M-Tech chip

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) M-Tech chip

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206864
    Falco
    • Topics 4
    • Reacties 11
    Lid sinds:
    3 October 2004

    Hallo,

    ik heb een calibra uit 95 een c20ne met 145.000km op de teller.
    Ik ben van plan hem te laten chippen bij M-Tech, aangezien dit veel goedkoper lijkt dan bij andere bedrijven.
    Nu vraag ik me toch af of het resultaat zeker even goed en betrouwbaar is? Wil namelijk niet dat er wat fout gaat met m’n trouwe opeltje :)

    #17398566
    geert666
    Bijdrager
    • Topics 41
    • Reacties 986
    Lid sinds:
    21 December 2004

    Maakt volgens mij weinig uit chippen van een c20ne
    Je kunt beter je geld in je zak houden!

    En anders zou ik ff een chip van iemand anders uitproberen.

    #17398567
    Falco
    • Topics 4
    • Reacties 11
    Lid sinds:
    3 October 2004

    Hoezo dan?
    Je krijgt toch 15pk extra en een koppeltoename als het goed is.

    #17398568
    Kilat
    • Topics 4
    • Reacties 346
    Lid sinds:
    25 July 2005

    elk motor is anders en het beste is een chip die af is gesteld op jouw motor.

    #17398569
    geert666
    Bijdrager
    • Topics 41
    • Reacties 986
    Lid sinds:
    21 December 2004

    origineel gepost door Falco
    Hoezo dan?
    Je krijgt toch 15pk extra en een koppeltoename als het goed is.

    Ja als het goed is

    #17398570
    Falco
    • Topics 4
    • Reacties 11
    Lid sinds:
    3 October 2004

    Die gasten laten je eerst testrijden alvorens je betaalt, en als je niet tevreden bent wordt alles weer ongedaan gemaakt en is het gratis, dus lijkt me niet zo’n bijzonder groot risico dan.

    #17398571
    geert666
    Bijdrager
    • Topics 41
    • Reacties 986
    Lid sinds:
    21 December 2004

    Begrenzer eruithalen is geen chippen!

    #17398572
    sebastiaankadettcabriogsi
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2303
    Lid sinds:
    27 November 2005

    ja ik twijfel zelf ook

    mtech chip is 200 pleuro`s

    en een ddv chip ook ddv is alleen op maat :P

    alleen met zecht dat ene freddie caine stukken beter is maar ook stukken duurder:S

    #17398573
    geert666
    Bijdrager
    • Topics 41
    • Reacties 986
    Lid sinds:
    21 December 2004

    anders stuur miruni hier op het forum maar een u2u die kan ook toveren!!!

    #17398574
    corsaboy
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 4785
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi
    ja ik twijfel zelf ook

    mtech chip is 200 pleuro`s

    en een ddv chip ook ddv is alleen op maat :P

    alleen met zecht dat ene freddie caine stukken beter is maar ook stukken duurder:S

    freddy cane doet geen chip tuning.
    alleen afstelling en DTA etc..

    :vertag:vertag:vertag

    http://www.corsa-novatuning.nl

    #17398575
    Bart Hoedemaker
    • Topics 56
    • Reacties 1790
    Lid sinds:
    12 February 2007

    Ik zou geld in de zak houden en iets anders doen, verschil is maar minimaal.

    #17398576
    Falco
    • Topics 4
    • Reacties 11
    Lid sinds:
    3 October 2004

    origineel gepost door bbg_gendt
    Ik zou geld in de zak houden en iets anders doen, verschil is maar minimaal.

    iets anders zoals? :) meeste dingen zijn verschrikkelijk duur, en hier in België is het moeilijker om bedrijven te vinden dan in Nedereland voor zulke dingen

    #17398577
    Bart Hoedemaker
    • Topics 56
    • Reacties 1790
    Lid sinds:
    12 February 2007

    Licht eraan hoe creatief je zelf bent.

    #17398578
    Ronaldo
    • Topics 25
    • Reacties 1483
    Lid sinds:
    30 June 2004

    origineel gepost door Falco

    origineel gepost door bbg_gendt
    Ik zou geld in de zak houden en iets anders doen, verschil is maar minimaal.

    iets anders zoals? :) meeste dingen zijn verschrikkelijk duur, en hier in België is het moeilijker om bedrijven te vinden dan in Nedereland voor zulke dingen

    Tielt-Winge —-> Echt is zo’n 85 kilometer voor jou ……..;) neem eens kontakt op met DDV

    #17398579
    Falco
    • Topics 4
    • Reacties 11
    Lid sinds:
    3 October 2004

    origineel gepost door bbg_gendt
    Licht eraan hoe creatief je zelf bent.

    ik kan absoluut niks zelf… :) ben eerder een denker dan een doener :D


    @Ronaldo
    : zal ik doen, is DDV dan echt zoveel beter dan M-Tech?

    #17398580
    Ronaldo
    • Topics 25
    • Reacties 1483
    Lid sinds:
    30 June 2004

    origineel gepost door Falco

    origineel gepost door bbg_gendt

    @Ronaldo
    : zal ik doen, is DDV dan echt zoveel beter dan M-Tech?

    wil je een goedzittende broek of een slobberding …….?

    #17398581
    Bart Hoedemaker
    • Topics 56
    • Reacties 1790
    Lid sinds:
    12 February 2007

    Haha, wanneer heb ik dat gezegd dan? Maja zal wel als de TS maar iets goeds krijgt.

    #17398582
    Falco
    • Topics 4
    • Reacties 11
    Lid sinds:
    3 October 2004

    die mannen van DDV reageren niet op mijn mail…
    had ondertussen wel al een afspraak bij M-Tech voor zaterdag maar jullie doen me serieus twijfelen.
    Toch wachten op DDV? Ik heb nochtans in een ander topic gelezen dat die chips bij sommigen ook weer niet goed zijn… zucht

    #17398583
    corsaboy
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 4785
    Lid sinds:
    30 June 2004

    ddv moet je bellen, niet mailen

    http://www.corsa-novatuning.nl

    #17398584
    Bandiet
    • Topics 5
    • Reacties 106
    Lid sinds:
    18 November 2004

    Ik zou je geld lekker in de zak houden als je alleen wilt gaan chippen. Heb er zelf geen goede ervaringen mee…

    Als je gaat voor een andere nokkenas, is het wel verstandig om te gaan chippen. Zo niet, dan zou ik het echt niet doen. Denk dat je veel beter een spaghettie uitlaat kan nemen.

    Gr. Diederik

    #17398585
    sebastiaankadettcabriogsi
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2303
    Lid sinds:
    27 November 2005

    er rijd hier in de omgeving een calibra turbo rond met een chip van ddv

    en die rijd als een tiet!

    maar zou idd bij een 8v eerst ff de basic`s onder de knie krijgen.

    optimale inlaat
    optimale uitlaat
    onnodige rotzooi afdoppen
    274 graden nokkenas (ook nog leuk voor dagenlijks gebruik)
    en dan lijkt het me verstandig wanneer je klaar bent om te chippen.

    voor dat je hem gaat chippen zou ik zoizo nog ff de moter ff een grote beurt geven als dat resent niet gebeurd is.

    ben zelf nu ook bezig om de moter netjes te maken goed onderhoud ed en elke keer als ik iets doe merk ik op hoeveel het scheelt.

    zorg dat je moter in top condietie is voor het chippen:P

    als je zekerheid wilt dat ddv zijn werk goed doet zou ik gewoon voor het chippen bij hem op de rollebank gaan en wanneer hij dr mee klaar is kan je het verschil zien

    #17398586
    robbyrood
    Bijdrager
    • Topics 15
    • Reacties 631
    Lid sinds:
    6 February 2006

    @sebastiaankadettcabriogsi , inderdaad, eerst in en uitlaat, dan kop en laatst eventueel nok en aller laatst chip.Maar!!!
    Je kan boven de 160 pk eindigen

    #17398587
    sebastiaankadettcabriogsi
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2303
    Lid sinds:
    27 November 2005

    160 echte pk,s is een erg mooi getal:P

    maar zat te denken aan een 274 graden nokkenas (waarbij je de orginele stoters en veren kan gebruiken.

    heb ook 40 mm tb`s van een moterfiets hier liggen als dat er goed werkend opkomt in combinatie met een goed bewerkte kop dan heb ik stille hoop dat getal te berijken:P maja we zullen zien niet te hoog van de daken af scheuwen.

    maar hier n de stad rijd ook een calibra turbo met een chip van ddv en ik weet dat die als een tierelier loopt.

    #17398588
    corsaboy
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 4785
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi
    160 echte pk,s is een erg mooi getal:P

    maar zat te denken aan een 274 graden nokkenas (waarbij je de orginele stoters en veren kan gebruiken.

    heb ook 40 mm tb`s van een moterfiets hier liggen als dat er goed werkend opkomt in combinatie met een goed bewerkte kop dan heb ik stille hoop dat getal te berijken:P maja we zullen zien niet te hoog van de daken af scheuwen.

    maar hier n de stad rijd ook een calibra turbo met een chip van ddv en ik weet dat die als een tierelier loopt.

    met zo’n tamme nok ga je dat niet halen..
    Mijjn aangepaste seh inclusief 324 graden nokkenas, irmscher inlaat, groep n spaghetti en katvv en groep a uitlaat, DDV chip tot 8200 RPM die drukte het naar mijn idee nog niet eens..

    274 graden is erg tam ik zou gaan kijken naar een 292, wordt stationair iets lastiger maar jankt als een gek in de hoge toeren.. En je hebt alleen andere klepveren nodig.. Als je de adressen weet hoeft dat niet veel te kostten :vertag:vertag

    http://www.corsa-novatuning.nl

    #17398589
    opelkadetje
    Bijdrager
    • Topics 64
    • Reacties 1416
    Lid sinds:
    6 December 2004

    ik heb t oude blok van sw16v, sjoerd willem.. en moet zeggen dat ie gewoon over hele toeren gebied beter pakt.. en idd.. hogere toeren gaat ie..heb 292 nokk spag 421, en lexmaul.
    gister bij garage geweest die jongen doet ook in de cross enz.. en die had ff stukkie gereden haha die wilde het blok wel kopen voor de cross want hij deed absoluut niet onder voor een 16v..

    ik wil het blokkie met de tijd nog chippen om het netjes af te maken.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.