Forumindex › Forums › Techniek › Airco, lpg en diesel-vragen › LPG en Airco monteur
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 maart 2009 om 08:52 #17399259
er werd gezegd tegen mij dat het naast de filter is
als ik weet waar het ligt zal ik wel een foto maken
maar ik weet niet waar het ligt
graag een antwoordmvg
8 maart 2009 om 09:20 #17399260vog gewoon de 16mm gasslang vanaf de verdamper naar de motor.
dan kom je m tegen.
suc68 maart 2009 om 09:23 #17399261hoe zit het er ongeveer eruit
dat druksensor8 maart 2009 om 09:32 #17399262zit met 1 of 2 boutjes vast op het huis en heeft een 3 of 4 polige stekker.
waarschijnlijk bosch of sagem.8 maart 2009 om 09:32 #17399263ik weet wel dat het een nieuwe soort lpg systeem is ingebouwd in mijn auto
want laast moest ik 4 maal electronische lpg injectoren vervangen t.w.v. 500 euro8 maart 2009 om 09:33 #17399264oke ik zal mijn best doen om erachter te komen welke het is
8 maart 2009 om 12:35 #17399265hmmm, in de meeste gevallen kun je ze per stuk vervangen.
afhandelijk van serienummer.
kunnen zij ook geen druksensor voor je leveren dan?8 maart 2009 om 13:09 #17399266wel hoor het is 79 euro ex btw
maar ja mischien vind ik ze wat goedkoper dacht ik8 maart 2009 om 18:27 #17399267zal bij ons niet goedkoper zijn. komt allemaal bij Teleflez GFI vandaan, sorry!
succes30 maart 2009 om 16:30 #17399268Beste Airco-monteur,
m’n aircopomppoelie loopt continu mee met de pomp…ook al staat de airco uit dan draait de poelie nog steeds mee, wat kan er aan de hand zijn? ben er achter gekomen omdat de airco lekstroom veroorzaakt.
het gaat om een opel Astra 1.8sport uit 2004.
groeten,
Rizi
30 maart 2009 om 17:31 #17399269poelie loopt altijd mee.
dit is normaal.
door de magneetkoppeling spanning te geven wordt pomp aangedreven.31 maart 2009 om 10:19 #17399270Oke…dus de poelie hoort mee te draaien, de draden zijn gecontroleerd op lekstroom en dit was niet het geval….enig idee wat het dan kan zijn???
31 maart 2009 om 13:06 #17399271nee, misschien een relais dat blijft hangen ofzo?
Verder geen idee.
meten is weten.31 maart 2009 om 19:19 #17399272Airco werkt niet.
Ik heb vorig jaar mij airco laten vullen, er bleken geen lekken in te zitten.
Op het moment dat zij deze gevuld hadden, was deze echt koud.
Echter later op de dag of een dag later, werd deze al niet meer koud.In juli wil ik graag naar zuid-frankrijk met een koele auto, enig idee wat het probleem kan wezen?
welke info heb je nog nodig om tot een conclusie te komen?Ik hoop van je te horen.
Groetjes,
1 april 2009 om 06:03 #17399273hoe hebben ze gecontrolleerd dat auto niet lek is. door systeem op druk te zetten (lange tijd, nacht ofzo)
of door controle met fluor.
Is er fluor toegevoegd?1 april 2009 om 14:36 #17399274Hoi bedankt voor je reactie,
Nee voor max een kwartier ofzo onder druk gehad.
Want was daar voor iets anders heb heb me airco na laten kijken.
En is niet langer als een kwartier onder druk geweest.
En er is geen fluor toegevoegd geweest, zover ik weet…
Was ook niet echt een keuringstation, waarvan je zegt nou dat is een super bedrijfje…
Dus eigenlijk weggegooid geld geweest :(Groetjes,
1 april 2009 om 18:34 #17399275nou ja, weggegooid geld.:swear ;t is maart net hoe je ‘t bekijkt
je hebt toch een aantal uurtjes koude lucht gehadking:
waarschijnlijk als je m goed afperst kun je de lek wel vinden als ie zo groot is. (goedkoop)
anders vullen met fluor en volgende dag controlleren met UV lamp. (duur)suc6
1 april 2009 om 18:38 #17399276Ok dus gewoon even naar goede airco servicestation brengen en hopen op een gat…
Je denkt niet dat het meer kan wezen?
2 april 2009 om 06:57 #17399277origineel gepost door mschobel
Ok dus gewoon even naar goede airco servicestation brengen en hopen op een gat…Je denkt niet dat het meer kan wezen?
hopen dat je koppeling/ventiel lekt, maar dat zal wel niet.
wat kan het anders wezen dan een lek. kan overal zijn.
in je pomp, condensor, leiding, verdamper, filter, H-ventiel en/of o-ring. Gewoon meten (= weten)
suc62 april 2009 om 15:13 #17399278Ok thnx, zal hem binnenkort laten testen.
Bedankt.
3 april 2009 om 17:58 #17399279dan heb ik ook nog 2 LPG vraagjes.
ik heb een corsa A3 met orginele opel LPG ingebouwd.
ik heb de van, dus meteen achter de voorstoelen ligt de LPG tank. is een 50 liter tank.nou is mijn vraag kan ik hier gewoon een subwoofer in de buurt hangen???
dit ivm met de 25 cm magneet die eraan zit ?
mij is verteld dat er een klep in de tank zit die open kan blijven staan door de magneet ?de vorige eigenaar had er wel een plank op gemaakt. met 2 boxen erin ( kleine magneet)
ik heb der zwaardere ingehangen ( redelijke magneeten 15cm) maar zitten aan de uitterste kant.
en tot nu toe heb ik niks gemerkt.
en sub wilde ik in het midden doen.kan dit zonder dat ik straks mijn corsa opblaas ?????
volgende vraag.
meter.
op benzine werkt hij prima
op lpg als hij vol is de eerste 50 km geeft hij vol aan, bij 51 geeft hij leeg aan. ( kan dan wel nog 500 km rijden. )
maar moet die iedere keer op dagteller letten.
had liever dat meter gewoon werkt.
is dit te maken ???gtz bjorn
4 april 2009 om 19:01 #17399280Vind het van dei sub maar een raar verhaal. kan me er niets bij vorstellen.
en opblazen zal zeker niet gebeurenking:
dat van die tankmeter is evt op te lossen:
Je moet een tankzender op je gastank monteren met de zelfde weerstand dan je benzinetank.
of gewoon een schakelaar met ledindicatie monteren icm uni zender (0 -95 Ohm)
of gewoon op de dagteller rijden (meest betrouwbaar en… … goedkoopste)5 april 2009 om 13:27 #17399281ke
niet letterlijk opblasen. als in boem.maar was mij verteld dat die magneet niet goed zou zijn.
ik had zoiets van kan beter ff vragen dan achteraf problemen krijgen.
vandaar.en magneet doet wel gekkere dingen
zet maar eens naast een TV heb je 3 weken paars beeld.
dus ik kon me der wel iets bij bedenken….gtz
maar de weerstand is dus verkeerd.
waar zit die ?
of welke kabel is het. ?
kan ik gaan proberen …5 april 2009 om 14:09 #17399282Hallo,
LPG vraag.
Is het mogelijk om in een Opel Corsa C een LPG installatie in te bouwen? Ik heb gehoord dat de kleppen er ook geschikt voor moeten zijn, maar hoe kom ik hier achter?Technische gegevens:
Opel Corsa C
Bouwjaar: 2001
Motor: Z1.2XE
Versnellingsbak: Easytronic (mocht dit van belang zijn)Met vriendelijke groet,
Remko
5 april 2009 om 15:22 #17399283origineel gepost door duvelke77
ke
niet letterlijk opblasen. als in boem.maar was mij verteld dat die magneet niet goed zou zijn.
ik had zoiets van kan beter ff vragen dan achteraf problemen krijgen.
vandaar.en magneet doet wel gekkere dingen
zet maar eens naast een TV heb je 3 weken paars beeld.
dus ik kon me der wel iets bij bedenken….gtz
maar de weerstand is dus verkeerd.
waar zit die ?
of welke kabel is het. ?
kan ik gaan proberen …de magneet die op de tank zit is ervoor dat je tank afsluit op moment als auto uit staat en bij geval van aanrijding.
in het ergste geval dat je sub zo’n magnetisch veld heeft dat deze de plunjer aantrekt waardoor de tank niet afsluit, maar dan zit er op de verdamper zo’n zelfde afsluiter.
wat betreft de meter moet de je zender hebben met dezelfde weerstand als de tankvlotter. wat deze is weet ik niet zou je misschien bij dealer na kunnen vragen of in het corsa gedeelte.succes
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.