luchtmassameter weg schrijven uit computer! kan dat?

Forumindex Forums Techniek Cih luchtmassameter weg schrijven uit computer! kan dat?

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221386
    laus
      Lid sinds:
      13 February 2007

      Hallo,

      Ik ken iemand die throttle’s van een motorfiets op zijn 1.3 motorblok heeft gezet.
      Nu wil ik mij daar ook wat in verdiepen maar, kan je makkelijk je luchtmassameter weg schrijven uit een cih 2.4 computer?

      gr Laurent.

      #17673856
      Keesjr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 May 2006

        Goeie vraag, denk dat je dan toch naar een vrij programmeerbare chipsdoos toe moet.

        Maarre, zet er nou es een normale elektronische verdeler in en een paar dikke webers, loopt ie ook als een raket hoor!

        Al die computerbende is wel leuk, maar voor je het aan het lopen hebt en afgesteld gekregen :swear

        #17673857
        laus
          Lid sinds:
          13 February 2007

          tja ik zou toch graag throtlle’s willen en dan ook info van iemand die het al wel heeft of weet hoe je dat kan doen. En voor een niet te dure oplossing zou misschien een megasquirt uitkomst bieden.

          Webbers kosten ook geld en terug in de tijd kan altijd.:P

          Gr Lau.

          #17673858
          Keesjr
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 May 2006

            Nou, dat kan ik je wel zeggen, heb throttlebodies op m’n i300R gemonteerd, het opbouwen en aansluiten was niet moeilijk, maar voor dat de hele boel goed afgesteld was……… een half jaar gewacht tot ze bij van kronenburg eens tijd hadden :swear toen liep ie eindelijk redelijk fatsoenlijk maar zóóp benzine vanwege een veels te rijke afstelling :thumbdown
            Daarna bij van den Berg in Nispen gebracht om het wél goed te krijgen, en nu is ie dan goed :thumbup thx Carlo
            Maar kan wel zeggen dat als ik weer een snelle Manta of Ascona ga maken dat er zo min mogelijk elektriek op komt, voor mij alleen nog maar carburateurs en normale verdelers.

            #17673859
            mr-turbo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2004

              nou Kees, daar ben ik het toch echt niet mee eens…

              de kms heeft een heel mooi zelflerend brandstof inspuit systeem icm een wideband lambda sensor.
              Dus daar hoef je alleen maar de target lucht/brandstof waarden in te geven, en hij doet de rest.

              En voor de ontsteking : je zal een originele verdeler toch ook op een bepaald ontstekingstijdstip moeten afstellen ?
              nou dat tijdstip kun je dan toch ook bij de kms ingeven…

              #17673860
              Keesjr
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 May 2006

                Met een verdeler en carbs, of desnoods een L-Jetronic kan ik heel goed uit de voeten, maar dit spul met al die getalletjes gaat me draaien voor de ogen als ik er even naar kijk. (echt waar, heb ik met veel computertoestanden)
                Het zit er nu op, en ik ga het er ook niet zomaar weer afhalen, dat niet……………
                Maar jij hebt er wel de handigheid en ervaring voor om het afgesteld te krijgen begrijp ik!
                Nadat vd Berg ‘m afgesteld heeft loopt ie al veel mooier en zuiniger als nadat kroneburg er aan bezig is geweest, maar ik had er toch meer van verwacht (niet van vd Berg z’n kunsten) maar meer van het hele kms systeem bij elkaar :hmmz

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.