luchtvering onder personen auto

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel luchtvering onder personen auto

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207026
    rpjverhoev
      Lid sinds:
      13 March 2006

      hey opel liefhebbers,

      ik zit te denken om mijn manta te voorzien van lucht balgen, in de vorm van volledig of als hulp veren..

      weet er toevallig iemand hoe de regelgeving omtrend dit geval is?:wtf:wtf

      verder ben ik eigelijk wel benieuwd of er mensen zijn die hier fotows van hebben:kewlpics

      ik ben benieuwd:afro:afro

      mvg
      rene

      #17401871
      DevilraY
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 January 2005

        Waarom zou je dat willen?

        #17401872
        rpjverhoev
          Lid sinds:
          13 March 2006

          waarom ik dat zou willen..lijkt me leuk om een lage auto te hebben, helaas zou ik ook DOOR de stad willen cruissen..tja das lastig met de drempels..aangezien deze elk jaar hoger lijken te worden.

          gr rene

          #17401873
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            je doelt op airride, dit werkt met een tank en een compressor. dmv drukknoppen kan de lucht in of uit de balgen gelaten worden. dit systeem is geheel op maat te laten maken, maar niet erg goedkoop. GAS doet dit soort dingen, kijk maar eens op:

            http://www.luftfahrwerke.de/

            het is bij mijn weten, mits correct en veilig uitgevoerd, wel legaal.

            een andere optie zijn koni load adjusters, deze worden meestal gebruikt bij gastanken in autos. als ze dan achter te laag komen liggen, gebruiken ze hulpveren of deze opblaasbare schokdempers, zodat hij hoger komt te liggen. helaas, bij mijn weten, niet te gebruiken als airridesysteem.

            #17401874
            rpjverhoev
              Lid sinds:
              13 March 2006

              en we hebben antwoord van de rdw:

              In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

              Het is niet wettelijk geregeld dat bij modificatie van vering een verplichte RDW goedkeuring op nieuwe toelatingseisen moet plaatsvinden. Dat betekent dat u zelf verantwoordelijk bent voor de constructiewijziging. U kunt ook niet op vrijwillige basis de modificatie bij de RDW laten testen.

              De Wet is zo dat een aantal wijzigingen moeten worden gekeurd zoals een wijziging van de motor en wijziging spoorbreedte. Uw wijziging niet maar uw auto moet wel aan de APK eisen blijven voldoen. De typegoedkeuring is niet mee van toepassing omdat uw auto reeds een kenteken heeft.

              Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben genformeerd.

              Met vriendelijke groet,

              Medewerker Klantenservice RDW

              zo an de slag dus!!:D

              #17401875
              mxnick
                Lid sinds:
                10 March 2007

                origineel gepost door rpjverhoev
                en we hebben antwoord van de rdw:

                In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

                Het is niet wettelijk geregeld dat bij modificatie van vering een verplichte RDW goedkeuring op nieuwe toelatingseisen moet plaatsvinden. Dat betekent dat u zelf verantwoordelijk bent voor de constructiewijziging. U kunt ook niet op vrijwillige basis de modificatie bij de RDW laten testen.

                De Wet is zo dat een aantal wijzigingen moeten worden gekeurd zoals een wijziging van de motor en wijziging spoorbreedte. Uw wijziging niet maar uw auto moet wel aan de APK eisen blijven voldoen. De typegoedkeuring is niet mee van toepassing omdat uw auto reeds een kenteken heeft.

                Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben genformeerd.

                Met vriendelijke groet,

                Medewerker Klantenservice RDW

                zo an de slag dus!!:D

                ik heb het op mijn a manta laten bouwen……

                #17401876
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  ik ben bezig met een set op mijn b ascona te bouwen,
                  heb een set in amerika besteld.
                  goed kwalitatief spul 1200 euro.

                  #17401877
                  mxnick
                    Lid sinds:
                    10 March 2007

                    hwt setje wat onderr mijn manta a zat is te koop tegen elk aanemelijk bod..

                    mvg nick

                    #17401878
                    bipsus
                      Lid sinds:
                      11 February 2007

                      hey nick, is het tegen gevallen dan?

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.