Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › luchtvering onder personen auto
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 mei 2008 om 10:29 #17207026
hey opel liefhebbers,
ik zit te denken om mijn manta te voorzien van lucht balgen, in de vorm van volledig of als hulp veren..
weet er toevallig iemand hoe de regelgeving omtrend dit geval is?:wtf:wtf
verder ben ik eigelijk wel benieuwd of er mensen zijn die hier fotows van hebben:kewlpics
ik ben benieuwd:afro:afro
mvg
rene8 mei 2008 om 10:55 #17401871Waarom zou je dat willen?
8 mei 2008 om 14:03 #17401872waarom ik dat zou willen..lijkt me leuk om een lage auto te hebben, helaas zou ik ook DOOR de stad willen cruissen..tja das lastig met de drempels..aangezien deze elk jaar hoger lijken te worden.
gr rene
8 mei 2008 om 20:19 #17401873AnoniemLid sinds:
1 January 1970je doelt op airride, dit werkt met een tank en een compressor. dmv drukknoppen kan de lucht in of uit de balgen gelaten worden. dit systeem is geheel op maat te laten maken, maar niet erg goedkoop. GAS doet dit soort dingen, kijk maar eens op:
het is bij mijn weten, mits correct en veilig uitgevoerd, wel legaal.
een andere optie zijn koni load adjusters, deze worden meestal gebruikt bij gastanken in autos. als ze dan achter te laag komen liggen, gebruiken ze hulpveren of deze opblaasbare schokdempers, zodat hij hoger komt te liggen. helaas, bij mijn weten, niet te gebruiken als airridesysteem.
27 mei 2008 om 20:36 #17401874en we hebben antwoord van de rdw:
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Het is niet wettelijk geregeld dat bij modificatie van vering een verplichte RDW goedkeuring op nieuwe toelatingseisen moet plaatsvinden. Dat betekent dat u zelf verantwoordelijk bent voor de constructiewijziging. U kunt ook niet op vrijwillige basis de modificatie bij de RDW laten testen.
De Wet is zo dat een aantal wijzigingen moeten worden gekeurd zoals een wijziging van de motor en wijziging spoorbreedte. Uw wijziging niet maar uw auto moet wel aan de APK eisen blijven voldoen. De typegoedkeuring is niet mee van toepassing omdat uw auto reeds een kenteken heeft.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben genformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
zo an de slag dus!!:D
20 juni 2008 om 20:18 #17401875origineel gepost door rpjverhoev
en we hebben antwoord van de rdw:In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Het is niet wettelijk geregeld dat bij modificatie van vering een verplichte RDW goedkeuring op nieuwe toelatingseisen moet plaatsvinden. Dat betekent dat u zelf verantwoordelijk bent voor de constructiewijziging. U kunt ook niet op vrijwillige basis de modificatie bij de RDW laten testen.
De Wet is zo dat een aantal wijzigingen moeten worden gekeurd zoals een wijziging van de motor en wijziging spoorbreedte. Uw wijziging niet maar uw auto moet wel aan de APK eisen blijven voldoen. De typegoedkeuring is niet mee van toepassing omdat uw auto reeds een kenteken heeft.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben genformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
zo an de slag dus!!:D
ik heb het op mijn a manta laten bouwen……
28 juli 2008 om 18:58 #17401876AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik ben bezig met een set op mijn b ascona te bouwen,
heb een set in amerika besteld.
goed kwalitatief spul 1200 euro.17 augustus 2010 om 15:36 #17401877hwt setje wat onderr mijn manta a zat is te koop tegen elk aanemelijk bod..
mvg nick
29 augustus 2010 om 14:22 #17401878hey nick, is het tegen gevallen dan?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.