

                                                OKay, ben zelf nu ook niet bepaald bang aangelegd om met een zaag door plaat heen te wandelen, maar dit gaat me toch wel erg ver.
                                                Trotzdem, waardeer ik dit enorm, ook al heb ik mijn twijfels over het einde, mocht dat uberhaupt komen.
                                                En idd benieuwd waar het chassisnummmer komt, en wat op kenteken staat. (echter oninteressant/onbelangrijk)
                                                Goed bezig, keep on going.
                                                Schitterend!

                                                #18201667
                                                Kermitkiller
                                                  Lid sinds:
                                                  26 March 2005

                                                  tjonge dat word zo een aardig project hoop voor dat je het voorelkaar krijgt petje af hoor :thumb

                                                  #18201668
                                                  kadett4x4
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    6 July 2004

                                                    Haha, dat is grappig.
                                                    heb bij mijn kadett ook de bodem 9cm in moeten korten.
                                                    Alleen vraag ik me wel af, hoe je straks al het plaatwerk passend gaat krijgen.
                                                    maar blijf het volgen, vind dit reuze interssant.

                                                    groeten.

                                                    #18201669
                                                    Kadett68UF00
                                                      Lid sinds:
                                                      15 April 2013

                                                      Geweldig!!! :thumb

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 337)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.