Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Luchtfilter
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 november 2007 om 15:05 #17206284
Ik zit eraan te denken om een open luchtfilter op mijn Calibra x2.0xev te plaatsen, iemand hier ervaringen mee. En wat is dan de beste keuze kwa merk?
25 november 2007 om 17:48 #17368844Zou alleen een K&N inlegfilter doen als ik jou was,open luchtfilter geeft alleen meer herrie en geen meer pk’s als dat de bedoeling is!!!!
25 november 2007 om 19:04 #17368845De inlegfilter geeft wel meer pk’s?
26 november 2007 om 09:38 #17368846je blijft dan gebruik maken van dezelfde luchtstroom als originele filter, alleen laat de K&N inlegfilter meer lucht door waardoor je auto beter oppakt.
Dus er komt koele lucht binnen…..
bij een openluchtfilter komt er ook warmte van het blok door die filter!
dus inlegfilter is beter
26 november 2007 om 17:47 #17368847Mijn ervaring met een openluchtfilter Astra G x20xev,
geluid alsof ik een rale diesel rijdt…Dus….. INLEGFILTER :D
10 december 2007 om 20:27 #17368848Iemand een idee of dit ook zo is bij een vectra B met een 1,8 ecotec motor??
Grtz Jasper10 december 2007 om 20:37 #17368849Origineel gepost door Jappieoo
Iemand een idee of dit ook zo is bij een vectra B met een 1,8 ecotec motor??
Grtz Jasperis ook een Ecotec he dus zal wel het zelfde geluid zijn als de X20XEV die ook een Ecotec is,alleen inleggie doen dus:thumbup
13 december 2007 om 23:00 #17368850niet alle ecotec zijn gelijk qua geluid.
Ecotec:
De 1.4 16V (X14XE) en 1.6 16V (X16XEL X16XE C16XE) zijn gelijk aan elkaar, en deze motoren klinken SUPER met open filterEcotec:
De 1.8 16V (X18XE) 2.0 16V (X20XEV) 2.2 16V (X22XE) zijn gelijk qua opbouw.
deze motoren klinken eigenlijk NIET met open filter.Ecotec:
De 2.5 V6 (C25XE X25XE) 3.0 V6 (X30XE) zijn qua opbouw gelijk aan elkaar.
Deze klinken gewoon UBER met open filter.
heb geen sport uitlaat meer nodig.Gunstig voor het vermogen: NEEEE!!!!!
minder power in lage toeren.
meer verbruik.Willem
13 december 2007 om 23:06 #17368851daarom heb ik in mijn X25Xe ook gewoon een inlegfiltertje :P
het geluid van een V6 vind ik overigens helemaal orgineel al super, dat moet niet te veel overstemt worden :P
14 december 2007 om 18:42 #17368852Origineel gepost door AsconaC20NE
daarom heb ik in mijn X25Xe ook gewoon een inlegfiltertje :Phet geluid van een V6 vind ik overigens helemaal orgineel al super, dat moet niet te veel overstemt worden :P
ik geniet effe van het powerfilter geluid, op lange ritten gaat zowiezo het orig filter er weer op!!
Willem
19 december 2007 om 17:13 #17368853kheb voor mij het setje van k&n meegebracht uit essen, 57i. nu rijd men auto vlotter en als je hoge toeren doet klinkt hij echt zalig, anders draait hij gewoon mooier
grtzz
10 april 2008 om 07:44 #17368854Ik wilde ff verder over dit onderwerp gaan
Ik wil ook een K&N performens kid in me corsa 1.4 16v ecotec motor doen….alleen van sommige mensen hoor ik dat dat niet een goed idee is dat hij meer gaat zuipen of is dat niet zo met deze
ff om duidelijk te zijn deze
http://knluchtfilter.com/57i.htm11 april 2008 om 10:22 #17368855verbruik is in het begin meer omdat je dan speelt met je gas om het te horen
merk zelf niet veel van meer gebruik en geluid is perfect in de hogere toeren (heb 1.4)
11 april 2008 om 11:25 #17368856lijkt mij dat z,n open filter nog lang zo slecht nog niet is zolang je maar voor koude lucht toevoer zorgt
door middel van flexibele buis aanleggen(zoals orgineel word geleverd bij k&n kitjes of de orginele koude lucht aanzuig aanpassen op het filter tenslotte kan je ook nog z,n hitte schild over je uitlaat monteren (bij veel opels wel) enje kan je uitlaat inwikkelen met van die tape zodat ook daar ook niet al te veel warmte van af komt.
11 april 2008 om 11:45 #17368857origineel gepost door Thunder
verbruik is in het begin meer omdat je dan speelt met je gas om het te horenmerk zelf niet veel van meer gebruik en geluid is perfect in de hogere toeren (heb 1.4)
YUp ik heb ook een 1.4 :P:agent
11 april 2008 om 11:46 #17368858origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
lijkt mij dat z,n open filter nog lang zo slecht nog niet is zolang je maar voor koude lucht toevoer zorgtdoor middel van flexibele buis aanleggen(zoals orgineel word geleverd bij k&n kitjes of de orginele koude lucht aanzuig aanpassen op het filter tenslotte kan je ook nog z,n hitte schild over je uitlaat monteren (bij veel opels wel) enje kan je uitlaat inwikkelen met van die tape zodat ook daar ook niet al te veel warmte van af komt.
ja ze gebruiken meestal zo stofzuiger slang ervoor
denk wel dat ik het dan neem…met optrekken voel je het zeker ook goed?13 april 2008 om 11:50 #17368859Het verhaal achter het lucht inlaat systeem:
Dit is bij VEEL opels een best berekend systeem met extra buizen in de bumper en een airbox onder de filterbak.
Dit is niet voor jan L*L natuurlijk.
Dit systeem is berekend om een Gunstig verbruik en vermogenskromme te voorzorgen.
Ga je hier in wijzigen, zal in 99 van de 100 gevallen het vermogen af nemen, en verbruik toe nemen.
Vaak gaan motoren onderin toeren minder trekken en bij een hoger toerental zullen ze wat meer doen.
wat wil dan het geval, dat het vermogen dat je verliest onderin toeren nooit wordt ingehaald door de toename bovenin toeren, en je dus verlies hebt.
Nu komt het addertje onder het gras vandaan:
– Motor reageert op toeren feller
– Motor maakt meer geluid.Voeg dit samen en je krijgt het volgende:
– Je hebt het gevoel dat je auto sneller is.
Ik heb dit zelf getest met een Vectra-B1 2.5 V6 ’96 origineel:
Standaard filter:
0-100: 7,9 sec (3x achter elkaar gemeten)
Top: 255km/u altijd haalbaar
verbruik gemiddeld: 1 op 10,5Open Filter:
0-100: 8,5 sec (snelste meting) (gemiddeld 8,7sec)
Top: uiterste: 245km/u
verbruik gemiddeld: 1 op 9Nou hoeft vdit niet bij elke auto zo’n verandering op te leveren, maar dit is wat ikzelf getest hebt
acceleratie profi gemeten
Willem
16 april 2008 om 18:56 #17368860idd een open luchtfilter geeft alleen maar meer herrie :thumbdown
gr ron
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.