Forumindex › Forums › Techniek › Airco, lpg en diesel-vragen › LPG en Airco monteur
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2010 om 09:14 #17399334
origineel gepost door KevinRekord
Ik heb vanavond een uur of 2 snelweg gereden op gas en me verdamper bevriest niet en als ik me gastoevoer een halve slag opendraai helpt het niets, het eerste stuk op de snelweg ging 110 goed maar hoe dichter ik weer naar huis kwam hoe sneller hij stopte, ik heb de verdamper gevoeld en deze is gewoon warm.Er is nog wat, als ik optrek met gas dan gaan me ruitenwissers en daarna ook me sproeiers werken, op benzine doet hij dat niet…. kan het zijn dat hij tijdens accelereren een regelklep opentrekt die ergens een slechte massa trekt??
:wtf
misschien ergens een slechte verbinding of foute aansluiting?
vreemd.
maakt het nog uit als je de kachel op warm of koud hebt staan?gr
3 januari 2010 om 09:15 #17399335origineel gepost door svdk20
@Van het Ende Customsbrutale vraag maar kan jij ook bij mensen thuis komen of mensen naar jou dat jij de airco vult en na kijkt eventueel nieuw afspraak voor eventuele vervangen van onderdelen?
zo ja u2u even wat meer info want dan zou ik je hulp wel kunnen gebruikenIkzelf heb hier geen apparatuur voor.
Waar kom je vandaan dan?gr,
John3 januari 2010 om 09:18 #17399336ik kom zelf uit zeist (utrecht 20 km afstand) +/- 40 km van wezep af.
8 februari 2010 om 23:29 #17399337hoi,
ik heb dan wel een mitsubishi galant met een vialle lpg systeem.
nu is mijn vraag, heb laatst een grote beurt laten doen bij de garage en me bougies laten vervangen door de orginele van dit type auto.
nu als ik bv. op een stoplicht afrijd en terug schakel naar z’n 2 en bijna stil staat, en dan weer optrek omdat die op groen springt, begint me auto behoorlijk te bokken zegmaar.
dit deed die voor die bougies eigenlijk nooit, en is alleen op LPG dat die bokt, op benzine heb ik er geen last van…
weet jij soms wat dat kan zijn?
alvast bedankt…
gr. sjaak
9 februari 2010 om 16:38 #17399338Het zal hoogst waarschijnlijk door de bougies komen.
Wij adviseren altijd gewoon origineel, tenzij fabrikant andere bougies aanraad.
Ik weet dat NGK nu nieuwe LPG bougies heeft.
Dit zijn platina bougies geloof ik.
Ze zijn niet goedkoop, maar gaan dan ook wel lang mee.
De berichten die ik over deze bougies hoor zijn goed.suc6
14 februari 2010 om 12:35 #17399339origineel gepost door Van het Ende Customs
Het zal hoogst waarschijnlijk door de bougies komen.Wij adviseren altijd gewoon origineel, tenzij fabrikant andere bougies aanraad.
Ik weet dat NGK nu nieuwe LPG bougies heeft.
Dit zijn platina bougies geloof ik.
Ze zijn niet goedkoop, maar gaan dan ook wel lang mee.
De berichten die ik over deze bougies hoor zijn goed.suc6
heb via bougieshop.nl de NKG lpg bougies besteld, die voor mijn type blok zijn, en vandaag vervangen voor de oude bougies.
heb net een stuk op gas gereden, en moet zeggen dat het bokken weg is (gelukkig).
dank je wel voor deze tip :thumbup
keep up the good work ;)
gr. sjaak
14 februari 2010 om 13:21 #17399340:thumbup
4 juli 2010 om 15:39 #17399341Hey Wezeper:D
FF een vraagje, een controle van een airco incl bijvullen, wat gaat me dat ongeveer kosten? ik hoor prijzen tussen de 60 en 200 euro :o
Heb jij een keer komende maand tijd of weet je een alternatief adresje in de omgeving Zwolle – Apeldoorn?
Grtz,
Marcel:D
4 juli 2010 om 19:57 #17399342Bij ons kost het 115 pleuro incl Fluor met bijbehorende UV controle.
5 juli 2010 om 14:34 #17399343Beste Van het Ende Customs
kan je een airco druk sensor met een gevuld systeem vervangen? het gaat om een opel Astra H uit 2004
5 juli 2010 om 21:01 #17399344ja, is geen probleem. op de aansluiting zit een ventiel
14 juli 2010 om 14:20 #17399345Heb m´n condensor vervangen want die was lek….een nieuwe er in gezet, af laten persen op lekkage en hem opnieuw laten vullen. m´n airco werkt nu perfect!!! Het enige probleem wat ik nu nog heb is dat er op m´n aircosysteem lekstroom zit!
Kan ik dit uitlezen op m´n boardcomputer? of moet ik naar de opel-dealer om hem uit te laten lezen waar m´n lekstroom vandaan komt!!
Heb het al aan een aantal Opel-dealers gevraagd maar niemand is bekend met lekstroom bij de airco.
14 juli 2010 om 16:46 #17399346lekstroom op aircosysteem. Leg dat eens uit !
14 juli 2010 om 17:14 #17399347origineel gepost door Rizi
Heb m´n condensor vervangen want die was lek….een nieuwe er in gezet, af laten persen op lekkage en hem opnieuw laten vullen. m´n airco werkt nu perfect!!! Het enige probleem wat ik nu nog heb is dat er op m´n aircosysteem lekstroom zit!Kan ik dit uitlezen op m´n boardcomputer? of moet ik naar de opel-dealer om hem uit te laten lezen waar m´n lekstroom vandaan komt!!
Heb het al aan een aantal Opel-dealers gevraagd maar niemand is bekend met lekstroom bij de airco.
Ik heb hier op ‘t forum een keer eerder iets over gelezen.
Weet niet meer waar.
Zou misschien een relais kunnen zijn dat door blijft verbinden of de spoel ofzo. ik gok maar wat, dit is nergens op gebasseerd.
Meten is weten zeggen ze he.
Hoe weet je zo cker dat het in de airco zit?Succes
15 juli 2010 om 08:00 #17399348Als ik m´n kabel van m´n aircopomp loskoppel kan ik elke ochtend m´n auto starten en wegrijden, koppel ik die kabel aan m´n pomp dan is m´n accu na 1,5 dag leeg.
M´n aircopomp is al nagemeten en die schijnt goed te zijn. Nu had ik een hoopje dat m´n computer die lekstroom (fout) uit kon lezen.
15 juli 2010 om 13:46 #17399349dan zit het probleem toch in je pomp, lijkt mij!
Spoel, denk ik16 juli 2010 om 07:42 #17399350origineel gepost door Van het Ende Customs
dan zit het probleem toch in je pomp, lijkt mij!
Spoel, denk ikNee want deze pomp die werkt alleen als deze stroom krijgt. in rust toestand moet deze uit gezet worden. Ik gok een relay wat blijft plakken,
16 juli 2010 om 10:45 #17399351@ navreem76 weet jij toevallig waar ik deze relays kan vinden van m´n aircosysteem
16 juli 2010 om 16:55 #17399352Wat me vandaag weer overkomt.
ik sta stil met draaiende motor komt er in ene een sissend geluid onder m’n motorkap vandaan, motor uit gezet en gekeken wat het kon zijn…kon weinig zien dus nog een keer gekeken met draaiende motor, begind weer het sissende geluid en er ligt groene zooi op m’n balk. Ook komt er nu een soort van rook uit m’n ventilatieroosters? het zal m’n airco wel zijn maar enig idee wat precies????? kan het te maken hebben met overdruk want zo leek het wel.
16 juli 2010 om 17:21 #17399353als dat zo is, heb je ook een probleem met fan.
Waarschijnlijk is je condensor ofiets in de buurt lek.
probeer de fluor exaCT TE LOCALISEREN.
beter is om ff langs je garage te gaan voor fluor controle.suc6.
16 juli 2010 om 17:31 #17399354Condensor is net vernieuwd en daarna is hij afgeperst en weer gevuld, dat is vorige week gebeurd.
zal het spoor eens proberen op te zoeken…ben er onderhand wel klaar mee met die airco’s
16 juli 2010 om 19:08 #17399355misschien dan toch een probleem met je fan, waardoor de druk te hoog is geworden, maar ik mag aannemen dat dat getest is werking bij het vullen laatst.
Kan natuurlijk ook zijn dat er een steen oid tegen je condensor is gesprongen. bv.
Ik zeg ook maar wat.Ik ou gewoon ff terug gaan.
19 juli 2010 om 10:51 #17399356ja m´n fan of m´n druksensor, daar kan natuurlijk ook gelijk het probleem liggen van m´n lekstroom!!! heb ze al op de hoogte gebracht van het verhaal en zal binnenkort eens langsrijden voor een test!
11 augustus 2010 om 12:50 #17399357Beste van het Ende,
Ik heb m’n airco weer laten testen en de slang links naast m’n condensor is lek (daar waar je hem kan vullen)
kan jij mij vertellen welke slang ik nodig heb en kan jij deze ook leveren?
het is de slang die van m’n aircopomp naar m’n condensor gaat.
ik hoor het wel.
11 augustus 2010 om 14:49 #17399358Ik kan het alleen via de zaak leveren.
Wij zullen ‘m dan ook via de dealer bestellen.Kortom, je kan net zo geod direct naar dealer gaan.
Ben je net zoveel kwijt.aftermarket zijn die leidingen niet leverbaar, iig niet via onze leveranciers.
suc6
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.