Make A Day For A Child met een brandweer Opel Bliz.

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Make A Day For A Child met een brandweer Opel Bliz.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18345094
    Quintus Hoveling
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 June 2017

      Beste Opel fanaten,

      zal mijzelf voorstellen;
      Mijn naam is Quintus Hoveling, 46 jaar en vader van 2 prachtige kinderen.

      Al enige jaren loop ik met de gedachte rond om iets positiefs te kunnen doen voor kinderen, waar ze profijt van hebben.
      Ook kinder die minderbedeeld zijn of met een beperking zitten, en kinderen die langdurig ziek zijn Deze kinderen even een dagje iets anders aan hun hoofd geven, iets leuks, dan zorgen wij dat er een lach op hun gezicht gaat komen.
      Dit wil ik gaan doen met een oldtimer brandweervoertuig een Opel Blitz uit 1969,

      Waarom een oldtimer brandweer?
      Om een ieder kind de indruk geven van een hulpverleningsvoertuig.
      Graag wil ik het voertuig onder andere laten deelnemen aan bijvoorbeeld een “Truck-Run voor Kids”, Opel oldtimer optocht, meer kinderen een onvergetelijke dag meemaken.
      Uiteraard kan het voertuig ook incidenteel ingezet worden met als doel, Op scholen bv. met sportdag of sinterklaas, een kinderfeestjes, polderbaan Schiphol.
      Dit zijn maar een paar optie’s die gerealiseerd kunnen worden.

      Zoals je ziet, is de Blitz er inmiddels, daar zijn wij super blij mee. Ik zal zorgen dat de Blitz op en top eruit komt te zien. (Zie foto)

      27628646_236803900194236_4477249267473972963_om

      Ik ben samen met Ed Vendel bezig geweest, Ed is met de motor aan de slag gegaan en ik de olie aan het verversen van cardanas,versnelling en PTO. De update aan de motor was dat er 2 kleppen vast zaten en 1 los, Ed heeft dit verholpen en ook verzorgd dat de motor weer op tijd loopt, want dat deed hij niet. Een bedrijf genaamd E&E Autotechniek heeft de Blitz een warm hart toegedragen, en mij ontlast van de laswerkzaamheden, Alle rotte plekken zijn eruit gehaald ende Blitz voorzien van een strakke body.
      Op de onze site kun je de werkzaamheden zien van dat bedrijf. Is hij al niet prachtig geworden. ?
      Er is een  nieuw vloer ingelegd en alles weer strak gemaakt .
      Nu de banden nog ,en het remsysteem en even nakijken. Ook het stuur systeem moet nagekeken worden, hij dweilt namelijk op de weg.
      Als dat allemaal gedaan is, dan kan de Blitz echt de Blitz zijn.

       

      Met vriendelijke groet;
      Quintus D Hoveling en mijn partner Patricia Herberigs.

      #18345379
      Quintus Hoveling
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 June 2017

        Inmiddels is de website online gekomen!! http://Www.makeadayforachild.eu :happy02: :yahoo:

        #18355471
        Tim-Tedi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 March 2018

          Hé Quintus Hoveling,
          Ik denk dat het idee echt geweldig is. Leuk dat er nog steeds mensen zijn zoals jij die andere mensen plezier willen geven. Mijn Duitse zwager is sinds zijn jeugd betrokken bij de vrijwillige brandweer. Ondertussen is hij county jeugdbewaker en heeft het zijn eigen jeugdbrandweer gebouwd. Een vriend gaf hem de mogelijkheid om een Opel Blitz anderhalf jaar geleden te kopen. Hiermee maak je bijvoorbeeld ook reizen met de jeugdbrandweer. Een paar weken geleden ging u bijvoorbeeld kamperen met de Opel Blitz. Halverwege vorig jaar waren ze in een pretpark met de Opel Blitz. Alle tieners zijn altijd erg enthousiast!  :applause01:

          #18355495
          Quintus Hoveling
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 June 2017

            Hi Tim,

            Sorry voor de late reactie

            Dank je wel voor je mooie woorden.

            Het is idd een mooi streven als je dit wil doen voor andere, en vooral voor kinderen.
            Vroeg toen ik nog bij de brandweer zat deed ik al veel voor de kinderen, de kinder geef je  indruk als ze even bij je opschoot mag zitten in zo brandweer auto, en vooral als de sirenes af gaan :), Ik had altijd een wens, ….als ik ooit een oldtimer op de kop kan tikken die bij mij past dan zal ik de stichting starten
            en dan ieder kind een mooie dag te geven. Het is niet zo dat wij dan alleen maar op events staan, maar een ieder ouder kan ons mailen, is het een verjaardag of gewoon een leuk dagje te maken. Ook is het prachtig voor kinderen die minder bedeeld zijn of die een beperking hebben, en zeker voor kinderen die langdurig ziek zijn, die kinderen even iets anders aan hun hoofd geven even weg van alles.
            Ed Vendel een goede vriend van mij die hier de beheerder is die zag de oldtimer en dacht gelijk aan mij. Toen ik de foto zag was ik gelijk verkocht !! Nu , nu ben ik de trotse bezitter. Ontzettend blij natuurlijk en we zullen er vol tegen aan gaan.

            In middels ,hebben er nog wel werk er aan , we zijn eerst bezig geweest met de motor, daarvan zaten 2 kleppen vast en 1 los die zijn bij gesteld ook omdat de motor van tijd was. De motor draait weer als een zonnetje dankzij Ed Vendel !  Ik heb een nieuwe vloer achterin neer gelegd, de oude vloer was rot. alle roest plekken die de Blitz had zijn eruit. Nu heeft  de Blitz nieuwe plaatwerk er voor terug gekregen (zie op mijn website) .

            Nu druk bezig voor 7 nieuwe banden vanwege uitdroging en dan het remsysteem nalopen. De oude olie gaat eruit en alle leidingen worden verschoond en voorzien van frisse olie. dan het nakijken van het remsysteem of de schoenen vervangen moeten worden, (denk dat de eerste er nog inzitten), daar zit denk ik asbest in, en tot hoeverre de trommels oké zijn. dan zal de versnellingsbak nagekeken worden, en de PTO,want daar is de olie ook ververst, daar kwamen we een stukje ijzer tegen die vanuit een tandwiel komt. Dus opzoek naar een andere PTO.

            De cardanas en de versnellingsbak olie zijn ververst ,daar zat een behoorlijke history in helemaal zwart. en dan is het stuur systeem aan de beurt , hij dweilt op de weg. dus genoeg te doen nog !! en alle hulp is welkom :)  :happy02:  :smiley-car:

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.