Makkelijke / Snelle / Goedkope mods Astra G [verzameltopic]

Forumindex Forums Modellen Astra Makkelijke / Snelle / Goedkope mods Astra G [verzameltopic]

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259912
    ricksmits
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 June 2013

      Goedeavond,

      Ik kwam op het forum een topic tegen met verschillende mods voor de astra H.. Nou ben ik zelf in het bezit van een G coupe en zou ik ook wel die dingen allemaal willen weten.

      denk aan dingen als cruise control inbouwen, coming home modules etc etc..

      Beschik jij over leuke weetjes en/of how-to’s? plaats de links hieronder en ik zal ze netjes ordenen op de beginpagina!

      king: groetjes rick

      #18166292
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        >> Cruise control:

        > Modellen met gaskabel:
        indien voorgestekkerd:
        – Plaatsen Servomotor met juiste kabel
        – Plaatsen Cruisecontrol hendel 4draads stekker
        – plaatsen 4punts remschakelaar
        – plaatsen koppelings schakelaar (handbak)

        indien niet voorgestekkerd, zal je zelf je draadboom moeten maken voor de Cruise Control

        > Modellen met Electrische gasklep
        – Controleren of alles voorgestekkers is.
        – zo nee, zal je dat zelf moeten doen
        — Eventueel zal de Cruise ingeleerd moeten worden in de motor ECU

        Coming hoom / Fallow me home modules zal je niet zonder alles zelf in te bouten kunnen plaatsen.

        Verder kan je weinig plug and playen met de Astra-G

        #18166293
        SlayrNeo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 April 2013

          Ik heb binnenkort nog wel een verzameling, ben ik zo nu en dan mee bezig. Van de volgende dingen zijn al handleidingen beschikbaar, soms alleen in een andere taal :). Ik heb achter de handeling gezet of het simpel/midden/moeilijk is.

          -Mistlampen plaatsen(simpel, indien kabels voorbereid anders midden)
          -Achteras ombouwen naar schijfremmen(simpel, plug and play)
          -Z16XE met alleen ABS ombouwen naar ABS/TC+ESP(zeer moeilijk, niet aan te raden)
          -Handmatige airco ombouwen naar climate control(onderdelen komen nu binnen, dus helaas nog geen info)
          -Binnenspiegel vervangen voor automatische spiegel(midden om alles goed aan te sluiten, kabelboom moet via plafond/deurstijl)
          -Brillenvakje monteren(simpel)
          -Middenconsole ombouwen naar 2din(midden, kunststof lassen en goed kunnen spuiten is nodig)
          -Boardcomputer pixelverlies repareren(onderdelen besteld, zal binnenkort kunnen vertellen of het moeilijk was)
          -Automatische koplampverstelling(nog geen idee)
          -Led ombouw binnenverlichting(midden als je de leds zelf soldeert, anders simpel)

          Resterende dingen, zoals coming home, automatische verlichting/ruitenwissers heb ik me nog niet in verdiept. Dus daar zou ik graag wel wat over lezen hier.

          #18166294
          MPWPeter
            Lid sinds:
            16 April 2012

            Leuk, ook een Astra G thread!! :thumb

            #18166295
            RISL
            Moderator
              Lid sinds:
              24 January 2011

              Een topic is als dit heeft eerder bestaan. Hierin waren alle How-to verzameld. Qua overzicht was het echt een drama.
              Laten we ons nu houden bij de how-to’s in de how-to-sectie die netjes geordend zijn. Plaats daar je how-to van iedere modificatie, hoe simpel ook, met foto’s en al en dan.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.