LPG en Airco monteur

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen LPG en Airco monteur

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 244)
  • Auteur
    Berichten
  • #17399309
    Van het Ende Customs
      Lid sinds:
      1 April 2008

      als het past en afdicht lijkt het mij geen probleem

      suc6

      #17399310
      astradti
        Lid sinds:
        12 November 2007

        Ik ga het proberen, alvast bedankt.

        #17399311
        Van het Ende Customs
          Lid sinds:
          1 April 2008

          succes

          #17399312
          Goldie
            Lid sinds:
            19 September 2009

            Hoi,

            Ik heb een commodore B uit 75, daarin heb ik een 3.0 24v motor liggen die ik graag op gas wil laten lopen net zoals de oude 2.8 die er eerst inlag.

            Ik heb het mono mengstuk net voor de luchtmassameter aangesloten.
            Ik kan enkel in de hoge toeren rijden op gas, onder de 1500 a 2000 toeren slaat de motor af.
            De electronica heb ik vernieuwd, en de verdamper is vernieuwd, dit omdat de oude 2.8 was afgebrand.

            Hij trekt ook nergens geen valse lucht, op benzine loopt ie perfect.
            De injectoren zijn stil, dus spuiten geen benzine in…
            Het is een MOVL verdamper…

            Weet jij misschien wat er aan schort, of is het gewoon niet mogelijk een monostuk te gebruiken en moet er G2 of G3 in?
            Zelf ben ik helemaal uit ideen wat er verkeerd aan gemonteerd kan zitten….

            #17399313
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              he van het ende mischien kan wil je hiero ff naar kijken:thumbup
              http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=113184
              badankt alvast:thumbup

              #17399314
              Van het Ende Customs
                Lid sinds:
                1 April 2008

                origineel gepost door louwe 16 klepper
                he van het ende mischien kan wil je hiero ff naar kijken:thumbup
                http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=113184
                badankt alvast:thumbup

                gedaan en gepost
                denk alleen niet dat je er heeeel veel aan hebt :hmmz

                #17399315
                Van het Ende Customs
                  Lid sinds:
                  1 April 2008

                  origineel gepost door Goldie
                  Hoi,

                  Ik heb een commodore B uit 75, daarin heb ik een 3.0 24v motor liggen die ik graag op gas wil laten lopen net zoals de oude 2.8 die er eerst inlag.

                  Ik heb het mono mengstuk net voor de luchtmassameter aangesloten.
                  Ik kan enkel in de hoge toeren rijden op gas, onder de 1500 a 2000 toeren slaat de motor af.
                  De electronica heb ik vernieuwd, en de verdamper is vernieuwd, dit omdat de oude 2.8 was afgebrand.

                  Hij trekt ook nergens geen valse lucht, op benzine loopt ie perfect.
                  De injectoren zijn stil, dus spuiten geen benzine in…
                  Het is een MOVL verdamper…

                  Weet jij misschien wat er aan schort, of is het gewoon niet mogelijk een monostuk te gebruiken en moet er G2 of G3 in?
                  Zelf ben ik helemaal uit ideen wat er verkeerd aan gemonteerd kan zitten….

                  uhm, je bedoelt OMVL :vertag, maakt niet uit. deze zijn geschikt tot 3500 of 4000cc uit mijn hoofd, dus das geen probleem.
                  Ik vind wel dat je het mengstuk erg ver van inlaat sruitstuk hebt gemnoteerd, weet niet zeker als dat wel kan.
                  Heb je de verdamper wel afgesteld dan? of alleen gemonteerd? ik zou hier zelf eens mee beginnen!
                  G2 of G3 is niet mogelijk/noodzakelijk! Gewoon ongeregeld.

                  Succes

                  #17399316
                  Goldie
                    Lid sinds:
                    19 September 2009

                    Ik zie net dat ik het verkeerd heb neergezet betreffende de positie van de gaskop, die zit nu na de luchtmassameter.

                    Vandaag een gaskop gehaald die VOOR de luchtmassameter geplaatst wordt, misschien dat dat helpt.

                    De schroeven op de verdamper reageren nauwelijks omdat er teveel gas gevraagd/gegeven wordt…
                    Hij staat dus feitelijk gewoon te verzuipen…

                    Op de snelweg kan ik wel gewoon op LPG rijden, maar onder de 2000 toeren slaat ie af, verzuipt gewoon…

                    Vraag is:Hoe weet een gaspomp hoeveel gas er moet worden vrijgegeven?
                    Regeld dat het electronische kastje in de auto?
                    Via vacuum in de gaskop?

                    Ik raak behoorlijk uit ideen wat het kan zijn.

                    Iig alvast bedankt voor je vorige reply:thumbup

                    #17399317
                    Van het Ende Customs
                      Lid sinds:
                      1 April 2008

                      origineel gepost door Goldie
                      Ik zie net dat ik het verkeerd heb neergezet betreffende de positie van de gaskop, die zit nu na de luchtmassameter.

                      Vandaag een gaskop gehaald die VOOR de luchtmassameter geplaatst wordt, misschien dat dat helpt.

                      De schroeven op de verdamper reageren nauwelijks omdat er teveel gas gevraagd/gegeven wordt…
                      Hij staat dus feitelijk gewoon te verzuipen…

                      Op de snelweg kan ik wel gewoon op LPG rijden, maar onder de 2000 toeren slaat ie af, verzuipt gewoon…

                      Vraag is:Hoe weet een gaspomp hoeveel gas er moet worden vrijgegeven?
                      Regeld dat het electronische kastje in de auto?
                      Via vacuum in de gaskop?

                      Ik raak behoorlijk uit ideen wat het kan zijn.

                      Iig alvast bedankt voor je vorige reply:thumbup

                      Gaspomp?:wtf die heb je niet.
                      Je moet ‘m gewoon af(laten)stellen.
                      electronisch kastje (inductie relais) regelt alleeen dat afsluiter open/dicht gaan)
                      Hoeveelheid gaat gewoon door zuigkracht/vacuum van motor.

                      Ik zal voor zekerheid ff vragen hoe ‘t zit met afstellen, maar het mooisdte is met co meter erbij.

                      #17399318
                      mr-turbo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        origineel gepost door Van het Ende Customs

                        origineel gepost door mr-turbo
                        wie kan er hier aan losse keihin lpg injectoren komen voor een leuk prijsje ?

                        ik heb een (speciaal) bestelnummer : LPG 180/30450
                        of ook : 180/30650, maar dat zullen wel 2 stuks van LPG 180/30350 worden.

                        het gaat om de 93cc versie

                        zo te zien gaat het om een Prins VSI installatie.
                        Heb niets gebruikt liggen. op de sloop dan: bv ook chrysler, jeep,hyundai etc, etc.
                        Wat is er defect aan?
                        Je kunt ze ook laten reiningen bij Prins

                        deze staan vaak niet in de nederlandse prijslijsten..

                        eventueel u2u als de prijs niet voor algemeen gebruik is :vertag

                        mocht je die nu niet kunnen krijgen (wat ik wel vermoed)
                        dan eventueel een prijs voor de 73cc versie aub ?

                        ik denk niet dat een chrysler of hyundai of jeep deze grootte ook gebruikt…
                        hetgaat niet om gebruikte, nieuwe zijn ook goed.
                        zou je me een prijsje kunnen geven wellicht ?
                        eventueel als je de 93cc niet kan leveren, de 73cc ?

                        #17399319
                        mr-turbo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 July 2004

                          origineel gepost door Goldie

                          Op de snelweg kan ik wel gewoon op LPG rijden, maar onder de 2000 toeren slaat ie af, verzuipt gewoon…

                          hoe weet je dat ie verzuipt ?
                          ik vermoed dat ie eerder te weinig krijgt….
                          zet je gassstuk maar eens tussen de l.m.m en de gasklep ipv voor de gasklep.
                          Dan zorgt de “doorstromingsweerstand” van de l.m.m voor een rijker mengsel….
                          eventueel teveel lpg bij hogere toeren kun je met de stelschroef wel een eind goedkrijgen….

                          #17399320
                          Astranomic
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            31 May 2007

                            Hoi ik heb laatst m’n Z20LEH motor moeten afstellen qua software. Nu is het probleem dat m’n airco systeem nog leeg op dat moment was en de aircopomp toch mee draaide terwijl het ‘n magneetkoppeling is. Kon hem wel tegen houden alleen niet vast zetten dus tijdens de draaiende motor draaide de as ook gewoon mee…

                            Nu wil ik weten of de aircopomp nagekeken/getest kan worden op kapotte keerringen ofzo door het droog draaien (is alleen op testbank geweest) voordat ik hem laat vullen en afpersen. Ik kon namelijk niet anders omdat als ik het systeem gevuld wilde hebben naar een bedrijf toe moest rijden wat dus helaas niet ging omdat de software op dat moment nog niet goed was afgestemd op de motor en er geen bedrijf in de omgeving zijn die aan huis vullen…

                            alvast bedankt voor de genomen moeite!!! :thumbup

                            Greetzzz!!!

                            #17399321
                            Kadeddie
                              Lid sinds:
                              16 December 2008

                              Ik ben van plan om mijn City 1.2 op LPG te zetten, nu hoor ik verhalen van opzetstukjes voor je carbs met en zonder aanpassen van je gaskabels e.d.

                              Wie weet wat voor setjes AIT levert? En met wat voor aansluiting? Als ik met hun mail heb ik niet het idee dat ze me graag willen helpen nl…

                              #17399322
                              Van het Ende Customs
                                Lid sinds:
                                1 April 2008

                                origineel gepost door Kadeddie
                                Ik ben van plan om mijn City 1.2 op LPG te zetten, nu hoor ik verhalen van opzetstukjes voor je carbs met en zonder aanpassen van je gaskabels e.d.

                                Wie weet wat voor setjes AIT levert? En met wat voor aansluiting? Als ik met hun mail heb ik niet het idee dat ze me graag willen helpen nl…

                                geen idee wat je bedoeld.
                                Bel eens met Vogels in Son/Eindhoven of GMS in Alkmaar.
                                suc6 king:

                                #17399323
                                Van het Ende Customs
                                  Lid sinds:
                                  1 April 2008

                                  origineel gepost door Astranomic!!!
                                  Hoi ik heb laatst m’n Z20LEH motor moeten afstellen qua software. Nu is het probleem dat m’n airco systeem nog leeg op dat moment was en de aircopomp toch mee draaide terwijl het ‘n magneetkoppeling is. Kon hem wel tegen houden alleen niet vast zetten dus tijdens de draaiende motor draaide de as ook gewoon mee…

                                  Nu wil ik weten of de aircopomp nagekeken/getest kan worden op kapotte keerringen ofzo door het droog draaien (is alleen op testbank geweest) voordat ik hem laat vullen en afpersen. Ik kon namelijk niet anders omdat als ik het systeem gevuld wilde hebben naar een bedrijf toe moest rijden wat dus helaas niet ging omdat de software op dat moment nog niet goed was afgestemd op de motor en er geen bedrijf in de omgeving zijn die aan huis vullen…

                                  alvast bedankt voor de genomen moeite!!! :thumbup

                                  Greetzzz!!!

                                  Sorry voor de late reactie:sleeping

                                  Naar mijn weten draait hij niet mee aangezien hij leeg is, want als de druk te laag is schgakeld hij niet in.
                                  Hoor je m ook aan en uit gaan (klikken)?

                                  Ik ben bang dat ik je niet echt kan helpen, maar wil altijd proberen tips te geven.
                                  Misschien meer ietys voor de dealer-jongens!

                                  suc6:hmmz

                                  #17399324
                                  Rizi
                                    Lid sinds:
                                    29 March 2009

                                    Vandaag m’n airco laten controleren op lekkage, en wat blijkt een slang die aan m’n condensor zit schijnt lek te zijn, nu werd mij verteld dat er dan gelijk een andere condensor op gezet moest worden? Is zo’n slang niet alleen te vervangen? en zit de filterdroger in m’n condensor?

                                    heeft iemand ook nog een adresje om m’n aircopomp te laten reviseren?

                                    alvast bedankt voor de reacties

                                    #17399325
                                    Van het Ende Customs
                                      Lid sinds:
                                      1 April 2008

                                      gveen idee waar je kunt laten reviseren.
                                      Normaal kun je de slang natuurlijk ook alleen vervangen, maar weet de reden niet om alles te vervangen.
                                      Ik weet niet wat voor auto het om gaat, maar droger kan loszijn of in de condensor als los element zitten.

                                      suc6

                                      #17399326
                                      Rizi
                                        Lid sinds:
                                        29 March 2009

                                        enig idee hoe ik de magneetspoel door kan meten???

                                        #17399327
                                        Van het Ende Customs
                                          Lid sinds:
                                          1 April 2008

                                          gewoon de weerstand meten van de ene tov de andere draad

                                          #17399328
                                          Fearless
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            9 January 2005

                                            Ola!

                                            Voor die Landi verdamper van mijn dettje, zijn daar pakkingen voor te krijgen?
                                            Ik moest ff bij de accu vandaag en had voor de koude start een paar keer de schakelaar omgezet.
                                            Toen hoorde ik hem sissen bij verdamper.
                                            Met zeepsop er over zag ik dat de pakking lekte en de afsluiter.
                                            Ik heb alles aangedraait en zo lekte het niet meer.

                                            Lijkt me verstandig om er een nieuwe pakking in te zetten, maar kan dat zomaar?

                                            #17399329
                                            KevinRekord
                                              Lid sinds:
                                              29 December 2009

                                              Heey, ik heb een vraagje, ik heb een 76 rekord op gas, op benzine gaat alles goed maar op gas kom ik als ik rustig rij niet boven de 110 uit, dan valt hij dood, het zit eigenlijk in elke versnelling als hij hoog in de toeren komt. Als ik flat-out wegtrek dan stottert hij nergens en kan ik hem doortrekken, wat kan ik hieraan doen?? Het gaat om een landi verdamper

                                              Alvast bedankt voor je hulp

                                              #17399330
                                              Van het Ende Customs
                                                Lid sinds:
                                                1 April 2008

                                                origineel gepost door Fearless
                                                Ola!

                                                Voor die Landi verdamper van mijn dettje, zijn daar pakkingen voor te krijgen?
                                                Ik moest ff bij de accu vandaag en had voor de koude start een paar keer de schakelaar omgezet.
                                                Toen hoorde ik hem sissen bij verdamper.
                                                Met zeepsop er over zag ik dat de pakking lekte en de afsluiter.
                                                Ik heb alles aangedraait en zo lekte het niet meer.

                                                Kan wel, maar wij hebben ze niet.
                                                zou je misschien via Vogels Autogas kunnen krijgen.
                                                Nieuwe OMVL verdamper kost €116,- ex BTW.

                                                succes

                                                Lijkt me verstandig om er een nieuwe pakking in te zetten, maar kan dat zomaar?

                                                #17399331
                                                Van het Ende Customs
                                                  Lid sinds:
                                                  1 April 2008

                                                  origineel gepost door KevinRekord
                                                  Heey, ik heb een vraagje, ik heb een 76 rekord op gas, op benzine gaat alles goed maar op gas kom ik als ik rustig rij niet boven de 110 uit, dan valt hij dood, het zit eigenlijk in elke versnelling als hij hoog in de toeren komt. Als ik flat-out wegtrek dan stottert hij nergens en kan ik hem doortrekken, wat kan ik hieraan doen?? Het gaat om een landi verdamper

                                                  Alvast bedankt voor je hulp

                                                  Het eerste wat in me opkomt is dat of de motor te weinig gas krijgt of dat verdamper bevriest.

                                                  gr
                                                  John

                                                  #17399332
                                                  KevinRekord
                                                    Lid sinds:
                                                    29 December 2009

                                                    Ik heb vanavond een uur of 2 snelweg gereden op gas en me verdamper bevriest niet en als ik me gastoevoer een halve slag opendraai helpt het niets, het eerste stuk op de snelweg ging 110 goed maar hoe dichter ik weer naar huis kwam hoe sneller hij stopte, ik heb de verdamper gevoeld en deze is gewoon warm.

                                                    Er is nog wat, als ik optrek met gas dan gaan me ruitenwissers en daarna ook me sproeiers werken, op benzine doet hij dat niet…. kan het zijn dat hij tijdens accelereren een regelklep opentrekt die ergens een slechte massa trekt??

                                                    #17399333
                                                    svdk20
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      24 August 2009

                                                      @Van het Ende Customs

                                                      brutale vraag maar kan jij ook bij mensen thuis komen of mensen naar jou dat jij de airco vult en na kijkt eventueel nieuw afspraak voor eventuele vervangen van onderdelen?
                                                      zo ja u2u even wat meer info want dan zou ik je hulp wel kunnen gebruiken

                                                    25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 244)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.