Manta 4-link achteras

Forumindex Forums Modellen Manta Manta 4-link achteras

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222305
    Asko
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 October 2008

      Nu zal ik bezig gaan met een Volvo as onder de Manta aan het krijgen en wilde graag het 4-link systeem van de Rekord/Commodore daarbij toepassen. (en daarvoor de draagarmen van een rekord gebruiken)

      Nu heb ik begrepen dat dit 4-link systeem al vanaf de Rekord C wordt gebruikt. Zijn er tussen de C, D en E achterassen wezenlijke verschillen betreffende draagarm constructie en hoek?

      #17686166
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        volgens mij zijn die draagrmen wel redelijk gelijk
        allemaal

        hoek zou iets kunnen verschillen maar nooit veel;)

        #17686167
        m400
          Lid sinds:
          22 November 2004

          De hoek verschil wel redelijk, maar die draagarmen zijn wel gelijk. Maar wat maakt de hoek uit bij een volvo-as?

          #17686168
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            denk omdat hij de hoek nog moet bepalen
            hij graag een idee heeft

            welke hoek nog juist werkt

            ik dacht dat er niet gek veel verschil zat tussen de hoek
            van een b commo d rekord

            en de e rekord

            maar heb t nooit echt gemeten of gepast
            dus zou best kunnen
            dat der toch meer verschil inzit
            dan je op t oog ziet
            ;)

            ik kan helaas weinig nameten voor de topic starter
            m,n ascona staat elders en daar liggen de assen ook
            ff der uithalen en meten kost minimaal een dag;)

            #17686169
            Asko
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 October 2008

              Ok, gaat me ook eigenlijk alleen om de draagarmen of die gelijk zijn,
              dan hoef ik niet zo kieskeurig te zijn.

              #17686170
              Christian-tsx
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 May 2008

                zit volgens mij nog een aardig verschil in, als ik bij de as van louwe kijk, b commodore as, en ik vergelijk dat mijn mijn volvo as (waar de steunen van een E rekord op zitten, met de hoek van E rekord), dan staat die van louwe veel verder na binnen.

                je zou rik ophuis eens kunnen vragen, hij heeft er bij zn ascona aardig wat aandacht aan besteed, en bij een originele manta 400 kunnen meten en kijken…

                #17686171
                mr-turbo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  Ik heb nog ergens een foto van de verschillen, is toch wel een graad of 15 denk ik…

                  #17686172
                  Christian-tsx
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 May 2008

                    E rekord is volgens mij 8, maar dat staat wel op de schetsen in rik ophuis zn topic.

                    als ik die van louwe bekijk is dat wel een graad of 25. dus die 15 graden kan goed kloppen.

                    voor mijn gevoel werkt die 8 graden beter, maar theoretisch gezien…..

                    #17686173
                    Asko
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      22 October 2008

                      Het gaat niet om een 400 ombouw;

                      Ik wil ze bij een A graag onder een rechte hoek eronder zetten en de bestaand bevestigingspunten aan de carrosserie gebruiken (draagarmen iets verlengen). De punten aan de as moeten dus toch veranderd worden alleen hoop ik daarvoor de originele Rekord bevestigingspunten iets te veranderen en op de volvo as te zetten, dat zou misschien iets minder werk zijn bij een kleinere hoek.

                      #17686174
                      Christian-tsx
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 May 2008

                        nee ik begrijp dat je geen 400 ombouw hebt, maar ging meer om het verschil tussen B commodore as, E rekord as en originele 400 as.

                        als je ze recht wilt maken, kun je de originele steunen niet echt goed weer gebruiken, daarmee bedoel ik de steunen aan de as, waar de draagarmen aan vast komen. deze zul je dus zelf moeten maken op je as.

                        deze steunen heb ik van de rekord as afgehaald, deze zijn al in de juiste hoek.

                        ik heb eventueel nog een setje E rekord draagarmen over. had een set gekocht, en later een complete rekord as voor de steunen, waar ook een setje draagarmen op zat.

                        weet zo niet of die draagarmen op de originele steunen passen, voor mijn gevoel zijn de draagarmen juist langer dan de rekord draagarmen. zal het eens nameten als ik thuis ben.

                        #17686175
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          origineel gepost door Christian-tsx
                          nee ik begrijp dat je geen 400 ombouw hebt, maar ging meer om het verschil tussen B commodore as, E rekord as en originele 400 as.

                          als je ze recht wilt maken, kun je de originele steunen niet echt goed weer gebruiken, daarmee bedoel ik de steunen aan de as, waar de draagarmen aan vast komen. deze zul je dus zelf moeten maken op je as.

                          deze steunen heb ik van de rekord as afgehaald, deze zijn al in de juiste hoek.

                          ik heb eventueel nog een setje E rekord draagarmen over. had een set gekocht, en later een complete rekord as voor de steunen, waar ook een setje draagarmen op zat.

                          weet zo niet of die draagarmen op de originele steunen passen, voor mijn gevoel zijn de draagarmen juist langer dan de rekord draagarmen. zal het eens nameten als ik thuis ben.

                          dat ze bij mij veel schuiner zitten dat klopt;)
                          maar dat werd er niet gevraagd

                          er werd gevraagd naar het verschil tussen
                          rekord C,D en E;)

                          ik heb mijn gegevens ook van een ascona 400
                          (a iepsma)
                          zelf gemeten dus niet van horen en zeggen:thumbup

                          ik heb ook nog wel n set draagarmen
                          maar die verkoop ik net zo lief niet als wel

                          is eigenlijk m,n storings vooraad:P:P

                          #17686176
                          m400
                            Lid sinds:
                            22 November 2004

                            Die draagarmen kunnen het probleem niet zijn, je krijgt ze nog nieuw…….Net zoals nieuwe bussen voor erin.

                            #17686177
                            Asko
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              22 October 2008

                              origineel gepost door louwe 16 klepper
                              dat ze bij mij veel schuiner zitten dat klopt;)
                              maar dat werd er niet gevraagd

                              er werd gevraagd naar het verschil tussen
                              rekord C,D en E;)

                              ik heb mijn gegevens ook van een ascona 400
                              (a iepsma)
                              zelf gemeten dus niet van horen en zeggen:thumbup

                              ik heb ook nog wel n set draagarmen
                              maar die verkoop ik net zo lief niet als wel

                              is eigenlijk m,n storings vooraad:P:P

                              Ah vandaar;
                              De reden van mijn vraag naar de hoek kwam onder andere door die foto.

                              Vanmiddag ga ik de een paar draagarmen halen van een D Rekord incl. as.

                              #17686178
                              Asko
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                22 October 2008

                                origineel gepost door mr-turbo
                                Ik heb nog ergens een foto van de verschillen, is toch wel een graad of 15 denk ik…

                                Zou je die misschien nog kunnen posten?
                                Heb nu die van een D-rekord met toch wel forse hoek.

                                #17686179
                                mr-turbo
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 July 2004

                                  ik had al ff gezocht, maar kon de foto zo snel niet vinden :(

                                  #17686180
                                  m400
                                    Lid sinds:
                                    22 November 2004

                                    origineel gepost door Asko

                                    origineel gepost door mr-turbo
                                    Ik heb nog ergens een foto van de verschillen, is toch wel een graad of 15 denk ik…

                                    Zou je die misschien nog kunnen posten?
                                    Heb nu die van een D-rekord met toch wel forse hoek.

                                    De D-rekord is als basis de zelfde as als een B-commodore, de hoek van de armen is gelijk en is dus het zelfde als bij Louwe. Van een E-rekord(of c-commodore) is de hoek veel minder.

                                    #17686181
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970

                                      origineel gepost door m400

                                      origineel gepost door Asko

                                      origineel gepost door mr-turbo
                                      Ik heb nog ergens een foto van de verschillen, is toch wel een graad of 15 denk ik…

                                      Zou je die misschien nog kunnen posten?
                                      Heb nu die van een D-rekord met toch wel forse hoek.

                                      De D-rekord is als basis de zelfde as als een B-commodore, de hoek van de armen is gelijk en is dus het zelfde als bij Louwe. Van een E-rekord(of c-commodore) is de hoek veel minder.

                                      heb bij de meine de hoek gewijzigd
                                      aan de as
                                      is dus niet gelijk aan bovengenoemde;)
                                      wel is D rekord en B commo gelijk ook station;)

                                      t verschil wat mr turbo bedoeld zit dan waarschijnlijk tussen
                                      D rekord,B commo

                                      en E rekord
                                      denk ik???????:hmmz
                                      zou best kunnen hoor

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.