Forumindex › Forums › Techniek › Airco, lpg en diesel-vragen › LPG en Airco monteur
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 november 2010 om 17:53 #17399384
is gelukt met me lpg systeeem zaterdag even aan het knutselen geweest vorige eigenaar heeft het relais verkeerd aangeloten en ik dus voor niks een veiligheidsreleis gekocht.
thnx van het ende customs
8 november 2010 om 17:57 #17399385Graag gedaan;)
23 januari 2011 om 13:27 #17399386hmm op lpg wil ie niet meer stationair lopen op benzine ook niet, cabarateur is net gereviseerst en ultrasoon gereinigd.
op bezine stotterhij heel veel en valt spontaan uit.
ik heb een ag2000 verdamper maar volgen smij zit er maar 2 schroef op om hem af te stellen en op internet bij volgelautogas staat er een verdamper die je met 2 schroeven moet afstellen.
van het voorjaar ook eens bezig geweest met afstellen maar co bleef te hoog, over een paar maandjes de apk en ben bang dat ie er niet doorkomt,
23 januari 2011 om 13:46 #17399387hoog co stationair of op toeren?
Die schroef op de verdamper is om stationair af te stellen. Als ht goed is heb je ook een afstelregister gemonteerd in je drooggasslang. Deze is om aftestellen op toeren.De OMVL verdsmper die jij bedoeld van Vogels (tenminste dat denk is) heeft aan de
zijkant 2 schroeven. 1 voor stationair en voor de overname. Bij deze moet ook alsnog een afstelregister gemonteerd worden. Er zijn ook verdampers met een stelschroef in de uitgang. bij deze hoef je geen afstelregister te monteren.Suc6!, als je er iets aan hebt tenminste
23 januari 2011 om 14:09 #17399388was volgens mij op toeren een hoog stationair, maar heb nu ook een schone cabarateur dus mischien scheelt dat nog iets,
Wat ik me nog herinner is dat hij bijna niet reageerde op de schroef op de verdamper, kan dat nog uitgesleten zijn ofzo??
moet hem binnenkort weer eens wegbrengen zal tegen volgend weekend zijn, want zelf hem ik geen co tester.
en er zit idd een afstelschroef tussen de verdamper en het megstuk. op de cabarateur
24 januari 2011 om 11:14 #17399389zou jij me kunnen vertellen of dit goede schema’s zijn voor het aansluiten van me lpg spul
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=141009
kom er zelf niet helemaal uit en zou het graag in 1x goed doenandwoord mag ook per u2u dat lees ik wat sneller
al vast mijn dank voor de moeite
24 januari 2011 om 18:48 #17399390[rquote=1850373&tid=86882&author=mantadevil]zou jij me kunnen vertellen of dit goede schema’s zijn voor het aansluiten van me lpg spul
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=141009
kom er zelf niet helemaal uit en zou het graag in 1x goed doenandwoord mag ook per u2u dat lees ik wat sneller
al vast mijn dank voor de moeite [/rquote]
Ik ken deze behuizing wel, maar je merk niet.
Volgens mij hebben wij nog ergens zo’n setje verdwaald in magazijn liggen. Ik zal morgen voor je kijken. Ik laat wel ff weten.uit mijn hoofd is meestal:
rood = +15 (plus via contact, ook spanning tijdens starten)
zwart = massa
blauw = + afsluiters LPG
geel = + afsluiter benzine (maar deze zul jij waarschijnlijk niet gebruiken)
bruin = -1 (- op bobine)
groen = tankmeter (aansluiting afhankelijk type sensor)
wit = tankmeter (aansluiting afhankelijk type sensor)kun je anders niet een duidelijke foto van de stekker maken waar de kleurvolgorde ook op te zien is?
24 januari 2011 om 19:10 #17399391wit heb ik er niet op zitten wel een groene
dacht al wel dat die op me meter moest ja
daar zit namelijk ook al een groene draad aan het metertje :Dverder heb ik aan dat VIP 1 kastje
rood
blauw
groen
zwart
geel
bruinen op de verdamper
paars en zwart dus neem aan dat die op de veiligheids relair moeten als + en min van de afsluiter van de verdamper.
heb helaas dat VIP kastje al weg gebouwd in de auto dus foto maken word lastig ,maar als het echt helpt zal ik hem er weer uithalen
hoor morgen graag van je of dit allemaal goed is
bij voorbaat mijn dank25 januari 2011 om 14:00 #17399392en welke relair(s) moet ik gebruiken?????
25 januari 2011 om 15:43 #1739939325 januari 2011 om 19:49 #17399394[rquote=1851368&tid=86882&author=Oly]John,
heb je ook een antwoord op mijn vraag?
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=140948%5B/rquote%5D
gereageerd!
25 januari 2011 om 20:31 #17399395[rquote=1851328&tid=86882&author=mantadevil]en welke relair(s) moet ik gebruiken?????[/rquote]
Gewoon een universeel 5 polig wisselrelais voor je afsluiters.
het ‘inductierelais’ zit al in je schakelaar.Ik heb vandaag ff gekeken maar ik heb hier zo geen schema voor je. Misschien als je een duidelijke foto van stekker hebt met volgorde van draden dat ik mijn vermoeden kan geven.
Helaas hebben wij dit merk ook niet en zou ook niet weten wie ik kan vragen. Ik kan morgen Vogels even voor je bellen, maar ben bang dat dat ook nix wordt.gr,
John25 januari 2011 om 20:56 #17399396[rquote=1851703&tid=86882&author=Van het Ende Customs][rquote=1851328&tid=86882&author=mantadevil]en welke relair(s) moet ik gebruiken?????[/rquote]
Gewoon een universeel 5 polig wisselrelais voor je afsluiters.
het ‘inductierelais’ zit al in je schakelaar.Ik heb vandaag ff gekeken maar ik heb hier zo geen schema voor je. Misschien als je een duidelijke foto van stekker hebt met volgorde van draden dat ik mijn vermoeden kan geven.
Helaas hebben wij dit merk ook niet en zou ook niet weten wie ik kan vragen. Ik kan morgen Vogels even voor je bellen, maar ben bang dat dat ook nix wordt.gr,
John[/rquote]
ik ga even een foto regelen
maar kan ik dan zowel de afsluiter van de tank als van de verdamper op 1 relair zetten of moet ik dan 2 hebben ????
26 januari 2011 om 08:07 #17399397nee dat gaat samen wel op 1 relais.
85 = massa
86 = stand lpg vanaf schakelaar
87= + draden afsluiters
30 = +15Ik heb Vogels nog even gebeld, maar zij kennen dit ook niet.
Het is iig wel oud zei hij.
Enigste optie is nog om het te gaan meten en/of gokken. :hmmz26 januari 2011 om 08:49 #17399398dat kastje komt hier vandaan http://www.vip1-applitec.com/htmleng/articoli.htm
je hebt het over een universele 5 polige stekker ,maar je geeft 4 draden aan
waar is de 5de voor dan :D
of kan ik gewoon een 4 polige van hella halen die je ook voor bvb mislampen gebruikt ???hahah goeie vragen allemaal he
snap niets van dat electronica aan sluiten ,maar ja eens moet de eerste keer wezen toch:wors26 januari 2011 om 11:58 #1739939987a wordt niet gebruikt (sorry, vergeten te vermelden)
wanneer een relais niet bekrachtigd wordt (met 85 en 86), verbind hij 30 en 87a door
zet je er 12V op dan verbind hij 30 door met 87.Ik had de website gezien in je andere topic, maar kon geen schema vinden.
Misschien een mail sturen.succes!
30 januari 2011 om 17:08 #17399400even vraag als we het hebben over -1 van bobine waar spreken we dan over
heb vandaag alles aangesloten en de bruine op de – draad(zwart) van bobine gezet en hij deed niets
toen op de groene draad van bobine gezet en toen deed hij hetmaar bij -1 denk ik aan massa en niet aan stroom
30 januari 2011 om 18:47 #17399401Hey John,
Ik had een vraagje over het inbouwen van een LPG installatie in een c20xe (motor zit in een corsa A1 TR). Ik zit te overwegen om lpg te laten inbouwen (kan ik zelf niet). Wat adviseer je voor systeem?
Ik hoor verschillende dingen over injectieLPG, geregeld en ongeregeld systemen.Ik wil graag het vermogen dat ik heb op benzine (165 pk) behouden, of in ieder geval ongeveer hetzelde (beetje minder is niet erg). Nu is een ongeregeld systeem het goedkoopst en ik hoorde dat het vermogen hetzelfde zou moeten zijn maar dat een ongeregeld systeem minder zuinig is.
Een geregeld injectie systeem is een stuk duurder, maar kan ik daar ook zuiniger mee rijden? Is een ongeregeld systeem uberhaupt mogelijk, omdat er een lambda sensor in een c0xe zit?Een hoop vragen ik hoop dat je er een beetje antwoord op weet (wat zou het ongeveer moeten kosten?).
groet en alvast bedankt,
wouter
ps als je een goed inbouwsysteem eet in eht noorden van het land, houd ik me aanbevolen…5 februari 2011 om 15:46 #17399402heb alles aangesloten en werkt ook
enkel gooit hij benzien niet uit
loopt dus zowel op gas als benzine
haal ik de zekering van d epomp eruit loopt hij op gas enkel
maar heb een gele draad die aangeefr dat ik hem op de + uitgang brandstof zetten moet ,maar waar moet ik hem opzetten dan???en is het normaal dat er op d egele constand stroom staat ????
op me brandstof relair werkt het niet deze heb ik al geprobeert
5 februari 2011 om 19:03 #17399403Probleem bij jou is dat hij benz. niet onderbreekt.
die gele komt spanning op as hij op B staat neem ik aan.
Dit betekent dat je daar een relais mee aankunt/moet sturen die de benzine injectoren onderbreekt.dus:
85=geel
86=massa
30= + benzine injectoren
87= + benzine injectorenJe kunt evt van het LPG afsluiter relais ook op 87a de + van de benzine injectoren aansluiten.
succes.
Mooi iig dat hij loopt!5 februari 2011 om 20:29 #17399404huh effe denken ;)
er komt al spanning op te staan als ik hem op contact zet ,maar dan staat hij op B wand daar start ik op
en bij 2000 toeren gooit hij hem over op lpg.
dat werkt allemaal goedmaar dan ga ik effe er nog een relair tussen gooien
maar nog 1 vraag en dan denk ik dat ik hem goed heb:D30= + benzine injectoren
87= + benzine injectoren
moet ik deze door koppelen of waar moet ik deze vanaf pakken .ben dankbaar voor je hulp wand nu loopt hij op lpg had eindeloos lopen zoeken zelf:thumbup
5 februari 2011 om 20:37 #17399405Je moet dus de + van de LPG injectoren, dus de draad die injectoren voeding geeft en niet de draad die signaal geeft aan de injectoren.
Je zou ook de pomp kunnen onderbreken, maar het is het mooiste als je de pomp gewoon laat draaien tijdens rijden op LPG.5 februari 2011 om 20:54 #17399406lpg injectoren??? benzine injectoren bedoel je denk ik ?????
dat van de pomp had ik ook als eens gehoord ja ,maar dat inderdaad injectoren onderbreken beter was
daarom vond ik dit systeem ook mooi omdat je injectoren nooit droog komen te staan8 februari 2011 om 07:51 #17399407manta loopt
ook schakelt hij benzine uit zoals het hoort
heb de gele die dus als hij op benzine start stroom heeft en uitgaat zodra hij over gaat op gas ,op de + draad van d einjectie gezet
deze krijgt normaal constant + van de accu ,maar nu van de gele draad en word onderbroken zodra hij over gaat op gasdus dan ligt hele injectie plat
8 februari 2011 om 10:30 #17399408:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.