Luidspreker kabels vervangen.

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Luidspreker kabels vervangen.

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207478
    Baszz
      Lid sinds:
      9 June 2008

      Hallo, ik heb een Corsa B en wil alle luidspreker kabels vervangen van visdraad naar iets knaps en ik zou graag willen weten wat voldoende is voor 2 composets en evt verdere uitbouw van audio in de auto.
      Vervang ik de kabels direct vanuit de iso stekker (ik denk zelf van wel).
      En voor zover ik weet zijn de tweeters gekoppeld aan de hoofdspeaker snoeren via een aftakking, maar wat kan je het beste gebruiken om een aftakking te maken.
      Ik hou van goed geluid in de auto maar het moet niet te gek worden.

      #17419470
      Mdv53
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 January 2005

        voor een composet zou ik 2,5mm2 nemen er zijn echter niet echt richtlijnen voor. De tweeter is inderdaad gekoppeld aan de hoofdspeaker, maar plaats je een nieuwe composet moet je die wel via een filter aansturen(de originele tweeter word gefilterd achter de tweeter, hier zit een condensatortje die zorgt voor een highpass filter)

        #17419471
        Roelof
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Een beetje standaard bedrading kan prima de belasting aan die er overheen moet, het gaat immers om stroompieken van hooguit 3A (40 watt output). Wil je beter is daarvoor in de handel genoeg te vinden t/m 5mm^2 in goudgevlochten voor een 10 tot 20 euro de meter ;)

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.