Forumindex › Forums › Techniek › Airco, lpg en diesel-vragen › LPG en Airco monteur
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 augustus 2008 om 22:55 #17399234
LPG probleem
heb hier een astra F van 95 op lpg
laatst had ik het probleem dat de motor
op benzine 800tpm draaide en stond te dansen op haar verenop lpg 1500tpm en daar voor altijd bleef hangen!
nu werd mij aangeraden de motor te vervangen.
zo gezegd zo gedaan!350€ies verder
auto loop perfect op benzine maar nu wil hij niet meer op lpg….verdamper krijg gas verdeler ook wel maar dan komt het
onderaan de verdeler zit een diode?? die heb ik na zeggen van een gas speciallist ook maar vervangen 10€ies verder,
nu denk ik dat het probleem electrisch is!
iemand die mij kan vertellen van hoe en of wat…. GRAAG!!!
of een electrische schema heeft voor een Koltec SysteemAstra F 1995
orginele motor X16Xel
vervangen motor X16XEL (uit astra caravan)
(zou dit enig verschil mogen uitmaken??)alvast bedankt Gerard
13 augustus 2008 om 10:51 #17399235origineel gepost door Kroacs
LPG probleemheb hier een astra F van 95 op lpg
laatst had ik het probleem dat de motor
op benzine 800tpm draaide en stond te dansen op haar verenop lpg 1500tpm en daar voor altijd bleef hangen!
nu werd mij aangeraden de motor te vervangen.
zo gezegd zo gedaan!350€ies verder
auto loop perfect op benzine maar nu wil hij niet meer op lpg….verdamper krijg gas verdeler ook wel maar dan komt het
onderaan de verdeler zit een diode?? die heb ik na zeggen van een gas speciallist ook maar vervangen 10€ies verder,
nu denk ik dat het probleem electrisch is!
iemand die mij kan vertellen van hoe en of wat…. GRAAG!!!
of een electrische schema heeft voor een Koltec SysteemAstra F 1995
orginele motor X16Xel
vervangen motor X16XE
(zou dit enig verschil mogen uitmaken??)alvast bedankt Gerard
voor schemas kun je bij de opel-dealer terecht,
wat heb je van je oude blok nog gebruikt? inlaatspruitstuk, kabelboom, enz?
13 augustus 2008 om 22:54 #17399236ja deze heb ik allemaal terug gebruik om dat oude inlaat spruitstuk al was voor bereid voor gas en het nieuwe niet
trouwens de motor wat er in is gekomen is gewoon een X16XEL geen XE(sorry:P)
14 augustus 2008 om 07:30 #17399237heb je m al uit laten lezen?
oja, en zit de diode niet verkeerd om:P?
18 augustus 2008 om 18:16 #17399238Beetje late reactie, maar goed:
@h67racing
overschakeltijd is niet instelbaar en is van diverse factoren afhankelijk. 4km is wel erg lang.
Wel bekend is dat doordat er 8mm waterslangen worden gemonteerd de doorstroming in verdamper minimaal is, waardoor de verdamper langzaam opwarmt. misschien temp. sensor defect?
Durf zo geen antwoord op je probleem te geven.
@erik 33
de GTS is een x18xep of x18xer. deze motoren hebben koppen met ongehrde klepzittingen. Deze zijn gevoelig voor inslaan. Het klopt dat de importeur niet homologeert. Tegenwoordig is er een “wondermiddel”
genaamd Tunap in de handel dat evt problemen met kop voorkomt en evt. garandeerd. De XER is niet mogelijk ivm directe inspuiting waardoor injectoren vervuilen. XEP kan dus wel XER niet.mvg,
John18 augustus 2008 om 21:01 #17399239ik heb een astra g bj 1999 1.6 16 klepper met necam/koltec g3 gasinstallatie. nu is het zo dat als ik op gas rij, en ik moet optrekken dan houd de motor in en na een paar seconde trekt die dan wel goed door.
op benziene rijd het wel goed. wat kan dit zijn?20 augustus 2008 om 17:50 #17399240@ Kroacs
Motor vervangen is wel heel kort door de bocht.
Is er ook een meting uitgevoerd?
Ik kan je wel een schema faxen of per post versturen.
doe me de gegevens maar.
Als motoren exact het zelfde zijn is het geen probleem.
Bij motorwissel altijd verbindingen en massa goed controlleren.
Volgens mij is het geen diode maar bedoel je de DFCO klep.
9 van de 10 storingen bij een koltec systeem is het verdeelhuis vervuild.20 augustus 2008 om 21:06 #17399241origineel gepost door Van het Ende Customs
@ Kroacs
Motor vervangen is wel heel kort door de bocht.
Is er ook een meting uitgevoerd?
Ik kan je wel een schema faxen of per post versturen.
doe me de gegevens maar.
Als motoren exact het zelfde zijn is het geen probleem.
Bij motorwissel altijd verbindingen en massa goed controlleren.
Volgens mij is het geen diode maar bedoel je de DFCO klep.
9 van de 10 storingen bij een koltec systeem is het verdeelhuis vervuild.misschien wel maar het heeft wel zijn effect gehad.
auto tuimelt niet meer met de toerentallenmaar gas is tot nu nog het probleem,
volgende week breng ik een bezoek aan de locale gas specialist in Rijssen(ov)
zal ongetwijveld wat gaan kosten maar dan wordt de auto ook ff op en top af gesteldmaar als je tips hebt dat ik het zelf kan doen, zijn deze zeer zeker welkom!
gr gerard28 augustus 2008 om 20:18 #17399242ik hen een astra G uit 98 en mijn airco werkt af en toe niet. nou is die er mee gestopt van dezelfde probleem, ik heb geen + signaal op de stekker voor de aircopomp (als die werkt heb ik wel!!) hij is al gevuld voor en na de vulling heeft ie zelfde probleem ( weet jij toevallig hoeveel gram geschikt is voor mijn auto?? vulling niet voldoende???) ik heb zelf een beetje gemeten ik krijg wel een + tot de stekker van de rekeneenheid die aan de kop zit gemonteerd (bakzijde). Heb jij misschien nog advies voor mij? al vast bedankt.
31 augustus 2008 om 19:25 #17399243als je soms wel soms geen + krijgt, zou het misschien het relais kunnen zijn of druksensor misschien?
verbind deze eens door. hoeveelheid koudemiddel verschild per auto en type motor.
Uit mijn hoofd 750 of 900gr. maar op 400 of 1000 moet ie het ook doen.succes
14 september 2008 om 23:08 #17399244ik heb deze vraag ook al eerder gesteld , maar helaas nog geen antwoord gehad.
ik heb een astra g bj 1999 1.6 16 klepper met necam/koltec g3 gasinstallatie. nu is het zo dat als ik op gas rij, en ik moet optrekken dan houd de motor in en na een paar seconde trekt die dan wel goed door.
op benziene rijd het wel goed. wat kan dit zijn?26 september 2008 om 16:48 #17399245Ik had een vraag,
Als ik in een oldtimer een LPG installatie wil leggen, wat zijn voorwaardes waar ik aan moet voldoen? keuring bij de RDW?
als ik 2e hands een LPG installatie koop, kan ik die dan zelf zomaar inbouwen, en na een keuring van een RDW-station dat het kenteken dan aangepast wordt?26 september 2008 om 23:03 #17399246@kadett coupe1967,
Klinkt als een vervuild verdeelhuis (spinnenkop) ff scoonmaken door stappenmotor te verwijderen en dan bus schoonmaken met remmenreiniger, voelermaat 0,15 en perslucht.
misschien vonk overslag op onsteking, bogiekabels, etc licht bevochtigen met bloemspuit en controlleren op vonkjes en/of bougies controleren op overslag ( zwarte ingebrande streepjes op het porselein)
@kadettgek
Volgens mij zijn alle eisen wel op internet te vinden.
iig: slangen mogen max 1 jaar oud zijn, tank max 10 jaar en alle gas voerende)n delen moeten 67-R01…. goed gekeurd zijn. RDW past het kenteken voor je aan.succes.
18 oktober 2008 om 13:54 #17399247hoi ik heb een calibra op lpg hij loopt slecht op lpg en slaat bij aankomen rijden bij stoplicht af
volgens beun de haas convurtor stuk kan zoiets gerepareerd worden het is een opel gasinstvgr emile
18 oktober 2008 om 15:44 #17399248hoe oud is de auto?
Is het een Koltec EGI/Necam Mega systeem?
welke motor zit er in de calibra?
waarom verdenkt hij de verdamper?
lek, te veel of te weinig opbrengst, etc.
zo moeilijk te zeggen.
hoe rijdt de auto verder op Benzine?
hoe is de CO waarde?Natturlijk is alles te repareren, maar kan zo niet zeggen wat het is.
meten is weten!26 november 2008 om 08:19 #17399249nog een probleem met mijn gas -G3.
op benzine loopt hij prima verder, maar als ik op gas rijd dan zakt het toerental bij het schakelen ontzettend langzaam. iemand een idee?30 november 2008 om 15:57 #17399250@ stug,
misschien is verdere info wel handig.1 december 2008 om 08:03 #17399251ben niet erg technisch….
het is een calibra uit ’971 december 2008 om 17:43 #17399252misschien ergens een lekkage of probleem met je dfco.
wat kan ik voor je betekenen?
mvg
john3 februari 2009 om 21:21 #17399253Werk jij toevallig bij Ruissen?!
Ik kom ook uit Wezep :PWerkt Seagal daar nog?
4 februari 2009 om 07:15 #17399254idd voorheen Ruissen. Tegenwoordig Henk Boertien -> http://www.hboertien.nl
Die BMW ken ik niet, maar rijd jij ook niet in een bordeax rode corsa A met afgedraaid vliegwiel? Jij komt toch ook wel eens bij Jan-Willem; JW USA / UTW, naast Antiloop?
Seagel is waarschijnlijk Jacquel. Nee, helaas werkt hij niet meer bij ons. Vele jaren veel van hem mogen leren, maar helaas.
Hij is voor zichzelf begonnen: PPO systems -> http://www.pposystems.nl (geloof ik)m@zzel
6 februari 2009 om 18:28 #17399255Die A corsa is al een tijd verleden tijd ja….ik kom wel vaak bij janwillem….ff bijbeunen.
Ik werk zelf in Elburg bij janbakker.“vroeger” werkte ik nog tegen over je :P
Jullie riepen altijd ROPPEN JOH! :P6 februari 2009 om 18:33 #17399256haha,
ach ja die Johnnie he.7 maart 2009 om 10:20 #17399257hoi
ik heb een opel vectra c van bj 2003 1.8 16v op lpg-g3
en het gaat om een koltec-necam lpg instalatie
en hiervan moeten de DRUKSENSORS vervangen worden
kan jij mij mieschien hieraan helpen graag een antwoordmvg
7 maart 2009 om 23:05 #17399258ja hoor geen probleem, waar zit de sensor? op de verdamper of op t filterhuis?
art nummer of foto misschien.mvg,
John -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.