Luchtfilter Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Luchtfilter Astra G

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250249
    RickR91
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 April 2011

      Zoals de Topictitel al zegt : met welk filter en inlaatsetup rij je in je Astra?

      Graag ook het motortype en evt andere aanpassingen vermelden.

      Ook mag je eerdere filters vermelden, evt met reden waarom je ze gekocht hebt, of juist weggedaan hebt.

      Ik trap af :

      Z16SE
      Std. Ontgrensde filterbox
      Vectra C Diesel inlaatbuis
      Origineel inlegfilter.

      Mijn bedoeling met dit topic is om een goed idee te krijgen wat voor filters er gebruikt worden hier op het forum.

      Hopelijk besparen we ons hiermee ook de vragen welk filter het beste zou zijn.

      #18044148
      dion87
        Lid sinds:
        22 August 2011

        Z20LET
        CDTi luchtfilterbak tevens ontgrenst
        TXA panelfilter
        (nog) standaard aanzuigbuis.

        #18044149
        Astra_DLS
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 March 2008

          Alles standaard zoals het fabrieksaf geleverd is.

          #18044150
          robert_corsa
            Lid sinds:
            16 May 2009

            corsa: standaard
            astra: cold air carbon intake. mantzel inlaat.

            toevoeging: standaard box ontgrensen, open lucht filter etc geven niets meer hoor -offtopic doe maar oordoppen in, en ga maar proberen of er verschil in zit.
            geluid is wel leuk.

            #18044151
            Silence
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 December 2005

              X16XEL

              DBilas flowmaster cold air intake
              Voorheen K&N 57i kit was een leuk geluid en werkte wel maar sinds ik dit systeem erop heb zitten merk ik toch wel degelijk verschil, hij trekt beter door en reageert feller op het gas.

              #18044152
              Mr-T-Opel-Astra-G
              Deelnemer
                Lid sinds:
                11 August 2011

                Ga binnenkort op een cold air intake systeem over..
                1.6XEL 16v motor (chipped)

                Hoop dan nog net wat meer responce eruit te halen.. In een later statium waarschijnlijk meer aan mijn luchtinlaat/uitlaat doen..

                #18044153
                RickR91
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 April 2011

                  Iedereen bedankt voor de reacties!

                  Zijn er mensen hier die met een Green, JR, K&N, Pipercross e.d inlegfilter rijden?

                  #18044154
                  NoFear1696
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 May 2012

                    @Silence wrote:

                    X16XEL

                    DBilas flowmaster cold air intake
                    Voorheen K&N 57i kit was een leuk geluid en werkte wel maar sinds ik dit systeem erop heb zitten merk ik toch wel degelijk verschil, hij trekt beter door en reageert feller op het gas.

                    als je bij EDS hoger wilt als Stufe 2 slopen ze als eerste je dbilas coldair intake er af en dan gaan ze pas verder. :vertag

                    #18044155
                    The Undertaker
                      Lid sinds:
                      29 January 2005

                      Astra F X20XEV met een Pipercross inlegfilter, minder onderhoud dan een K&N, iets stiller een geen olie erop wat op de LMM kan gaan zitten

                      Zie ook dit topic: Onderwerp: Welk inlegfilter?

                      #18044156
                      blackX20XER
                        Lid sinds:
                        8 July 2012

                        Hey,

                        Mijn eerste aanpassing op mijn recent gekochte astra opc 1 was een ander filter.
                        ik heb in tegenstelling tot sommige andere heel erg goede ervaringen met K&N, ik heb er op mijn honda altijd mee gereden, toen nog met een aangepaste aanzuig pijp en vervangings filter in de originele box.
                        Kwa onderhoud dat heb je bijna niet, ik denk als je hem eens om de 40k kilomer schoon maakt (wat dan nog eigenlijk echt niet nodig is) dat je dan al erg serieus bezig bent (dan houd je al meer air flow als met een standaard filter)

                        Op mijn astra heb ik sinds een week of 2 een K&N 57S filter, en ook hier weer super tevreden mee, je moet even geduld hebben tot de Ecu zijn instellingen aangepast heeft dit duurt ongeveer 500 km.
                        Maar ik merkte gelijk dat de auto beter op pakt en reageert op het gas, maar ook dat hij vooral onderin een stuk beter trekt.
                        Ik heb dus verder helemaal niks aangepast aan de inlaat oid!, en nog geen onderhoud gedaan verder tegelijk met het plaatsen.
                        Dus al met al, ik kan dit alleen maar aanbevelen, ja het kost wel wat en k&n is zeker niet goedkoop.
                        zie hier het filter gebeuren:


                        gr Rolf

                        #18044157
                        NoFear1696
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 May 2012

                          @blackX20XER wrote:

                          Hey,

                          Mijn eerste aanpassing op mijn recent gekochte astra opc 1 was een ander filter.
                          ik heb in tegenstelling tot sommige andere heel erg goede ervaringen met K&N, ik heb er op mijn honda altijd mee gereden, toen nog met een aangepaste aanzuig pijp en vervangings filter in de originele box.
                          Kwa onderhoud dat heb je bijna niet, ik denk als je hem eens om de 40k kilomer schoon maakt (wat dan nog eigenlijk echt niet nodig is) dat je dan al erg serieus bezig bent (dan houd je al meer air flow als met een standaard filter)

                          Op mijn astra heb ik sinds een week of 2 een K&N 57S filter, en ook hier weer super tevreden mee, je moet even geduld hebben tot de Ecu zijn instellingen aangepast heeft dit duurt ongeveer 500 km.
                          Maar ik merkte gelijk dat de auto beter op pakt en reageert op het gas, maar ook dat hij vooral onderin een stuk beter trekt.
                          Ik heb dus verder helemaal niks aangepast aan de inlaat oid!, en nog geen onderhoud gedaan verder tegelijk met het plaatsen.
                          Dus al met al, ik kan dit alleen maar aanbevelen, ja het kost wel wat en k&n is zeker niet goedkoop.
                          zie hier het filter gebeuren:


                          gr Rolf

                          kijk hier heb je wat aan. ze zijn er bij k&n ook achter dat de open filter in een gesloten bak moet voor de beste resultaat. :afro

                          #18044158
                          Mr-T-Opel-Astra-G
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            11 August 2011

                            Dit is toch nog best een groot filtertje!! wel strak!! Ik zit zelf te twijfelen tussen een cold air intake of een filter als deze..

                            #18044159
                            NoFear1696
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              23 May 2012

                              @Mr-T-Opel-Astra-G wrote:

                              Dit is toch nog best een groot filtertje!! wel strak!! Ik zit zelf te twijfelen tussen een cold air intake of een filter als deze..

                              dit is een coldair intake :vertag

                              #18044160
                              Mr-T-Opel-Astra-G
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                11 August 2011

                                Klopt!! maar wat ik met deze opmerking bedoelde was dat er ook stand-alone systemen zijn waarbij je de originele filterbak verwijderd ;)
                                Dit is minder werk :jerry

                                #18044161
                                NoFear1696
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  23 May 2012

                                  oké :thumb

                                  #18044162
                                  blackX20XER
                                    Lid sinds:
                                    8 July 2012

                                    ja ik vond dit ook een erg mooi systeem, even t boven bakkie eraf, restrictor buisje eruit trekken. nieuwe kap erop, filter erin dekseltje erop en gaan met die banaan….

                                    ik ga nog wel de aanzuig mond aanpakken om het rendement nog wat op te krikken maar dat ben ik nog aan het uit dokteren hoe ik dat ga maken.

                                    gr Rolf

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.