Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4
- Dit onderwerp bevat 336 reacties, 85 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 maart 2019om 02:30 door irfan.
-
AuteurBerichten
-
28 december 2013 om 17:44 #18201647
Een Submanta. :thumb
Zeker naar die gasten in de UK gekeken, Berny en co.
Daar deden ze het met een VW golf.:jerry :jerry
7 januari 2014 om 19:03 #18201648Ten eerste beste wensen nog allemaal.
2000 => De eerste keer kantelen hebben we met een paar man gedaan, ook ik dacht van dat de zijdelingse stabiliteit een probleem zou zijn.
Geen problemen gelukkig :thumb .
fluks => Klopt goed gezien. Ik moet hem inderdaad verzetten nog.
jethro => Ik hoor het van jouw voor het eerst, ik ga is zoeken op google. :Dfoto’s Day 6:
Vandaag STI opgehaald en meteen begonnen met het demonteren.
foto’s Day 7:
Morgen weer verder demonteren.
7 januari 2014 om 21:11 #18201621Goed bezig! :thumb
Google eens op: chop shop, oftewel Bernie en Leepu.
VW golf/Johnny Vegas.:jerry
7 januari 2014 om 21:19 #18201620@jethro wrote:
Goed bezig! :thumb
Google eens op: chop shop, oftewel Bernie en Leepu.
VW golf/Johnny Vegas.:jerry
Kan die aflevering goed herinneren, Het ging allemaal niet echt soepeltjes :D
Mooi project en de vaart zit er goed in ! :thumb
8 januari 2014 om 18:40 #18201649Kijk, hier word weer iets moois gecreëerd.
Hoop wel dat je niet bij de eerste de beste tegenslag er mee stopt, want die ga je nog tegenkomen.
heb je ook bij het rdw geïnformeerd of het kan wat je wil, ze vinden het daar niet zo heel leuk als je in dragende delen gaat lassen en slijpen.
zou zonde van je tijd en geld zijn, als je straks daar staat en ze keuren het hele project af.
ik weet daar alles vanaf toen ik met mijn kadett daar stond.
had ze van alle stappen op de hoogte gehouden,, en toen ik daar was keurde ze alles af, of ik een zware crimineel was.
maar wat je ook doet, GA NIET NAAR DEN BOSCH.
mij zien ze daar nooit meer, stelletje chagrijnige beunhazen.
maar veel succes met je project, en ik zal je blijven volgen.groeten.
8 januari 2014 om 20:05 #18201650jethro => filmpje gevonden, eerste keer dat ik hem zie. :thumb
kadett4x4 => nog geen tegenslagen gehad :thumb , maar ik kom het vast wel tegen. Ik ga er alles aan doen om hem “goed” af te krijgen.
RDW gebeld en verteld wat ik van plan ben. Ze vertelden met dat het degelijk vast moet zitten en mag niet lekken
, b.v. brandstof.
Volgens mij heb ik ergens wel is gelezen dat er voor 1976 geen typekeuring bestond, hierdoor heb je minder problemen
bij de RDW. Ik kan het ook mis hebben, weet het niet zeker.
Ok ik zal niet naar Den Bosch gaan :D .Vandaag een dagje vrij, s’morgens vroeg op en verder met sleutelen.
Motorblok met bak eronderuit gehaald.foto’s Day 8:
onder het rechter spatscherm iets gevonden wat voor mij nieuw is :hmmz, een lege tank dat aangesloten is op mijn
luchtfilterhuisMorgen chassis laten laten zakken en meten, meten, meten :hmmz
8 januari 2014 om 23:01 #18201651AnoniemLid sinds:
1 January 1970@irfan wrote:
jethro => filmpje gevonden, eerste keer dat ik hem zie. :thumb
kadett4x4 => nog geen tegenslagen gehad :thumb , maar ik kom het vast wel tegen. Ik ga er alles aan doen om hem “goed” af te krijgen.
RDW gebeld en verteld wat ik van plan ben. Ze vertelden met dat het degelijk vast moet zitten en mag niet lekken
, b.v. brandstof.
Volgens mij heb ik ergens wel is gelezen dat er voor 1976 geen typekeuring bestond, hierdoor heb je minder problemen
bij de RDW. Ik kan het ook mis hebben, weet het niet zeker.
Ok ik zal niet naar Den Bosch gaan :D .Vandaag een dagje vrij, s’morgens vroeg op en verder met sleutelen.
Motorblok met bak eronderuit gehaald.foto’s Day 8:
onder het rechter spatscherm iets gevonden wat voor mij nieuw is :hmmz, een lege tank dat aangesloten is op mijn
luchtfilterhuisMorgen chassis laten laten zakken en meten, meten, meten :hmmz
dat van die type goedkeur
was voor auto,s van voor de 10e maand 1973hier bestond een beslisboom voor(heb hem eventueel nog wel)
echter geld die niet meer sinds 5e maand 2009
dus jou manta project heeft daar niets aan :hmmz
wel stoer dat je het doorzet :thumb
zo,n subaru motor is niet de makkelijkste keuze ;) :shock:9 januari 2014 om 08:08 #18201652Voor oldtimers keuren kan je naar ik meen maar op 3 of 4 plaatsen in Nederland terecht, voor ons in het noorden is het in Zwolle, maar weet niet of dat ook voor verbouw geld.
9 januari 2014 om 08:21 #18201653Das onzin, je kunt heen met je auto waar je wilt.
Oldtimer of niet, zelfbouw of niet.
alleen zul je in sommige gevallen naar Lelystad moeten.9 januari 2014 om 18:17 #18201654het is weer teruggedraaid zie ik, gelde ook alleen maar voor import van een oldtimer
http://www.knac.nl/2013/02/20/importkeuring-rdw-op-afspraak/” onclick=”window.open(this.href);return false;
13 januari 2014 om 23:27 #18201655Verder gegaan met het demonteren van het dashboard.
Kabelboom gaat van rechts naar links :hmmz , ben benieuwd hoe het uit gaat komen als ik stuur rechts ga monteren, maar dat zien we dan wel weer :D .
Alles verwijderd tot de laatste boutje.
foto’s day9:
Het subframe verwijderd van het motorblok en deze terug gemonteerd om de wielbasis te bepalen.
We gaan proberen om deze zo goed mogelijk gelijk te krijgen met die van de Manta.
foto’s day 10:
Na heel veel meten en brainstormen besloten om een achterkant van een Subaru Impreza te vinden en zoveel mogelijk ervan te gebruiken.
Dezelfde dag nog 1 gevonden :thumb . Yeah!!
Alle overbodige weggeslepen/verwijderd.
foto’s day 11:
14 januari 2014 om 07:55 #18201656Wat gaaf! Heel veel succes, hoop dat alles spoedig verloopt.
14 januari 2014 om 19:29 #18201657Voorkant Subaru, motorblok Subaru, achterkant Subaru,….
Straks heb je weer een Subaru ;)Prachtig project, de moeite van het volgen zeker waard!
24 januari 2014 om 15:05 #18201658Mooi lekker breed blokkie.
Hoe gaat het met ‘day12’ ?24 januari 2014 om 15:20 #18201659jezus. wat een project ben jij begonnen man, :shock: een enorme uitdaging wouw. :vertag ik wens je alle sucses van de wereld.
ben echt benieuwd hoe je dit allemaal voor elkaar gaat boksen.sucses. :thumb
25 januari 2014 om 16:25 #18201660Waarom heb je geen complete subaru gekocht en daar alles vanaf geslepen
om vervolgens het plaatwerk van de manta passend te maken?Dat is praktisch hetzelfde als wat nu gaat gebeuren.
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Hopelijk goed.
25 januari 2014 om 17:57 #18201661Heb je wel het juiste achterdiff voor deze versnellings bak?? Als je dat niet heb is je bak/tussen diff zo weg.. :shock:
Wat is je bakcode?
Je heb een paar types voor dit model. Ook een type waarbij hij niet harder loopt dan een kleine 190.. en op 120km/h met een 4000rpm al fiets je wel zo door je versnellingen danEn zo heb ook een bak type met DCCD 5bak. Waarbij je een aandrijving heb met 35/65 dus meer vermogen op de achterkant en sper..
Ben wel erg benieuwd naar je eindresultaat. :thumbup
25 januari 2014 om 20:39 #18201662Wow. Heftig project.
25 januari 2014 om 21:46 #18201663Hallo all, ben ik weer.
Ik was een beetje te fanatiek bezig geweest, waardoor ik een beetje vermoeid raakte ;) , besloten om een paar dagen niet te gaan sleutelen.
Asko => :D , Ik ga proberen het zo veel mogelijk manta te laten, en ZEKER het uiterlijk.
Jo1 = > komt eraan
miral astra = > Thanks
steefopel => Volgens het chassis is het een V2. Het was een complete auto geweest, weet ik zo niet. Ik kom later terug op je vraag.
Hulkie = > Klopt, had ook wel gekund ja :thumb . Ik loop steeds tegen problemen (uitdagingen :D ) aan waardoor ik
moet veranderen van het originele plan. Het maakt eigenlijk nu niet mee uit omdat ik
sowieso het onderstel 9 cm moet inkorten om mijn wielbasis te halen.foto’s day 12:
De neus van de Subaru is korter dan die van de Manta. :hmmz . Ik wil dat mijn wielbasis klopt.
Besloten om de neus van de manta tijdelijk weg te halen. Hiervoor heb ik tijdelijke strippen gelast op mijn uiterste punten van mijn binnenscherm, hierdoor weet ik waar mijn voorscherm, moterkap komt.foto’s day 13:
Eerste instantie wilden we de neus er tegen tegen zetten, en daarna de achterkant. Maar besloten toch eerst de onderstel af te maken.
foto’s day 14:
Verhuizen, Yeah!! :D .
In dezelfde loods kon ik verhuizen naar een grotere plek. Dus effe bezig geweest om mijn nieuwe werkplek in te richten.foto’s day 15:
Subaru Impreza 555 Spoorbreedte voor 1,46 m Spoorbreedte achter 1,455 m
Wielbasis 2,52 m
Opel Manta A Spoorbreedte voor 1,32 m Spoorbreedte achter 1,32 m
Wielbasis 2,43 m9 cm moet ik hem inkorten. Helaas kan ik hem niet in korten waar het nu doormidden is. Ik kom niet uit met mijn bak en bevestigingspunten van mijn aandrijfas. Ik moet hem een stuk naar achteren inkorten. Dus eerst maar is zorgen dat het weer 1 onderstel wordt :D .
Alleen het waterpas en recht in 1 lijn krijgen duurde wel lang, meten,meten, meten :sleeping , hahaDone.
foto’s day 16:
9 cm inkorten
Op paar plekken gelast zodat deze niet verschuift.
25 januari 2014 om 22:05 #18201664:shock:
Is het de bedoeling dat er een kenteken op komt?
25 januari 2014 om 22:21 #18201665Veel plezier met het project, is erg speciaal.:)
En zet er dikke wielen op en verlaging, alleen dat maakt hem af. :thumbup
25 januari 2014 om 22:49 #18201666‘Day 13’ geeft zijn nummer wel een beetje eer.
OKay, ben zelf nu ook niet bepaald bang aangelegd om met een zaag door plaat heen te wandelen, maar dit gaat me toch wel erg ver.
Trotzdem, waardeer ik dit enorm, ook al heb ik mijn twijfels over het einde, mocht dat uberhaupt komen.
En idd benieuwd waar het chassisnummmer komt, en wat op kenteken staat. (echter oninteressant/onbelangrijk)
Goed bezig, keep on going.
Schitterend!26 januari 2014 om 14:23 #18201667tjonge dat word zo een aardig project hoop voor dat je het voorelkaar krijgt petje af hoor :thumb
26 januari 2014 om 15:20 #18201668Haha, dat is grappig.
heb bij mijn kadett ook de bodem 9cm in moeten korten.
Alleen vraag ik me wel af, hoe je straks al het plaatwerk passend gaat krijgen.
maar blijf het volgen, vind dit reuze interssant.groeten.
27 januari 2014 om 16:57 #18201669Geweldig!!! :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.