Forumindex › Forums › Techniek › Airco, lpg en diesel-vragen › LPG en Airco monteur
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 augustus 2010 om 08:18 #17399359
Als het goed is doet m’n airco het nu (systeem is dicht) de kosten van de leiding zijn tegengevallen….€318 voor een stukje leiding met aansluitpunten, ongelovelijk wat een bedrag.
bedankt voor alle reacties en voor het meedenken.
16 augustus 2010 om 14:43 #17399360konden ze de leiding niet repareren dan?
16 augustus 2010 om 15:06 #17399361Nee dat was niet meer mogelijk….normaal kunnen ze er nog een koppeling overheen plaatsen maar dan hebben ze wel wat lengte nodig van het pijpje (wat ze doormidden zagen) deze lengte kwamen ze tekort omdat daar het gaatje zat. Het gaatje is er in gekomen omdat een kabeltje langs het pijpje lag te scheuren.
en het schijnt dat zo’n koppeling ook niet het eeuwige leven heeft i.v.m. trillingen en derg.
dus dan maar een nieuwe leiding erop gezet.
16 augustus 2010 om 17:18 #17399362:thumbup
25 augustus 2010 om 13:05 #17399363Ik wil binnenkort gas laten inbouwen.
Nu wordt met GFI of Prins aangeraden bij een offerte.
Bij het verschil werd me meegegeven dat Prins een goede is als klepsmering nodig is.Ik heb zo links en rechts gelezen dat mijn motor (Z18XE) goed geschikt is voor gas.
Betekent dit dat moeite doen voor extra klepsmering niet direct nodig is?
Prijsverschil is 170 euro. Als het sowieso wel helpt, is het misschien wel de moeite waard.25 augustus 2010 om 13:21 #17399364Is bij deze motor niet noodzakelijk.
Ikzelf zou een Vialle LPI systeem adviseren (bij ons 1950,- incl BTW).
Prins is over het algemeen wat duurder en ik vind GFI zeker niet vrij van storingen.25 augustus 2010 om 14:27 #17399365Zie u2u.
Vialle is wel een hele bekende ja. Maar blijft lastig kiezen.25 augustus 2010 om 17:02 #17399366U2U terug!
21 september 2010 om 20:43 #17399367Dankzij dit topic mijn koltec verdeelhuis schoongemaakt en alle problemen zijn verdwenen!
toppie!!:thumbup:thumbup
13 oktober 2010 om 20:28 #17399368Dag van Het Ende,
Zou je eens naar mijn probleem kunnen kijken ?
2.5E op LPG stottert onder 2500 toerenBij voorbaat dank.
Antoine30 oktober 2010 om 15:26 #17399369vraagje wat is het juiste aansluitschema, van het oude lpg voor oltimers dus met cabarateur.??
30 oktober 2010 om 15:41 #17399370je bedoeld met een inductierelais?
Als het goed is sttat het op het relais30 oktober 2010 om 15:43 #17399371ja met relais.
heb op internet al zoveel tekening gezien. de 1 sluit de benzine aflsuiter via de relais aan en de ander weer niet dus ik twijfel. mijne zit nu rechtstreeks op de b/g schakelaar aangesloten. en alle andere dingen voor lpg gewoon via het relais maar me relais is kapot en heb een nieuwe gekocht.30 oktober 2010 om 15:44 #17399372zoals jij het hebt moet he kloppen
30 oktober 2010 om 15:53 #17399373schakelaar
B = benzineafsluiter
Midden = +15 (7,5A gezekerd)
G = draad naar + inductie relaisinductierelais
V = afsluiter(s) op verdamper
V = afsluiter op tank
+ = draad vanaf schakelaar
– = massa
n = – bobine (tekentje klopt niet helemaal, maar je begrijpt vast ik bedoel)http://www.autogasparts.eu/webshop/docs/webshop.asp?act=item&itemcode=030200#
succes!
30 oktober 2010 om 15:54 #17399374thnx ga ik van de week eens hobbyen
30 oktober 2010 om 16:42 #17399375succes :thumbup
6 november 2010 om 14:25 #17399376Ik heb zonet in het Zafira gedeelte ook een topic geopend maar zal mn vraag hier ook nog even neerzetten.
Mijn auto is vanmorgen bij de Opel Winter check geweest en daar werd verteld dat mijn airco systeem lek was. Ze hadden een lek gevonden in mijn condensator. Geen idee hoelang die al lek is maar ik heb de airco wel heel vaak aan.
Wat kan er hier door nog meer stuk gaan? Hopelijk niks maar ben er bang voor.
6 november 2010 om 21:10 #17399377zorg gewoon dat de condensor zo snel mogelijk vervangen word. laat ze het systeem goed vacuumeren. laat ze de juiste hoeveelheid olie bijvullen. dan komt het helemaal goed, oh ja en vergeet de droger niet te vervangen !
7 november 2010 om 06:15 #17399378origineel gepost door navreen76
zorg gewoon dat de condensor zo snel mogelijk vervangen word. laat ze het systeem goed vacuumeren. laat ze de juiste hoeveelheid olie bijvullen. dan komt het helemaal goed, oh ja en vergeet de droger niet te vervangen !Hopelijk is het goed te doen om het zelf te vervangen. Zal iig het WPH goed doornemen.
Ik gaat even op onderdelen jacht.
Weet iemand waar je voor een leuke prijs een droger en condensor kan vinden???
7 november 2010 om 08:56 #17399379Is goed te doen hoor bij Zafira A / Astra G.
idd meteen droger vervangen, maar uit mijn hoofd zit deze in de condensor.
Let er wel op dat je meteen de o-ringen vervangd.
Prijzen vallen ook nog we mee.
Ik zou gewoon ff langs automaterialenzaak. Brezan, Ferwerda, Koskamp oid.succes.
7 november 2010 om 09:18 #17399380origineel gepost door Van het Ende Customs
Is goed te doen hoor bij Zafira A / Astra G.
idd meteen droger vervangen, maar uit mijn hoofd zit deze in de condensor.
Let er wel op dat je meteen de o-ringen vervangd.
Prijzen vallen ook nog we mee.
Ik zou gewoon ff langs automaterialenzaak. Brezan, Ferwerda, Koskamp oid.succes.
Tis een Zaf B…. Maar thanks voor de tip… Op druk laten brengen moet ik zeker wel laten doen?
7 november 2010 om 10:00 #17399381oh sorry, die heb ik nog niet vervangen. geloof ik.
Aaangezien het Opel is zal dit ook wel logisch in elkaar zitten.Vullen is idd niet zelf te doen.
Er zijn geloof ik wel van die eenmalige patronen ofzo, maar ik zou liever eerst vacumeren etc. en fluor erin.suc6
7 november 2010 om 10:10 #17399382origineel gepost door Van het Ende Customs
oh sorry, die heb ik nog niet vervangen. geloof ik.
Aaangezien het Opel is zal dit ook wel logisch in elkaar zitten.Vullen is idd niet zelf te doen.
Er zijn geloof ik wel van die eenmalige patronen ofzo, maar ik zou liever eerst vacumeren etc. en fluor erin.suc6
Heb je een U2U gestuurd
7 november 2010 om 10:31 #17399383u2u terug!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.