Forumindex › Forums › Techniek › Airco, lpg en diesel-vragen › LPG en Airco monteur
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 februari 2011 om 17:11 #17399409
Hallo,
ik heb het volgende probleem met mijn vriendin’s auto(seat leon)
Als we rijden is er niks aan de hand, motor loopt dan goed op lpg. Maar soms met afremmen gaat de motor
weer op benzine lopen.Ik heb het verdeelhuis(spinnekop) al vervangen. Maar heeft niet mogen helpen.
Het gaat om een 1.8 20v motor met een koltec/necam installatie.
Mvg
28 februari 2011 om 20:09 #17399410Dag meneer Gasboer,
Graag zou ik ook van je kennis gebruik willen maken.
Mijn LPG installatie heeft kuren. Hij wil namelijk niet (goed) meer op LPG rijden
Op benzine is er niks aan de hand.
Ik start op benzine en zodra ik 2000 toeren maak dan schakeld hij naar gas.De ene keer kan ik er wel op rijden totdat hij er zomaar ermee ophoud. Hij loopt daarna met moeite 500 toeren met een zeer onregelmatige loop. Schakel ik op dat moment terug op benzine dan schiet hij naar 4000 toeren. Blijft daar een seconde of 10 draaien en zakt vervolgens weer naar 900 toeren.
Zelf denk ik dat het de verdamper is. het is niet de eerste keer namelijk maar TOEN hield hij er meteen helemaal mee op. NU doet hij het soms wel en dan weer niet.
het viel mij al eerder op dat hij op snelwegen niet lekker draait, het lijkt wel of hij begrenst is op 130 km.
als ik even 130 blijf rijden dan lijkt het wel of ik gas treug moet nemen omdat de auto zomaar ineens harder kan rijden. Ik haal dan met gemak 150 km. laat ik het gas weer los om vervolgens weer gas bij te geven dan kom ik weer niet verder dan 130….Ik hoop dat je mij kunt helpen.
groet, Rik
28 februari 2011 om 21:42 #17399411[rquote=1880434&tid=86882&author=KadAstra-EF]Dag meneer Gasboer,
Graag zou ik ook van je kennis gebruik willen maken.
Mijn LPG installatie heeft kuren. Hij wil namelijk niet (goed) meer op LPG rijden
Op benzine is er niks aan de hand.
Ik start op benzine en zodra ik 2000 toeren maak dan schakeld hij naar gas.De ene keer kan ik er wel op rijden totdat hij er zomaar ermee ophoud. Hij loopt daarna met moeite 500 toeren met een zeer onregelmatige loop. Schakel ik op dat moment terug op benzine dan schiet hij naar 4000 toeren. Blijft daar een seconde of 10 draaien en zakt vervolgens weer naar 900 toeren.
Zelf denk ik dat het de verdamper is. het is niet de eerste keer namelijk maar TOEN hield hij er meteen helemaal mee op. NU doet hij het soms wel en dan weer niet.
het viel mij al eerder op dat hij op snelwegen niet lekker draait, het lijkt wel of hij begrenst is op 130 km.
als ik even 130 blijf rijden dan lijkt het wel of ik gas treug moet nemen omdat de auto zomaar ineens harder kan rijden. Ik haal dan met gemak 150 km. laat ik het gas weer los om vervolgens weer gas bij te geven dan kom ik weer niet verder dan 130….Ik hoop dat je mij kunt helpen.
groet, Rik[/rquote]
Gaat het om de Astra op de foto?
Welk type installatie?
Stroom je verdamper niet door?28 februari 2011 om 21:44 #17399412[rquote=1880174&tid=86882&author=corsa_c20xe]Hallo,
ik heb het volgende probleem met mijn vriendin’s auto(seat leon)
Als we rijden is er niks aan de hand, motor loopt dan goed op lpg. Maar soms met afremmen gaat de motor
weer op benzine lopen.Ik heb het verdeelhuis(spinnekop) al vervangen. Maar heeft niet mogen helpen.
Het gaat om een 1.8 20v motor met een koltec/necam installatie.
Mvg[/rquote]
Durf het zo niet te zeggen.
Misschien iets met DFCO (relais) of lambda-sonde ofzo.
Vraag is waarom (dus vanwege welke ‘parameter’) hij terugschakeld.28 februari 2011 om 21:58 #17399413[rquote=1880558&tid=86882&author=Van het Ende Customs][rquote=1880434&tid=86882&author=KadAstra-EF]Dag meneer Gasboer,
Graag zou ik ook van je kennis gebruik willen maken.
Mijn LPG installatie heeft kuren. Hij wil namelijk niet (goed) meer op LPG rijden
Op benzine is er niks aan de hand.
Ik start op benzine en zodra ik 2000 toeren maak dan schakeld hij naar gas.De ene keer kan ik er wel op rijden totdat hij er zomaar ermee ophoud. Hij loopt daarna met moeite 500 toeren met een zeer onregelmatige loop. Schakel ik op dat moment terug op benzine dan schiet hij naar 4000 toeren. Blijft daar een seconde of 10 draaien en zakt vervolgens weer naar 900 toeren.
Zelf denk ik dat het de verdamper is. het is niet de eerste keer namelijk maar TOEN hield hij er meteen helemaal mee op. NU doet hij het soms wel en dan weer niet.
het viel mij al eerder op dat hij op snelwegen niet lekker draait, het lijkt wel of hij begrenst is op 130 km.
als ik even 130 blijf rijden dan lijkt het wel of ik gas treug moet nemen omdat de auto zomaar ineens harder kan rijden. Ik haal dan met gemak 150 km. laat ik het gas weer los om vervolgens weer gas bij te geven dan kom ik weer niet verder dan 130….Ik hoop dat je mij kunt helpen.
groet, Rik[/rquote]
Gaat het om de Astra op de foto?
Welk type installatie?
Stroom je verdamper niet door?[/rquote]Oh jee, ik zal morgen je vragen beantwoorden.
Ja, het is de Astra op de foto maar de bouwjaar van de auto is 1992 terwijl het LPG systeem van 2002 is. Deze heb ik zelf in laten bouwen. Nogmaals, ik kom morgen terug op je vragen ! Ik moet de gegevens opzoeken :DGroet, Rik :D
1 maart 2011 om 20:26 #17399414[rquote=1880586&tid=86882&author=KadAstra-EF][rquote=1880558&tid=86882&author=Van het Ende Customs][rquote=1880434&tid=86882&author=KadAstra-EF]Dag meneer Gasboer,
Graag zou ik ook van je kennis gebruik willen maken.
Mijn LPG installatie heeft kuren. Hij wil namelijk niet (goed) meer op LPG rijden
Op benzine is er niks aan de hand.
Ik start op benzine en zodra ik 2000 toeren maak dan schakeld hij naar gas.De ene keer kan ik er wel op rijden totdat hij er zomaar ermee ophoud. Hij loopt daarna met moeite 500 toeren met een zeer onregelmatige loop. Schakel ik op dat moment terug op benzine dan schiet hij naar 4000 toeren. Blijft daar een seconde of 10 draaien en zakt vervolgens weer naar 900 toeren.
Zelf denk ik dat het de verdamper is. het is niet de eerste keer namelijk maar TOEN hield hij er meteen helemaal mee op. NU doet hij het soms wel en dan weer niet.
het viel mij al eerder op dat hij op snelwegen niet lekker draait, het lijkt wel of hij begrenst is op 130 km.
als ik even 130 blijf rijden dan lijkt het wel of ik gas treug moet nemen omdat de auto zomaar ineens harder kan rijden. Ik haal dan met gemak 150 km. laat ik het gas weer los om vervolgens weer gas bij te geven dan kom ik weer niet verder dan 130….Ik hoop dat je mij kunt helpen.
groet, Rik[/rquote]
Gaat het om de Astra op de foto?
Welk type installatie?
Stroom je verdamper niet door?[/rquote]Oh jee, ik zal morgen je vragen beantwoorden.
Ja, het is de Astra op de foto maar de bouwjaar van de auto is 1992 terwijl het LPG systeem van 2002 is. Deze heb ik zelf in laten bouwen. Nogmaals, ik kom morgen terug op je vragen ! Ik moet de gegevens opzoeken :DGroet, Rik :D[/rquote]
Hallo,
Ik heb mijn hele administratie doorgespit naar de rekening van de gasinstallatie in de hoop dat er een typenaam bijstond. Ik heb die rekening echter niet gevonden terwijl ik zeker weet dat ik hem niet weg gedaan heb.
Kan ik het type dan ergens op aflezen dan ?groet, Rik
20 mei 2011 om 10:53 #17399419ben ik weer.
heb het oude systeem lpg,
laast heeft van de ende mij goed geholpen. maar nu wat vreemd vlak daarna was me bezine tank in 3 ritjes leeg terwijl hij 3 kwart vol zat.
vandaag eens naar gekeken beetje getankt benzine leiding even afgekneld met een klem. klem eraf luchtfilter deksel eraf en ja hoor auto staat op ga en loopt op beide brandstoffen tegelijk.
multimeter gepakt benzine afsluiter geeft 0.0 volt aan. dus die zou dan toch dicht moeten staan.
mijn vraag is hoe kan het dat ie dan toch op beide brandstoffen draait.vanaf de benzine afsluiter heb ik vorigjaar nog een extra leiding gelegd tot net voor de brandstofpomp. zodat er een retour op zit. zou daar het probleem in zitten?
20 mei 2011 om 14:51 #17399420Het zou kunnen dat hij nu alsnog aanzuigt via de retour. Dan zou je een retourklep moeten monteren.
Wat ook nog zou kunnen is dat je b. afsluiter hebt met een handkraan die je ook handmatig open kunt zetten, dus zodat het elec. deel buiten werking staat.Succes
20 mei 2011 om 18:54 #17399421it een kraantje op iss ik heb een afsluiter van gms en dan type 12 ofzo volgens internet. pas gekocht zit idd een handbediening op zou hem los moeten maken om te kijken of er een tussen stand op zit tussen aan of uit
20 mei 2011 om 22:46 #17399422als het goed is zitten er 3 standen op.
gewoon ff proberen of ff ik boekie kijkuh.26 juni 2011 om 06:39 #17399424@Van het Ende Customs wrote:
Hallo,
Ik werk bij een bedrijf dat gespecialiseerd is in LPG en airco.
Ik heb jaren ingebouwd en af en toe gerepareerd. Tegenwoordig sleutel ik niet meer, maar hoop jullie wel wat tips te kunnen geven bij problemen. Helaas hebben we niet zo vaak een Opel, omdat deze meestal bij de dealer worden ingebouwd en gerepareerd. De installaties zijn (ongeveer) wel hetzelfde dus t moet wel lukken.
Dus mochten jullie vragen hebben, dan help ik jullie graag.De Gasboer
Is een z16xer volgens jou geschikt voor Lpg?
26 juni 2011 om 06:40 #17399425Is een z16xer volgens jou geschikt voor Lpg?
26 juni 2011 om 17:33 #17399426@dirk11 wrote:
Is een z16xer volgens jou geschikt voor Lpg?
Nee!
Heb ikzelf ook.
Ik zou het niet doen of je moet een cilinderkop aanpassing of een ‘klepsmeersysteem’ erbij doen.Suc6!
26 juni 2011 om 18:37 #17399427Dank voor je reactie,begrijp ik nu dat 1 van 2 opties voldoende is,
dit is een reactie van de installateur waar ik een offerte heb opgevraagd>>
Dag,Wij plaatsen er steeds de extra kleppen smering op en hebben tot op heden nog geen problemen gehad met deze motor, kan zijn als er geen extra smering op gemonteerd word dat er wel problemen
voorkomen maar daar hebben wij nog geen ervaring mee omdat wij dit steeds bij plaatsen.Kan het dus op deze manier wel,of kan ik me dan nog aan extra kosten verwachten?
Alvast bedankt26 juni 2011 om 18:56 #17399428Een van de twee is idd voldoende.
Kop revisie met geharde zetels is het beste, maar ook het duurste.Mag ik vragen waar je offerte hebt opgevraagd en wat de evt kosten zijn?
26 juni 2011 om 20:24 #17399429Hieronder de offerte
Beste,Graag bied ik je volgende offerte aan:
Plaatsing van sequentieel gasinjectiesysteem van het merk Prins Vsi met een ringtank van 59ltr ( ipv het reservewiel ): 1800 euro , incl extra kleppensmering
De plaatsing duurt 2 dagen en er is een gratis vervangwagen ter beschikking .
( deze dient wel gereserveerd te worden )
Prijzen zijn geplaatst, btw incl en 2 jaar garantie .
Als je nog vragen hebt, bel gerust!
Met vriendelijke groet,
Wendy
CHEVROLET
Garage De Baets bvba
Diepenbekerweg 20
3500 Hasselt
Tel : +32(0)11/72.35.89
Fax: +32(0)11/72.35.79
7 juli 2011 om 16:19 #17399431Nette prijs voor het VSI systeem.
VSI is verder ook zeer goed.Het bedrijf ken ik uiteraard niet. kwaliteit zit ‘m natuurlijk ook deels in de montage.
Suc6 bij het nemen van een beslissing!
9 november 2011 om 21:21 #17399433Goededag,
Ik heb een opel vectra z18xer uit 2006 met koltec lpg installatie. Sinds een paar weken stottert de motor meer en meer.
Ik verwachtte dat het de ontsteking was maar na onderzoek lijkt het erop dat het de lpg regelaar of lpg injector is.
Eerst heb ik bougies gewisseld maar dat veranderde niets.
Toen de lpg kabels tussen de benzine injectors weggehaald en de benzine injectors normaal aangesloten. TOen liep de motor goed.
Toen de lpg bekabeling weer terug gezet en nu blijkt dat de motor op lpg 1 cylinder mist en op benzine is dat niet het geval (eerst ook op benzine gereden maar toen leek het probleem er nog in te zitten).Hoe kan ik controleren of de lpg injector kapot is, of dat de injector geen signaal krijgt van de regelaar?
Is een lpg injector gewoon in de benzine injector geschroefd, of is die verlijmd?Hopelijk weet iemand hoe dit te controleren.
Alvast bedankt,
Erie
9 november 2011 om 21:56 #17399434lpg injectoren staan los van de benzine inj.
het zijn zwarte ‘buisjes’ met een 8mm slang en een kabeltje eraan.
op je kabel staat een nummer 242…00.-3 oid.
de slangen gaan naar een splitter en daarvandaan naar de verdamper 16mm slang.Je kan 1 voor 1 de 8mm slangen dichtknijpen. dan kun je zien welke niet meedoet. dit is de kapotte inj.
Je kan ook nog kijken als inj. wel aangesuurd wordt mbv led spanningzoeker.
mocht je nog vragen hebben dan PM’er je maar.
Succes!
9 november 2011 om 22:12 #17399435Hey john!
Wat raad je aan op een k jetronic? Mercedes w123 uit 83 met een 2.3E motor.
Ik geloof dat het een k jetronic was…..zeker weten doe ik het niet.
9 november 2011 om 22:16 #17399436omvl met mengstuk.
monteer wel een backfire aanpassing op je stuwschijf.
blijven wel gevaarlijke motoren bij backfire.
Motor moet tech. 100% zijn22 januari 2012 om 21:44 #17399438Mijn Opel Astra G Hatchback uit 2001 heeft wanneer ik mijn koppeling ingedrukt heb en op laat komen een heel hoog aangrijpingspunt, en slaat vlak na dat punt ook weer af.
Tevens heeft hij niet de neiging om op te trekken wanneer ik hem op de koppeling wil weg rijden, maar moet ik gedoseerd gas erbij geven.
Is dit een eigenschap van LPG en zal hier wat aan moeten gebeuren? of is dit meer een probleem met mijn koppeling? aangezien dit geen probleem is wanneer ik op benzine overschakel.23 januari 2012 om 18:26 #17399439lijkt me eerder probleem in andrijving dan in je LPG systeem
23 januari 2012 om 21:09 #17399437Bedankt dan weet ik in welke richting ik het moet zoeken, het is namelijk mijn eerste auto :)
28 februari 2012 om 12:09 #17399440Hallo,
Mijn Astra G uit 2000 (Koltec) loopt soms (was met het koude weer wat vaker) niet lekker stationair op LPG (benzine geen probleem). Ook houdt hij soms in (ook alleen op LPG). Ik ben van plan om binnenkort de bougies te vervangen maar omdat hij dit op benzine totaal niet doet ben ik bang dat dit het niet gaat oplossen.
Is het aan te raden om (net zoals je bij Erie voorstelde d.d. 9nov2011) de injectorslangen dicht te knijpen (en voel je dan welke het niet doet ofzo?)?
Indien dat het probleem is, waar moet ik dan ongeveer aan denken qua kosten om het te vervangen (Kan dit evt ook bij jullie? Woon in Deventer dus is niet zo ver weg)?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.