Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Luchtfilter Astra G
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 juli 2012 om 11:22 #17250249
Zoals de Topictitel al zegt : met welk filter en inlaatsetup rij je in je Astra?
Graag ook het motortype en evt andere aanpassingen vermelden.
Ook mag je eerdere filters vermelden, evt met reden waarom je ze gekocht hebt, of juist weggedaan hebt.
Ik trap af :
Z16SE
Std. Ontgrensde filterbox
Vectra C Diesel inlaatbuis
Origineel inlegfilter.Mijn bedoeling met dit topic is om een goed idee te krijgen wat voor filters er gebruikt worden hier op het forum.
Hopelijk besparen we ons hiermee ook de vragen welk filter het beste zou zijn.
5 juli 2012 om 11:47 #18044148Z20LET
CDTi luchtfilterbak tevens ontgrenst
TXA panelfilter
(nog) standaard aanzuigbuis.6 juli 2012 om 17:30 #18044149Alles standaard zoals het fabrieksaf geleverd is.
6 juli 2012 om 18:52 #18044150corsa: standaard
astra: cold air carbon intake. mantzel inlaat.toevoeging: standaard box ontgrensen, open lucht filter etc geven niets meer hoor -offtopic doe maar oordoppen in, en ga maar proberen of er verschil in zit.
geluid is wel leuk.7 juli 2012 om 06:42 #18044151X16XEL
DBilas flowmaster cold air intake
Voorheen K&N 57i kit was een leuk geluid en werkte wel maar sinds ik dit systeem erop heb zitten merk ik toch wel degelijk verschil, hij trekt beter door en reageert feller op het gas.7 juli 2012 om 18:08 #18044152Ga binnenkort op een cold air intake systeem over..
1.6XEL 16v motor (chipped)Hoop dan nog net wat meer responce eruit te halen.. In een later statium waarschijnlijk meer aan mijn luchtinlaat/uitlaat doen..
7 juli 2012 om 18:36 #18044153Iedereen bedankt voor de reacties!
Zijn er mensen hier die met een Green, JR, K&N, Pipercross e.d inlegfilter rijden?
7 juli 2012 om 22:09 #18044154@Silence wrote:
X16XEL
DBilas flowmaster cold air intake
Voorheen K&N 57i kit was een leuk geluid en werkte wel maar sinds ik dit systeem erop heb zitten merk ik toch wel degelijk verschil, hij trekt beter door en reageert feller op het gas.als je bij EDS hoger wilt als Stufe 2 slopen ze als eerste je dbilas coldair intake er af en dan gaan ze pas verder. :vertag
8 juli 2012 om 07:41 #18044155Astra F X20XEV met een Pipercross inlegfilter, minder onderhoud dan een K&N, iets stiller een geen olie erop wat op de LMM kan gaan zitten
Zie ook dit topic: Onderwerp: Welk inlegfilter?
8 juli 2012 om 13:56 #18044156Hey,
Mijn eerste aanpassing op mijn recent gekochte astra opc 1 was een ander filter.
ik heb in tegenstelling tot sommige andere heel erg goede ervaringen met K&N, ik heb er op mijn honda altijd mee gereden, toen nog met een aangepaste aanzuig pijp en vervangings filter in de originele box.
Kwa onderhoud dat heb je bijna niet, ik denk als je hem eens om de 40k kilomer schoon maakt (wat dan nog eigenlijk echt niet nodig is) dat je dan al erg serieus bezig bent (dan houd je al meer air flow als met een standaard filter)Op mijn astra heb ik sinds een week of 2 een K&N 57S filter, en ook hier weer super tevreden mee, je moet even geduld hebben tot de Ecu zijn instellingen aangepast heeft dit duurt ongeveer 500 km.
Maar ik merkte gelijk dat de auto beter op pakt en reageert op het gas, maar ook dat hij vooral onderin een stuk beter trekt.
Ik heb dus verder helemaal niks aangepast aan de inlaat oid!, en nog geen onderhoud gedaan verder tegelijk met het plaatsen.
Dus al met al, ik kan dit alleen maar aanbevelen, ja het kost wel wat en k&n is zeker niet goedkoop.
zie hier het filter gebeuren:
gr Rolf
8 juli 2012 om 14:01 #18044157@blackX20XER wrote:
Hey,
Mijn eerste aanpassing op mijn recent gekochte astra opc 1 was een ander filter.
ik heb in tegenstelling tot sommige andere heel erg goede ervaringen met K&N, ik heb er op mijn honda altijd mee gereden, toen nog met een aangepaste aanzuig pijp en vervangings filter in de originele box.
Kwa onderhoud dat heb je bijna niet, ik denk als je hem eens om de 40k kilomer schoon maakt (wat dan nog eigenlijk echt niet nodig is) dat je dan al erg serieus bezig bent (dan houd je al meer air flow als met een standaard filter)Op mijn astra heb ik sinds een week of 2 een K&N 57S filter, en ook hier weer super tevreden mee, je moet even geduld hebben tot de Ecu zijn instellingen aangepast heeft dit duurt ongeveer 500 km.
Maar ik merkte gelijk dat de auto beter op pakt en reageert op het gas, maar ook dat hij vooral onderin een stuk beter trekt.
Ik heb dus verder helemaal niks aangepast aan de inlaat oid!, en nog geen onderhoud gedaan verder tegelijk met het plaatsen.
Dus al met al, ik kan dit alleen maar aanbevelen, ja het kost wel wat en k&n is zeker niet goedkoop.
zie hier het filter gebeuren:
gr Rolf
kijk hier heb je wat aan. ze zijn er bij k&n ook achter dat de open filter in een gesloten bak moet voor de beste resultaat. :afro
8 juli 2012 om 14:16 #18044158Dit is toch nog best een groot filtertje!! wel strak!! Ik zit zelf te twijfelen tussen een cold air intake of een filter als deze..
8 juli 2012 om 15:01 #18044159@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
Dit is toch nog best een groot filtertje!! wel strak!! Ik zit zelf te twijfelen tussen een cold air intake of een filter als deze..
dit is een coldair intake :vertag
8 juli 2012 om 16:50 #18044160Klopt!! maar wat ik met deze opmerking bedoelde was dat er ook stand-alone systemen zijn waarbij je de originele filterbak verwijderd ;)
Dit is minder werk :jerry8 juli 2012 om 17:19 #18044161oké :thumb
8 juli 2012 om 19:55 #18044162ja ik vond dit ook een erg mooi systeem, even t boven bakkie eraf, restrictor buisje eruit trekken. nieuwe kap erop, filter erin dekseltje erop en gaan met die banaan….
ik ga nog wel de aanzuig mond aanpakken om het rendement nog wat op te krikken maar dat ben ik nog aan het uit dokteren hoe ik dat ga maken.
gr Rolf
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.