lpg probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250671
    Freestyler
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 January 2006

      Sinds vandaag hebben we hier een lpg probleem.

      De sennie heeft altijd prima gelopen maar nu sinds vandaag doet zich een vervelend probleem voor.

      De lpg schakelaar die erop zit is zon automatische die je kunt programmeren (schakelt dus automatisch over bij een bepaald toerental van benz op gas, AEB-725A).
      Echter sinds vandaag schakelt hij ook weer willekeurig terug naar benzine, en daarna weer terug op lpg (of blijft op benzine staan)

      Dit gebeurt bij stationair toeren, deel last, vollast, ongeacht of warm of koud.
      Terug overschakelen naar LPG doet hij enkel als je het gas los laat (zoals hij ook geprogrammeerd staat)

      Heb dit probleem ook gehad bij de rekord, daar zat dit *sensuur* ding ook in, en heb deze uiteindelijk van ellende maar vervangen voor een ouderwetse 3 weg schakelaar met relais.

      Maar dit is bijzonder vervelend rijden. Temeer omdat hij op benzine alles behalve goed loopt en dan ook regelmatig afslaat.
      Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
      En wie weet een goede oplossing?

      #18048971
      sw16v
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        bekend probleem, en ook bekend probleem met die aeb dingen.

        mijne doet het alleen als het warmer weer is. soms start ie ook op lpg….

        waar haalt de jouwe de toerental signaal vandaan? bobine?

        #18048972
        Freestyler
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 January 2006

          hij haalt het signaal idd rechtstreeks van de bobine
          Bij de rekord had ik hem van de toerenteller afgetapt.

          Bij beide wagens zit de kabel vast gesoldeerd.

          #18048973
          sw16v
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2004

            oke ja daar heb ik hem ook nog.

            heb hem bij mijn pa op de signaal draad gezet van de ontsteking hall sensor gepakt omdat het signaal vanaf de bobine niet wou werken. heb bij hem vooralsnog geen problemen gehad. en zit er ook alweer een tijdje in.

            maar of het nou daar aan ligt of aan de aeb benzine starter……

            #18048974
            Freestyler
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 January 2006

              Is het proberen waard. Welke van de 3 draden moet ik dan nemen?

              #18048975
              GSE
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 August 2006

                Ik zou zeggen rotzooi deruit en LPG kleppen open en injectie lam leggen door de geschakelde + te onderbreken en bij LE jetronic injectoren lam leggen..

                Heb je dat hele gezeik en ellende niet meer..

                #18048976
                Freestyler
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 January 2006

                  Ben, de rekord had een LE-jetronic, hier heb ik toen de signaal draad van de bobine onderbroken, waardoor alles lam gelegd werd (pomp en injectoren)

                  De sennie heeft L-jetrnoic en heeft een kastje op de injectoren die deze lam legt zodra de lpg stroom krijgt.

                  Probleem is dat het aanstuurkassie wat de lpg moet bekrachtigen continu wisselt tussen lpg en benzine, omdat die om de een of andere reden denkt dat de motor stil gevallen is (terwijl dit dus niet het geval is).

                  Als hij de lpg aanstuurt, werkt alles dus zoals het moet. het probleem zit dus niet in het systeem, maar in de aansturing ervan.

                  En nee, ik ga geen geschakelde + op de lpg zetten. Dat zou betekenen dat zodra de motor stil valt, maar C+ wel nog actief is, de kleppen ook open blijven staan. Niet bepaald een ideale situatie als er iemand tegen je auto aan parkeerd…

                  #18048977
                  GSE
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 August 2006

                    Nee ik bedoel zo als ik het heb een impuls/inductie relais of hoe dat ding ook heet der tussen,zodra de motor afslaat kleppen ook dicht,en dan gewoon een schakelaar of lpg of benzine…maar geen toerental relais.

                    #18048978
                    Freestyler
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 January 2006

                      Zon inductie relais krijgt zen signaal ook van de bobine, anders weet hij niet dat de motor draait ;)

                      maar snap je idee wel. Heb dat met de rekord ook gedaan, omdat ik het op een gegeven moment echt moe was. Maar nu blijkt het een regelmatig terug kerend probleem te zijn. En dan is de oorzaak wel handig om te weten.

                      heb inmiddels al reactie terug van vogels autogas:

                      Dit op en neer schakelen van de schakelaar gebeurd meestal door pieken in het toerental van de ontsteking. Dit wordt afgetakt mbv de bruine draad van de schakelaar.

                      De oorzaak is waarschijnlijk doorslaan in de ontstekingsdelen (bougiekabel, bougie, verdelerkap, penbobine etc.)

                      Als het toerental afgenomen wordt van de -1 van de ontsteking , kun je pieken tot ca 400 volt krijgen en dan schakelt de schakelaar terug naar benzine door verlies van het toerental.

                      Als je het toerental van een onstoorde bron kan afnemen , heb je het probleem waarschijnlijk niet. Dus van de toerenteller , of aan de ontstekingsversterker module indien aanwezig.

                      Een andere mogelijkheid is om op de bruine draad een AEB386 te monteren. Hierin zit een doorslag diode die de te hoge spanning afvoerd naar massa.

                      Groeten,

                      Vogels Autogas

                      Heb de vraag terug gesteld of de draad van de hallgever zon ontstoorde bron is. Want principe van het apparaat is zo verkeerd niet.

                      #18048979
                      sw16v
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        pen 2, de middelste van de 3 is de signaaldraad.

                        ben benieuwd wat Vogels daarvan zegt

                        #18048980
                        Freestyler
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 January 2006

                          Mijn vraag naar Vogels:

                          @Freestyler wrote:

                          Hallo Frank,

                          Bedankt voor je reactie. Ik heb de bruine draad idd afgetapt van de –1 positie op de bobine. Bij de vorige auto zat deze op de stuurdraad van de toerenteller (zelfde draad, maar een heel eind verder).
                          De ontsteking die er in beide wagens op zit, is de oudere versie van de elektronische bosch ontsteking van opel uit de jaren 80.
                          Als ik de ontstoorde bron wil aan tappen zal ik wss de toerenteller zelf open moeten maken. Nu ben ik daar niet zon fan van.
                          Is de draad die van de hallgever afkomt, ook ontstoord? dat ik hem daar vanaf kan tappen?

                          En als dat niet zou werken, wat zouden de kosten zijn om de AEB-386 te verzenden?

                          De reactie van Vogels:

                          @Vogels wrote:

                          Hallo,

                          De draad van de hallgever gaat vermoedelijk niet werken. Je moet een hoog/laag signaal hebben van ca. 12 Volt. Bij een oude mercedes zit dit wel eens op de +15 ipv. de -1.

                          De AEB386 kost incl. verzenden euro 17,- incl. btw.

                          Als je dit overmaakt naar onze bankrekening 137406401 , dan stuur ik het wel naar je toe.
                          Wel even je naam vermelden.

                          Maar Sjoerd, ga het zeker proberen met de hallgever draad :thumb

                          #18048981
                          eddepet007
                            Lid sinds:
                            11 February 2005

                            heb hier het probleem ook gehad
                            is toen niet uit gezocht
                            maar nu heb maar van mij ook exact zelfde
                            kastje voor het overschakelen is nieuw
                            dus idd wel keer handig omte weten hoe en wat

                            #18048982
                            Freestyler
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 January 2006

                              Hier was bij de rekord het kastje hagel nieuw. Zou van lpg onderdelenshop een nieuwe krijgen onder garantie, maar ben daar tot op de dag van vandaag nog op aan het wachten. Dus daar gaan we niet meer naar toe.

                              Het kastje in de senator is er vorig jaar pas ingekomen na problemen gehad te hebben met de aansturing. Dus ook nog niet zo oud.

                              Maar vind het vreemd dat beide wagens identieke problemen vertonen. Enige overeenkomst is de ontsteking. Die is bij beide gelijk. Dus daar zou logischer wijs de oorzaak moeten liggen…

                              #18048983
                              sw16v
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 July 2004

                                Wanneer hang je hem op de hall gever? :D ben zeer benieuwd.

                                Jammere aan zulke onderdelen is een zeer bekrompen beschrijving en helemaal niks over de werking of de signalen die die gebruikt.

                                Heb er nu hele poos geen last van gehad, maar soms ook 3/4/5x achter elkaar aan, net als bij jou met afremmen/gas los laten richting stationair lopen dan klikt die terug naar benzine. was elke keer ’toevallig’ met warme motor na een 2/3uur achter elkaar rijden.

                                Heel af en toe slaat die niet direct aan op benzine maar start dan op lpg. vermoed ook dat dat hieruit ontstaat.

                                #18048984
                                Freestyler
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  29 January 2006

                                  Ga van het weekend eerst de tank dicht solderen. Zal ergens volgende week worden.

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.