mankementje

Forumindex Forums Modellen Corsa mankementje

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207426
    wellez
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 August 2010

      hallo mijn opel corsa b van het jaar 2000 .
      heeft een tijd geleden wat stukken gehad en dat kwam volgens mij door een kelk(luchtfilter) want daar draaide hij niet vlot op , nu kelk weg bleef er het zelfde probleem , was ik naar garage geweest en hebben ze een sonde vervangen , zij hadden nog een2e handse liggen die dus de helft goedkoper was , dus probleem opgelost.

      maar ik merkte iets later als ik hem in neutraal liet draaien en dan wouw verder rijden niet vlot ging ,, het ging als volgt ik duw de gaas in , amper vooruit , dan gaat gij , weer amper vooruit dan gaat hj weer en zo een heel klein tijdje maar wat wel vreselijk lastig is .
      nu sinds verleden week heb ik zo iets terug aann de hand als ik 2 a3a 4 vitesse zit ,maar in lichtere vorm dat als ik gaas plat duw hij minder trekt als anders maar het valt niet veel voor , de garagist merkte nix en hij vertelde mij dat het mischien aan de slechte benzine lag , nu ondertussen nieuwe naft ingedaan v power van shell 98 , en nu had ik het 2 dage terug weer zo wat aan de hand , en het neutraal draaien blijft nog altijd ..
      iemand oplossing? mvg robin

      #17418509
      jeroenk
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 February 2012

        Hmz.. Belgen …

        Ik ken een ‘kelk’ alleen als een bloem. Maar iets met luchtfilters en bloemen lijkt me geen toffe combinatie. Heb je misschien een verklarende omschrijving? :)

        #17418510
        wellez
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 August 2010

          @jeroenk wrote:

          Hmz.. Belgen …

          Ik ken een ‘kelk’ alleen als een bloem. Maar iets met luchtfilters en bloemen lijkt me geen toffe combinatie. Heb je misschien een verklarende omschrijving? :)

          ja zo wordt het genoemd hier mijn excuses
          dit moet genoeg uitleg geven

          http://www.carstylingoss.nl/Luchtfilter%20universeel.jpg

          #17418511
          richardschaeks
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 October 2008

            open luchtfilter of paddestoel:P

            Wat voor motor heb je erin liggen?

            #17418512
            richardschaeks
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 October 2008

              na ff te loeren zie ik dat je een 1.2 16v, dezelfde motor als in mijne, en zo te lezen heb je je luchtmassa meter stuk! plankgas is minder vermogen daar dan 75% gas bijvoorbeeld en je gasreactie is traag?!

              #17418513
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Luchtmassameter kapot waarschijnlijk, dan krijg je bij de 1.2 16V storing of onjuiste waarden op de Lambda sonde..

                Willem

                #17418514
                wellez
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  16 August 2010

                  ja maar ondertussen is kelk er dus uit en nieuwe (2de handse lamda sonde) , deze doet moelijk als motor neutraal draait, en nu laatst begint de motor zo op momenten niet volledige pks te weergeven is wel vrij lastig

                  #17418515
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Luchtmassameter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                    Die is kapot, omdat je met dat Open Filter heb gereden…

                    #17418516
                    wellez
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      16 August 2010

                      is ondetussen vervangen , maar zou het dan nog geen goed werkende zijn ?

                      #17418517
                      richardschaeks
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 October 2008

                        deze moet je ALTIJD nieuw kopen(rond de 200 euro) geen imitatie of van de sloop afhalen!
                        dingen zijn heel gevoelig!

                        #17418518
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Luchtmassameter inderdaad alleen vervangen voor NIEUW en ORGINEEL!!!!

                          Imitaties is alleen maar ellende op deze motoren..

                          Willem

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.