Forumindex › Forums › Techniek › Airco, lpg en diesel-vragen › LPG en Airco monteur
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 april 2009 om 15:24 #17399284
origineel gepost door rb18
Hallo,LPG vraag.
Is het mogelijk om in een Opel Corsa C een LPG installatie in te bouwen? Ik heb gehoord dat de kleppen er ook geschikt voor moeten zijn, maar hoe kom ik hier achter?Technische gegevens:
Opel Corsa C
Bouwjaar: 2001
Motor: Z1.2XE
Versnellingsbak: Easytronic (mocht dit van belang zijn)Met vriendelijke groet,
Remko
wij hebben niet ingebouwd, maar volgens mij moet het niet zo’n probleem zijn bij deze motor. transmissie is idd geen probleem
5 april 2009 om 16:37 #17399285Ok thnx.
Was het vergeten te vragen, maar welk merk installatie raad je aan?Groeten,
Remko
5 april 2009 om 16:56 #17399286i kzou zelf voor Vialle LPI gaan
momenteel acties (bij ons 1695,- incl BTW)11 april 2009 om 20:22 #17399287Ik heb een airco vraagje het gaat over een Opel Monza GSE uit 85 airco op R12 en deze werkt 100% alleen vraag ik me af of het normaal is dat als ik de AC aanzet dat de pomp dat af en toe ff meedraait.
Ik heb de lage druk en hoge druk sensor doorverbonden en die waren okay pomp bleef gewoon lopen zoals ie normaal na vullen deed.
Totdat ik de thermostaat doorverbond daarna bleef de pomp gewoon draaien is het normaal dat een AC pomp ongeveer 15 sec niet meeloopt en dan weer 5/6/7 sec wel,de lucht is wel koud,maar ik had verwacht dat de AC continu meedraaide en alleen bij bevriezing zou uitschakelen,maar de thermostaat voeler zit op de leiding na het orfice ventiel en die bevriest net wel net niet…..
Of kan ik beter de de thermostaat in de verdamper steken en daar laten meten ipv op de leiding?
12 april 2009 om 16:18 #17399288sorry, bij dt probleem kan ik je niet helpen.
op airco gebied heb ik niet heel veel ervaring, helaas.
Misschien iemand anders.
dacht even dat druk in suysteem misschien te laag is, maar dan zou de leiding niet meer bevriezen denk ik.
misschien iemand anders?
iig suc62 mei 2009 om 20:15 #17399289je moet de airco sensor NOOIT doorverbinden, deze dingen zitten hier niet voor niks.
de airco compressor zal stoppen bij een te hoge druk of te lage druk. dat de airco nog werkt zegt niks over de juiste vulling !
wanneer de airco gewoon koud is en de compressor af slaat dan kan het zijn dat de verdamper element op tempratuur is en dat hij weer aan gaat wanneer deze boven de drempel komt.
Ik zou me er niet te druk om maken. gewoon even naar de specialist om de vulling te controleren.
3 mei 2009 om 19:35 #17399290ey,
wat kost bij jullie een gassysteem voor op een c20xe?? incl inbouw en op kenteken zetten ??4 mei 2009 om 21:02 #17399291Lang verhaal kort gemaakt:
Airco gevult met R12.
(zat nog wat R413a in maar te weinig om de compressor aan te sturen maar R12 en R413a mogen gemengt worden aldus een A/C specialist omdat ze dezelfde olie hebben)Thermostaat was fucked,deze deed maar wat,toen een nieuwe universele gehaalt en gemonteerd zoals in het werkplaats handboek staat met een slangklem om de leiding na het orifice ventiel knijpen en de zaak goed met kit afkitten zodat geen temp invloeden van de motor de zaak in de war kunnen sturen.
En zie daar de AC compressor loopt continu mee,alleen is het me wat te koud:uitblaas lucht -6.9graden en de thermostaat schakelt niet uit.
Thermostaat is instelbaar alleen hoe weet ik wat bevriezen is als ik niet in de verdamper kan kijken,enkel aan die leiding kan voelen,met een temp van -6.9 is de verdamper zeker -10,en dat moet fout gaan aldus mijn theorie.De vulling is te groot alleen hoe krijg ik zonder meet apperatuur precies 1100 gram in ipv nu de 1200+ inhoud.
Vind het wel comisch dat ik kan zeggen echt een ijskoude airco.
5 mei 2009 om 18:14 #17399292Beste,
Fijn dat je je kennis ter beschikking wil stellen.
Ik zit met volgend probleem:
Ik heb een Opel Zafira bj 2002 (WOLOTGF7522193912) waar een Koltec/Necam LPI systeem is ingebouwd (verdamper EGI VG392).
Sedert een tijdje schakelt de auto tijdens het rijden vanzelf terug op benzine, en na enkele minuten terug op gas. Recent stottert de motor tijdens het optrekken, enkel wanneer we op gas rijden. Vaak wil hij zelfs niet overschakelen naar gas.
Ik heb een LPG installateur in Hasselt (België) gecontacteerd, hij beweert dat het waarschijnlijk de stappenmotor is.
Ik heb volgende vragen:
– Kan u een diagnose maken, wanneer ik langskom?
– Wat zouden de kosten zijn, indien het de stappenmotor is?5 mei 2009 om 19:23 #17399293@bert: we zouden best eens kunnen kijken dat is geen probleem, mar om vanuit Belgie naar ons toe te komen. Lijkt mijn goed idee.
wat betreft de stappenmotor, zou kunnen.
Ik zelf denk eerder aan vervuiling van het verdeelhuis. deze goed schoonmaken (met voelermaat bv 0,15) en evt stappenmotor vervangen indien nodig. losse stappenmotor kost €50,-
Terugschakelen zou ook te maken kunnen hebben met bevriezing van verdamper.
dit zou je kunnen controlleren door na het terugschakelen zsm te kijken als veramper wel heet is (pas op dat je je vingers niet verbrand)succes
@GSE: volgens mij niet mogelijk, maar helaas niet super vwel ervaring met airco en al helemaal niet met R12 icm R413A. De standaard vragen kan ik nog wel eens proberen, maar hier durf ik geen antwoord op te geven.
@TRpower: Normaal gesproken doen wij vrijwel alleen ‘jongere’ auto’s, maar ik denk dat t op +/- €1300,- uit zal komen.5 mei 2009 om 20:49 #17399294coole info allemaal……….:D
22 mei 2009 om 20:35 #17399295Hallo, Ik heb een Astra 1.8-16V Bj 97. Vorig jaar begon de airco merkbaar minder te koelen.
Met de jaarlijkse beurt aangegeven bij de dealer (Motorhuis Katwijk) dat dit speelde.
Daar werd echter aangegeven dat zolang de airco het doet je er niets aan moest doen.
2 maanden later………geen koeling meer in het interieur.
De compressor maakt geen oorlogsgeluiden als ik deze inschakel, en de ventilator draait.
Wat kan ik doen, volgens de dealer is de compressor rot en gaat het 1000 euro kosten.
Ik geloof het niet zo erg.25 mei 2009 om 17:58 #17399296ik heb een oud barrel gekocht met LPG installatie. hij liep niet toen ik hem kocht. (v6 motor)
ik heb niet zo veel verstand van lpg installaties. maar om ff uit te leggen hoe het er uit ziet:
vanaf de verdamper loopt een brede slang naar de inlaat, zit midden bovenop het luchtfilter geschroefd, en er zit daar een draaiknop op de slang waar ik de hoeveelheid gas mee zou moeten kunnen afstellen. (staat ook op R/L, rich/lean betekend dit neem ik aan)
op remmenreiniger loopt de motor wel een paar seconden, dus vonken doet hij wel. maar op LPG doet hij niets.
hoe werkt de verdamper nou precies? er zitten 2 waterslangen op aangesloten zodat het koelwater de verdamper op kan warmen zodat het gas goed kan verdampen. het gas komt uit de verdamper via de grote slang die naar de inlaat gaat (gasvormig) en het komt de verdamper in via een veel kleinere metalen leiding (vloeibaar) maar dan moet eerst de toevoer naar de verdamper toe open gestuurd worden.
dit heb ik gecontroleerd na een paar seconden starten gaat het lampje van mijn spanningszoeketje branden als ik deze op de 2 electrische aansluitingen van de electrische klep die in de metalen gasleiding voor de verdamper zit.
oke als dit verhaal hierboven een beetje klopt dan is dat dus tot hoever mijn kennis strekt.waar het ophoud is:
midden op de verdamper zitten ook 2 electrische aansluitingen. deze 2 draadjes zitten gekoppeld aan die van de eerder genoemde electrische klep in de toevoerleiding naar de verdamper.
waar dient deze aansluiting op de verdamper voor? is het ook een klep die daar bediend word ofzo?ook zit er een plastic pijpje op de verdamper, diameter zal zo’n 6 mm zijn volgens mij. op de verdamper staat bij dit pijpje: “HOT PLUG” waar moet dit op aangesloten zijn???
de benzine toevoer van de auto is afgesloten, maar het motortje moet ook kunnen starten op GAS toch?
ik heb het al meerdere keren geprobeerd maar na 3 x starten zie ik de verdamper bevriezen en ruik ik een gas lucht er komt dus in ieder geval wel gas naar de motor. want de slang naar de inlaat zie je ook bevriezen.omdat de boel bevriest had ik zo het id dat de motor niet wil lopen omdat het LPG nog niet goed genoeg verdampt is, dus heb ik de koelslangen van de verdamper los genomen en aan de warme kraan gekoppeld.
ik had zulke goede hoop maar nogsteeds geen plofje niets. met het kraantje op rijk, of op arm, geen reactie.
de verdamper bevriest niet meer met het warme water erop.de auto word gebruikt voor de zwarte cross als hij het nog gaat doen dus het hoeft allemaal niet soepeltjes te lopen, zolang het maar aan het rijden te krijgen is.
kan iemand me wat meer vertellen over de werking van de verdamper en me helpen met tips om de motor aan de praat te krijgen.
25 mei 2009 om 20:20 #17399297Hey man!
Ik heb nu een C kadettje 1.2s op gas.
Deze loopt niet zo fris.
Ook op benzine niet.Als deze weer fris op benzine loopt kan je m dan voor me afstellen op gas mischien?
Er zit een Landi verdamper ding voor op…
Mengstuk op de carburateur zat een beetje los, schroefjes wat lossig…Mischien ook een nieuwe pakking daar tussen?
Verder moet ik nog een metertje voor in hebben op het dashboard. Ik moet nu elke keer naar de gastank kijken….En laatste vraag :P
Ik heb nu een grote gastank midden in de kofferbak staan….
Hiervoor wil ik wat anders… Ik wil een bult ruimte in de kofferbak hebben voor de subwoofer en mn gereedschapskoffers voor als ik beunen moet ;)
Weet jij daar wat voor?3 juni 2009 om 19:43 #17399298origineel gepost door ackuijt
Hallo, Ik heb een Astra 1.8-16V Bj 97. Vorig jaar begon de airco merkbaar minder te koelen.
Met de jaarlijkse beurt aangegeven bij de dealer (Motorhuis Katwijk) dat dit speelde.
Daar werd echter aangegeven dat zolang de airco het doet je er niets aan moest doen.
2 maanden later………geen koeling meer in het interieur.
De compressor maakt geen oorlogsgeluiden als ik deze inschakel, en de ventilator draait.
Wat kan ik doen, volgens de dealer is de compressor rot en gaat het 1000 euro kosten.
Ik geloof het niet zo erg.zou zelf eens beginnen met een service beurt (nieuwe olie, r134a, en evt fluor) aan de airco (wij adviseren dit eens per 2 jaar te doen, beetje vreemde opmerking van je garage)
succes
3 juni 2009 om 20:00 #17399299origineel gepost door nick1987
ik heb een oud barrel gekocht met LPG installatie. hij liep niet toen ik hem kocht. (v6 motor)ik heb niet zo veel verstand van lpg installaties. maar om ff uit te leggen hoe het er uit ziet:
vanaf de verdamper loopt een brede slang naar de inlaat, zit midden bovenop het luchtfilter geschroefd, en er zit daar een draaiknop op de slang waar ik de hoeveelheid gas mee zou moeten kunnen afstellen. (staat ook op R/L, rich/lean betekend dit neem ik aan)
op remmenreiniger loopt de motor wel een paar seconden, dus vonken doet hij wel. maar op LPG doet hij niets.
hoe werkt de verdamper nou precies? er zitten 2 waterslangen op aangesloten zodat het koelwater de verdamper op kan warmen zodat het gas goed kan verdampen. het gas komt uit de verdamper via de grote slang die naar de inlaat gaat (gasvormig) en het komt de verdamper in via een veel kleinere metalen leiding (vloeibaar) maar dan moet eerst de toevoer naar de verdamper toe open gestuurd worden.
dit heb ik gecontroleerd na een paar seconden starten gaat het lampje van mijn spanningszoeketje branden als ik deze op de 2 electrische aansluitingen van de electrische klep die in de metalen gasleiding voor de verdamper zit.
oke als dit verhaal hierboven een beetje klopt dan is dat dus tot hoever mijn kennis strekt.waar het ophoud is:
midden op de verdamper zitten ook 2 electrische aansluitingen. deze 2 draadjes zitten gekoppeld aan die van de eerder genoemde electrische klep in de toevoerleiding naar de verdamper.
waar dient deze aansluiting op de verdamper voor? is het ook een klep die daar bediend word ofzo?ook zit er een plastic pijpje op de verdamper, diameter zal zo’n 6 mm zijn volgens mij. op de verdamper staat bij dit pijpje: “HOT PLUG” waar moet dit op aangesloten zijn???
de benzine toevoer van de auto is afgesloten, maar het motortje moet ook kunnen starten op GAS toch?
ik heb het al meerdere keren geprobeerd maar na 3 x starten zie ik de verdamper bevriezen en ruik ik een gas lucht er komt dus in ieder geval wel gas naar de motor. want de slang naar de inlaat zie je ook bevriezen.omdat de boel bevriest had ik zo het id dat de motor niet wil lopen omdat het LPG nog niet goed genoeg verdampt is, dus heb ik de koelslangen van de verdamper los genomen en aan de warme kraan gekoppeld.
ik had zulke goede hoop maar nogsteeds geen plofje niets. met het kraantje op rijk, of op arm, geen reactie.
de verdamper bevriest niet meer met het warme water erop.de auto word gebruikt voor de zwarte cross als hij het nog gaat doen dus het hoeft allemaal niet soepeltjes te lopen, zolang het maar aan het rijden te krijgen is.
kan iemand me wat meer vertellen over de werking van de verdamper en me helpen met tips om de motor aan de praat te krijgen.
sorry voor de late racties trouwens-offtopic
heb je ook een foto van je verdamper? zo te horen een impco (dus zal wel een amerikaan zijn)
over het watergedeelte:
met het water wordt de verdamper verwarmt (eidenlijk de kou afgevoerd). dus ten eerste zit er volfoende koelvloeistof in? is je doorstroming goed? misschien verkeerd aangesloten, contorle met kachlel op warm.het bevriezen kan te maken hebben met dat de verdamper inwendig lek is waardoor er VEEL TE VEEL vloeibaar gas krijgt, of zoals gezegd geen doorstroming van KVS.
wat betreft de inlaat zou idd Lean Rich kunnen zijn.
let wel bij Impco is dit super gevoelig en eigenlijk niet zonder
viergastester af te stellen.
evt ff :kewlpicsdie kleppen (spoelen van afsluiters) die je hebt getest met lampje moeten direct bij starten opengaan, zolang als deze dicht zijn zal ie nooit starten, mischien fout in aansluiting of defect relais:wtf
HOT PLUG zegt me zo niets.
DAt ie niet wil lopen klinkt niet raar.
ten eerste lijkt ie volledig te verzuipen en als je aan die afstelschroef heb zitten draaien wordt t ook lastig, want dat is bij deze zeeer zeeeer gevoelig.ik hoop dat je er wat aan hebt, maar iig suc6
3 juni 2009 om 20:08 #17399300Yo,
Waarom loopt ie op benzine slecht?
zou evt af te stellen moeten zijn, toch.
Zelf heb ik hier niet zo heeel veel ervaring mee, helaas.
Jan wel, die van ROPPEN JOH!!!, en Apart he, etc, etc, etc :jerry
ombouwen naar teankmeter is best wel prijzig, denk zo’n 60 euri ofzo, dagteller rijden is goedkoper.
en wat btreft de ruimte, tja….
2 opties: kleinere tank, of tank verplaatsen of……
achterbank eruit dan heb je plenty ruimte natuurlijk:P
-offtopic en je gaat niet door wezep rijden met je knallende woofers, want das niet helemaal c-kadett stijl, toch?
Doe daar dan maar webers en een groep A op als je lawaai wilt maken-offtopicorigineel gepost door Fearless
Hey man!Ik heb nu een C kadettje 1.2s op gas.
Deze loopt niet zo fris.
Ook op benzine niet.Als deze weer fris op benzine loopt kan je m dan voor me afstellen op gas mischien?
Er zit een Landi verdamper ding voor op…
Mengstuk op de carburateur zat een beetje los, schroefjes wat lossig…Mischien ook een nieuwe pakking daar tussen?
Verder moet ik nog een metertje voor in hebben op het dashboard. Ik moet nu elke keer naar de gastank kijken….En laatste vraag :P
Ik heb nu een grote gastank midden in de kofferbak staan….
Hiervoor wil ik wat anders… Ik wil een bult ruimte in de kofferbak hebben voor de subwoofer en mn gereedschapskoffers voor als ik beunen moet ;)
Weet jij daar wat voor?Nou stop ik hoor:argue
18 juli 2009 om 07:10 #17399301M’n airco veroorzaakt lekstroom en nu ben ik erachter gekomen dat de airco heel vaak niet werkt, de stekkers bij m’n pomp zitten goed aangesloten.
iemand een idee wat het kan zijn? of heeft iemand er ervaring mee.
het gaat om een opel Astra 1.8sport uit 2004
26 juli 2009 om 17:47 #17399302niemand een idee?
27 juli 2009 om 18:36 #17399303sorry, ik niet
8 augustus 2009 om 08:44 #17399304origineel gepost door Rizi
M’n airco veroorzaakt lekstroom en nu ben ik erachter gekomen dat de airco heel vaak niet werkt, de stekkers bij m’n pomp zitten goed aangesloten.
iemand een idee wat het kan zijn? of heeft iemand er ervaring mee.
het gaat om een opel Astra 1.8sport uit 2004
Is een Astra-H.
Canbus systeem.
Hoe weet je zeker dat je airco lekstroom veroorzaakt.
ik heb wel begrepen dat sommige typen radio’s lekstroom kunnen hebben.
Willem
20 augustus 2009 om 07:44 #17399305Het is inderdaad een Astra H, ik weet alleen niet wat een Canbus systeem is.
De accu is na 2 dagen leeg en als ik de zekering van de airo loskoppel dan heb ik geen problemen meer.
m’n radio is niet het probleem, het is echt m’n airco…
mocht je meer weten Willem dan hoor ik het graag.
20 augustus 2009 om 15:32 #17399306wie kan er hier aan losse keihin lpg injectoren komen voor een leuk prijsje ?
ik heb een (speciaal) bestelnummer : LPG 180/30450
of ook : 180/30650, maar dat zullen wel 2 stuks van LPG 180/30350 worden.het gaat om de 93cc versie
deze staan vaak niet in de nederlandse prijslijsten..
eventueel u2u als de prijs niet voor algemeen gebruik is :vertag
mocht je die nu niet kunnen krijgen (wat ik wel vermoed)
dan eventueel een prijs voor de 73cc versie aub ?24 augustus 2009 om 21:34 #17399307origineel gepost door mr-turbo
wie kan er hier aan losse keihin lpg injectoren komen voor een leuk prijsje ?ik heb een (speciaal) bestelnummer : LPG 180/30450
of ook : 180/30650, maar dat zullen wel 2 stuks van LPG 180/30350 worden.het gaat om de 93cc versie
zo te zien gaat het om een Prins VSI installatie.
Heb niets gebruikt liggen. op de sloop dan: bv ook chrysler, jeep,hyundai etc, etc.
Wat is er defect aan?
Je kunt ze ook laten reiningen bij Prinsdeze staan vaak niet in de nederlandse prijslijsten..
eventueel u2u als de prijs niet voor algemeen gebruik is :vertag
mocht je die nu niet kunnen krijgen (wat ik wel vermoed)
dan eventueel een prijs voor de 73cc versie aub ?13 september 2009 om 20:02 #17399308Hoi, ik heb ook even een vraagje. Ik heb een c kadett 1200 op gas, hierbij zit het mengstuk tussen het gasklepgedeelte en venturigedeelte (de carb een solex 30/35pdsi is deelbaar). Nu heb ik een weber vervangingscarburateur gekocht en deze is niet deelbaar, als ik nu het mengstuk onder de gasklep monteert,dus inlaatspruitstuk dan het gasmengstuk en op het mengstuk de carburateur. Kan dat of geeft dat problemen.
alvast bedankt
mvg richard -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.