Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta 400R turbo project
- Dit onderwerp bevat 825 reacties, 96 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 19 april 2020om 08:51 door gwriemersma.
-
AuteurBerichten
-
19 april 2011 om 20:31 #17676493
Die kap komt er toch niet over!
Maar dan weet ik voor nu even genoeg,
Bedankt voor de info, jij ook Henk!20 april 2011 om 20:11 #17676494Zo, vandaag bijna de hele vooras zelf zover afgekregen. Alleen nog de veertorens inkorten, en de as op de buitenste naden aflassen:)
was wel even lastig met de gaten van de onderste draagarmen goed positioneren, maar uiteindelijk allemaal goedgekomen.Stralen van de vooras met zilverzand (keteltje werkt perfect!!)
klaar
oude uitgelodderde troep met gatzaag eruit geboord, en nieuwe stukken plaat van 3mm ingelast
ringen opgelast ter versteviging, en weer goede geometrie van de langsdragers
en hier de vooras zover klaar op de veertorens na
21 april 2011 om 15:52 #17676495AnoniemLid sinds:
1 January 1970even een tip
nu je de vooras zo sterk hebt gemaakt
meest voor de verlagingdan is het verstandig om de carresorie ook te verstevigen
en dan met name daar waar je schokbrekers van de vooras
vast zittenheb wel meer gezien die flink verlaagd waren
waar die bovenkant helemaal ging scheuren;)21 april 2011 om 15:57 #17676496@louwe bedoel je die extra stips vertikaal aan de binnenkant van de schokbrekertoren?
@ben_m gebruik je nog speciaal gehard staal voor die oplasringen?21 april 2011 om 16:05 #17676497Ja die verticale strippen inderdaad, die de veertorens verbinden met de balken:)
@mc lamboNee ik heb normale stalen carrosserieringen van 3mm gebruikt.
21 april 2011 om 19:59 #17676498[rquote=1918515&tid=126822&author=McLambo]@louwe bedoel je die extra stips vertikaal aan de binnenkant van de schokbrekertoren?
@ben_m gebruik je nog speciaal gehard staal voor die oplasringen?[/rquote]gehard stalen ringen ergens oplassen heeft geen zin, door de temperatuur van het lassen worden ze weer zacht:o
22 april 2011 om 14:58 #17676499[rquote=1918526&tid=126822&author=Ben_M]Ja die verticale strippen inderdaad, die de veertorens verbinden met de balken:)
@mc lamboNee ik heb normale stalen carrosserieringen van 3mm gebruikt.[/rquote]
Ben wel benieuwd of iemand hier dat al eerder heeft gedaan, en daar foto’s van heeft
22 april 2011 om 15:43 #17676500AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1918515&tid=126822&author=McLambo]@louwe bedoel je die extra stips vertikaal aan de binnenkant van de schokbrekertoren?
@ben_m gebruik je nog speciaal gehard staal voor die oplasringen?[/rquote]Nee die bedoel ik niet
Meer echt de bovenkant van die punt in je binnen scherm
Waar het bovenste rubber van de schokbreker tegen aan drukt
Ikheb ze wel gezien die daar rondom gescheurd waren
In de rally werd dat zelfs wel dubbel uitgevoerdEn bij de manta 400 werd dat deel zelfs helemaal gewijzigd
Bekijk maar eens foto’s van een manta rally 400 onder de kap22 april 2011 om 15:43 #17676501AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1918515&tid=126822&author=McLambo]@louwe bedoel je die extra stips vertikaal aan de binnenkant van de schokbrekertoren?
@ben_m gebruik je nog speciaal gehard staal voor die oplasringen?[/rquote]Nee die bedoel ik niet
Meer echt de bovenkant van die punt in je binnen scherm
Waar het bovenste rubber van de schokbreker tegen aan drukt
Ikheb ze wel gezien die daar rondom gescheurd waren
In de rally werd dat zelfs wel dubbel uitgevoerdEn bij de manta 400 werd dat deel zelfs helemaal gewijzigd
Bekijk maar eens foto’s van een manta rally 400 onder de kap22 april 2011 om 15:51 #17676502[rquote=1919137&tid=126822&author=louwe 16 klepper][rquote=1918515&tid=126822&author=McLambo]@louwe bedoel je die extra stips vertikaal aan de binnenkant van de schokbrekertoren?
@ben_m gebruik je nog speciaal gehard staal voor die oplasringen?[/rquote]Nee die bedoel ik niet
Meer echt de bovenkant van die punt in je binnen scherm
Waar het bovenste rubber van de schokbreker tegen aan drukt
Ikheb ze wel gezien die daar rondom gescheurd waren
In de rally werd dat zelfs wel dubbel uitgevoerdEn bij de manta 400 werd dat deel zelfs helemaal gewijzigd
Bekijk maar eens foto’s van een manta rally 400 onder de kap[/rquote]
Bedoel je dit.
22 april 2011 om 15:53 #17676503bedankt voor de tip:) ik zal eens gaan kijken wat ik ermee ga doen:)
22 april 2011 om 16:15 #17676504Alleen de stripjes naar het gat toe missen nog op die foto.
Eigenlijk die “dome” dubbel uitvoeren werd alleen bij de c-kadett gedaan, de “dome bij de ascona 400 was wel dubbel, maar dan werd er een conisch stuk opgezet.
Bij de Manta 400, was dit weer totaal anders.22 april 2011 om 16:41 #17676505Henk, heb net ff zitten zoeken naar een manta 400 onder de kap, maar dat ziet er op het eerste gezicht niet anders uit….
op die foto hierboven, zitten er 2 of 3 strips per toren bij op?
Op zich een makkelijke modificatie..22 april 2011 om 16:51 #17676506AnoniemLid sinds:
1 January 1970kijk dan hier maar eens naar
;)22 april 2011 om 16:53 #17676507AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1919156&tid=126822&author=henk 400rr]Alleen de stripjes naar het gat toe missen nog op die foto.
die ring op deze foto met die opstaande kant
is hiero rondom al volgelast
die ring bedoel ik die wil wel uitscheuren rondomdan die strips erbij op geeft nog meer stevigheid;):thumbup
Eigenlijk die “dome” dubbel uitvoeren werd alleen bij de c-kadett gedaan, de “dome bij de ascona 400 was wel dubbel, maar dan werd er een conisch stuk opgezet.
Bij de Manta 400, was dit weer totaal anders.[/rquote]22 april 2011 om 16:54 #17676508AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1919139&tid=126822&author=manta_sport][rquote=1919137&tid=126822&author=louwe 16 klepper][rquote=1918515&tid=126822&author=McLambo]@louwe bedoel je die extra stips vertikaal aan de binnenkant van de schokbrekertoren?
@ben_m gebruik je nog speciaal gehard staal voor die oplasringen?[/rquote]Nee die bedoel ik niet
Meer echt de bovenkant van die punt in je binnen scherm
Waar het bovenste rubber van de schokbreker tegen aan drukt
Ikheb ze wel gezien die daar rondom gescheurd waren
In de rally werd dat zelfs wel dubbel uitgevoerdEn bij de manta 400 werd dat deel zelfs helemaal gewijzigd
Bekijk maar eens foto’s van een manta rally 400 onder de kap[/rquote]
Bedoel je dit.
[/rquote]
inderdaad
en dan vooral die bovenste ring;)22 april 2011 om 17:14 #17676509[rquote=1916928&tid=126822&author=henk 400rr]Zekers is dat wel te doen, je kan voor de achteras PU rubbers gaan die zijn al stugger dan het origineel, mt Nylon (of iets dergelijks van deze hardheid) breng je toch weer wat meer spanning op de delen en vergeet dan niet de trekstangen wat te verstevigen.
.[/rquote]
Sorry voor vervuilen van je topic, maar ik vind hier een hoop bruikbare info; hopelijk heb jij d’r ook wat aan!
Kijk, die plaatjes erbij maakt het helemaal duidelijk.
Wat wordt met het bovenstaande dikgedrukte bedoelt?22 april 2011 om 17:20 #17676510de stangen aan weerszijden tussen achteras en bodem
22 april 2011 om 17:30 #17676511topic vervuiling vind ik wel meevallen, ben erg blij dat er zo goed meegedacht wordt, en nuttige informatie gegeven wordt:):)
Sommigen gebruiken bij de trekstangen ook wel uniballs, in plaats van de rubbers of PU bussen. Heb gehoord dat deze naar verloop van tijd ook wel eens uit willen scheuren. Ikzelf was in eerste instantie nog niet van plan om uniballs te monteren daar, alleen in de panhardstang wel, en deze meteen verstelbaar maken ivm verlaging:)
22 april 2011 om 18:10 #17676512[rquote=1919225&tid=126822&author=henk 400rr]de stangen aan weerszijden tussen achteras en bodem[/rquote]
Ja, die had ik al in het verzier :D
Ik vroeg me alleen af op welke manier deze verstevigd kunnen worden.
Die dingen zijn er redelijk makkelijk vanaf te halen, dus ook dat lijkt me een koud kunstje (samen met gelijk PU bussen plaatsen)
22 april 2011 om 20:38 #17676513gewoon een stripje eromheen lassen, hoeft niet eens gruwelijk dik te zijn.
Je moet weten dat die dingen ook wel eens van binnenuit rotten en de pijpjes dus ook wat dunner worden in dikte en zo erg vastgelast zit dat ook weer niet.
26 april 2011 om 08:35 #17676514[rquote=1919156&tid=126822&author=henk 400rr]Alleen de stripjes naar het gat toe missen nog op die foto.
Eigenlijk die “dome” dubbel uitvoeren werd alleen bij de c-kadett gedaan, de “dome bij de ascona 400 was wel dubbel, maar dan werd er een conisch stuk opgezet.
Bij de Manta 400, was dit weer totaal anders.[/rquote]Zijn er nog meer foto’s van deze manta, en hoe deze onder de kap is doorgelast?
29 april 2011 om 20:58 #176765152 dingen:
Het is een ascona :wink:
en er staat op de foto een site adres :wink:
Om het verder niet ingewikkelder te maken, kan je hier even op klikken: http://www.renotuning.nl/asconarestauratie2/
29 april 2011 om 22:20 #17676516Ik had het al gevonden! maar toen was het forum off-line dus kon ik dat niet posten
Zit me af te vragen of ik al die moeite zal doen.. aan de ene kant heb ik nu de motor-ruimte kaal. aan de andere kant vraag ik me af of ik het ooit voor elkaar ga krijgen dat de puntlasjes los gaan laten…
30 april 2011 om 05:57 #17676517@McLambo wrote:
Ik had het al gevonden! maar toen was het forum off-line dus kon ik dat niet posten
Zit me af te vragen of ik al die moeite zal doen.. aan de ene kant heb ik nu de motor-ruimte kaal. aan de andere kant vraag ik me af of ik het ooit voor elkaar ga krijgen dat de puntlasjes los gaan laten…
Dat kan je gewoon voor elkaar krijgen met “normaal” straat gebruik, met gele koni’s en een verlagings set.
Ik heb het ooit al wel voor elkaar gekregen, is wel lang geleden en was tijdens een toerrit, gelukkig was er een bezoek bij een restauratie bedrijf en die hebben het toen even vast gezet.Als je de motorruimte toch kaal hebt zou ik het voor alle zekerheid wel doen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.