Luchtfilter

Forumindex Forums Techniek Ecotec Luchtfilter

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206284
    Calibration
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 58
    Lid sinds:
    28 October 2007

    Ik zit eraan te denken om een open luchtfilter op mijn Calibra x2.0xev te plaatsen, iemand hier ervaringen mee. En wat is dan de beste keuze kwa merk?

    #17368844
    Paintballer
    Bijdrager
    • Topics 7
    • Reacties 37
    Lid sinds:
    4 February 2005

    Zou alleen een K&N inlegfilter doen als ik jou was,open luchtfilter geeft alleen meer herrie en geen meer pk’s als dat de bedoeling is!!!!

    #17368845
    Calibration
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 58
    Lid sinds:
    28 October 2007

    De inlegfilter geeft wel meer pk’s?

    #17368846
    gielio
    • Topics 4
    • Reacties 305
    Lid sinds:
    30 June 2004

    je blijft dan gebruik maken van dezelfde luchtstroom als originele filter, alleen laat de K&N inlegfilter meer lucht door waardoor je auto beter oppakt.

    Dus er komt koele lucht binnen…..

    bij een openluchtfilter komt er ook warmte van het blok door die filter!

    dus inlegfilter is beter

    #17368847
    850503111
    • Topics 0
    • Reacties 16
    Lid sinds:
    29 June 2006

    Mijn ervaring met een openluchtfilter Astra G x20xev,
    geluid alsof ik een rale diesel rijdt…

    Dus….. INLEGFILTER :D

    #17368848
    Jappieoo
    • Topics 0
    • Reacties 1
    Lid sinds:
    26 June 2007

    Iemand een idee of dit ook zo is bij een vectra B met een 1,8 ecotec motor??
    Grtz Jasper

    #17368849
    Paintballer
    Bijdrager
    • Topics 7
    • Reacties 37
    Lid sinds:
    4 February 2005

    Origineel gepost door Jappieoo
    Iemand een idee of dit ook zo is bij een vectra B met een 1,8 ecotec motor??
    Grtz Jasper

    is ook een Ecotec he dus zal wel het zelfde geluid zijn als de X20XEV die ook een Ecotec is,alleen inleggie doen dus:thumbup

    #17368850
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    niet alle ecotec zijn gelijk qua geluid.

    Ecotec:
    De 1.4 16V (X14XE) en 1.6 16V (X16XEL X16XE C16XE) zijn gelijk aan elkaar, en deze motoren klinken SUPER met open filter

    Ecotec:
    De 1.8 16V (X18XE) 2.0 16V (X20XEV) 2.2 16V (X22XE) zijn gelijk qua opbouw.
    deze motoren klinken eigenlijk NIET met open filter.

    Ecotec:
    De 2.5 V6 (C25XE X25XE) 3.0 V6 (X30XE) zijn qua opbouw gelijk aan elkaar.
    Deze klinken gewoon UBER met open filter.
    heb geen sport uitlaat meer nodig.

    Gunstig voor het vermogen: NEEEE!!!!!

    minder power in lage toeren.
    meer verbruik.

    Willem

    #17368851
    AsconaC20NE
    Bijdrager
    • Topics 14
    • Reacties 870
    Lid sinds:
    9 December 2004

    daarom heb ik in mijn X25Xe ook gewoon een inlegfiltertje :P

    het geluid van een V6 vind ik overigens helemaal orgineel al super, dat moet niet te veel overstemt worden :P

    #17368852
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    Origineel gepost door AsconaC20NE
    daarom heb ik in mijn X25Xe ook gewoon een inlegfiltertje :P

    het geluid van een V6 vind ik overigens helemaal orgineel al super, dat moet niet te veel overstemt worden :P

    ik geniet effe van het powerfilter geluid, op lange ritten gaat zowiezo het orig filter er weer op!!

    Willem

    #17368853
    jvg
    • Topics 1
    • Reacties 56
    Lid sinds:
    16 August 2007

    kheb voor mij het setje van k&n meegebracht uit essen, 57i. nu rijd men auto vlotter en als je hoge toeren doet klinkt hij echt zalig, anders draait hij gewoon mooier

    grtzz

    #17368854
    Aydee
    • Topics 3
    • Reacties 337
    Lid sinds:
    29 February 2008

    Ik wilde ff verder over dit onderwerp gaan

    Ik wil ook een K&N performens kid in me corsa 1.4 16v ecotec motor doen….alleen van sommige mensen hoor ik dat dat niet een goed idee is dat hij meer gaat zuipen of is dat niet zo met deze

    ff om duidelijk te zijn deze
    http://knluchtfilter.com/57i.htm

    #17368855
    Thunder
    • Topics 1
    • Reacties 25
    Lid sinds:
    8 January 2007

    verbruik is in het begin meer omdat je dan speelt met je gas om het te horen ;-)

    merk zelf niet veel van meer gebruik en geluid is perfect in de hogere toeren (heb 1.4)

    #17368856
    sebastiaankadettcabriogsi
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2303
    Lid sinds:
    27 November 2005

    lijkt mij dat z,n open filter nog lang zo slecht nog niet is zolang je maar voor koude lucht toevoer zorgt

    door middel van flexibele buis aanleggen(zoals orgineel word geleverd bij k&n kitjes of de orginele koude lucht aanzuig aanpassen op het filter tenslotte kan je ook nog z,n hitte schild over je uitlaat monteren (bij veel opels wel) enje kan je uitlaat inwikkelen met van die tape zodat ook daar ook niet al te veel warmte van af komt.

    #17368857
    Aydee
    • Topics 3
    • Reacties 337
    Lid sinds:
    29 February 2008

    origineel gepost door Thunder
    verbruik is in het begin meer omdat je dan speelt met je gas om het te horen ;-)

    merk zelf niet veel van meer gebruik en geluid is perfect in de hogere toeren (heb 1.4)

    YUp ik heb ook een 1.4 :P:agent

    #17368858
    Aydee
    • Topics 3
    • Reacties 337
    Lid sinds:
    29 February 2008

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
    lijkt mij dat z,n open filter nog lang zo slecht nog niet is zolang je maar voor koude lucht toevoer zorgt

    door middel van flexibele buis aanleggen(zoals orgineel word geleverd bij k&n kitjes of de orginele koude lucht aanzuig aanpassen op het filter tenslotte kan je ook nog z,n hitte schild over je uitlaat monteren (bij veel opels wel) enje kan je uitlaat inwikkelen met van die tape zodat ook daar ook niet al te veel warmte van af komt.

    ja ze gebruiken meestal zo stofzuiger slang ervoor
    denk wel dat ik het dan neem…met optrekken voel je het zeker ook goed?

    #17368859
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    Het verhaal achter het lucht inlaat systeem:

    Dit is bij VEEL opels een best berekend systeem met extra buizen in de bumper en een airbox onder de filterbak.

    Dit is niet voor jan L*L natuurlijk.

    Dit systeem is berekend om een Gunstig verbruik en vermogenskromme te voorzorgen.

    Ga je hier in wijzigen, zal in 99 van de 100 gevallen het vermogen af nemen, en verbruik toe nemen.

    Vaak gaan motoren onderin toeren minder trekken en bij een hoger toerental zullen ze wat meer doen.

    wat wil dan het geval, dat het vermogen dat je verliest onderin toeren nooit wordt ingehaald door de toename bovenin toeren, en je dus verlies hebt.

    Nu komt het addertje onder het gras vandaan:

    – Motor reageert op toeren feller
    – Motor maakt meer geluid.

    Voeg dit samen en je krijgt het volgende:

    – Je hebt het gevoel dat je auto sneller is.

    Ik heb dit zelf getest met een Vectra-B1 2.5 V6 ’96 origineel:

    Standaard filter:

    0-100: 7,9 sec (3x achter elkaar gemeten)
    Top: 255km/u altijd haalbaar
    verbruik gemiddeld: 1 op 10,5

    Open Filter:

    0-100: 8,5 sec (snelste meting) (gemiddeld 8,7sec)
    Top: uiterste: 245km/u
    verbruik gemiddeld: 1 op 9

    Nou hoeft vdit niet bij elke auto zo’n verandering op te leveren, maar dit is wat ikzelf getest hebt

    acceleratie profi gemeten

    Willem

    #17368860
    dopke
    • Topics 7
    • Reacties 176
    Lid sinds:
    14 May 2007

    idd een open luchtfilter geeft alleen maar meer herrie :thumbdown

    gr ron

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.