Mag ik andere oile gebruiken?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Mag ik andere oile gebruiken?

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239701
    V6-Midnight
      Lid sinds:
      14 December 2011

      Hallo..

      Ik wil de olie incl. filter laten vernieuwen.
      In mijn auto zit een sticker waarop vermeldt staat wanneer de volgende olieverversing/servicebeurt moet worden uitgevoerd.
      Ook staat er vermeldt welke olie: Total 5w30.

      Kan ik hier ook olie van t merk Valvoline 5w40 ingooien?

      Het betreft zich een Vec 2.5 v6 uit ’97

      Alvast bedankt.

      grtzz

      #17900646
      V6-Midnight
        Lid sinds:
        14 December 2011

        heb al wat gevonden MPMOIL.nl

        eens ff checkuh

        grtzz

        #17900647
        lucas1975
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 January 2012

          heb zelf niet zulke beste ervaringen met MPM, dat was de full suntheet 5w40, die wordt echt slecht in een korte tijd en zeer stroperig.

          #17900648
          Famempeters
            Lid sinds:
            8 March 2008

            gewoon bij de automateriaal zaak een eigen merk van hun 5 w 40 voll syntheet halen en deze gebruiken die 5w30 is mooi in een nieuw jong blok boven de 100.000km kan de 5 w 40 of de 10 w 40 half syntheet zonder problemen (niet mengen) . of ander bij vullen ff helemaal wisselen met filtertje en klaar .

            #17900649
            RickR91
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 April 2011

              Pm wim-v6 anders eens. Hij heeft zelf ook een Vectra V6, en is niet voor niets de Forum Goeroe hier!
              Bij hem weet je zeker dat het goed is.

              #17900650
              sw_reijnders
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 October 2005

                volgens mij gooit wim er ook valvoline 5w40 in

                de laatste tijd bestel ik olie bij http://www.olietekoop.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
                5L shell olie 5w30 voor 60 euro
                bij de pomp hier 130 euro voor dezelfde 5 liter.

                #17900651
                Famempeters
                  Lid sinds:
                  8 March 2008

                  kijk dat bedoel ik nou 5 liter olie voor 130€ is 286 hfl aan olie is dat van goud .
                  zit in een olie sloberende audi a4 3,2 liter v6 9 liter kan je meteen naar de voedselbank .

                  dat doe je toch niet in een wagen van 1997 of ben ik nou niet wijs ?????? zal wel

                  ben 62 jaar doe al 45 jaar auto,s maar dit ??? een goede kroon olie van de juiste soort 5€ of 6 € per liter is dan mooi zat .

                  ik denk wat de Rijsbergen/autoparts en Brezan groep voert en ook levert aan de vakgarage en zo eigen merk dat dat best voldoende is en daar niks mis mee is je betaald dan zo ongeveer 28€ voor een 5 liter can

                  Bert

                  #17900652
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Ik heb altijd Total olie, bevalt prima! Wees maar blij dat je geen DSG versnellingsbak hebt. Olie kost 18 per liter en er gaat 10 liter in… Wisselen om de 30000km ;)

                    #17900653
                    koenelsenaar
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 April 2010

                      @martklanderman wrote:

                      Ik heb altijd Total olie, bevalt prima! Wees maar blij dat je geen DSG versnellingsbak hebt. Olie kost 18 per liter en er gaat 10 liter in… Wisselen om de 30000km ;)

                      Hoorde eens een verhaal van een mannetje dat bij de Audi z’n uitlaat(midden en eind) had laten vervangen, mocht ruim 900 euro achterlaten :wtf

                      #17900654
                      Famempeters
                        Lid sinds:
                        8 March 2008

                        Koenselaar .

                        kijk is wat een uitlaat kost van een omega 3,2 v6

                        ik heb er 3 jaar een gehad en orgineel loop je ook op zo,n uitlaat leeg met die dubbele tussen pijp maar het is een kanjer van een wagen .

                        Bert

                        #17900655
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          In deze V6en GEEN 10W40 Vullen..

                          maar een Vol synthetische 5w30 of 5w40 Olie…

                          ik gebruik Valvoline synpower 5w40 in mijn Vectra-V6

                          Ik ben 55 euro kwijt voor 5liter Synpower 5w40. Deze is meer geschikt voor hoger vermogens en meer verachten van de prestaties als de normale 5w40 Synthetische Valvoline olie, welke ik voor 29 euro kan krijgen voor 5 liters..

                          goedkope prutszooi olie, daar zou ik niet te veel mee rommelen, ik ken mensen die er nooit problemen mee hebben gehad.. maar ik heb er meer gezien die er ellende mee hebben gehad… (Met name hoog vermogens motoren.. / veelal bij een stadskarretje zal deze goedkope zooi weinig problemen opleveren, alleen is het niet opgewassen tegen bijvoorbeeld 200km achter elkaar volgas stampen..)

                          en relatief gezien is voor mij de valvoline olie niet heel duur, voor een goed product

                          Willem

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.