MAG SLUITEN, probleem is opgelost

Forumindex Forums Modellen Astra MAG SLUITEN, probleem is opgelost

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223363
    Neut3.24
      Lid sinds:
      5 September 2009
      #17697768
      xladage
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2008

        Niet iedereen is even tevreden over dat spul. Ik heb wel vaker gehoord dat auto’s er flink van slag kunnen raken.
        Maar volgens mij heb je je ook niet aan de gebruiksaanwijzing gehouden!?
        Volgens mij moet je het op een lege tank er in gooien, dan dan helemaal vol tanken.
        Dit omdat door de straal / druk van het tanken alles goed vermengd.

        Als je het “gewoon” in je tank gooit kan het zo zijn dat door verschil in samenstelling en soortelijk gewicht het als 1 klont in je motor terecht komt.
        ik weet niet hoe het op het flesje staat, maar vaak is het in je tank gooien voor het tanken.

        Anyways, er zit vaak dingen in als nitroglycerine, of andere hoog ontbandingsstoffen, en die kunnen schadelijk zijn voor pakking en bougies.
        Ook het meten van het mengsel / uitstoot kan mis gaan, waardoor motor management systeem van slag kan raken.
        je kan het allemaal wel hier op het forum of bij problemcar enzo lezen.
        ik gebruik het niet meer iig…

        #17697769
        Mr.F
          Lid sinds:
          3 November 2008

          Ik heb wel eens een paar keer een van een ander merk gebruikt, en die werkte goed. :)

          #17697770
          Neut3.24
            Lid sinds:
            5 September 2009

            origineel gepost door xladage
            Niet iedereen is even tevreden over dat spul. Ik heb wel vaker gehoord dat auto’s er flink van slag kunnen raken.
            Maar volgens mij heb je je ook niet aan de gebruiksaanwijzing gehouden!?
            Volgens mij moet je het op een lege tank er in gooien, dan dan helemaal vol tanken.
            Dit omdat door de straal / druk van het tanken alles goed vermengd.

            Als je het “gewoon” in je tank gooit kan het zo zijn dat door verschil in samenstelling en soortelijk gewicht het als 1 klont in je motor terecht komt.
            ik weet niet hoe het op het flesje staat, maar vaak is het in je tank gooien voor het tanken.

            Anyways, er zit vaak dingen in als nitroglycerine, of andere hoog ontbandingsstoffen, en die kunnen schadelijk zijn voor pakking en bougies.
            Ook het meten van het mengsel / uitstoot kan mis gaan, waardoor motor management systeem van slag kan raken.
            je kan het allemaal wel hier op het forum of bij problemcar enzo lezen.
            ik gebruik het niet meer iig…

            Fijn dat je er even de tijd voor hebt genomen, bedankt!
            Ik ben er niet zeker van wat er op de verpakking staat, wat jij zegt klinkt mij ook zeker logischer! maar heb het de keren dat ik het gebruikte in gegooit na het tanken en niet ervoor.

            Ik denk wel dat het dat is, ook omdat het lampje niet continu brandt en omdat de auto verschillende kuren vertoond, zo houdt die in, zo valt die uit en gewoon lopen en rijden doet ie ook. ik heb er nadat ik het ritje maakte naar die kennis van mij ook niet meer mee gereden, ik wil hem eigenlijk eerst na laten kijken.

            Wat ik nog wel kan/ga proberen is de auto nu vol tanken, er kunnen nog zeker wat liters bij. de tank zat zoals eerder vermeld ruim 3/4e vol.

            Als ik meteen vol gas tank zal het nog wel wat doorspoelen zeg maar :D is dat niet voldoende rijdt ik even langs mijn garage.

            Iniedergeval bedakt xladage

            groetjes

            #17697771
            Neut3.24
              Lid sinds:
              5 September 2009

              Even een update van het probleem wat ik had,

              Ik heb de auto weggebracht naar een garage waar ik meestal kwam en daar zeiden ze dat m’n stationairregelaar het begeven had. Ik naar de brezan een nieuwe gekocht voor 80 euro, kom thuis en zocht die regelaar op wat zonder resultaat was, het was een stationairregelaar voor de eco blokken. Dus ik terug, kreeg netjes m’n geld terug en ben naar Auto britting in Alphen gegaan waar ik keurig ben geholpen, hij is nu mijn vaste garage geworden.

              Werd super vriendelijk geholpen, het was een Opel liefhebber (altijd goed) en hij heeft OOK kennis van opels, die zelfde middag werd ik gebeld en hij vertelde het volgende:

              Niet de stationairregelaar was kapot maar m’n dynamo, die laade geen +/- 14v maar 19v!! waardoor die een uitweg zocht via m’n uitlaat, wat ervoor gezorgt heeft dat m’n lambdasensor verbrand was, dat verklaarde weer t hoge toeren maken.

              Al bij al, 1x z.g.a.n dynamo, lambdasensor, en 2x goede gerbuikte achterbanden, alles bij elkaar 235 euro.

              Ondertussen alweer ruim 1000 km gereden in een krappe week tijd.

              Nu staan er nog wat dingen op m’n lijstje, elke maand iets en t wordt nog wat :P

              Iemand trouwens die nog bumpers in bordeaurood heeft liggen? het is een sedan uit 93.

              Groetjes

              #17697772
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Das mooi, komt vaker voor..

                je hebt nog wel geluk gehad dat er niet meer kapot gegaan is.

                Willem

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.