M-tech phase 2 kit

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) M-tech phase 2 kit

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255760
    Mr. Bone
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 September 2009

      Iemand ervaring met dit set? :

      http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=141188&hid=1155&lhid=&lvid=&mid=183″ onclick=”window.open(this.href);return false;

      #18111742
      Noordpoolgsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 March 2009

        zou gewoon paar sportnokkenassen kopen met verstelbare tandwielen een 3.0 bar regelaar (orgineel).

        En dan afstellen op een rollerbank weet je zeker dat je het maximale eruithaalt.
        Zon m-tech marktplaats chip is niet op de motor zelf “geschreven”.

        Zo zou ik het doen … geld kost het toch al dus die 200 meer voor afstellen ,,,

        #18111743
        Mr. Bone
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 September 2009

          Ben ik helemaal met je eens, maar dat neem nog niet weg dat ik wel erg benieuwd ben naar dit set.
          Vind 185 pk namelijk nogal erg veel voor een set lichte 267 graden nokken en een NIET op maat geschreven chip.

          Dus vandaar de vraag of iemand met dit set rijdt, en zo ja, of die er dan tevreden mee is en eventueel op de bank geweest is met dit set en er ook echt 185 pk mee haalde.

          #18111744
          sw16v
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2004

            zou kunnen… reed ook met die nokkenassen en ‘een’ chip. maar ik had toen wel een lexmaul inlaat er op.

            freekcorsa had eerder die nokkenassen, zelfde setup een beetje maar zonder de lexmaul en had toen wel iets minder vermogen.

            geloof 185pk met lexmaul en 172pk zonder de lexmaul.

            voor dat geld had er best een setje verstelbare nokkenas tandwielen bij gekunt….

            ps, waar lees jij dat het 267 graden nokkenassen zijn? vermoed het zelf ook wel maar jammer dat die info er niet bij staat…

            #18111745
            Mr. Bone
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 September 2009

              Voor dat geld had er zeker wel een setje tandwielen bij gekunt.
              En idd jammer dat er zo weinig tot niks aan info bij staat, zelfs GEEN merk!
              Dat van die 267 graden lees ik nergens.
              Maar een tijd geleden stond het er wel bij op de site als je bij losse stokken keek. Waarom ze die info in godsnaam weg hebben gehaald????
              Dus ga ervan uit dat dat nog steeds diezelfde nokken zijn aangezien het volgens hun de meest verkochte set nokken van Europa is. Toen waren ze trouwens ook nog 475 ipv 500 nu.
              Ik heb ze toen de tijd ook een keer gebeld om te vragen welk merk nokken het waren en hij zei toen; catcams.
              Dat zouden dan de 4600736 moeten zijn. 267 graden, kleplift 10,95 mm en lift in bdp 1,50.
              In dat geval is die 500 nog niet duur, want bij de rest die catcams levert kosten ze 580.
              Wist trouwens niet dat een lexmaul toch nog zoveel winst opleverde.
              172 pk met die nokken is niet echt veel als ik kijk dat ik er nu 169 heb met standaard nokken, zuigers etc etc.

              #18111746
              sw16v
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2004

                tsja koppel was wel erg hoog toen? weet freek vast nog wel.

                na mijn weten reed hij met die setup toen ook een 13.211 in een a corsa.

                helaas is er ook geen vermogensbank gelijk :cry

                #18111747
                freek corsa
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 December 2004

                  Ik had inderdaad 267 graden nokkenassen met een chip tot 7800 rpm.
                  Verder had ik de brandstofdruk omhoog en een SFI vervanger van het oude type.
                  Ook had ik 3,5kg aluminium vliegwiel en een 4 in 1 spaghetti uitlaat met 55mm naar achter en een absorbsie einddemper.
                  De corsa A woog toen 680 kg en had 178pk en 228Nm, de vermogen uitdraai heb ik ook nog wel ergens op photobucket staan.

                  Ik reed er met R888 banden en een vast zittend origineel differentieel een 13.211 seconden mee op de 1/4mile, dat was wel met een 60ft van onder de 1,9sec

                  Erg veel plezier gehad met die setup, vooral boven de 5000rpm :D

                  #18111748
                  Mr. Bone
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 September 2009

                    Ik heb nu een standaard met motor met 169 pk en 222 nm op 846 kg en reed een 13,9 op Bitburg met ik dacht ook een 60ft van 1,9 met ouwe gare bijna versleten M/T slicks en 14,4 met straatbanden. Ik rij met een oud type sfi vv, 3 bar brandstofdruk, groep a pijp zonder kat, halve maan van gasklep, open filter en lasnaden in flens van standaard uitlaatspruitstuk weg gefreest. En een 5 kilo vliegwiel. Die vermogenstest is trouwens bij Rudy (miruni) geweest.

                    Of te wel, om een lang verhaal kort te maken, zouden die 267 stokken best een leuke optie zijn voor me. Ales boven de 175 pk en 230 nm met uiteraard een chip op maat, is dan mooi meegenomen.

                    #18111749
                    Noordpoolgsi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 March 2009

                      Oke Mag ik ook :P
                      165 pk en 210 nm dit is gemeten eind september bij Zomer motorstport te Holten.
                      Alleen sfi vervanger oude type halve maan verwijdert uitlaatflens binnenin plad gemaakt en een 3.0bar regelaar.
                      55 mm pijp van voor naar achter zonder kat. De corsa weeg 695 kg maa rkna nog wel kilo of 10-15 af schat ik.

                      Op de kwart mijl heb ik nog niet gereden , miss toch maar een keer de auto om laten keuren naar 2.0 dan … :hmmz :agent

                      #18111750
                      Mr. Bone
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 September 2009

                        Zijn mooie resultaten ook, zeker met die originele uitlaat. Wil je ook nokken halen? Voor bitburg hoef je niet om te keuren hoor. Als zit er geen kenteken op, intresseert die Duitsers geen braadworst.

                        #18111751
                        hillclimber16V
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 November 2009

                          ik haalde met de originele nokken , verstelbare tandwielen , throttle bodies en 4 in 1 uitlaat op een megasquirt ecu al 183Pk op de bank afgesteld en overweeg nu ook nog een setje nokken te plaatsen, dus die 185 is best mogelijk op een standaard inlaat met de sfi vervanger en klep gewijzigd.

                          Ik hoop boven de 190 te geraken en zo dicht mogelijk bij de 200, meer kan de aandrijflijn toch niet hebben!

                          Ivan

                          #18111752
                          Mr. Bone
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 September 2009

                            :thumb , net resultaat.

                            Misschien krijgen we korting al we samen ergens 2 of meerdere setjes nokken bestellen.
                            Weet niet of er nog meer mensen zijn die intresse hebben?

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.